Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот icefire » Пон 13 фев 2012 1:28


batkotivalio написа:а може ли някой да каже процедурата през vag-com как става?


Ето инструкции: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html
Ето и по-подробно описание (2 мнения преди края на темата): http://uk-mkivs.net/forums/p/427824/2927247.aspx

hristopenov78 написа:http://www.youtube.com/watch?v=Lz8t6ZkVSQM&feature=player_embedded

Това като концепция е същото :да:

batVenci написа:Разликите при различните начини за смяна на спирачна течност идват от начина на създаване на налягане в системата. При описания от теб начин се използва допълнителен съд, а използването на допълнителен съд с течност според мен води до известни трудности, описани от друг колега по-горе. Затова по-добре директно внимателно създай налягане върху отворчето на капачката на казанчето.


Допълнителният съд няма нищо общо с начина, по който се създава налягане ;)
Просто като има междинен съд не се налага доливане преди да се обезвъздуши на всяко колело. Предлага елементарно удобство, но определено може и без него ;)

Всъщност, темата ми беше не толкова да обсълждаме маловажни подробности относно дизайна на системата, а дали изобщо тази концепция работи. Вече няколко колеги споделиха опит, така че вече нямам съмнения относно функционалността. :beer




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот fox_vt » Пон 13 фев 2012 11:26


Работи колега даже съм чувал за друга концепция на същия принцип-капачка щуцер и кранче отгоре маркуч на кранчето свързан със дълъг цилиндричен съд нещо като мензура дълго 70-80 см.Закача се нависоко и се пълни с течност,тя е същата като твойта само че е на гравитачния принцип,пък и височината създава доста голямо налягане.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот icefire » Пон 13 фев 2012 14:14


Супер :)
Честно казано, не се бях сетил, че налягането може и гравитачно да се постигне. Височината, на която трябва да се вдигне шишето с течност се смята елементарно, но все пак се създава неудобство да се окачи някъде на високо.

Най-лесно си става с компресор, а който няма - с помпа за гуми.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот fox_vt » Пон 13 фев 2012 16:25


То налягането е само да съкрати времето за операцията,а шишето някъде по тавана на гаража(все пак в гараж с канал или подемник най добре става)може да се окачи.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот stil » Пон 13 фев 2012 16:58


Става и с 3-литрова градинска пръскачка. :wink:
Освен с подходящите щуцери е желателно е да се снабди и с манометър, а за да не олива и с разтоварващ клапан (някои пръскачки си имат такъв).


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот icefire » Пон 13 фев 2012 17:56


Вижте какво намерих - точно от градинска пръскалка :)
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/ca ... /index.htm


Потребителски аватар
VAAL
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 22:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот VAAL » Съб 10 мар 2012 4:31


Здравейте колеги.Видях темата и реших да ви споделя малко опит.Та значи какво преставлява машината за обезваздушаване(Фабрична на ATE-800лв само)супер елементарна е.Една електрическа помпа която от едната страна засмуква спирачната течност а от другата си страна я нагнетява чрез маркуч и капачка с бърза връзка която се завива на казанчето на автомобила.Помпата има два режима на работа 1-бар на подаване и 2-бара на подаване на налягането,като за повечето автомобили се използва 1-бар на подаване.2-бара се ползва за автомобили и джипове на които са им по големи спирачните тръбопроводи.Така че ако някои мисли да си прави някаква подобна независимо как ще я изпълни да внимава с подаваното налягане,най добре е да е 1-бар,защото при превишаване може да се измъкне казанчето или да се спука а също може и да се обърнат гумичките в спирачната помпа.Е това е още една схема за изпълнение на такъв много полезен уред,стига да си намериш подходяща помпа с подходящо то налягане.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот sim_ex » Пет 09 яну 2015 23:54


Аз си бях правил преди години тази системка. Елементарна е и супер практична и ми свърши много добра работа.
Пълня шишето с течност, завирам катачката му, после завивам капачката на казанчето и в другия края помпя с помпичка до налягане 2 атмосфери. Тествал съм до 5 Атм. , но си е опасно да не се пръсне някоя връзка и да се олеете с течност, затова до 2 Атм.На края на зеленто макруче където закачам помпичката има вентил от гума, но само металната част. Допомпвате си спокойно лекичко да поддържате налягането , а течност отива точно толкова колкото трябва. В капачката на казанчето също е вентил от гума, само,че с извадена сърцевина. КАпачката на шишето е уплътнена с силикон и не пуска и на 5 Атм никакъв въздух
Прикачени файлове
3a.JPG
2.JPG
5.JPG


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот batVenci » Съб 10 яну 2015 11:18


Колеги, само не разбирам, защо към казанчето подавате течност под налягане? Според мен, по просто е да се подава на капачката на казанчето, въздух под налягане. По подробно за това съм писал вече на предната страница...


Потребителски аватар
batko_miro
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
Автомобил: VW Golf
Двигател: CHGA 2010
Местоположение: София

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот batko_miro » Съб 10 яну 2015 19:14


Защото за да долееш трябва да махаш капачката с щуцера за въздух и сигурно е неудобно.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот batVenci » Съб 10 яну 2015 21:21


Не знам за колегите, какво не им е удобно да си развият капачката на резервоарчето и да долеят липсваща течност. Освен това така се и ползва "оригиналната" капачка (няма нужда от капачки с щуцери и т.н.), надувайки върху малкото й отворче, въздух под налягане от всякакви източници (ползвал съм ръчна помпа за гуми, компресор от хладилник, както и въздушен компресор, намалявайки изходното му налягане на една атмосфера). Разбира се, може моят начин на работа да е грешен, но просто реших да го споделя с колегите, защото сметнах, че едва ли има по-лесен начин да се обезвъздушава/сменя спирачната течност...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот ktamen » Съб 10 яну 2015 21:41


ktamen написа:Преди няколко месеца имах проблем с обезвъздушаването на спирачките на Ситроен ЗХ, все излизаше по малко въздух и спирачна течност, но явно и в тръбичките оставаше някое мехурче и спирачките не бачкаха.
Оправиха се като развих и двете пробки (по диагонал) и надух в съда за спирачната течност с компресор - Веднага текнаха две хубави бързи струи и явно са успели да увлекат проблемните мехурчета въздух.
Трябва да се внимава да не се изпразни докрай спирачната течност!
Малката скорост на струята при стандартното обезвъздушаване не винаги е достатъчна да изкара въздуха.

Цитатът е от тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=398542&hilit=+%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82
Капачката имаше поплавък за нивото, махнах го и надувах през неговата дупка с компресор от хладилник. - Със сигурност методът на Бат Венци е много удобен. Доливането не е чак такъв проблем, обема на тръбичките е съвсем малък заради малкото им сечение.


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот airjohn » Съб 10 яну 2015 21:46




Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот sim_ex » Нед 11 яну 2015 17:23


Бутилката която се вижда на снимката е не само съд за спирачна течност, а също така "резервоар за сгъстен въздух". Ако се надува само през капачката то трябва един да помпи а друг да върши работата по спирачните апарати. Когато се напомпи налягане 2-2,5 Атм. налягането си изтласква течността и човек си работи сам по колелата. Предимството е , че точно колото течност изтече, толкова нова се вкарва. И не е нужно електричество за компресори и тн

Освен това , това е универсален уред който освен за обезвърдушаване служи и за подмяна на течността.
Подобни се продават и почват от 20 Евро нагоре


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помощ за уред за обезвъздушаване на спирачки

Мнениеот ktamen » Нед 11 яну 2015 17:34


sim_ex написа:Предимството е , че точно колото течност изтече, толкова нова се вкарва. И не е нужно електричество за компресори и тн


Това предимство не ми е ясно каква е ползата от него щото казанчето не трябва да е пълно да горе. И освен това като си свършим работата няма начин при отделянето да не олеем всичко с течност.
Електричество може да се вземе и от акумулатора, ако се използва 12В компресор.
Не държа никой да се съгласява с мен, но поне за мен тази бутилка и щуцерите са излишно усложнение.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта