VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Николай Диянов
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 09 фев 2012 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот Николай Диянов » Чет 09 фев 2012 21:31


Здравейте, колеги. От около година съм горд притежател на VW Golf 6 TDI. Всичко беше идеално, но сега особено зимата колата загрява изключително бавно. За да вдигне температура сигурно и трябва поне 40-50мин. Ходих в оторизиран сервиз, тъй като е и в гаранция, но там я прегледаха и казаха, че било нормално. Карам дизели от доста време, за първи път VW, но мисля, че това не е нормално. Та затова и пиша тук- трябва ли да се притеснявам и да се връщам и настоявам за нов преглед или това е нормално поведение на колата?




KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот KirilGeorgiev » Чет 09 фев 2012 21:38


Те че загряват бавно е вярно но 40-50минути е страшно много


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот Благовест » Чет 09 фев 2012 21:47


Това на място ли си го засичал или в движение?


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот doubledTSI » Чет 09 фев 2012 22:10


Нормално. И при мен така (TSI). Скоро намерих една хитринка, която помага да съкратя времето до работна температура почти наполовина - затварям клапата за приток на пресен въздух към купето. т.е. върти само въздуха в купето и по този начин малкия кръг не се охлажда постоянно и загрява по-бързо. Когато достигна 90` я отварям, че се запотяват стъклата ...


Николай Диянов
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 09 фев 2012 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот Николай Диянов » Чет 09 фев 2012 22:47


В движение е това. Да кажем градско й трябват 40 мин. да позагрее. Проблема е, че почти не може да достигне оптимална работна температура. Просто като сравнявам с други дизели, които съм карал досега ми се струва страшно много. Ама мисля пак да ходя в сервиза и да се разправям, че така не става.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот bai_ILIA » Чет 09 фев 2012 23:07


Николай Диянов написа:Здравейте, колеги. От около година съм горд притежател на VW Golf 6 TDI. Всичко беше идеално, но сега особено зимата колата загрява изключително бавно. За да вдигне температура сигурно и трябва поне 40-50мин. Ходих в оторизиран сервиз, тъй като е и в гаранция, но там я прегледаха и казаха, че било нормално. Карам дизели от доста време, за първи път VW, но мисля, че това не е нормално. Та затова и пиша тук- трябва ли да се притеснявам и да се връщам и настоявам за нов преглед или това е нормално поведение на колата?


колега, не е нормално 2012 сме и колата ти е нова. но щом от сервиза са казали така, може и да е нормално за ФВ. Все пак не ми се иска да го вярвам...няма логика.


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот Adrian-AAA » Чет 09 фев 2012 23:14


Приятел който доста чете тук и там ми сподели,че новите автомобили са направени да загряват по бавно заради по високата мощност,но какво точно означава и имат в предвид с това не мога да ти кажа.

Нещо от сорта на по студен мотор,повече мощност. :roll:

Но да ви кажа,аз карам 1.9 тди голф 3 синхро сложил съм му чисто нов термостат,кашони на целия радиатор и много трудно достигам 90 градуса без да го напъвам с пуснато парно на 1-ва или 2-ра степен.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот stefan4o » Чет 09 фев 2012 23:23


Adrian-AAA написа:Приятел който доста чете тук и там ми сподели,че новите автомобили са направени да загряват по бавно заради по високата мощност,но какво точно означава и имат в предвид с това не мога да ти кажа.

Нещо от сорта на по студен мотор,повече мощност. :roll:

Но да ви кажа,аз карам 1.9 тди голф 3 синхро сложил съм му чисто нов термостат,кашони на целия радиатор и много трудно достигам 90 градуса без да го напъвам с пуснато парно на 1-ва или 2-ра степен.

По-скоро проблемът идва от по-високото КПД, което значи по-малко отделена топлина :wink:


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот bai_ILIA » Чет 09 фев 2012 23:37


Едва ли е това :D Има и други дизели с високо КПД, на които даже перката за охлаждане им се върти постоянно с виско и пак загряват много по-бързо...

Всички дизели имат високо КПД, но някои явно загряват трудно...Здраве да е!!!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот stefan4o » Чет 09 фев 2012 23:54


Нека колегата да уточни все пак, какво има предвид. Щото ако го чака да загрее на място и 50 минути може да не му стигнат особено в тоя студ. Тия дизели, дето загряват бързо със сигурност имат допълнителен подгрев на антифриза, иначе малко трудно да загрее, като примерно моя бензинов мотор от миналия век :Mr Green Fun Например при една от чисто новите ни Дачия 1.5 Дци, когато спреш на място и усилиш парното се усеща как струята започва да изстива почти до хладко след известно време. При бензинова кола от по-старо поколение това няма как да се случи :lol: Това имах предвид с КПД-то. За съжаление то носи и своите недостатъци, като бавното загряване на мотора, които донякъде се компенсират с допълнителни електрически или автономни отоплители (т.нар. печки).


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот Ivelin » Пет 10 фев 2012 7:43


stefan4o написа:Нека колегата да уточни все пак, какво има предвид. Щото ако го чака да загрее на място и 50 минути може да не му стигнат особено в тоя студ. Тия дизели, дето загряват бързо със сигурност имат допълнителен подгрев на антифриза, иначе малко трудно да загрее, като примерно моя бензинов мотор от миналия век :Mr Green Fun Например при една от чисто новите ни Дачия 1.5 Дци, когато спреш на място и усилиш парното се усеща как струята започва да изстива почти до хладко след известно време. При бензинова кола от по-старо поколение това няма как да се случи :lol: Това имах предвид с КПД-то. За съжаление то носи и своите недостатъци, като бавното загряване на мотора, които донякъде се компенсират с допълнителни електрически или автономни отоплители (т.нар. печки).

Колега не е само при Дачията... на тоя студ чисто ново ауди А4 2.0 ТДИ няма загряване по задръстванията. 1 час из София и парното на мах да размразява прозорците и температурата не стигна до 90 :). Така че тия приказки които го разказват колегите как стрелката спира на 90 и стои там без значение какво правят...
Може да са прави ако се стрелките им са напред с 20-30 градуса :-D


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот bnick » Пет 10 фев 2012 8:42


Напълно нормално. Затова в книжката пише, палиш и тръгваш. Без зверски обороти. Иначе под товар мотора ще загрее по-бързо. Ако няма зъдръствания и едни 1800 об/мин ще загрее бързо. Аз ползвам друга хватка,оставям климатроника на Ауто, или да размразява предното стъкло. Така колата имам чувството, че загрява една идея по-бързо и стопля купето след около 4-5 мин, като на 2-рата вече духа топло :beer


Николай Диянов
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 09 фев 2012 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот Николай Диянов » Пет 10 фев 2012 8:52


Да, колеги, ама в моя случай говорим 40 -50 мин. в движение. Предполагам, че термостата не работи коректно. Иначе освен някой температурен датчик да не отчита правилно. Това, което ме притеснява е, че преди не беше така. Те в сервиза в Пловдив казаха, че всичко е добре и освен да платя да сменят термостата и да видя какво ще стане. За друго не се сещам. :banghead:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот Andonov » Пет 10 фев 2012 9:18


Ivelin написа:Колега не е само при Дачията... на тоя студ чисто ново ауди А4 2.0 ТДИ няма загряване по задръстванията. 1 час из София и парното на мах да размразява прозорците и температурата не стигна до 90 :). Така че тия приказки които го разказват колегите как стрелката спира на 90 и стои там без значение какво правят...
Може да са прави ако се стрелките им са напред с 20-30 градуса :-D


На доста коли (да не казвам всички) стрелките им са "напред".
Няма линейност между датчика и системата (стрелката). Умишлено направено от производителите.
За това каращите БМВ си мислят че колите им "загряват" много по-бързо от ВАГ например.
При тях много бързо стрелката застава посредата, но мръдне ли и 2mm напред е прегрял мотора.

Писал съм го и преди. От 75С до 100С (повече не съм ги загрявал) на мотора при ВАГ, стрелката кове 90С.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Golf 6 TDI проблем с температурата

Мнениеот веселин » Пет 10 фев 2012 12:15


Да - при стрелка на 90 градуса - VAG диагностиката казва 78 :shock
BNM - 1.4 TDI-PD
Но странно защо чисто нов толкова бавно загрява /105 к.с ли е ?/
при мен сутрин при околна - 10 .... след 5 мин каране градско вече се усеща топлинка mhihi
явно работи подгряването на тройника :да:
или пък затова че е три цилиндъра :talk:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта