Здравейте отново,
През март миналата година бяха удобрени поставянето на дневни светлини на всички нови автомовили.
Следвайки модните тенденции и аз закупих такива:)
http://img85.imageshack.us/img85/6868/d ... etlini.jpg
Светлините трябва да светват,когато дам на контак.
Къде би било най-практично да свържа положителния кабел?
...вече проверих фаровете по тях не намерих такава верига!?
Може ли някой да предложи конкретно място за свръзка,по възможност под капака на колата понеже кабелите са къси?:)
Инсталиране на дневни светлини?
- simpatjgata
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 26 яну 2012 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London,United Kingdoom
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Инсталиране на дневни светлини?
най-елементарняи начин според мен е ключа за фарове там би трябвало да идва +12 волта след контакт но уви не знам какъв цвят е кабела 
едит: сега видях , че искаш някаде под капака сорка
едит: сега видях , че искаш някаде под капака сорка
- simpatjgata
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 26 яну 2012 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London,United Kingdoom
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Да далеко ми е ... някой уред под капака,по който тръгва ток след включване на контакт?
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Aми от плюса на бобината колега
- simpatjgata
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 26 яну 2012 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London,United Kingdoom
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Някакви други предложения,избягвам я бобината честно казано,не че предложението е лошо!
- sasho_sb
- Мнения: 194
- Регистриран на: Сря 14 май 2008 19:07
- Автомобил: Vw Golf mk3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: Костинброд
Re: Инсталиране на дневни светлини?
през реле от тънкия кабел на алтернатора така ще се включват когато заработи двигателя и съотв. гасят когато спре 

- simpatjgata
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 26 яну 2012 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London,United Kingdoom
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Може ли още малко да ми разесниш ,предлагаш да сложа екстра реле,но за съжаление нямаше такова в комплекта със светлините.Имаш ли представа какво реле трябва да бъде?Ще гледам да земеря алтернатора днес и ще кача снимка за да стане по-ясно и точно какво правим.Мерси много идеята е много добра!
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Тази идея ми се стори интересна,алуминиев Г-образен винкел,с добавени диоди!Стой що го де добре според мен,направена да светва с габаритите!Има малък пропуск,диодите е можело да се позазидат от задната част с черен силикон!Хем да се предпазват и от вода! 

- simpatjgata
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 26 яну 2012 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London,United Kingdoom
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Да разбирам идеята ти,но да се свържат с габаритите не е целта на този вид светлини.Идеята им е точно да пестят крушките на фаровете и най-вече да светват още при запалване на автомобила!
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Най-лесния вариант е да си купиш един DRL модул и да го вържеш към дългите.Можеш да го програмираш на колко процента да свети и така няма да си кичиш колата с лампички (Коледа мина
) А и честно казано не са толкова скъпи. Ето една извадка :
1.Активиране/деактивиране на модула.
2.Избор на сила на светене – 20%,25%,30%,35%,40%,50%,60%,100% със плавен старт,100% без плавен старт
3.Функция „изпрати ме до вкъщи” за – 5,10,20,30,40,50,60 секунди.
4.Избор на тип светлини – тип Н1-Н7 / тип Н4.
5.Включени/изключени габаритни светлини с дневните светлини.
6.Звукови сигнали в работен режим - включени / изключени
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Инсталиране на дневни светлини?
IvailoOo написа:Най-лесния вариант е да си купиш един DRL модул и да го вържеш към дългите.Можеш да го програмираш на колко процента да свети и така няма да си кичиш колата с лампички (Коледа мина) А и честно казано не са толкова скъпи. Ето една извадка :
1.Активиране/деактивиране на модула.
2.Избор на сила на светене – 20%,25%,30%,35%,40%,50%,60%,100% със плавен старт,100% без плавен старт
3.Функция „изпрати ме до вкъщи” за – 5,10,20,30,40,50,60 секунди.
4.Избор на тип светлини – тип Н1-Н7 / тип Н4.
5.Включени/изключени габаритни светлини с дневните светлини.
6.Звукови сигнали в работен режим - включени / изключени
Много е прав колегата! И същността на светлините през зимния сезон е да се "виждаме", не само да блещука нещо! Когато удариш/те ударят нещо/някой някого, после се вайкаме! Мисля, че в най-лошия ама най-лошия случай е 2 крушки за по 10лв зимата РАЗХОД! Нарочно го написах с големи букви! Това прави 20лв, делено на 6 месеца=11стотинки на ден без хамалогии и да сме в "РЕД"! И това САМО ако 2 крушки горят за 6м, а в повечето случаи, за 2г! И следователно 11ст делено на 4 е равно на 2,7 стотинки на ден!
п.с. Не може да се сравняваме с новите автомобили и наистина добре измислените им LED светлини! Защото дори и ти колега/шофьоре, когато са ти запотени стъклата, вали сняг или друго, определно ще видиш този със заводския LED, а този с афтърмаркет...хвърляй боб!
Колеги, не искам да обидя никого, особено ентусиастите в тази област!
- sasho_sb
- Мнения: 194
- Регистриран на: Сря 14 май 2008 19:07
- Автомобил: Vw Golf mk3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: Костинброд
Re: Инсталиране на дневни светлини?
simpatjgata написа:Може ли още малко да ми разесниш ,предлагаш да сложа екстра реле,но за съжаление нямаше такова в комплекта със светлините.Имаш ли представа какво реле трябва да бъде?Ще гледам да земеря алтернатора днес и ще кача снимка за да стане по-ясно и точно какво правим.Мерси много идеята е много добра!
най-обикновенно авто реле за 12 волта,сигнала/+/ ще си разклониш от тънкото кабелче на алтернатора ,/-/ от където решиш /някоя кафява жица или от акумолатора/ ,клема 30 /+/ от акумолатора през предпазител ,клема 87 към дневните светлини които си си харесал и готово,палиш колата и светват ,гасиш и те се гасят,успех

- simpatjgata
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 26 яну 2012 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London,United Kingdoom
Re: Инсталиране на дневни светлини?
Така...най-накрая намерих малко време и замерих алтернатора.Тук е момента да отбележа какво направих,а ти ще кажеш дали е правилно или не!Пази боже от елекротехници,като мен!:)))
Както каза ти, отидох при малките жички на алтернатора.Дадох на контакт,но без да паля двигателя.Откачих малкия двоен кабел и замерих в него :
За да стане по-ясно за какво говоря погледнете тази снимка,моля:
http://img713.imageshack.us/img713/5279/alternatorg.jpg
Единият извод ми показа около 40 волта а другият около 11 волта и нещо ... свързах светлените директно само да пробвам към 11-те волта и светнаха,но само две от точките,а те са общо осем.
Въпросът ми тук е това ли е кабелчето на алтернатора ,за което говореше и от извода с 11-те волта ли трябва да взема +(плюс) ?
Така... взех си едно чисто ново реле 12V с 4 клеми : 85 - 86 - 87 - 30
1) http://img845.imageshack.us/img845/3221/relay.jpg
схема на релето:
2) http://img848.imageshack.us/img848/3617/relay2.jpg
Ти написа: ",клема 30 /+/ от акумолатора през предпазител "
Клема 30 ми е + от алтернатора,малката жичка или кабел с предпазител от плюса на акумулатора?
Клема 87 ми е плюса на самите светлини,а техния минус към минуса на акумулатора?
Клема 85 и 86 ПреДполаГам и двата са минус,както каза ти към някой кафяв кабел или към минуса на акумолатора пак?
Можеш ли пак да ми напишеш ,като на "индианец" срещу всеки елемент кое към кое отива,моля?
Извинявай,че те моля два пъти за едно и също нещо,но както разбираш съм доста "бос"!
....за разлика от мерака ми,който е доста голям!
Имаме реле с клеми:
30: към
85: към
86: към
87: към
Светлини
+: към
-: към
Акумулатор
+: към
–: към
Алтернатор
+ към
Благодаря за насоките и за помощта,която ми оказваш - sasho_sb!

Както каза ти, отидох при малките жички на алтернатора.Дадох на контакт,но без да паля двигателя.Откачих малкия двоен кабел и замерих в него :
За да стане по-ясно за какво говоря погледнете тази снимка,моля:
http://img713.imageshack.us/img713/5279/alternatorg.jpgЕдиният извод ми показа около 40 волта а другият около 11 волта и нещо ... свързах светлените директно само да пробвам към 11-те волта и светнаха,но само две от точките,а те са общо осем.
Въпросът ми тук е това ли е кабелчето на алтернатора ,за което говореше и от извода с 11-те волта ли трябва да взема +(плюс) ?
Така... взех си едно чисто ново реле 12V с 4 клеми : 85 - 86 - 87 - 30
1) http://img845.imageshack.us/img845/3221/relay.jpgсхема на релето:
2) http://img848.imageshack.us/img848/3617/relay2.jpgТи написа: ",клема 30 /+/ от акумолатора през предпазител "
Клема 30 ми е + от алтернатора,малката жичка или кабел с предпазител от плюса на акумулатора?
Клема 87 ми е плюса на самите светлини,а техния минус към минуса на акумулатора?
Клема 85 и 86 ПреДполаГам и двата са минус,както каза ти към някой кафяв кабел или към минуса на акумолатора пак?
Можеш ли пак да ми напишеш ,като на "индианец" срещу всеки елемент кое към кое отива,моля?
Извинявай,че те моля два пъти за едно и също нещо,но както разбираш съм доста "бос"!
....за разлика от мерака ми,който е доста голям!
Имаме реле с клеми:
30: към
85: към
86: към
87: към
Светлини
+: към
-: към
Акумулатор
+: към
–: към
Алтернатор
+ към
Благодаря за насоките и за помощта,която ми оказваш - sasho_sb!

- simpatjgata
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 26 яну 2012 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London,United Kingdoom
Re: Инсталиране на дневни светлини?
sasho_sb написа:
Заглавие: Инсталиране на дневни светлини?
здравей ,значи така
от акумулатор/+/следва предпазител/5 А/ клема на релето №30
клема №87 към /+/ на дневните светлини, нали са диодни /ще намериш кои извод им е /+/ като ги захраниш предварително на акумулатора .при обратно свързване няма да светнат
от кабелчето на алтернатора 11 волта ще си разклониш една жичка и я свързваш с клема №85/на него трябва да има /+/ само при работещ двигател /става въпрос за кабелчето от алтернатора/
клема №86 свързваш с /-/от някоя кафява жица по колата или директно от акумулатора
към същата жичка свързваш и /-/ на дневните светлини и трябва при запалването на двигателя да светнат а при изгасването му да угаснат
провери ги само на акумулатора преди монтажа дали светят всички диоди и тогава ги свържи
разбира си всички открити части на жичките,кабелните обувки за клемите трябва хубаво да ги изолираш с изолирбанд и отгоре реленцето с нещо водонепропускливо например тъмна найлонова торбичка
Дано съм помогнал ,питай ако не е ясно! ?
Помогна ми и то много-благодаря ти!Светлените са вече факт,така с това реле стана бомба!Единственно не можах да го вържа за алтернатора и направо го засилих на предпазителя на помпичката за чистачките!
Утре ще гледам да кача снимки и да опровергая колегата,че не светели,като заводските светлини!Аз тези ги закупих готови,т.е не съм ги правил от г-образни винкели и прочие
Да - наистина някой,като не се оглежда каквото и да сложеш той пак ще те удари,но защо да не пробваме да повишим видимоста на автомобилите си за останалите!Това е аксесоар,който наистина не струва много и всеки може да си го позволи.Повишава безопасноста на пътя и носи естетическа красота на колата!
Благодаря още веднъж sasho_sb

Заглавие: Инсталиране на дневни светлини?
здравей ,значи така
от акумулатор/+/следва предпазител/5 А/ клема на релето №30
клема №87 към /+/ на дневните светлини, нали са диодни /ще намериш кои извод им е /+/ като ги захраниш предварително на акумулатора .при обратно свързване няма да светнат
от кабелчето на алтернатора 11 волта ще си разклониш една жичка и я свързваш с клема №85/на него трябва да има /+/ само при работещ двигател /става въпрос за кабелчето от алтернатора/
клема №86 свързваш с /-/от някоя кафява жица по колата или директно от акумулатора
към същата жичка свързваш и /-/ на дневните светлини и трябва при запалването на двигателя да светнат а при изгасването му да угаснат
провери ги само на акумулатора преди монтажа дали светят всички диоди и тогава ги свържи
разбира си всички открити части на жичките,кабелните обувки за клемите трябва хубаво да ги изолираш с изолирбанд и отгоре реленцето с нещо водонепропускливо например тъмна найлонова торбичка
Дано съм помогнал ,питай ако не е ясно! ?

Помогна ми и то много-благодаря ти!Светлените са вече факт,така с това реле стана бомба!Единственно не можах да го вържа за алтернатора и направо го засилих на предпазителя на помпичката за чистачките!
Утре ще гледам да кача снимки и да опровергая колегата,че не светели,като заводските светлини!Аз тези ги закупих готови,т.е не съм ги правил от г-образни винкели и прочие
Да - наистина някой,като не се оглежда каквото и да сложеш той пак ще те удари,но защо да не пробваме да повишим видимоста на автомобилите си за останалите!Това е аксесоар,който наистина не струва много и всеки може да си го позволи.Повишава безопасноста на пътя и носи естетическа красота на колата!
Благодаря още веднъж sasho_sb

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта