Здравейте на всички , имам намерение да си взема ежедневен автомобил на марката VW . Насочил съм се към Пасат б5 или бора . Вагон със сигурност бензин. Защото мисля да слагам метан.Също така гледам по автомобила да нямам много харчове, така че ще се радвам да ми предложите най-добрия двигател който може да взема за моята идея.Това ще ми е втория автомобил с който ще карам доста ( споделям годишния си пробек е около 35-40 000 км.)
Въпросите са ми следните:
Кой от 2та модела е по-добрият за моя случай? <- притиснява ме пасата със ходовата си част.
Кой вдигател , 1,8 ; 1,8Т ; 2,3 ?
също така кой най- добре ще е съврестен с метан.
Благодаря ви за мненията
Пасат б5 vs бора
- chocho1208
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 1:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 vs бора
Бората с двигател 1.8 и 1.8Т са по рядко срещани по нашите пазари от колкото Пасата.По масовите бенз.мотори са 1.6 и2.3,и са малко по скъпи със същото ниво на оборудване от Пасата.Ако взимаш Бора 2.3 по добре гледай да е с 6скорости,но при Пасата имаш по голям избор с двг.1.8,1.8Т и ниво на оборудване с кожен салон примерно.За подръжка на двигателите и на двата модела мисля че няма разлика,за ход.част не съм сигурен.Това е моето мнение.Успех 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5 vs бора
Малко ходова част :
Ходовата на Пасат-а е сериозно по-скъпа,защото Бора има ходова част,като на Голф 2 или Голф 3 и има два тампона,две биалетки,два шарнира и два кормилни накрайника и два тампона на макферсона.Това е всичко.Цените за Lemfiorder (оригинални) са както следва - двата тампона на носача са 7 и 24лв ,биалетката е 30лв,шарнира е 40лв,горния тампон на макферсона е 30-тина лв.,кормилния накрайник и той е около 30-40лв Т.е. цялата ходова част на Бора-та струва не повече от 150-200лв на страна т.е. 300-400лв за двете страни и то с най-добрите части.Ако взимаш по-евтини,слизаш още надолу в цената.Също така е и доста здрава и не се пипа често (основно страдат от заден тампон на носача и биалетката и тампона на макферсона).
Пасат В5 - ходовата част на Lemfiorder е 1200лв к-т и по моето скромно мнение е доста по-кекава,защото идеята при нея е комфортна возия и никой не я е мислил за нашите пътища...Може да се вземе и евтин к-т носачи за около 300-400лв (колега от форума ги продава даже с гаранция),монтирал съм и изглеждат добре,колко ще изкарат,не знам.амортисьори,лагери и т.н. са горе-долу сходни като цени,затова не ги зачеквам изобщо.Дискове и накладки също,там зависи от диаметъра на диска,който зависи от двигателя.
Като екстри колите са 1:1 - климатроници,ESP,ABS се предлагат и за двете коли и други разни неща.
Като двигатели - Бора пак има предимство - двигателя и скоростите са напречно разположени и евентуален ремонт на съединител,ангренажни ремъци или нещо подобно,е доста по-евтин като труд,защото при В5 за да смениш ремъците,трябва да разглобиш цялата предна част на колата,което оскъпява нещата доста.ест. не се сменят всеки ден,но все пак.Бора имат 1.8 125к.с.,както и 1.8Т,като и двата мотора са доста здрави и с добра грижа не правят ядове.Пасат също ги имат,наистина по-масово се срещат при тях.При Бора се слага един двигател 2.0,който е много много хубав и здрав двигател и ако успееш да си намериш такъв (рядкост са),е възможно най-добрия избор поне според мен.
И двете коли страдат от проблеми с компресорите на климатиците в следствие от разваляне на ел. перки,така че имай го предвид при оглед на кола (да я види някой,който знае какво да и гледа).
Общо взето според мен в твоят случай Бора-та би била по-удачна,защото щом ще я караш доста,ти трябва по-лека поддръжка и по-здрава ходова,а определено Бора-та печели в тази област.Да,губиш една идея от комфорт и пространство,несъмнено,ама пък и първоначалната цена е по-ниска.

Ходовата на Пасат-а е сериозно по-скъпа,защото Бора има ходова част,като на Голф 2 или Голф 3 и има два тампона,две биалетки,два шарнира и два кормилни накрайника и два тампона на макферсона.Това е всичко.Цените за Lemfiorder (оригинални) са както следва - двата тампона на носача са 7 и 24лв ,биалетката е 30лв,шарнира е 40лв,горния тампон на макферсона е 30-тина лв.,кормилния накрайник и той е около 30-40лв Т.е. цялата ходова част на Бора-та струва не повече от 150-200лв на страна т.е. 300-400лв за двете страни и то с най-добрите части.Ако взимаш по-евтини,слизаш още надолу в цената.Също така е и доста здрава и не се пипа често (основно страдат от заден тампон на носача и биалетката и тампона на макферсона).
Пасат В5 - ходовата част на Lemfiorder е 1200лв к-т и по моето скромно мнение е доста по-кекава,защото идеята при нея е комфортна возия и никой не я е мислил за нашите пътища...Може да се вземе и евтин к-т носачи за около 300-400лв (колега от форума ги продава даже с гаранция),монтирал съм и изглеждат добре,колко ще изкарат,не знам.амортисьори,лагери и т.н. са горе-долу сходни като цени,затова не ги зачеквам изобщо.Дискове и накладки също,там зависи от диаметъра на диска,който зависи от двигателя.
Като екстри колите са 1:1 - климатроници,ESP,ABS се предлагат и за двете коли и други разни неща.
Като двигатели - Бора пак има предимство - двигателя и скоростите са напречно разположени и евентуален ремонт на съединител,ангренажни ремъци или нещо подобно,е доста по-евтин като труд,защото при В5 за да смениш ремъците,трябва да разглобиш цялата предна част на колата,което оскъпява нещата доста.ест. не се сменят всеки ден,но все пак.Бора имат 1.8 125к.с.,както и 1.8Т,като и двата мотора са доста здрави и с добра грижа не правят ядове.Пасат също ги имат,наистина по-масово се срещат при тях.При Бора се слага един двигател 2.0,който е много много хубав и здрав двигател и ако успееш да си намериш такъв (рядкост са),е възможно най-добрия избор поне според мен.
И двете коли страдат от проблеми с компресорите на климатиците в следствие от разваляне на ел. перки,така че имай го предвид при оглед на кола (да я види някой,който знае какво да и гледа).
Общо взето според мен в твоят случай Бора-та би била по-удачна,защото щом ще я караш доста,ти трябва по-лека поддръжка и по-здрава ходова,а определено Бора-та печели в тази област.Да,губиш една идея от комфорт и пространство,несъмнено,ама пък и първоначалната цена е по-ниска.

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат б5 vs бора
Като цяло адашът е поизчерпал темата, но за цената не съм много съгласен. Цената, сравнена с Б5 при Бора е по-висока, при Б5.5 Бората е вече малко по-евтина, но пак са на кантар нещата. Като цяло ми прави впечатление, че Бора държи малко по-високи цени от Голф, както и от Пасат (говорим за коли 1998-1999). Предполагам, че това е така, защото Бора влиза в производство от 1999г, докато например Пасат Б5 - 1997 мисля беше (т.е. Бора е една идея по-нова като модел, въпреки, че технически не блести с нещо повече от Пасат, все пак е по-нисък клас). Щом целиш да караш възможно най-евтино - мисля, че 2.0 при Бора на метан ще ти дойде най-добре 

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 04 авг 2010 15:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Пасат б5 vs бора
Благодаря ти , zfa159 . Не съм очаквал чак толкова хубав отговор. Разликите между 2та модела от към ходова част я разбрах. А защо нищо не коментирахте този двигател 2.3 който е ? не е ли от най- сполучливите ?
А и за тези двигатели 2000 само при бора ли се срещат?
А и за тези двигатели 2000 само при бора ли се срещат?
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Пасат б5 vs бора
Има ги и при Б5.5.Предполагам говориш за 2.0 115кс?
- chocho1208
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 1:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 vs бора
Мисля,че Пасат Б5 има 2.0 8v 120к.с Пасат б5.5 2.0 8v 115к.с и 2.0 20v 130 к.с,Пасата Б5.5 с двг.2.3V5 е170 к.с,но коли с такива мотори тук почти не съм срещал. 

-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Пасат б5 vs бора
Аз мога да коментирам мотора 2.3 VR5 (при Бора е V5, който е същия)! Карам такъв мотор на Пасат Б5 от 2 години и половина. Според мен това е доста здрав мотор, който трудно ще строшиш при нормална поддръжка! С ангренажна верига е (нямаш ангренажен ремък и ролки)! Самото обслужване му е много евтино, въпреки голямата си кубатура събира 3.8 литра масло (аз слагам винаги 4 литра до горе!) освен маслото сменявам всички филтри и общо ми излиза около 100-120 лева! За газифициране е добър и аз го карам на пропан-бутан от година и половина! Трябва да се има в предвид, че тъй, като е 5 цилиндъра, плащаш като за 6 цилиндъра за уредба! Като недостатък отчитам, че е по-тромав от 1.8Т и гори около 2 литра над него. Освен това е значително по-рядък и трудно се намират части по морги (за щастие наистина е здрав и не ми се е налагало да му правя абсолютно нищо)! Като цяло съм доволен, защото ми предлага това което търся и да чука на дърво е безпроблемен до момента! Разхода ми на газ е от 8 до 12 извънградско (най-често около 11) и от 12 до 16 в града! Според мен е добър избор, ако ще го правиш на метан! Аз бих избрал Бората, защото е по-евтина от към окачване, а освен това с мотора 2.3 V5, много често се предлага с 6 скорости и 4 моушън, което са си големи екстри за мен! Успех с избора 

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 04 авг 2010 15:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Пасат б5 vs бора
тоест има варианти на 2.3 със 5 и със 6 скорости , разликата е в годините или просто има 2 варианта ? също така 4x4 ходовата част не е ли по - скъпа при такъв тип окачване. А й разликата в разхода променя ли се ?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат б5 vs бора
бора 2.0 115 коня е най-разумния избор в твоя случай
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Пасат б5 vs бора
pe6kata написа:бора 2.0 115 коня е най-разумния избор в твоя случай
Да със сигурност и аз бих избрал този вариант.Лошото е ,че рядко се намират

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат б5 vs бора
Напротив. Този е сигурно най-често срещаният след 1.6 мотор за бензинова Бора. При Пасат се среща значително по-рядко. Търсене и търпение му е мамата 

-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Пасат б5 vs бора
reloading написа:тоест има варианти на 2.3 със 5 и със 6 скорости , разликата е в годините или просто има 2 варианта ? също така 4x4 ходовата част не е ли по - скъпа при такъв тип окачване. А й разликата в разхода променя ли се ?
Не зная по какъв критерии ги делят, дали години или нещо друго! За по-скъпо окачване с 4х4, мисля, че не е така! По принцип формоушъна вдига малко разхода, но това се компенсира от 6-тата предавка (даже сваля под разхода на 5 степенна само с предно)! Освен това 4х4 си е за мен страхотна екстра, дори да трябва да се прежали литър отгоре разход (което в случая няма да се наложи)! Ако имаш пари и ще ползваш колата за дълъг път, аз бих избрал нещо такова http://www.cars.bg/u557253 А иначе ето иначе как вървят V5 тези, за които ти говорих http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат б5 vs бора
BG_POLICE написа:reloading написа:тоест има варианти на 2.3 със 5 и със 6 скорости , разликата е в годините или просто има 2 варианта ? също така 4x4 ходовата част не е ли по - скъпа при такъв тип окачване. А й разликата в разхода променя ли се ?
Не зная по какъв критерии ги делят, дали години или нещо друго! За по-скъпо окачване с 4х4, мисля, че не е така! По принцип формоушъна вдига малко разхода, но това се компенсира от 6-тата предавка (даже сваля под разхода на 5 степенна само с предно)! Освен това 4х4 си е за мен страхотна екстра, дори да трябва да се прежали литър отгоре разход (което в случая няма да се наложи)! Ако имаш пари и ще ползваш колата за дълъг път, аз бих избрал нещо такова http://www.cars.bg/u557253
По книга с 5 и 6-степенна кутия разликата в разхода е почти пренебрежима за дизел 130к.с. при Пасат Б5.5. При бензина не вярвам да е много по-различно положението.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 04 авг 2010 15:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Пасат б5 vs бора
тоест като е 2.3 4x4 100% е със 6 скорости? и 4x4 -то какви са процентите отпред и отзад ?
И другото което ме интересува е разликата между 2.3 и 1.8Т освен че едното е с верига другото без , и 1.8Т малко по пъргав...?
И другото което ме интересува е разликата между 2.3 и 1.8Т освен че едното е с верига другото без , и 1.8Т малко по пъргав...?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта