


Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
А защо просто не си намериш мощен токоизправител - поне 50 - 100А. Ти се опитваш да направиш същото, но по много сложен начин. Като е много студено и имам контакт с 220В наблизо аз паля със 100 Амперов изправител състоящ се от трансморматор и 4 диода. Желателно е да стабилизираш в някаква степен напрежението ( моя изправител има напрежение на празен ход около 17В, които са доста опасни за електрониката особено, ако акумулатора не е много читав). Аз така и не си направих стабилизация, но тя вяма да е много сложна - шунтов регулатор, няколко яки транзистора да дърпат по 15А, ако напрежението е над 14В.
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
При използване на "тягова количка", за да няма поражения по електрониката и акумулатора, трябва директно на стартера да се подаде напрежение от количката (силовия кабел от стартера се изключва от акумулатора и се сварзва към "тяговата количка", иначе като нищо можеш да изгориш електрониката в автомобила). Тогава или двигателя пали, или при продължителен старт стартера заминава. Все пак използването на "тягова количка" е краен вариант. При изрядно подготвен автомобил палене при -20 градуса не трябва да е проблем.
Последна промяна от batVenci на Пет 10 фев 2012 22:34, променено общо 1 път.
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Направата на "тягова количка" може да направиш от мощен електрожен (от 200 Ампера нагоре) и мощен токоизправител с максимален ток 1000 Ампера. За целта има специални тиристори с такива параметри. Такива тиристори могат да се намерят от приятел работещ в БДЖ. Освен това така направения постоянно-токов електрожен прави много по качествени заварки от променливотоковия.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
batVenci написа:При използване на "тягова количка", за да няма поражения по електрониката и акумулатора, трябва директно на стартера да се подаде напрежение от количката. Тогава или двигателя пали, или при продължителен старт стартера заминава. Все пак използването на "тягова количка" е краен вариант. При изрядно подготвен автомобил палене при -20 градуса не трябва да е проблем.
Тяговата или стартерна количка подава импулс чак след като е завъртян ключа за палене,демек почваш да въртиш и тогава се подава ток от количката.Така тока си отива по предназначение в стартера.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Aми имам WV t4 1.9ТД който си пали ОК, но на акомулатора му идва студено към -29. Тази сутрин на -20 запалих без никаква помощ на зарядни.
Другата голф 4 1.8Т пали безотказно и на -30 с 45ампера акомулатор
Следва Голф 1 1.8т не се пали зимата
Гараж си строя сега и за другата зима ще съм ОК. Но мился че това устройство ще ми върши работа и за други цели. Все пак ми е без пари.
Другата голф 4 1.8Т пали безотказно и на -30 с 45ампера акомулатор
Следва Голф 1 1.8т не се пали зимата

Гараж си строя сега и за другата зима ще съм ОК. Но мился че това устройство ще ми върши работа и за други цели. Все пак ми е без пари.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Поне го направи с малък бензинов двигател от косачка или нещо подобно. Иначе е много по-просто да си намериш или навиеш готов трансформатор, а може и просто няколко обикновени зарядни за акумулатор да вържеш.
Големите руски трактори имаха за стартери малък бензинов двигател, първо палиш с акумулатора бензиновото двигателче и после то върти големия дизел. Малкото двигателче може да се запали и с въженце без акумулатор.
Големите руски трактори имаха за стартери малък бензинов двигател, първо палиш с акумулатора бензиновото двигателче и после то върти големия дизел. Малкото двигателче може да се запали и с въженце без акумулатор.
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
По молба на колегата damian d публикувам снимки от моето зарядно. Все пак дори аз по снимките не мога да се ориентирам за реализиране на схемата. По горе съм показал ел.схемата на устройството и по снимките дано си го направиш колега.
За съжаление обема на снимките е по-голям от 512 KB и направените от мен 17 снимки не се публикуват във форума.
Просто колега повикай някой наблизо познат с елементарни познания по ел.техника, и да ти събере схемата. Няма нищо сложно, не е необходима платка, целият мантаж е обемен...Направените снимки едва ли биха ти помогнали, дори могат да те объркат.
За съжаление обема на снимките е по-голям от 512 KB и направените от мен 17 снимки не се публикуват във форума.
Просто колега повикай някой наблизо познат с елементарни познания по ел.техника, и да ти събере схемата. Няма нищо сложно, не е необходима платка, целият мантаж е обемен...Направените снимки едва ли биха ти помогнали, дори могат да те объркат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта