Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот dragozow » Пон 23 яну 2012 19:01


Нека ви разкажа за един много странен проблем с моето парно. Колата е Golf 4 Variant AJM. Парното почна да изчезва и да се появява когато му падне. Отидох при моя майстор, гледа, чуди се, вика че вероятно водната помпа превърта. Викам „хубаво” дай да я сменим. Понеже след 10 000 км трябва да сменя агренажния викам да сменя и него(работата е все толкова). Смених ремъка, ролки, хидравличен повдигач и водната помпа. Ефект нула, парното духа топло и студено как му скимне. Старата помпа е здрава, HEPU с метална перка от 2007-ма година(продавам я във форума). Термостата е сменяван миналата година, вдига си 90 градуса и не мърда без значение топло или студено духа парното. Майстора вдига рамене, не знам вика какво е. Отивам при друг който се занимава с парно, вика клапата е. Тя наистина има проблем, оправи я. Тръгнах си доволен…докато пак почна да духа студено, връщам се, провери и клапата си беше наред. Вдига рамене, не знае. Отивам при трети майстор и му обяснявам какви проблеми имам и го питам ще ми реши ли проблема без да сменя цялата кола на части. Първата диагноза беше радиатора на парното, смени го. Тръгнах си доволен и спокоен докато…пак почна да духа студено, мамка му и кола. Върнах се и пак я оставих, оказа се че водата циркулира единствено като подадеш газ и задържиш в обороти, примерно над 2000. Като пуснеш газта почва да духа студено. Майстора(последния) се запъна да намери проблема, прегледа всички маркучи, тръбички и т.н. Даже беше вързал една циркулационна помпа за да види ако помага на моята какво ще стане, нямаше ефект. Накрая сипа един реактив в антифриза, оцветява се ако вкарва газове в антифриза. Оказа се точно гарнитурата, понеже нямаше никакви признаци за гарнитура все го оставяхме като последен вариант. Та свали, шлайфа, сложи нова гарнитура, оправи леглата на клапаните, имаше две изгорели свещи, смени гумички на клапаните и дюзите и вече имам парно и здрава кола. Всичко това ми се случва в периода 15.12-23.01, жената ме гледаше на кръв като дадох толкова пари по празниците. Всичко ми излезе 1165 лв, аз също работя с машини и знам колко е важна правилната диагностика, можеше да платя малко повече от 1/3 от тая цена и проблема да ми е решен. Няма да кажа имената на тия, които не ми свършиха работа и на тоя който се запъна за да ми реши проблема. Та подбирайте си майсторите при които ходите, повечето неща и аз ако се запъна мога да ги направя, но считам че майсторите са точно за това. Извинявайте за дългия пост ако съм ви оттегчил.




Потребителски аватар
Steels
Мнения: 418
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот Steels » Пон 23 яну 2012 20:20


С наблюденията който оставам от четенето на форума, май тези AJМ пукат гарнитури :|. Не искам да се заяждам просто любопитствам. :?:


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот dragozow » Пон 23 яну 2012 21:28


Беше духнала 2 мм на втори цилиндър. Толкова че да не хвърля антифриза и да е необезвъздушена и да нямам парно.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот genov1 » Вто 24 яну 2012 10:19


Според мен пък VW са си предразположени да прегряват и да горят гарнитути


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот hooligan_sk » Вто 24 яну 2012 11:07


Гледай сега, дал си пари за ремъци и водна помпа които така или иначе ще сменяш. Нищо не губиш от това. Дал си пари да ти оправят клапата, която така или иначе щеше да ти прави проблеми. Радиаторчето е било излишно, но и то е сравнително слабо място. Такаче не го мисли, това са си нормални разходи като искаш да караш изрядна кола! Може все пак да напишеш кои са майсторите които са вдигнали ръце, въпреки че тяхното не е най-голямото прегрешение в случая. :beer


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот joromnt » Вто 24 яну 2012 11:38


От всичко, единственото хубаво нещо е че ти и семейството ти ще се возите на топло!
Можело е да позачака малко смяната на помпата и ремъците, но е била неизбежна. И така като се замисля, без да съм специалист по парно, по двигатели, по Г4 или какъвто и да е специалист... аз не виждам излишни ремонти.
/Малеее, много пара си дал човек/


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот dragozow » Съб 11 фев 2012 16:26


/Малеее, много пара си дал човек/

Ми неграмотни майстори...трима. Агренажа и помпата така и така трябваше да ги сменя след 10 000 км, само радиатора на парното е излишен в случая ама нищо не мога да направя. Сега колата си е окей, в студовете не ме предаде нито веднъж. Дадох ток на няколко колеги с бензинови коли и летни гуми :)

Разходите ми дойдоха непредвидени точно около Нова година, даже жената остана без подарък ама ще се реванширам.


Потребителски аватар
Erazer
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 14:07
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот Erazer » Нед 12 фев 2012 18:46


Много кофти случка, ама често срещана в БГ. Едно че сумати пари се пръскат, второ че нерви и време по тия майстори докат се разбере от къде точно е проблема ,а пак и повечето са некомпетентни гледат само да ти вземат парите и до там пак дали проблема е решен... И аз карам голф 4 и честно казано си мислех че е по-евтина поддръжката, ама съм се излъгал, пак и стари коли все нещо се разваля :( . Важното е поне че вече колата е оправена :) .


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 742
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот williams_vn » Нед 12 фев 2012 18:50


добре де да ги ева в маисторите аз като имах съмнение за гарнитурата ми изкараха в сервиза една химия на вюрт човека взе антифриз от колата и я смеси с химикала и казаха че е гарнитура за 1 минутка работа и нещата 100% сигурни казаха че ако не е гарнитурата няма да плащам ,еи такива маистори харесвам


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот dragozow » Съб 18 фев 2012 8:03


williams_vn написа:добре де да ги ева в маисторите аз като имах съмнение за гарнитурата ми изкараха в сервиза една химия на вюрт човека взе антифриз от колата и я смеси с химикала и казаха че е гарнитура за 1 минутка работа и нещата 100% сигурни казаха че ако не е гарнитурата няма да плащам ,еи такива маистори харесвам

Малко са тия :)
Вчера ходих при моя човек за един маркуч на кулера и каза че след моя Голф са имали една Кия със същия проблем. Там вече са го диагностицирали и оправили много бързо, защото знаят. Просто тия случаи са странни и редки, който не му се е случвало се лута по други евентуални проблеми.


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 742
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Проблем с парно на Голф 4 (решен)

Мнениеот williams_vn » Съб 18 фев 2012 8:12


Добре де аз също работя в сервиз ,и никога не съм гледал да прецакам клиента пробвам взимам части пробвам и ако не е от тях ги сменям пак с неговите не го карам да си ги плаща,как да плаща нещо което е здраво само еи така за да пробвам . То в България по принцип всичко е възможно ,до скоро имах проблеми с паленето на астра ОПЦ-то си не е за мен макар да се занимавам с коли но в друга област, закарах я в каргоескпес варна оставих я 1 седмица обадиха ми се че и двата запалителни датчика са за смяха ,обаче явно не бяха 100% сигурни взех си колата не платих нищо покарах 2 седмици и след това отидох да си платя сметката при тях .Останах доста изненадан може би защото съм предубеден в за оторизираните сервизи . Така че колеги гледаите да си карате колите при хора които знаят какво правят не като един колега скоро четох една тема в която колата беше закарана при някакви дето искубали кабелите на алармата газовото и не бачкали после стъкал и така нататък ,просто защото сервиза бил на близо



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 132 госта