Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Вто 14 фев 2012 11:06


Привет, имам удоволствието да притежавам това пони AAZ, свалих го от едно блъснато голфче 3 качих го на кънтри и си свиркам. Пали, "върви" че даже и система за олио му сложих, абе всичко перфектрно!!! Та въпросат ми е на гнп има 2 клапана единия е за гасенето, по надоло има още един такъв същия с малка тръбичка към него, който в момента е само за красота, бихте ли обяснили аджеба за какво е щото ми се струва че почти 2 тона купе нещо му идва в множко...

Поздрави




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Вто 14 фев 2012 11:17


lenovec написа:Привет, имам удоволствието да притежавам това пони AAZ, свалих го от едно блъснато голфче 3 качих го на кънтри и си свиркам. Пали, "върви" че даже и система за олио му сложих, абе всичко перфектрно!!! Та въпросат ми е на гнп има 2 клапана единия е за гасенето, по надоло има още един такъв същия с малка тръбичка към него, който в момента е само за красота, бихте ли обяснили аджеба за какво е щото ми се струва че почти 2 тона купе нещо му идва в множко...

Поздрави

Здравей колега.Казва се ел.клапан-авансатор .Качвам ти един линк от нашия форум-там ще видиш за какво иде реч viewtopic.php?f=24&t=235894 за повече подробности -налага се ровене в нета.


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Вто 14 фев 2012 11:22


Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Вто 14 фев 2012 14:16


lenovec написа:Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?

По-точно има отношение за по-правилна работа на мотора,а това донякъде има и отношение към мощността. В интерес на изстината не мога да намеря пълна информация за работата и функцията му-само знам ,че има връзка с оборотите и температурата на мотора(за температурата мн.не съм сигурен,но мисля ,че има влияние към студения старт..) При някои ГНП-ета на ФВ с AAZ мотор има освен този ел.авансатор и още една кондика м/у тръбичките(щуцерите) за високото налягане на главата на ГНП-ето.Първият ми Голф беше с AAZ мотор-вървеше мн. добре! Той беше с такова ГНП- с ел.авансатор.Тогава забелязах при пряко сравнение с други Голфове с такива мотори ,че освен наличието на този ел.авансатор при мен ,има и друго реле за подгрева на свещите -всъщност при мен бяха две релета ,като едното беше доста голямо(все едно две релета за мигачи едно до друго) номера му беше 120(няма да го забравя-търсех си резерва ,а то се оказа мн. скъпо поне навремето 99 година) и отделно имаше и второ реле -подобно за фарове-само,че за по-голям ампераж..Та думата ми -това реле 120 управляваше ел.авансатора и едновременно и се грижеше за подгрева ( в комбинация с доп. реле) при студен мотор...Та по темата към колегата-търсих къде може да се включи този авансатор при теб-не откривам еднозначен отговор,дори откривам и различни мнения за действието му:един път при подаване на ток към авансатора помпата се "премества" към закъснение ,втори път чета-предварение !!...Кое е вярно-не зная!Ясно е ,че мести аванса -но какво точно става при подаване на напрежение: предварение е ,или закъснение е -няма еднозначен отговор.Моето мнение е -закъснение защото "управлява" ниското налягане в ГНП-ето,хора които са наясно с ГНП знаят,че хидравличните процеси в ГНП-ето се управляват от ниското налягане при работата му(поне за мех.дизели)!Нека колеги които са наясно с функцията му да кажат категорично как е !Вярвам ,че има мн.хора(в това число и аз :Mr Green Fun ) които ще научат веднъж завинаги как точно работи този клапан.Искам да добавя само,че ако стоеше все още онзи Голф при мен-щях да проверя точно действието му и моментите на включване на този авансатор,както и зависимостта му към оборотите на колата .

Последна промяна от samo_pechka на Сря 15 фев 2012 18:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Вто 14 фев 2012 14:23


Ами аз съм му подавал ръчно + и нищо конкретно не се случва. А клапана работи щото искри


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот ivo1_r » Вто 14 фев 2012 21:00


lenovec написа:Ами аз съм му подавал ръчно + и нищо конкретно не се случва. А клапана работи щото искри

пробвай да му пуснеш малко гориво на помпата щом казващ 4е се мъ4и двигателя

Последна промяна от ivo1_r на Сря 15 фев 2012 0:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Вто 14 фев 2012 21:15


samo_pechka написа:
lenovec написа:Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?

По-точно има отношение за по-правилна работа на мотора,а това донякъде има и отношение към мощността. В интерес на изстината не мога да намеря пълна информация за работата и функцията му-само знам ,че има връзка с оборотите и температурата на мотора(за температурата мн.не съм сигурен,но мисля ,че има влияние към студения старт..) При някои ГНП-ета на ФВ с AAZ мотор има освен този ел.авансатор и още една кондика м/у тръбичките(щуцерите) за високото налягане на главата на ГНП-ето.Първият ми Голф беше с AAZ мотор-вървеше мн. добре! Той беше с такова ГНП- с ел.авансатор.Тогава забелязах при пряко сравнение с други Голфове с такива мотори ,че освен наличието на този ел.авансатор при мен ,има и друго реле за подгрева на свещите -всъщност при мен бяха две релета ,като едното беше доста голямо(все едно две релета за мигачи едно до друго) номера му беше 120(няма да го забравя-търсех си резерва ,а то се оказа мн. скъпо поне навремето 99 година) и отделно имаше и второ реле -подобно за фарове-само,че за по-голям ампераж..Та думата ми -това реле 120 управляваше ел.авансатора и едновременно и се грижеше за подгрева ( в комбинация с доп. реле) при студен мотор...Та по темата към колегата-търсих къде може да се включи този авансатор при теб-не откривам еднозначен отговор,дори откривам и различни мнения за действието му:един път при подаване на ток към авансатора помпата се "премества" към закъснение ,втори път чета-предварение !!...Кое е вярно-не зная!Ясно е ,че мести аванса -но какво точно става при подаване на напрежение: предварение е ,или закъснение е -няма еднозначен отговор.Моето мнение е -закъснение защото "управлява" ниското налягане в ГНП-ето,хора които са наясно с ГНП знаят,че хидравличните процеси в ГНП-ето се управляват от ниското налягане при работата му(поне за мех.дизели)!Нека колеги които са наясно с функцията му да кажат категорично как е !Вярвам ,че има мн.хора(в това число и аз :Mr Green Fun ) които ще научат веднъж завинаги как точно работи този клапан.Искам да добавя само,че ако стоеше все още онзи Голф при мен-щях да проверя точно действието му и моментите на включване на този авансатор,както и зависимостта му към оборотите на колата .

Хайде бе колеги..никой ли не може точно да каже кога и как работи този ел.авансатор и какво предизвиква при подаване на ток-предварение или закъснение на момента на впръскване! :drunk И честит Трифон Зарезан :drunk

Последна промяна от samo_pechka на Сря 15 фев 2012 18:50, променено общо 1 път.


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот ivo1_r » Сря 15 фев 2012 0:19


ivo1_r написа:
lenovec написа:Ами аз съм му подавал ръчно + и нищо конкретно не се случва. А клапана работи щото искри

пробвай да му пуснеш малко гориво, на помпата щом мо идва малко зор на двигателя.


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Сря 15 фев 2012 12:41


Днес на студен мотор му пуснах ток, и оборотите станаха леко по високи. Що се отнася до мъченето на мотора има достатачно нафта ще иска лек силов тунинг :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 фев 2012 18:48


samo_pechka написа:
samo_pechka написа:
lenovec написа:Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?

По-точно има отношение за по-правилна работа на мотора,а това донякъде има и отношение към мощността. В интерес на изстината не мога да намеря пълна информация за работата и функцията му-само знам ,че има връзка с оборотите и температурата на мотора(за температурата мн.не съм сигурен,но мисля ,че има влияние към студения старт..) При някои ГНП-ета на ФВ с AAZ мотор има освен този ел.авансатор и още една кондика м/у тръбичките(щуцерите) за високото налягане на главата на ГНП-ето.Първият ми Голф беше с AAZ мотор-вървеше мн. добре! Той беше с такова ГНП- с ел.авансатор.Тогава забелязах при пряко сравнение с други Голфове с такива мотори ,че освен наличието на този ел.авансатор при мен ,има и друго реле за подгрева на свещите -всъщност при мен бяха две релета ,като едното беше доста голямо(все едно две релета за мигачи едно до друго) номера му беше 120(няма да го забравя-търсех си резерва ,а то се оказа мн. скъпо поне навремето 99 година) и отделно имаше и второ реле -подобно за фарове-само,че за по-голям ампераж..Та думата ми -това реле 120 управляваше ел.авансатора и едновременно и се грижеше за подгрева ( в комбинация с доп. реле) при студен мотор...Та по темата към колегата-търсих къде може да се включи този авансатор при теб-не откривам еднозначен отговор,дори откривам и различни мнения за действието му:един път при подаване на ток към авансатора помпата се "премества" към закъснение ,втори път чета-предварение !!...Кое е вярно-не зная!Ясно е ,че мести аванса -но какво точно става при подаване на напрежение: предварение е ,или закъснение е -няма еднозначен отговор.Моето мнение е -закъснение защото "управлява" ниското налягане в ГНП-ето,хора които са наясно с ГНП знаят,че хидравличните процеси в ГНП-ето се управляват от ниското налягане при работата му(поне за мех.дизели)!Нека колеги които са наясно с функцията му да кажат категорично как е !Вярвам ,че има мн.хора(в това число и аз :Mr Green Fun ) които ще научат веднъж завинаги как точно работи този клапан.Искам да добавя само,че ако стоеше все още онзи Голф при мен-щях да проверя точно действието му и моментите на включване на този авансатор,както и зависимостта му към оборотите на колата .

Хайде бе колеги..никой ли не може точно да каже кога и как работи този ел.авансатор и какво предизвиква при подаване на ток-предварение или закъснение на момента на впръскване! :drunk И честит Трифон Зарезан :drunk
Днес се хванах да потърся информация в немските форуми за този допълнителен клапан-авансатор
авансатор.jpg
От информацията която изчетох ,си създадох преценка за функцията му и приложението му.Общо взето го има по някои модели ГНП на (най-вече-Голф) Фолксваген с цел по-добри показатели на изгорелите газове.Клапана се управлява от реле .То пък го включва при определени ситуации и показания на мотора(показатели като обороти и температура). При палене студен-няма ток на клапан-авансатора ,така е докато позагрее.След което се включва -с това се постига редуциране на азотни окиси в изгорелите газове.Като мине 3000 оборота(прочетено на друго место) -пак му се прекъсва захранването.Когато НЯМА ток на клапана-мотора работи в предварение .Когато се закачи " + " на клапана-закъснение!Ефекта особено на ниски е по-мека работа на мотора(по-малко трака) .Може ли да работи без да е подвързан-излиза ,че може! Но определено е по-добре с него(ако го има) по-меката работа на ниски и средни обороти допринасят за по-добра работа на мотора,отразява се и топлинно-мотора би трябвало да грее по-малко(мое мнение :roll: ) и по-голям комфорт .Всичко това -без реле 120(оригиналното на Голф) -трудна история -все пак управлението на клапан-авансатора е от него. Един линк http://faq.piranha-net.de/index.php?id=10&node=11


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Сря 15 фев 2012 21:01


Значи аз няма да мога да го ползвам, все пак купето е от бензинова кола съответно го няма това реле.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 фев 2012 21:21


lenovec написа:Значи аз няма да мога да го ползвам, все пак купето е от бензинова кола съответно го няма това реле.

Да ,за съжаление...не е кой-знае-каква загуба,ама...дали от колата от която си взел мотора го има това реле все още :idea: ?Ако го има-вземи го и него с кабелака(стига да те устройва цената естствено) само дето не ми е ясно още какво ще е необходимо :roll: .. там обаче има и едно доп.реле -обикновено на вид но е някъде 50-60 ампера и то ще ти трябва ..инсталация мисля ,че мога да издиря кое как е .


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Сря 15 фев 2012 21:39


Вече е претопена поне пет пъти, ще се услушвам за инсталацийка сега имам ред други неща за дооправяне, че мойто кънтри се оказа най проблемното :) Ако може да искараш схема на подгряването ще съм много благодарен, понеже сега подгрявам с копче релето за погряването го взех, но немога да си обесня как това реле разбира двигателя топъл ли е или не, има още едно такова с реотанче и него взех ама нещо свързването немога да го издокарам...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 фев 2012 22:45


lenovec написа:Вече е претопена поне пет пъти, ще се услушвам за инсталацийка сега имам ред други неща за дооправяне, че мойто кънтри се оказа най проблемното :) Ако може да искараш схема на подгряването ще съм много благодарен, понеже сега подгрявам с копче релето за погряването го взех, но немога да си обесня как това реле разбира двигателя топъл ли е или не, има още едно такова с реотанче и него взех ама нещо свързването немога да го издокарам...

На тройника (фланеца) дето е на главата-на него са навързани маркучите за охлаждането и има един температурен датчик-той подава сигнал ,както на таблото термометъра дето е и съответно и на релето за подгрева ,като подадеш контакт ,се "разпознава" каква е температурата и оттам колко време да подгрее.Пиша го ,но никога не ми се е налагало да поправям нещо там ,така ,че може и нещо грешно да казвам :roll: А за схема-ще издиря нещо...


Lazar2005
Мнения: 151
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот Lazar2005 » Пет 17 фев 2012 0:47


Точно това клапанче дето е на снимката е за по добра работа на мотора(подобрява горенето при определени обороти 1500-3000 по спомен) нещо помага за по-добро горене, а отдзат м/у мотора и помпата трябва да има друг с метално лостче което отговаря да са по-високи обороти при студено палене, обаче с времето този авансиор малко позапича и неработи нормално ... а може и да се наложи да се попритегне( само на студен мотор)
Мотора като се включи авансьора трябва да има предварени (нормално помпата се зацепва на 5 градуса предварение ) незнам колко става с "дръпнат" авансьор



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], pspetkow и 28 госта