BG_POLICE написа:Колега уважавам мненията ти и до голяма степен съм съгласен с теб, но си в много голяма грешка за еднаквата поддръжка на V6 и VR5! Обслужването е несравнимо просто като цена! При шестака всичко е по-скъпо, дори спирачки апарати, дискове, накладки, а анренажния ремък е една хубава цифра

Да VR5 е лаком, да не върви колкото V6 и 1.8Т, но е с пъти по-евтина поддръжка и много по-безпроблемен!
фактите са следните, а дали си съгласен е друг въпрос. като говорим за 4-ка вр5 и вр6 24в нещата стоят така:
2.3 ползва 288 дискове, 2.8 е с 312мм. Накладките са
еднакви, разликата в цената на дисковете е от порядъка на 10-15лв. Нови цимерман 312мм от 2.8 голф4 ги взех на 170лв за Б3-ката, че карам на такива.
Апаратите също са еднакви и супер масови- ате 54.
Мотора
няма ангренажен ремък, а е с верига.
вр5 150 коня е на базата на вр6 12в, но с премахнат един цилиндър. Което е голям минус, понеже бобината няма аналог, коляновия вал също, а и вр5 е много рядък- говорим за намирането на части втора ръка, нови- и там е много спорно- примерно нов дебитомер си е дебитомер и разликите в моделите не са големи, буталата общо взето вървят на бройка, съединители и т.н. и т.н. 12в и 24в ползват много еднакви неща- бобини, колянов вал, отделно че и от форд пасват от 6 цилиндровата им врсия от едис запалването.
24в или въртеше валовете, или променяше дължината/обема на всм. колектор, но това му дава страхотна крива на въртящия момент- общо взето от 2000 до 6000 е близък до максималния. Много е силен и еластичен още в ниските. И не гори много, заради подобреното пълнене.
Веригите се сменят на около 200 000км, на 12в двете вериги, с двата обтегача и успокоителя са 270-280лв. Подобно е положението и с 24в версия, както и с вр5. По същия начин смяната им е шибана, мотора е наклонен напред, което ще рече че камбаната на скоростите е специфична за вр- блоковете.
Мога да пиша много още, но не е нужно- караш вр5, а поддържаш и храниш вр6 и то е спорно кое всъщност е по-евтино.
Ако си карал 2.8 24в ще разбереш колко е далеко вр5 от него.
2.0 8в мотора е много балансиран- максималния си момент го достига много рано, към 2500оборота. За ежедневен мотор е много еластичен и приятен за каране. Много по-добър е като поведение от 1.8 20в 125коня, да не говорим 1.4 и 1.6. Това че е с 8 клапана, хич да не те притеснява щото на много хора им звучи отживелица, ако няма поне по 4 клапана на цилиндър