Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот Cern Swiss » Сря 08 фев 2012 13:16


Добре де, явно си си наумил - направи го. После ще кажеш резултати. Аз съм скептичен относно идеята.
И друго - ако зареждаш примерно с 35-40А акумулатор в продължение на 10 мин, това са ти 6-7Аh. Сам сметни каква част от капацитета му възстановяваш спрямо параметрите му.




Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот leonardo_vd » Сря 08 фев 2012 13:17


Cern Swiss написа:Добре де, явно си си наумил - направи го. После ще кажеш резултати. Аз съм скептичен относно идеята.
И друго - ако зареждаш примерно с 35-40А акумулатор в продължение на 10 мин, това са ти 6-7Аh. Сам сметни каква част от капацитета му възстановяваш спрямо параметрите му.

То че съм си наумил е вярно, ама от опит глава не боли. Не е ли същото като да подавам ток с друга кола?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот bobocamaro » Сря 08 фев 2012 13:18


Няма кой знае какви сметки. 1.5 киловата електромотор ти трябва, за 120 амперов алтернатор да развъртиш при пълен товар.
Ако обаче акумулатора на палената кола е мъртвец, тока за стартера ще го отнесе твоя алтернатор.
И ще му разтопиш диодния блок.
Има 300 и нагоре амперови импулсни блокове, но струват крива парА. :beer


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот Cern Swiss » Сря 08 фев 2012 13:20


НЕ, няма нищо общо. При подаване на ток от друга кола или стартерно устройство, ти използваш целия капацитет на другия акумулатор + частичен на динамото на другата кола. Грубо казано, ако другата кола е с 400А стартов ток и от алтернаторът "артисват" още 20А - ти палиш твоята (не слагаме загуби от кабелите) с 420А ток.

П.П. Мисля, че в тоя сняг на доста хора ни е скучно и се чудим с какви глупости да се занимаем mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот fox_vt » Сря 08 фев 2012 13:23


@Cern Swiss колега гледам че упорито се придържаш към безумието че генератора произвежда ток и че от мн ток ще се съсипе акумулатора :!: Няма такова нещо първо алтернатора произвежда едн или казано накратко напрежение,тока който ще протече зависи от съпротивлението,а то за оловния акумулатор зависи от няколко неща.Няма да се впускам в подробности но акумулатора ще си поеме толкова ток колкото му трябва може и 50А да поеме за кратко.Ти като запалиш кой то ограничава тока в колата знаеш ли няма и как да знаеш щото тока не се ограничава а се регулира напрежението.Толкос по ограмотяването сега по темата ДА ще стане виж и тази тема http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=36953
Вярно че няма да е икономически изгодно но ще работи,но за предпочитане е да имаш нужните части алтернатор и ел двигател а не да ги купуваш тепърва.


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот Cern Swiss » Сря 08 фев 2012 13:32


Добре, опитвам се да го обясня разбираемо, но ако държиш на пунктуалността:
- Електрическото напрежение предизвиква протичането на електрически ток.
- Физичната величина, характеризираща протичането на електрическия ток, се нарича сила на тока.
- Силата на тока се мери в ампери.

Така добре ли е? Който се интересува, ще намери всички в уикито.

И ти си на мнение, че е все едно една батерия дали се зарежда с 5-10А или със 120А, така ли? :shock Независимо кой тип, да не изпадаме в подробности.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот leonardo_vd » Сря 08 фев 2012 13:33


Таман да се откажа та взе че пак ме нави. От проба глава не боли. Имам всичко необходимо.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот muns61 » Сря 08 фев 2012 13:35


Чета и се чудя, за тук ли е темата, или за вицове. Щом не щеш да си оправиш колата да пали нормално, а си измислил тая схема, сложи си втори акумулатор, който при палене се свързва последователно на кабела към стартера и дава само на него 24V. Така палехме преди години на един съсед дизеловата Газ - ка.

Има и други, още по-екзотични системи...


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот lent » Сря 08 фев 2012 14:18


"Таман научихме магарето да не яде,и то взе,че умря" mhihi

Колега,вместо да си изгубиш времето в създаването на една неефективна машина за тези цели,които преследваш,разумния вариант е да провериш какви са причините за трудното стартитане!
За съжаление обаче понякога(може да се каже и в доста случаи) човек открива топлата вода по трудния начин.Вярвам,че времето,отделено за създаване на тази "адска машина" ще е съизмеримо с времето,за което ще си решиш проблема,като отстраниш причината за възникването му,а не да се опиташ да го "излъжеш"!
Успех все пак ако си решил да сглобиш "адската машина" :да: Веднъж сглобена,винаги можеш да я ползваш!Пък и може да я пуснеш в действие пред съседите и да си спечелиш и публика :D


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот milmar » Сря 08 фев 2012 14:23


Идеята е напълно реализируема , 100% ще запалиш , дори и само след 2-3 мин заряд с тази машина . Това е ако предположим че имаш свестен акумулатор , но е изтощен . Просто се опитваш да "симулираш" стартово устройство , което нямаш . Иначе , както се каза , ако трябва да се купува генератор , ел. мотор , стругарска работа и т.н. ще ти излезе прескъпо .


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот muns61 » Сря 08 фев 2012 14:27


Подобни теми има и в други автофоруми:

http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php? ... highlight=


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот Cern Swiss » Сря 08 фев 2012 14:31


milmar написа:...дори и само след 2-3 мин заряд с тази машина...
:shock С колко Ah ще се повиши капацитетът на акумулатора според теб за 2-3-5-10 мин????????? :shock
Но меракът се гаси само като направиш това, което искаш. Нека леонардо пробва и сподели впечатления.


голфарчето
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 12 юни 2011 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот голфарчето » Сря 08 фев 2012 14:44


muns61 написа:Чета и се чудя, за тук ли е темата, или за вицове. Щом не щеш да си оправиш колата да пали нормално, а си измислил тая схема, сложи си втори акумулатор, който при палене се свързва последователно на кабела към стартера и дава само на него 24V. Така палехме преди години на един съсед дизеловата Газ - ка.

Има и други, още по-екзотични системи...



Чета и ти се чудя как може да даваш такива maikomila мнения.А да си палне колата със запалката не искаш ли?По евтино ще му излезе,вместо да набутва с още един акумулатор.

А сега по темата .Колега идеята ти е много добре,остава да я реализираш.По този начин ще си палиш не само буса,ами и всяка друга кола ,на която по една или друга причина акумулатора се е изтощил.В който и момент да ти потрябва можеш да го ползваш.Няма да мислиш,ама снощи включих ли зарядното ,ама зареди ли акумулатора.Оборотите на въртене на алтернатора мин.750- макс.900.Повече не ти трябват,достатъчни са да ти възбудят акумулатора за един фас време.Всеки алтернатор си има вградено реле-регулатор,определящо напрежението (13,8 V до 14,2 V) и тока на заряд(според акумулатора-колко амперчаса е).Можеш да ползваш всеки монофазен или трифазен мотор с мощност 1.1kW и нагоре с обороти не по малко от 750 в минута.Успех от мен.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот bobocamaro » Сря 08 фев 2012 15:57


leonardo_vd написа: Имам всичко необходимо.

Дай параметри.
Перфектен стенд за алтернатори е това, плюс което си намислил.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор

Мнениеот leonardo_vd » Сря 08 фев 2012 16:28


Айде сега да споделя. Мотор имам ама нямаше начин как бързо да реагирам и да го застопоря на някаква платформа. Запалих Мотофрезата и закачих алтернатота за шайбата на двигателя /държахме го на ръце не е никакво усилие/ Точно 1 мин му трябваше и буса запали. Угасих го нарочно почти веднага и пробвах само с акумулатора. Всичко бе ок!! Сега остава да усъвършенствам машината. ХАХ за първоначален старт е ЕКСТРА. Утре и снимки че от студ и бързане никой не се сети да снима.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi0804 и 26 госта