Добре де, явно си си наумил - направи го. После ще кажеш резултати. Аз съм скептичен относно идеята.
И друго - ако зареждаш примерно с 35-40А акумулатор в продължение на 10 мин, това са ти 6-7Аh. Сам сметни каква част от капацитета му възстановяваш спрямо параметрите му.



Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:Добре де, явно си си наумил - направи го. После ще кажеш резултати. Аз съм скептичен относно идеята.
И друго - ако зареждаш примерно с 35-40А акумулатор в продължение на 10 мин, това са ти 6-7Аh. Сам сметни каква част от капацитета му възстановяваш спрямо параметрите му.
То че съм си наумил е вярно, ама от опит глава не боли. Не е ли същото като да подавам ток с друга кола?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Няма кой знае какви сметки. 1.5 киловата електромотор ти трябва, за 120 амперов алтернатор да развъртиш при пълен товар.
Ако обаче акумулатора на палената кола е мъртвец, тока за стартера ще го отнесе твоя алтернатор.
И ще му разтопиш диодния блок.
Има 300 и нагоре амперови импулсни блокове, но струват крива парА.
Ако обаче акумулатора на палената кола е мъртвец, тока за стартера ще го отнесе твоя алтернатор.
И ще му разтопиш диодния блок.
Има 300 и нагоре амперови импулсни блокове, но струват крива парА.

- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
НЕ, няма нищо общо. При подаване на ток от друга кола или стартерно устройство, ти използваш целия капацитет на другия акумулатор + частичен на динамото на другата кола. Грубо казано, ако другата кола е с 400А стартов ток и от алтернаторът "артисват" още 20А - ти палиш твоята (не слагаме загуби от кабелите) с 420А ток.
П.П. Мисля, че в тоя сняг на доста хора ни е скучно и се чудим с какви глупости да се занимаем
П.П. Мисля, че в тоя сняг на доста хора ни е скучно и се чудим с какви глупости да се занимаем

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
@Cern Swiss колега гледам че упорито се придържаш към безумието че генератора произвежда ток и че от мн ток ще се съсипе акумулатора
Няма такова нещо първо алтернатора произвежда едн или казано накратко напрежение,тока който ще протече зависи от съпротивлението,а то за оловния акумулатор зависи от няколко неща.Няма да се впускам в подробности но акумулатора ще си поеме толкова ток колкото му трябва може и 50А да поеме за кратко.Ти като запалиш кой то ограничава тока в колата знаеш ли няма и как да знаеш щото тока не се ограничава а се регулира напрежението.Толкос по ограмотяването сега по темата ДА ще стане виж и тази тема http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=36953
Вярно че няма да е икономически изгодно но ще работи,но за предпочитане е да имаш нужните части алтернатор и ел двигател а не да ги купуваш тепърва.

Вярно че няма да е икономически изгодно но ще работи,но за предпочитане е да имаш нужните части алтернатор и ел двигател а не да ги купуваш тепърва.
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Добре, опитвам се да го обясня разбираемо, но ако държиш на пунктуалността:
- Електрическото напрежение предизвиква протичането на електрически ток.
- Физичната величина, характеризираща протичането на електрическия ток, се нарича сила на тока.
- Силата на тока се мери в ампери.
Така добре ли е? Който се интересува, ще намери всички в уикито.
И ти си на мнение, че е все едно една батерия дали се зарежда с 5-10А или със 120А, така ли?
Независимо кой тип, да не изпадаме в подробности.
- Електрическото напрежение предизвиква протичането на електрически ток.
- Физичната величина, характеризираща протичането на електрическия ток, се нарича сила на тока.
- Силата на тока се мери в ампери.
Така добре ли е? Който се интересува, ще намери всички в уикито.
И ти си на мнение, че е все едно една батерия дали се зарежда с 5-10А или със 120А, така ли?

- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Таман да се откажа та взе че пак ме нави. От проба глава не боли. Имам всичко необходимо.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Чета и се чудя, за тук ли е темата, или за вицове. Щом не щеш да си оправиш колата да пали нормално, а си измислил тая схема, сложи си втори акумулатор, който при палене се свързва последователно на кабела към стартера и дава само на него 24V. Така палехме преди години на един съсед дизеловата Газ - ка.
Има и други, още по-екзотични системи...
Има и други, още по-екзотични системи...
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
"Таман научихме магарето да не яде,и то взе,че умря"
Колега,вместо да си изгубиш времето в създаването на една неефективна машина за тези цели,които преследваш,разумния вариант е да провериш какви са причините за трудното стартитане!
За съжаление обаче понякога(може да се каже и в доста случаи) човек открива топлата вода по трудния начин.Вярвам,че времето,отделено за създаване на тази "адска машина" ще е съизмеримо с времето,за което ще си решиш проблема,като отстраниш причината за възникването му,а не да се опиташ да го "излъжеш"!
Успех все пак ако си решил да сглобиш "адската машина"
Веднъж сглобена,винаги можеш да я ползваш!Пък и може да я пуснеш в действие пред съседите и да си спечелиш и публика 

Колега,вместо да си изгубиш времето в създаването на една неефективна машина за тези цели,които преследваш,разумния вариант е да провериш какви са причините за трудното стартитане!
За съжаление обаче понякога(може да се каже и в доста случаи) човек открива топлата вода по трудния начин.Вярвам,че времето,отделено за създаване на тази "адска машина" ще е съизмеримо с времето,за което ще си решиш проблема,като отстраниш причината за възникването му,а не да се опиташ да го "излъжеш"!
Успех все пак ако си решил да сглобиш "адската машина"


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Идеята е напълно реализируема , 100% ще запалиш , дори и само след 2-3 мин заряд с тази машина . Това е ако предположим че имаш свестен акумулатор , но е изтощен . Просто се опитваш да "симулираш" стартово устройство , което нямаш . Иначе , както се каза , ако трябва да се купува генератор , ел. мотор , стругарска работа и т.н. ще ти излезе прескъпо .
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
milmar написа:...дори и само след 2-3 мин заряд с тази машина...


Но меракът се гаси само като направиш това, което искаш. Нека леонардо пробва и сподели впечатления.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 12 юни 2011 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: варна
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
muns61 написа:Чета и се чудя, за тук ли е темата, или за вицове. Щом не щеш да си оправиш колата да пали нормално, а си измислил тая схема, сложи си втори акумулатор, който при палене се свързва последователно на кабела към стартера и дава само на него 24V. Така палехме преди години на един съсед дизеловата Газ - ка.
Има и други, още по-екзотични системи...
Чета и ти се чудя как може да даваш такива

А сега по темата .Колега идеята ти е много добре,остава да я реализираш.По този начин ще си палиш не само буса,ами и всяка друга кола ,на която по една или друга причина акумулатора се е изтощил.В който и момент да ти потрябва можеш да го ползваш.Няма да мислиш,ама снощи включих ли зарядното ,ама зареди ли акумулатора.Оборотите на въртене на алтернатора мин.750- макс.900.Повече не ти трябват,достатъчни са да ти възбудят акумулатора за един фас време.Всеки алтернатор си има вградено реле-регулатор,определящо напрежението (13,8 V до 14,2 V) и тока на заряд(според акумулатора-колко амперчаса е).Можеш да ползваш всеки монофазен или трифазен мотор с мощност 1.1kW и нагоре с обороти не по малко от 750 в минута.Успех от мен.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
leonardo_vd написа: Имам всичко необходимо.
Дай параметри.
Перфектен стенд за алтернатори е това, плюс което си намислил.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Айде сега да споделя. Мотор имам ама нямаше начин как бързо да реагирам и да го застопоря на някаква платформа. Запалих Мотофрезата и закачих алтернатота за шайбата на двигателя /държахме го на ръце не е никакво усилие/ Точно 1 мин му трябваше и буса запали. Угасих го нарочно почти веднага и пробвах само с акумулатора. Всичко бе ок!! Сега остава да усъвършенствам машината. ХАХ за първоначален старт е ЕКСТРА. Утре и снимки че от студ и бързане никой не се сети да снима.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi0804 и 26 госта