Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот Чудомир » Съб 11 фев 2012 20:16


Днес гледах един Т4, който не беше лош за парите си.

Обаче: бусът е червен и почти навсякъде лакът е изгорял по типичния начин, както изгаря доматеното червено. С изключение на вратата на пасажера и плъзгащата врата.
Доколкото ми беше възможно огледах местата, където предполагах, че може да е ударено, но както покрива, така и шасито под плъзгащата врата нямаше белези да е кърпено. Единствено мястото, където Б колоната се свързва с покрива, имаше един не толкова заводски шев. Отделно седалката на пасажера отпред беше ръждясала отзад на дясната релса, все едно, че е заварявано там...

Интересува ме възможно ли е да имало удар в Б колоната (между пасажерската и плъзгащата врата), които да не е бил много силен (просто е "стигнал" външния шарнир на пасажерската седалка), и само колоната да е била изрязана и възстановена? Понеже колоната е носеща част - критична ли е такава интервенция, ако я е имало действително?

Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от Чудомир на Съб 11 фев 2012 20:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот muns61 » Съб 11 фев 2012 20:18


Без физически контакт - само предположения и чесане на езици.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот Чудомир » Съб 11 фев 2012 20:26


Кажи конкретно какво имаш предвид...Аз имах физически контакт :lol:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот muns61 » Съб 11 фев 2012 20:30


Най-специфичните ремонти са по ламарините, най-вече по носещата конструкция. Иначе казано, майстора да види.
Ти си контактувай пряко, колкото можеш...


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот Чудомир » Съб 11 фев 2012 20:42


Ок, разбрах те сега какво имаш предвид


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот avtohit77 » Съб 11 фев 2012 21:16


С гредата мисля че няма проблем но с регулиране на вратата ще станат нещата


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот galyaradeva » Съб 11 фев 2012 22:52


Чудомир написа:Днес гледах един Т4, който не беше лош за парите си.


За толкова пари толкова. Аз бих погледнал много скептично ако някой ми каже че 15 год. кола не е удряна. драскана или сменяна поне броня.
Ако гредата е натисната то и двете врати ще имат поражения. Но ако е пипал майстор... едва ли ще личи.
Преди зимата ме удариха. Смениха ми целия панел от шофьорската врата до задния калник няма и помен от удар никой не вярва че са ме удряли там. Майстори това е.
Гледай пода да не е изгнил и двигателя да е добре. А ламарините... са просто ламарини.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 12 фев 2012 9:31


Това, което гледате на колонката отгоре не е заварка, а лепило. Голяма част от панелите на Т4 са лепени, а не заварени. Основната, носещата конструкция е с точкови заварки, но фасадните панели са си оригинално залепени в завода. Стъклата на купето и челното стъкло също са лепени. Плъзгащата врата е провиснала, може ролките й да са износени, но с регулиране може да се оправи. Снимай мястото, където те съмнява че е заварявано, или има вид да е изгоряло от заварка. По принцип купето на Т4 е здраво, като малък немски танк. Многобройни катастрофи го доказват. Т5-цата е на същия скелет, само предницата е променена за окачването макферсон...


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот Чудомир » Нед 12 фев 2012 12:27


KingoftheROAD написа:Стъклата на купето и челното стъкло също са лепени.

Имаш предвид на модела, а не конкретния екземпляр от снимките, нали?

Отностно "заварката" в която се съмнявам - това е мястото, за което ти каза, че е лепило, над колоната. Сравнено с един друг бус на същия плац изглеждаше малко по-различно.

Другото, което ме изненада: Болтчетата в купето нямат тапи - това от завода ли излиза така или тук просто липсват?
Изображение


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 12 фев 2012 19:54


За колконката имам предвид точно този бус на снимката. Лепилото не знам как го нанасят в завода, но това не бива да те притеснява. Утре ако искаш мога да снимам моя. Аз правих малко ремонти по купето и плъзгащата врата, ударът беше в колконката зад плъзгащата врата, и се наложи да режа и заварявам наново, и да зачиствам някои от шевовете, затова ти казвам, че по-голямата част от панелите са лепени, само носещата конструкция е на точкови заварки... Ако можеш да някоя морга да поразчоплиш с някоя отвертка на купе разглобено за скрап сам ще се убедиш...

Кои болтчета нямат тапи? какъв точно е модела? каравел? мултиван? Може и да са изпадали, или някой да ги е свалил за неговия бус. Стъклата на всички Т4 са си оригинално лепени за купето в завода...


Потребителски аватар
sasho_yamaha
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 16 апр 2011 20:52
Автомобил: T4 Volkswagen Multivan GENERATION
Двигател: 2.5 R5 TDI AXG 202hp.

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот sasho_yamaha » Нед 12 фев 2012 20:07


Колега това не са болтчета,а капси на които се закачат оригинални пердета,явно модела е Мултиван.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Въпрос за частичен ремонт каросерия на Т4

Мнениеот Чудомир » Пон 13 фев 2012 22:00


Продължаваме тук viewtopic.php?f=66&t=312170
:lock:



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта