



Формула 1, Сезон 2012
- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Формула 1, Сезон 2012
Аз като не четящ новини до този момент, се чудя за какво е тая "делфинова" гърбица на носа ? Някой може ли да систематизира 

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Формула 1, Сезон 2012
Преди няколко години Нюи "вдигна" носа на високо, за да може да вкарва повече въздух към дифузьора. Тогава това беше нужно заради двойните дифузьори, които бяха с по-голяма площ и обем.
Естествено, огромна част от тимовете последваха философията му и направиха същото.
Миналата година ФИА реши, че високите носове са опасни. При страничен сблъсък или челен (с болид, който се е завъртял) нищо не пречи пилот да получи нос в лицето. Беше взето решение да се регулира височината на носа на 55 см. максимум. В същия момент височината в предната част на кокпита е регулирана някъде над 62 см.
Останалото, както се казва, е история.
Дизайнерите искат по-вдигнат нос, правилата не го позволяват
чупка там, където е ограничението за височината. А и повечето не са захвърлили миналогодишните болиди, а правят еволюция.
Макларън нямат "гърбица" на носа защото от години насам следват друга философия и управляват въздуха към задната част по съвсем друг начин. Подсказка: "снегорин" под носа. И миналата и по-миналата година си бяха с по-ниски носове от конкуренцията.
Висок нос - повече въздух под колата, но по-висок център на тежестта и повече челно съпротивление.
Нисък нос - по-нисък център на тежестта, по-малко челно съпротивление и евентуално по-малко въздух под колата.
П.П.: Нито вдигнатите носове, нито обдухваните дифузьори, нито пък наклона към предната ос ("rake") са иновации в прекия смисъл на думата. Концепциите са от преди години, включително от 80-те. Просто Нюи успя пръв да ги накара да работят в един болид.
Естествено, огромна част от тимовете последваха философията му и направиха същото.
Миналата година ФИА реши, че високите носове са опасни. При страничен сблъсък или челен (с болид, който се е завъртял) нищо не пречи пилот да получи нос в лицето. Беше взето решение да се регулира височината на носа на 55 см. максимум. В същия момент височината в предната част на кокпита е регулирана някъде над 62 см.
Останалото, както се казва, е история.
Дизайнерите искат по-вдигнат нос, правилата не го позволяват

Макларън нямат "гърбица" на носа защото от години насам следват друга философия и управляват въздуха към задната част по съвсем друг начин. Подсказка: "снегорин" под носа. И миналата и по-миналата година си бяха с по-ниски носове от конкуренцията.
Висок нос - повече въздух под колата, но по-висок център на тежестта и повече челно съпротивление.
Нисък нос - по-нисък център на тежестта, по-малко челно съпротивление и евентуално по-малко въздух под колата.
П.П.: Нито вдигнатите носове, нито обдухваните дифузьори, нито пък наклона към предната ос ("rake") са иновации в прекия смисъл на думата. Концепциите са от преди години, включително от 80-те. Просто Нюи успя пръв да ги накара да работят в един болид.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Формула 1, Сезон 2012
Феновете на Херес:
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Формула 1, Сезон 2012
Резултати след 4 часа тестове:
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Формула 1, Сезон 2012
Само да вметна нещо за тия резултати... Миналата година в първия ден най-бърз беше Баричело. Помните цяла година къде се мъдреха и с колко точки завършиха, нали? 
Преди Мелбърн за мен е интересно само какви концепции ще опитат. Времената изобщо не са показателни.

Преди Мелбърн за мен е интересно само какви концепции ще опитат. Времената изобщо не са показателни.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Формула 1, Сезон 2012
escrime написа:Само да вметна нещо за тия резултати... Миналата година в първия ден най-бърз беше Баричело. Помните цяла година къде се мъдреха и с колко точки завършиха, нали?
Преди Мелбърн за мен е интересно само какви концепции ще опитат. Времената изобщо не са показателни.
Така е. Обаче мен живо ме интересува какво е било най-бързото време на Херес миналата година??
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Формула 1, Сезон 2012
Best times at this test
Combined fastest laps for all four days.
Driver Team Time Gap
1 Rubens Barrichello Williams 1’19.832 0.000
2 Michael Schumacher Mercedes 1’20.352 0.520
3 Nick Heidfeld Renault 1’20.361 0.529
4 Felipe Massa Ferrari 1’20.413 0.581
5 Fernando Alonso Ferrari 1’20.493 0.661
6 Kamui Kobayashi Sauber 1’20.601 0.769
7 Jenson Button McLaren 1’21.009 1.177
8 Lewis Hamilton McLaren 1’21.099 1.267
9 Sebastien Buemi Toro Rosso 1’21.213 1.381
10 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1’21.214 1.382
11 Bruno Senna Renault 1’21.400 1.568
12 Sergio Perez Sauber 1’21.483 1.651
13 Mark Webber Red Bull 1’21.522 1.690
14 Sebastian Vettel Red Bull 1’21.574 1.742
15 Heikki Kovalainen Lotus 1’21.632 1.800
16 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1’21.755 1.923
17 Adrian Sutil Force India 1’21.780 1.948
18 Nico Rosberg Mercedes 1’22.103 2.271
19 Timo Glock Virgin 1’22.208 2.376
20 Vitaly Petrov Renault 1’22.493 2.661
21 Pastor Maldonado Williams 1’22.591 2.759
22 Paul di Resta Force India 1’22.945 3.113
23 Jerome d’Ambrosio Virgin 1’22.985 3.153
24 Jarno Trulli Lotus 1’23.216 3.384
Combined fastest laps for all four days.
Driver Team Time Gap
1 Rubens Barrichello Williams 1’19.832 0.000
2 Michael Schumacher Mercedes 1’20.352 0.520
3 Nick Heidfeld Renault 1’20.361 0.529
4 Felipe Massa Ferrari 1’20.413 0.581
5 Fernando Alonso Ferrari 1’20.493 0.661
6 Kamui Kobayashi Sauber 1’20.601 0.769
7 Jenson Button McLaren 1’21.009 1.177
8 Lewis Hamilton McLaren 1’21.099 1.267
9 Sebastien Buemi Toro Rosso 1’21.213 1.381
10 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1’21.214 1.382
11 Bruno Senna Renault 1’21.400 1.568
12 Sergio Perez Sauber 1’21.483 1.651
13 Mark Webber Red Bull 1’21.522 1.690
14 Sebastian Vettel Red Bull 1’21.574 1.742
15 Heikki Kovalainen Lotus 1’21.632 1.800
16 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1’21.755 1.923
17 Adrian Sutil Force India 1’21.780 1.948
18 Nico Rosberg Mercedes 1’22.103 2.271
19 Timo Glock Virgin 1’22.208 2.376
20 Vitaly Petrov Renault 1’22.493 2.661
21 Pastor Maldonado Williams 1’22.591 2.759
22 Paul di Resta Force India 1’22.945 3.113
23 Jerome d’Ambrosio Virgin 1’22.985 3.153
24 Jarno Trulli Lotus 1’23.216 3.384
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Формула 1, Сезон 2012
Препоръчайте трибуна за Силвърстоун.
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Формула 1, Сезон 2012
Бекетс... Това е мястото
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Формула 1, Сезон 2012
Край на първи ден.
Резултатите
Резултатите
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Формула 1, Сезон 2012
Маса: Имаме много работа по F2012
"Колата е все още напълно нова и е напълно различна от миналогодишната. Имаме много работа по F2012, докато намерим най-добрите настройки и достигнем скоростта, която всички във Ферари очакваме през 2012 година", заяви Фелипе. "Направих много обиколки, в които пробвах всички различни подходи към колата. Сега е моментът да разберем как работи новият болид. Очаквам да ставаме все по-бързи", завърши бразилецът.
Такъв коментар обикновено значи че за нищо няма да става съответната кола. Тук обаче имаме замесен Маса и не се знае
"Колата е все още напълно нова и е напълно различна от миналогодишната. Имаме много работа по F2012, докато намерим най-добрите настройки и достигнем скоростта, която всички във Ферари очакваме през 2012 година", заяви Фелипе. "Направих много обиколки, в които пробвах всички различни подходи към колата. Сега е моментът да разберем как работи новият болид. Очаквам да ставаме все по-бързи", завърши бразилецът.
Такъв коментар обикновено значи че за нищо няма да става съответната кола. Тук обаче имаме замесен Маса и не се знае

- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Формула 1, Сезон 2012
Въпрос към Кими: "Кими, изкара два тестови дни и научи много неща за колата и гумите. Кое свършва по-бързо - гумата на Пирели или бутилка водка"?




Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта