Пасат б5 vs бора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот pe6kata » Нед 12 фев 2012 10:45


2.3 го изключи, или 1.8т или 2.8 24в, ако ще вдигаш толкова летвата. наскоро се продаваше много хубава бора комби за 6000 че и по-малко 2.8 204 коня, фул екстри.
игнорирам 2.3 понеже- поддържаш вр6, гори като вр6,определено не върви като вр6, а караш нещо, дето...
отделно мисля че ще е по-скъпо като поддръжка, че мотора е много рядък, при 6 цилиндровите много неща са съвместими- независимо дали 12в или 24в и втора ръка части бол вече.

при бората 4х4 е халдекс и е от 90/10 до 50/50 предно/задно. Халдекса е хубава система, много се използва при тунинговани автомобили,което означава нещо :lol: но 4х4 са ми непознати и не искам да говоря за неща в които не съм компетентен.

ама докато говорехме за метанки, сега си приказваме за топ изпълнението :screwy
ако ще е кола за метан и евтина, най-добрия вариант пак казвам е 2.0 8в 115коня




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот stefan4o » Нед 12 фев 2012 10:48


reloading написа:тоест като е 2.3 4x4 100% е със 6 скорости? и 4x4 -то какви са процентите отпред и отзад ?
И другото което ме интересува е разликата между 2.3 и 1.8Т освен че едното е с верига другото без , и 1.8Т малко по пъргав...?

Това с верига не мисля, че при стара кола трябва да е плюс. Ама мнения всякакви. Нали и тя има някакъв живот и в даден момент подлежи на смяна?
Последно пъргава кола ли искаш или икономична, щото двете неща малко не си ходят mhihi Когато човек е наясно какво иска от една кола и каква цена е готов да плати за това, то почти сигурно ще направи правилен избор, особено с помощта от публиката :Mr Green Fun Иначе се появяват теми като "Мит ли е икономичността на дизела" :wink:


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот BG_POLICE » Нед 12 фев 2012 12:51


pe6kata написа:2.3 го изключи, или 1.8т или 2.8 24в, ако ще вдигаш толкова летвата. наскоро се продаваше много хубава бора комби за 6000 че и по-малко 2.8 204 коня, фул екстри.
игнорирам 2.3 понеже- поддържаш вр6, гори като вр6,определено не върви като вр6, а караш нещо, дето...
отделно мисля че ще е по-скъпо като поддръжка, че мотора е много рядък, при 6 цилиндровите много неща са съвместими- независимо дали 12в или 24в и втора ръка части бол вече.

при бората 4х4 е халдекс и е от 90/10 до 50/50 предно/задно. Халдекса е хубава система, много се използва при тунинговани автомобили,което означава нещо :lol: но 4х4 са ми непознати и не искам да говоря за неща в които не съм компетентен.

ама докато говорехме за метанки, сега си приказваме за топ изпълнението :screwy
ако ще е кола за метан и евтина, най-добрия вариант пак казвам е 2.0 8в 115коня


Колега уважавам мненията ти и до голяма степен съм съгласен с теб, но си в много голяма грешка за еднаквата поддръжка на V6 и VR5! Обслужването е несравнимо просто като цена! При шестака всичко е по-скъпо, дори спирачки апарати, дискове, накладки, а анренажния ремък е една хубава цифра :) Да VR5 е лаком, да не върви колкото V6 и 1.8Т, но е с пъти по-евтина поддръжка и много по-безпроблемен! Просто наистина е много здрав :) А относно поста на колегата за старата кола и веригата, ами да може да се наложи да се смени, но се усеща, когато започне отчетливо да трака и то заради самота верига, а заради оптегачите, които я изпъват! Само за инфо цената на веригата с оптегачите е колкото комплект ангренажен ремък и ролки , че даже е по-евтино от комплекта за V6! Не агитирам колегата да си взема такъв мотор, просто споделям впечатленията се! Подкрепям мнението, че ако се търси нещо евтино за поддържане и с приличен разход, без да се търси кой знае колко мощност 2.0 е мотора! Успех на колегата с избора му :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот pe6kata » Нед 12 фев 2012 14:10


BG_POLICE написа:Колега уважавам мненията ти и до голяма степен съм съгласен с теб, но си в много голяма грешка за еднаквата поддръжка на V6 и VR5! Обслужването е несравнимо просто като цена! При шестака всичко е по-скъпо, дори спирачки апарати, дискове, накладки, а анренажния ремък е една хубава цифра :) Да VR5 е лаком, да не върви колкото V6 и 1.8Т, но е с пъти по-евтина поддръжка и много по-безпроблемен!


фактите са следните, а дали си съгласен е друг въпрос. като говорим за 4-ка вр5 и вр6 24в нещата стоят така:
2.3 ползва 288 дискове, 2.8 е с 312мм. Накладките са еднакви, разликата в цената на дисковете е от порядъка на 10-15лв. Нови цимерман 312мм от 2.8 голф4 ги взех на 170лв за Б3-ката, че карам на такива.
Апаратите също са еднакви и супер масови- ате 54.

Мотора няма ангренажен ремък, а е с верига.

вр5 150 коня е на базата на вр6 12в, но с премахнат един цилиндър. Което е голям минус, понеже бобината няма аналог, коляновия вал също, а и вр5 е много рядък- говорим за намирането на части втора ръка, нови- и там е много спорно- примерно нов дебитомер си е дебитомер и разликите в моделите не са големи, буталата общо взето вървят на бройка, съединители и т.н. и т.н. 12в и 24в ползват много еднакви неща- бобини, колянов вал, отделно че и от форд пасват от 6 цилиндровата им врсия от едис запалването.

24в или въртеше валовете, или променяше дължината/обема на всм. колектор, но това му дава страхотна крива на въртящия момент- общо взето от 2000 до 6000 е близък до максималния. Много е силен и еластичен още в ниските. И не гори много, заради подобреното пълнене.

Веригите се сменят на около 200 000км, на 12в двете вериги, с двата обтегача и успокоителя са 270-280лв. Подобно е положението и с 24в версия, както и с вр5. По същия начин смяната им е шибана, мотора е наклонен напред, което ще рече че камбаната на скоростите е специфична за вр- блоковете.

Мога да пиша много още, но не е нужно- караш вр5, а поддържаш и храниш вр6 и то е спорно кое всъщност е по-евтино.
Ако си карал 2.8 24в ще разбереш колко е далеко вр5 от него.

2.0 8в мотора е много балансиран- максималния си момент го достига много рано, към 2500оборота. За ежедневен мотор е много еластичен и приятен за каране. Много по-добър е като поведение от 1.8 20в 125коня, да не говорим 1.4 и 1.6. Това че е с 8 клапана, хич да не те притеснява щото на много хора им звучи отживелица, ако няма поне по 4 клапана на цилиндър


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот BG_POLICE » Нед 12 фев 2012 14:34


Колега аз ли нещо не разбрах или твърдиш, че мотора 2.8 V6,с мощност 193к.с., монтиран в Пасат Б5 е с ангренажна верига? Ако е така си в грешка! Мотора в с ангренажен ремък и ролки! Ето за справка онлайн магазин за авточасти http://drive.bg/groups.php?ModelId=7941 Отивайки на категория двигател ще видиш още в началото ангренажния ремък, а на втора страница и ролките :beer Пак казвам това е за мотора 2.8 V6,с мощност 193к.с! При мотора с мощност 204 к.с. не съм запознат как стоят нещата, но той не се монтира в Пасат Б5!


reloading
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 04 авг 2010 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот reloading » Нед 12 фев 2012 14:53


stefan4o написа:
reloading написа:тоест като е 2.3 4x4 100% е със 6 скорости? и 4x4 -то какви са процентите отпред и отзад ?
И другото което ме интересува е разликата между 2.3 и 1.8Т освен че едното е с верига другото без , и 1.8Т малко по пъргав...?

Това с верига не мисля, че при стара кола трябва да е плюс. Ама мнения всякакви. Нали и тя има някакъв живот и в даден момент подлежи на смяна?
Последно пъргава кола ли искаш или икономична, щото двете неща малко не си ходят mhihi Когато човек е наясно какво иска от една кола и каква цена е готов да плати за това, то почти сигурно ще направи правилен избор, особено с помощта от публиката :Mr Green Fun Иначе се появяват теми като "Мит ли е икономичността на дизела" :wink:

Не мисля че е кой знае каква разликата в разхода при 2000 и 2300 (при метан)? Въпроса е кой от двата ще е по- здрав и по- лесно поддържат ( с което разбирам евтина поддръжка ) .
отностно 4х4 , мисля че за мен това е прекалена екстра и не смятам автомобила ми да има подобно чудо :) . Бих се насочил към 2000 бензин който казвате , но дано намеря някакъв свестен защото в БГ гледам са 3-4 модела мисля в комби вариант (което за мен е задължително).
В момента карам E220 CDI 2000г. и смятам че вървенето им ми стига дори ако сравнявам този автомобил с бората ще прежаля до някаква степен вървежа им и си мисля че 2000 ще ми стигне дори и спънат с метанов инжекцион.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот BG_POLICE » Нед 12 фев 2012 16:14


Аз мисля, че сам си стигнал до правилния извод! Относно разхода повярвай ми 2.3 гори доста повечко от 2.0 :) Не го крия и си го споделям открито! При положение, обаче, че ще се кара на метан все си мисля, че 2-3 лева разлика на 100 км. не е особено много :) Пак казвам, че според мен търсения от теб мотор е 2.0, което както виждам и ти си стигнал до този извод! :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот pe6kata » Нед 12 фев 2012 17:11


BG_POLICE написа:Колега аз ли нещо не разбрах или твърдиш, че мотора 2.8 V6,с мощност 193к.с., монтиран в Пасат Б5 е с ангренажна верига? Ако е така си в грешка! Мотора в с ангренажен ремък и ролки! Ето за справка онлайн магазин за авточасти http://drive.bg/groups.php?ModelId=7941 Отивайки на категория двигател ще видиш още в началото ангренажния ремък, а на втора страница и ролките :beer Пак казвам това е за мотора 2.8 V6,с мощност 193к.с! При мотора с мощност 204 к.с. не съм запознат как стоят нещата, но той не се монтира в Пасат Б5!


дали бора или пасат мисля че още в началото бе изяснено

да видим дали аз греша или ти не си разбрал: посочи ми едно мое твърдение, което би ти подсказало че говоря за пасат, при това с 2.8 V6 мотор 30клапана, 193 коня. Някъде в поста ми да виждаш нещо от подчертаното, така че да те заблуди някакси, да прозвучи двусмислено... :screwy

през цялото време говоря за бора/голф4, за VR6/VR5 мотор, който няма абсолютно нищо общо със V6, говоря за 204 коня, а не за 193, говоря за 12 или 24 клапана, а не за 30, както и за халдекс системата, а не торсен.

Пасат б5, б5.5 съм го казвал много пъти, че е ауди в евтина опаковка. Като се почне от окачването, разположението на двигателя, 4х4 системата, 2.8 V6 мотора- на фв всички 6 цилиндрови мотори са вр-и...
Пасат е масова, евтина, проста и надеждна кола, за мен е недоразумение Б5, Б5.5 в това отношение. Неможе да караш кола от сегмента на пасат, а да поддържаш премиум марка. Добре е, че от фв се връщат с б6 в правия път(лично мнение, с което не ангажирам никого разбира се). Но това е една друга тема вече...

Отделно че ако аз съм изправен пред въпросната покупка за ежедневна работна кола с метан, бих си взел една Б4 пасат комби от последните години на производство с 1.8 моно или 2.0 8в мотор,запазена и богато оборудвана


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот BG_POLICE » Нед 12 фев 2012 17:14


Явно аз съм се заблудил, за което се извинявам :beer Просто ставаше въпрос за Б5 и Бора и затова си помислих, че говориш за този мотор! Извинявам се ако съм предизвикал някакво отклонение от темата :обичам ви


Потребителски аватар
chocho1208
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 1:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот chocho1208 » Нед 12 фев 2012 17:16


Добре,че няма Бора с 1.8 моноинжекция 8v иначе и него щеше някой да препоръча :lol: Тука имам чувството че има някакъв култ към 2.0 115к.с.и 1.8 90к.с.Кой каквото пита само това е :screwy


Потребителски аватар
chocho1208
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 1:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот chocho1208 » Нед 12 фев 2012 17:20


Отделно че ако аз съм изправен пред въпросната покупка за ежедневна работна кола с метан, бих си взел една Б4 пасат комби от последните години на производство с 1.8 моно или 2.0 8в мотор,запазена и богато оборудвана[/quote]
Хаха казх ли ти :applause:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот pe6kata » Нед 12 фев 2012 17:26


е няма нищо, никой не е умрял :lol:

1.8 и 2.0 8в моторите в култ. Защо ли?!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 12 фев 2012 18:26


Още с виждането на заглавието и първия пост на човека пуснал темата щях да му препоръчам возилото от гаража ми.И то е на метан.Въпреки,че от известно време гледам обявите за нещо по-ново,но тея Бори си държат много висока цена.Отделно,че в сегмента 1998-2002г Бора,бензинова в мобилето не видях 2.0-115 к.с.Масово са 2.3.


Потребителски аватар
chocho1208
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 1:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот chocho1208 » Нед 12 фев 2012 18:44


Колеги,човека кара Мерцедес Е220 CDI 2000г,а вие му предлагате коли с по 4-5г.по стари айде стига,се едно да се качи от кон на магаре особено 90к.с.мотор.За мен най добрия вариант(лично мое мнение)Пасат Б5.5 1.9 TDI 131к.с. :да: high line,но след като иска бензинова ламя 1.8Т или 2.8V6 :да:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат б5 vs бора

Мнениеот pe6kata » Нед 12 фев 2012 19:03


май нещо не си разбрал, човека има кола за каране, трябва му работна ежедневна кола с ниски екплоатационни разходи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта