Само да вметна моите разсъждения: метана е винаги с много ниска темп и в комбинация със супер студеното време (при положение, че като карам с 110км/ч и се получава завихряне около изпарителя) се получава това заскрежаване на изпарителя и следователно ненормалната му работа. Изпарителя ми е разположен между акумулатора и разширителния съд-това може да видите на снимката от гаража ми. Никога до сега (за 3-те г.) от както имам колата не съм наблюдавал подобен проблем, като си има в предвид, че я карам всеки ден на различни разстояния! Моля за вашите мнения!
Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК-РЕШЕНО!
- dushanov
 - Мнения: 855
 - Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
 - Автомобил: Seat Toledo 2
 - Двигател: AGN
 - Местоположение: Стара Загора
 
Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК-РЕШЕНО!
Здравейте колеги! Колата ми е Голф 3 АЕК мотор с обикновена метанова у-ба. Преди месец пак в големите студове (-5-6 гр.)тръгнах на дълъг път и колата започна да гасне и хълца на 30км от града. Отворих капака-целия изпарител беше в лед! Върнах се до Стара Загора. Отидох до газаджия, оказа се, че един от маркучите за антифриза, който минава през изпарителя е запушен. Сменихме и 2-та. Свързани са паралелно/успоредно на маркучите за парното. Всичко 6! Днес тръгвам сутринта пак на дълъг път (този път при темп. -10-12гр) и пак след около 30км по магистралата със скорост 110км/ч същата работа, както в началните редове с разликата, че този път изпарителя не беше целия замръзнал, а само 1/2 от него. Всичко маркучи бяха топли! Само да вметна, че беше толкова студено, че като погледнах в казанчето за чистачките, течността беше хванала коричка отгоре (течност за -20гр неразредена). Прехвърлих я на бенз за 4-5км, след това пак на метан и до София (за където бях тръгнал) нямаше проблеми (и времето се стопли, но разбира се пак под нулата). Според вас на какво може да се дължи моя проблем?
Само да вметна моите разсъждения: метана е винаги с много ниска темп и в комбинация със супер студеното време (при положение, че като карам с 110км/ч и се получава завихряне около изпарителя) се получава това заскрежаване на изпарителя и следователно ненормалната му работа. Изпарителя ми е разположен между акумулатора и разширителния съд-това може да видите на снимката от гаража ми. Никога до сега (за 3-те г.) от както имам колата не съм наблюдавал подобен проблем, като си има в предвид, че я карам всеки ден на различни разстояния! Моля за вашите мнения!
			
													Само да вметна моите разсъждения: метана е винаги с много ниска темп и в комбинация със супер студеното време (при положение, че като карам с 110км/ч и се получава завихряне около изпарителя) се получава това заскрежаване на изпарителя и следователно ненормалната му работа. Изпарителя ми е разположен между акумулатора и разширителния съд-това може да видите на снимката от гаража ми. Никога до сега (за 3-те г.) от както имам колата не съм наблюдавал подобен проблем, като си има в предвид, че я карам всеки ден на различни разстояния! Моля за вашите мнения!
				   							 				   
					Последна промяна от dushanov на Сря 15 фев 2012 17:26, променено общо 1 път.
									
			
									- kossel
 - Мнения: 1759
 - Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
 - Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
 - Двигател: 103 коня 1600 16V
 - Местоположение: София
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
Нивото на антифриза на макс ли е ? Пробвай да долееш концентрат антифриз, че в тези студове ментетата замръзват и може и твоя да е замръзнал в изпарителя. На мен ми замръзна в шишето 'зимната' течност за чистачки, добре че винаги доливам 1 литър спирт на 3 литра течност.
			
									
										
						- luboveliki
 - Мнения: 1257
 - Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Враца
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
с обикновена газова съм и изпарителя загрява със същата температура като на антифриза ,демек изпарителя  като загреее на 90 градуса колата и той е горещ(до тук и твоя е на тоя принцип),няма как да замръзва,даже и студен на газ като включа не замръзва,трябва да е горещ
			
									
										
						Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
И аз предлагам да погледнеш нивото на антифриза, защото от ниско ниво замръзва изпарителя.
			
									
										
						- dushanov
 - Мнения: 855
 - Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
 - Автомобил: Seat Toledo 2
 - Двигател: AGN
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
kossel, ти си на три горива. Малко като идол си ми...  
 
sam_boha,kossel, нивото на антифриза ми е 2-3мм над мах-а. Следя го редовно, защото: viewtopic.php?f=5&t=304116
luboveliki, аз съм на метан. При -11 C той е в нашите (моите бутилки). При пропан-бутана е в темп. 19-25 С в бутилките. Има сериозна разлика в темп-та. Виждам, че ми говориш за газ (пропан-бутан).
Плус минусовите темп-ри при които ми направи проблема излиза, че -11 средно от бутилката плюс -10 средно при скорост 110км/ч е равно на -21 метан който е в изпарителя, към него като прибавим 80 С срдена темп на антифриза излиза... че изпарителя ми в мега най-добрия случай да е на 40-50гр. А при мен половината е замръзнал! А останалта половина в която влизат и излизат маркучите е... изпотена (не съм я докосвал с ръка)
п.с. Само да вметна, че на Корсата ми, която е с газ, изпарителя е вързан пак паралелно/успоредно, той не се пипа. Колкото е горещ мотора, толкова и изпарителя. До сега не съм правил наблюдение с това и голфа. Защото не ми се е налагало... Просто искам да изкажете мнение колеги. Пък ако може и такива с обикн. метан. у-би...
			
													
 sam_boha,kossel, нивото на антифриза ми е 2-3мм над мах-а. Следя го редовно, защото: viewtopic.php?f=5&t=304116
luboveliki, аз съм на метан. При -11 C той е в нашите (моите бутилки). При пропан-бутана е в темп. 19-25 С в бутилките. Има сериозна разлика в темп-та. Виждам, че ми говориш за газ (пропан-бутан).
Плус минусовите темп-ри при които ми направи проблема излиза, че -11 средно от бутилката плюс -10 средно при скорост 110км/ч е равно на -21 метан който е в изпарителя, към него като прибавим 80 С срдена темп на антифриза излиза... че изпарителя ми в мега най-добрия случай да е на 40-50гр. А при мен половината е замръзнал! А останалта половина в която влизат и излизат маркучите е... изпотена (не съм я докосвал с ръка)

п.с. Само да вметна, че на Корсата ми, която е с газ, изпарителя е вързан пак паралелно/успоредно, той не се пипа. Колкото е горещ мотора, толкова и изпарителя. До сега не съм правил наблюдение с това и голфа. Защото не ми се е налагало... Просто искам да изкажете мнение колеги. Пък ако може и такива с обикн. метан. у-би...

				   							 				   
					Последна промяна от dushanov на Чет 09 фев 2012 22:14, променено общо 1 път.
									
			
										
						- KingoftheROAD
 - Мнения: 2486
 - Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
 - Автомобил: VW Transporter T4 1995
 - Двигател: ACU
 - Местоположение: Калояново
 - Контакти:
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
Да не би да е запушен самия изпаритен? може и да не е напълно само частично, или нещ не е обезвъдушен добре...
			
									
										
						- dushanov
 - Мнения: 855
 - Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
 - Автомобил: Seat Toledo 2
 - Двигател: AGN
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
KingoftheROAD, как мога да установя запушване/полузапушване БЕЗ сваляне на изпарителя или... mission impossible?  
			
									
										
						- dushanov
 - Мнения: 855
 - Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
 - Автомобил: Seat Toledo 2
 - Двигател: AGN
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
Днес звъннах на голям оторизиран сервиз в Пловдив. Много са известни сред такситата в Стара Загора. Не им знам точно името. По симптомите описани от мен ми казаха, че изпарителя ми е за смяна. Нов на БРЦ с труда ще ми коства 240лв. Как Ви се струва колеги?  
 Ако някой има отзиви за добри матанаджии в СТЗ или Пловдив да сподели!
п.с. Малко ми е зор в момента тази сума, затова си мисля за профилактика ама като се замисля новото си е ново!
			
									
										
						п.с. Малко ми е зор в момента тази сума, затова си мисля за профилактика ама като се замисля новото си е ново!
- predat0r
 - Мнения: 2810
 - Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
 - Автомобил: Mercedes-Benz W203
 - Двигател: C270CDI
 - Местоположение: АСЕНОВГРАД
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
смени си мембраните на испарителя с ремонта стува към 45лв
			
									
										
						- dushanov
 - Мнения: 855
 - Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
 - Автомобил: Seat Toledo 2
 - Двигател: AGN
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
predat0r,моя изпарител е с платна, не с мембрани. Не знам каква е разликата.
			
									
										
						- kossel
 - Мнения: 1759
 - Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
 - Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
 - Двигател: 103 коня 1600 16V
 - Местоположение: София
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
Платна = мембрани.
Като правих ремонтт на първия си изпарител, нямаше ремонтни комплекти и от едни стари немски надуваеми дюшеци(плат напоен с каучук ) си направих (Платна = мембрани) Стана чудо. Сега май мембраните са само от долнопробен изкустен каучук който се става твърд за един сезон. Ех спомени ...
			
									
										
						Като правих ремонтт на първия си изпарител, нямаше ремонтни комплекти и от едни стари немски надуваеми дюшеци(плат напоен с каучук ) си направих (Платна = мембрани) Стана чудо. Сега май мембраните са само от долнопробен изкустен каучук който се става твърд за един сезон. Ех спомени ...
dushanov написа:predat0r,моя изпарител е с платна, не с мембрани. Не знам каква е разликата.
- KingoftheROAD
 - Мнения: 2486
 - Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
 - Автомобил: VW Transporter T4 1995
 - Двигател: ACU
 - Местоположение: Калояново
 - Контакти:
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
dushanov написа:KingoftheROAD, как мога да установя запушване/полузапушване БЕЗ сваляне на изпарителя или... mission impossible?
possible, possible e колега, просто сваляш маркучите му, и с някаква шлауфка пробваш да продухваш въздух през водната му риза. Може да изтече малко антифриз от самия изпарител, но нищо фатално. Трябва да се продува добре и ако има някакво частично или пълно запушване, ще се разбере.
- dushanov
 - Мнения: 855
 - Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
 - Автомобил: Seat Toledo 2
 - Двигател: AGN
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
KingoftheROAD, в понеделник ще го пробвам.
Добре де, колеги. След като имам ПЕРФЕКТЕН разход и поведение на мотора, трябва ли да имам проблем с платната/мембраните?
			
									
										
						Добре де, колеги. След като имам ПЕРФЕКТЕН разход и поведение на мотора, трябва ли да имам проблем с платната/мембраните?
- muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
Виж си маркучите за вода на изпарителя. Възможно е от студеното да има лек теч и при изстиване да смуква малко въздух, който после трябва да се изгони. Това е по-чест дефект от запушването.
			
									
										
						- dushanov
 - Мнения: 855
 - Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
 - Автомобил: Seat Toledo 2
 - Двигател: AGN
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: Замръзна ми изпарителя Голф 3 АЕК
muns61, преди 2 седмици ги смених маркучите. Резултата е 1,2 замръзнал изпарител  
			
									
										
						Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта