Трябва ли да се дава предварение на газ на двигатели VW???

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Трябва ли да се дава предварение на газ на двигатели VW???

Мнениеот Anbuch » Вто 26 сеп 2006 15:02


Двигателят ми е AAU 1043 куб .Система MONOMOTRONIC. Ъгала на запалването стасдартно трябва да ми е 5 градуса ,а моят е 8 градуса на празен ход. Влязох в един спор без да бъда достатъчно подготвен ,че било вярно твърдението :когато една кола се кара на газ да и се дава малко по-голямо предварение ,но на двигателите на VW не трябвало да се прави защото .......(и другата страна не беше достатъчно подготвена :lol: ) Така знаел от своя мойстор кайто бил "голяма работа" еййййй.

Вие чували ли сте за подобно нещо?




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Вто 26 сеп 2006 15:18


Старата ми "капка" беше с карбуратор и обикновено делко без електроника - двигателя си го гласях "на ухо" и наистина вървеше малко по-добре с леко увеличаване на предварението. Сега на пасатора не намирам разлика, а и Павката от Княжево ми каза, че няма нужда да го пипам (двигателя е ABS с Mono Motronic).
А дали двигателите на VW са по-специални в това отношение - едва ли.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Вто 26 сеп 2006 19:00


По принцип е така на газ се дава малко предварение понеже газта е с по голямо октаново число от бензина ама всичко е много индивидуално :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 26 сеп 2006 23:42


противно на всички очаквания да изкажа и моето мнение..
Значи и на бензин ако дадеш по-голямо предварение, ще върви повече, обаче се появяват детонации..

Газта понеже има по-дълъг период на изгаряне и по-високо октаново число позволява по-голямо предварение без да се появят тези детонации..


Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 936
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
Двигател: 2023
Местоположение: Harlow, UK
Контакти:

Мнениеот slavi tsvetkov » Сря 27 сеп 2006 11:08


Аз доколкото знам се дава предварение 2,3 градуса,поне мойта е така 1.8 ABS


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 27 сеп 2006 11:39


Мономотроника сам си определя ъгъла обаче явно в много малки граници защото за мое очудване има ефект от въртене на делкото.
Аз по принцип го врътвам малко повече от фабричните 7градуса ако се не лъжа.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 27 сеп 2006 15:27


silent написа:Мономотроника сам си определя ъгъла обаче явно в много малки граници


Да не прозвочи като заяждане .... просто търся истината.
От къде го знаеш това информацията ми е противоположна. :?

Без лоши чувства :wink:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 27 сеп 2006 16:56


ами колегата иска да каже че мономотроника няма вакум на делкото и според засмукването му да дава предварение, а в компютъра е заложена таблица и въз основа на датчиците компютъра задава необходимото предварение на двигателя, като първоначално от делкото се задава 6 градуса след ГМТ /т.е. предварение/ за бензин, а за газ + 2 до 3 защото по прицип с повече е по-добре но поне при мене започват бавно да падат оборотите. На някой от по-новите модели мономотроник има детонационен датчик, който слуша за детонации и връща предварението за да ги предотврати, но по-старите компютри са на база заложена информация.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 27 сеп 2006 19:06


Благодаря за пояснението :wink: :!: :!: :!: .Аз се чудих как става ъгъла ми на 45 градуса при високи обороти :roll: А тогава моят ъгал на запалването дето е 8 за да върлавя по добре на гас( казваш 2-3 градуса) ??? Според техническите данни на ААU 1043 куб пише на празен ход 5 +- 1 градуса на празен ход. На делкото ми има стрелка която е насочена обратно на часовниковата стрелка. За да намаля ъгала от 8 на 5 трябва да го завъртя по посока на часовниковата стрелка нали (обратно на посочената на делкото)???


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Сря 27 сеп 2006 19:11


12 градуса


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 27 сеп 2006 23:37


значи ако палеца ти се върти по часовниковата стрелка, то обратно на часовниковата даваш предварение, а по посоката на въртене на палеца съответно - закъснение и обратното


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 28 сеп 2006 7:52


slavi tsvetkov написа:Аз доколкото знам се дава предварение 2,3 градуса,поне мойта е така 1.8 ABS

:да: Във всички сервизи със стендове и майстори газаджии го правят и на Опел и на Пасата ми.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 29 сеп 2006 6:56


съжалявам за оплетения ми отговор
когато палеца се върти обратно на часовниковата стрелка - по часовниковата се дава закъснение.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 29 сеп 2006 15:04


Имам един приятел с Вектра такси 1.6 който като го мръдне делкото на една страна двигателя започва да чука като я опъне по нагорнище (така я кара градско) ,а като го завърти на противоположната ,няма чукане ,но като смачка гаста за да се изтегли на светофар колата първо се "позамисля" и тогава се изнася( така кара извънградко).Това "позамисляне" го имам и аз само на бензин като позагрее двигателя.И тъй като реших да я карам само на бензин поне през зимата утре ще го завъртя и аз да видя резултата.Ама прави ли ги тези ми зерии и намен отивам си на диагностика като "бял" човек.

Казва ми: " Като ми дадът поръчка някъде на вън първо центря делкото" mhihi mhihi mhihi ( не искам да обиждам никого ,ама това е таксиметровата болест)


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 29 сеп 2006 16:32


ами колкото е по-голямо предварението на двигателя толкова по-добре и на газ и на бензин, но се получават детонации при по-голямо предварение. Именно затова при новите двигатели има сензор за детонации да слуша и да ги предотвратява. Така, че не мога да се съглася с твоя приятел че на извънградско трябва да се дава закъснение - точно там се иска динамика а динамиката идва от предварително подадената искра - демек предварение. Не ангажирам никой с това мнение - то си е лично мое. :D



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта