Колеги, моля за помощ. Трябват ми данните на термистора - термодатчика, който е вътре в Моно-то и мери температурата на сместа. Явно трябва да се смени и ще си играем на "Направи си сам". Опитах се да намеря отделно вътрешната част - качулката на инжектора с датчика но не. Предлагат само цял инжекцион и цената...
Полото е на дъщеря ми и историята е започнала с леко придърпване понякога. Отдадох го на лош бензин и не му обърнах внимание. След няколко седмици тя се оплака че положението се е влошило.
Покарах колата и установих: при палене от ауспуха излиза черен дим и докато не загрее придърпва.
Почистих гърлото на инжекциона, смених свещите(беше им ред), заменях термодатчиците на охлаждащата с-ма - всичко без резултат. Сега съмненията падат върху този термистор, който мери температурата на постъпващата в двигателя смес. Ако той не работи добре, ще подава грешна информация на Моно-то и то ще се обърква за обогатяването на горивната смес...
Ако има други идеи - казвайте.
Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
AEE е пълна инжекция колега, а дросела чистен ли е някога?
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Извинявайте, не съм дал всички данни за колата:
Polo, 1994, 1.6 АЕЕ, ECU Mono-Motronic type MA 1.2.3
Колата е моноинжекция!
Отговор на въпроса: "...дросела чистен ли е някога?"
"...Почистих гърлото на инжекциона..."
Още веднъж да чистен е!
Някакви други предположения, или по-скоро предпочитам информация за този термистор за който питам?
Polo, 1994, 1.6 АЕЕ, ECU Mono-Motronic type MA 1.2.3
Колата е моноинжекция!
Отговор на въпроса: "...дросела чистен ли е някога?"
"...Почистих гърлото на инжекциона..."
Още веднъж да чистен е!
Някакви други предположения, или по-скоро предпочитам информация за този термистор за който питам?
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Значи е АЕА мотора ти, АЕЕ е MPI мотор
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Направих справка. Наистина двигателя е AEA119252. Съжалявам за грешката.
Някаква друга информация трябва ли?
Някаква друга информация трябва ли?
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
uskudama написа:Извинявайте, не съм дал всички данни за колата:
Polo, 1994, 1.6 АЕЕ, ECU Mono-Motronic type MA 1.2.3
Колата е моноинжекция!
Моторите са еднакви - а аз за многоточково моно не съм чувал
http://autodata.bg/mod/id:67
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Колега "snupeca", колата е такава, каквато я описах.
Ако нямаш нищо полезно с което да помогнеш не ми пълни темата с глупави забележки МОЛЯ!
Ако нямаш нищо полезно с което да помогнеш не ми пълни темата с глупави забележки МОЛЯ!
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
uskudama написа:...
Колега uskudama - Ще ме извиниш, че ти пълня темата с глупости, но сам си видя грешката, а разлика между моно и пълна инжекция има, не сме врачки, че да знаем какъв ти е мотора. Дали имам нещо полезно да ти помогна - не знам, затова има диагностика - закачаш я и ти показва евентуалните грешки
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Колега "snupeca", никъде е съм посочвал че тази кола е "Многоточкова инжекция".
Погледни началото на темата.
Колата беше на две диагностики, и двете заключения баха: Нищо и няма?!
Не ги обвиявам колегите...
Просто няма как колата да бъде студена когато е при тях.
При теб как е? Ти ще чакаш да изстине и ще я тестваш?
Колко ще ми струва за да установиш това, ЗА КОЕТО СЪМ ПОПИТАЛ В НАЧАЛОТО НА ТЕМАТА?
Погледни началото на темата.
Колата беше на две диагностики, и двете заключения баха: Нищо и няма?!
Не ги обвиявам колегите...
Просто няма как колата да бъде студена когато е при тях.
При теб как е? Ти ще чакаш да изстине и ще я тестваш?
Колко ще ми струва за да установиш това, ЗА КОЕТО СЪМ ПОПИТАЛ В НАЧАЛОТО НА ТЕМАТА?
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
uskudama написа:...
Виж сега колега - нямам намерение да си драскаме красиви писания с теб - в началото си посочил АЕЕ а в линка който ти посочих пише ясно и точно - АЕЕ - "Многоточкова инжекция" или бъркам?
Друго - ако имам зор защо да не изчакам да изстине? Колко ще отнеме на -20? Даже бих я оставил пред сервиза да нощува, и се връщам с друга кола следващия ден - всичко е въпрос на желание
Явно не мога да ти бъда полезен повече, и ако имаш желание да ме вадиш виновен за собствените си грешки - давай на лично.
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Колега, по повод на това, което пише в линка се сещам за един стар виц:
"Гледам пише ЖЕНИ, влизам - а пък то... кенеф. Мамка им, сбъркали са надписа!"
Ето още един, пак по този повод:
"Стои един шоп пред жирафа в зоопарка и се чеше по врата. Приближава се пазача и го пита:
- Какво става бе човек, ти не си ли виждал жираф?
Шопа го поглежда и му отговаря:
- Е те такова животно нема..."
Драсни на лични, за да си уговорим среща и да решиш сам моно- или многоточков-инжекцион е въпросното Поло.
"Гледам пише ЖЕНИ, влизам - а пък то... кенеф. Мамка им, сбъркали са надписа!"
Ето още един, пак по този повод:
"Стои един шоп пред жирафа в зоопарка и се чеше по врата. Приближава се пазача и го пита:
- Какво става бе човек, ти не си ли виждал жираф?
Шопа го поглежда и му отговаря:
- Е те такова животно нема..."
Драсни на лични, за да си уговорим среща и да решиш сам моно- или многоточков-инжекцион е въпросното Поло.
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Намерих най-сетне данните, кото ми трябваха.
Сензора е един и същ за всички двигатели с впръсване на Bosh Mono-Motronic, независимо от кода и обема им!
0 градуса - 5.3/6.5 K
20 градуса - 2.0/2.6 K
40 градуса - 1.1/1.3 K
Заменяем е със обикновен термистор със съпротивление 2.2 килоома с отрицателен коефициент, от всеки магазин за електронни елементи.
Сензора е един и същ за всички двигатели с впръсване на Bosh Mono-Motronic, независимо от кода и обема им!
0 градуса - 5.3/6.5 K
20 градуса - 2.0/2.6 K
40 градуса - 1.1/1.3 K
Заменяем е със обикновен термистор със съпротивление 2.2 килоома с отрицателен коефициент, от всеки магазин за електронни елементи.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Няма смисъл да сменяш нищо.
Термистора като такъв много рядко ще е повреден.
Проблема там е, че се прекъсват тънките като косъмче жички от термистора до буксата, и това прекъсване става вътре в пластмасата и не може/не си струва да се възстанови.
Самия термистор е калайдисан от двете страни (може да е мръсен, но е калайдисан).
Решението е да го зачистиш и да се пуснат две нови жички от него до буксата.
На буксата (кафявата, отпред на моното) ако не се лъжа излизат на двата крайни (външни) пина, като тя е с общо четири.
Т.е. средните две на буксата са за дюзата, познават се че между тях съпротивлението е близко до нулата, а двете крайни са от този термистор, там съпротивлението си го дал какво трябва да е. Това задължително да се провери понеже съм го правил това преди 4-5 години ли станаха и може и да не помня точно
.
Т.е. сваляш полусферата която седи върху дюзата и към нея е прикачен и този датчик, за целта се развиват два шестограма и леко с отверка излиза нагоре. После почистваш пъпката, поиш с поялник с тънка човка 2 парчета предварително калайдисана не много дебела жица с маслоусточива (подчертавам) изолация, режеш точно преди самата букса двете жици от оригиналната инсталация, които отиват към двата външни пина и запояваш тези две които си пуснал вече от пъпката и си запоил от двете и страни, обличаш с термошлаух снадките и това е.
От двете страни на пъпката след като си я зачистил, както казах се запоява много лесно, тъй като заводски си е калайдисано.
И преди да започнеш изобщо, премери все пак с един мултицет на двете външни на буксата дали има някакво съпротивление или показва '1' (безкрайност) на всички обхвати, т.е. няма връзка с термистора.
Успех.
Термистора като такъв много рядко ще е повреден.
Проблема там е, че се прекъсват тънките като косъмче жички от термистора до буксата, и това прекъсване става вътре в пластмасата и не може/не си струва да се възстанови.
Самия термистор е калайдисан от двете страни (може да е мръсен, но е калайдисан).
Решението е да го зачистиш и да се пуснат две нови жички от него до буксата.
На буксата (кафявата, отпред на моното) ако не се лъжа излизат на двата крайни (външни) пина, като тя е с общо четири.
Т.е. средните две на буксата са за дюзата, познават се че между тях съпротивлението е близко до нулата, а двете крайни са от този термистор, там съпротивлението си го дал какво трябва да е. Това задължително да се провери понеже съм го правил това преди 4-5 години ли станаха и може и да не помня точно
.Т.е. сваляш полусферата която седи върху дюзата и към нея е прикачен и този датчик, за целта се развиват два шестограма и леко с отверка излиза нагоре. После почистваш пъпката, поиш с поялник с тънка човка 2 парчета предварително калайдисана не много дебела жица с маслоусточива (подчертавам) изолация, режеш точно преди самата букса двете жици от оригиналната инсталация, които отиват към двата външни пина и запояваш тези две които си пуснал вече от пъпката и си запоил от двете и страни, обличаш с термошлаух снадките и това е.
От двете страни на пъпката след като си я зачистил, както казах се запоява много лесно, тъй като заводски си е калайдисано.
И преди да започнеш изобщо, премери все пак с един мултицет на двете външни на буксата дали има някакво съпротивление или показва '1' (безкрайност) на всички обхвати, т.е. няма връзка с термистора.
Успех.
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Благодаря колега. Най-сетне накаква конкретна и полезна информация за случая...
Но при мен е по-различно. Термистора си е отишъл, променил си е свойствата в интервала 0-10 градуса. Това е началото на характеристиката му (според данните на производителите на подобен тип термистори 0/100 градуса), и стареенето на сплавта/окиса от който е изработен, явно започва да дава отражение върху свойствата му.
Направих експеримент:
0 градуса - 8.2К
3 градуса - 9.6К
5 градуса - 12.2К
8 градуса - 10.3К
10 градуса - 9.5К
12 гардуса - 7.5К
15 градуса - 6.8К
18 градуса - 5.2К
20 градуса - 3.6К
...
Тоест, този елемент се държи в началото като термистор с положителен коефициент (увеличава съпротивлението си, с повишаване на температурата), а след 5 градуса, се променя. Явно това обърква ECU-то, и то изработва грешни данни за обогатяването на сместта.
Намерих термистор 2.1К, (нямаха 2.2К), струва 1.03 лв. от магазина на "Вашингтон", не знам номера, нокато тръгнеш от трамвайните линии на "Екзарх Йосиф" към "Сливница". те са няколко от дясната стана. Аз го взех от средния.
Утре сматам да го монтирам.
Ще използвам твоя метод, с допълнителни кабелчета, защото не искам да рискувам...
Но при мен е по-различно. Термистора си е отишъл, променил си е свойствата в интервала 0-10 градуса. Това е началото на характеристиката му (според данните на производителите на подобен тип термистори 0/100 градуса), и стареенето на сплавта/окиса от който е изработен, явно започва да дава отражение върху свойствата му.
Направих експеримент:
0 градуса - 8.2К
3 градуса - 9.6К
5 градуса - 12.2К
8 градуса - 10.3К
10 градуса - 9.5К
12 гардуса - 7.5К
15 градуса - 6.8К
18 градуса - 5.2К
20 градуса - 3.6К
...
Тоест, този елемент се държи в началото като термистор с положителен коефициент (увеличава съпротивлението си, с повишаване на температурата), а след 5 градуса, се променя. Явно това обърква ECU-то, и то изработва грешни данни за обогатяването на сместта.
Намерих термистор 2.1К, (нямаха 2.2К), струва 1.03 лв. от магазина на "Вашингтон", не знам номера, нокато тръгнеш от трамвайните линии на "Екзарх Йосиф" към "Сливница". те са няколко от дясната стана. Аз го взех от средния.
Утре сматам да го монтирам.
Ще използвам твоя метод, с допълнителни кабелчета, защото не искам да рискувам...
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13565
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Polo 6n 1994г. АЕЕ - придърпване/сецане и черен пушек
Quskudama
RE : "Направих справка. Наистина двигателя е AEA119252. Съжалявам за грешката."
Koлега извинявам се, че пиша в темата ,но оправи в заглавието кода на двигателя на АЕА.
Иначе като се търси с търсачката колеги с АЕЕ -та ще налитат на тази тема.
RE : "Направих справка. Наистина двигателя е AEA119252. Съжалявам за грешката."
Koлега извинявам се, че пиша в темата ,но оправи в заглавието кода на двигателя на АЕА.
Иначе като се търси с търсачката колеги с АЕЕ -та ще налитат на тази тема.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта