Привет, имам удоволствието да притежавам това пони AAZ, свалих го от едно блъснато голфче 3 качих го на кънтри и си свиркам. Пали, "върви" че даже и система за олио му сложих, абе всичко перфектрно!!! Та въпросат ми е на гнп има 2 клапана единия е за гасенето, по надоло има още един такъв същия с малка тръбичка към него, който в момента е само за красота, бихте ли обяснили аджеба за какво е щото ми се струва че почти 2 тона купе нещо му идва в множко...
Поздрави



Един клапан на AAZ с помпа BOSH
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
lenovec написа:Привет, имам удоволствието да притежавам това пони AAZ, свалих го от едно блъснато голфче 3 качих го на кънтри и си свиркам. Пали, "върви" че даже и система за олио му сложих, абе всичко перфектрно!!! Та въпросат ми е на гнп има 2 клапана единия е за гасенето, по надоло има още един такъв същия с малка тръбичка към него, който в момента е само за красота, бихте ли обяснили аджеба за какво е щото ми се струва че почти 2 тона купе нещо му идва в множко...
Поздрави
Здравей колега.Казва се ел.клапан-авансатор .Качвам ти един линк от нашия форум-там ще видиш за какво иде реч viewtopic.php?f=24&t=235894 за повече подробности -налага се ровене в нета.
- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
lenovec написа:Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?
По-точно има отношение за по-правилна работа на мотора,а това донякъде има и отношение към мощността. В интерес на изстината не мога да намеря пълна информация за работата и функцията му-само знам ,че има връзка с оборотите и температурата на мотора(за температурата мн.не съм сигурен,но мисля ,че има влияние към студения старт..) При някои ГНП-ета на ФВ с AAZ мотор има освен този ел.авансатор и още една кондика м/у тръбичките(щуцерите) за високото налягане на главата на ГНП-ето.Първият ми Голф беше с AAZ мотор-вървеше мн. добре! Той беше с такова ГНП- с ел.авансатор.Тогава забелязах при пряко сравнение с други Голфове с такива мотори ,че освен наличието на този ел.авансатор при мен ,има и друго реле за подгрева на свещите -всъщност при мен бяха две релета ,като едното беше доста голямо(все едно две релета за мигачи едно до друго) номера му беше 120(няма да го забравя-търсех си резерва ,а то се оказа мн. скъпо поне навремето 99 година) и отделно имаше и второ реле -подобно за фарове-само,че за по-голям ампераж..Та думата ми -това реле 120 управляваше ел.авансатора и едновременно и се грижеше за подгрева ( в комбинация с доп. реле) при студен мотор...Та по темата към колегата-търсих къде може да се включи този авансатор при теб-не откривам еднозначен отговор,дори откривам и различни мнения за действието му:един път при подаване на ток към авансатора помпата се "премества" към закъснение ,втори път чета-предварение !!...Кое е вярно-не зная!Ясно е ,че мести аванса -но какво точно става при подаване на напрежение: предварение е ,или закъснение е -няма еднозначен отговор.Моето мнение е -закъснение защото "управлява" ниското налягане в ГНП-ето,хора които са наясно с ГНП знаят,че хидравличните процеси в ГНП-ето се управляват от ниското налягане при работата му(поне за мех.дизели)!Нека колеги които са наясно с функцията му да кажат категорично как е !Вярвам ,че има мн.хора(в това число и аз

Последна промяна от samo_pechka на Сря 15 фев 2012 18:50, променено общо 1 път.
- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
Ами аз съм му подавал ръчно + и нищо конкретно не се случва. А клапана работи щото искри
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
lenovec написа:Ами аз съм му подавал ръчно + и нищо конкретно не се случва. А клапана работи щото искри
пробвай да му пуснеш малко гориво на помпата щом казващ 4е се мъ4и двигателя
Последна промяна от ivo1_r на Сря 15 фев 2012 0:26, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
samo_pechka написа:lenovec написа:Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?
По-точно има отношение за по-правилна работа на мотора,а това донякъде има и отношение към мощността. В интерес на изстината не мога да намеря пълна информация за работата и функцията му-само знам ,че има връзка с оборотите и температурата на мотора(за температурата мн.не съм сигурен,но мисля ,че има влияние към студения старт..) При някои ГНП-ета на ФВ с AAZ мотор има освен този ел.авансатор и още една кондика м/у тръбичките(щуцерите) за високото налягане на главата на ГНП-ето.Първият ми Голф беше с AAZ мотор-вървеше мн. добре! Той беше с такова ГНП- с ел.авансатор.Тогава забелязах при пряко сравнение с други Голфове с такива мотори ,че освен наличието на този ел.авансатор при мен ,има и друго реле за подгрева на свещите -всъщност при мен бяха две релета ,като едното беше доста голямо(все едно две релета за мигачи едно до друго) номера му беше 120(няма да го забравя-търсех си резерва ,а то се оказа мн. скъпо поне навремето 99 година) и отделно имаше и второ реле -подобно за фарове-само,че за по-голям ампераж..Та думата ми -това реле 120 управляваше ел.авансатора и едновременно и се грижеше за подгрева ( в комбинация с доп. реле) при студен мотор...Та по темата към колегата-търсих къде може да се включи този авансатор при теб-не откривам еднозначен отговор,дори откривам и различни мнения за действието му:един път при подаване на ток към авансатора помпата се "премества" към закъснение ,втори път чета-предварение !!...Кое е вярно-не зная!Ясно е ,че мести аванса -но какво точно става при подаване на напрежение: предварение е ,или закъснение е -няма еднозначен отговор.Моето мнение е -закъснение защото "управлява" ниското налягане в ГНП-ето,хора които са наясно с ГНП знаят,че хидравличните процеси в ГНП-ето се управляват от ниското налягане при работата му(поне за мех.дизели)!Нека колеги които са наясно с функцията му да кажат категорично как е !Вярвам ,че има мн.хора(в това число и аз) които ще научат веднъж завинаги как точно работи този клапан.Искам да добавя само,че ако стоеше все още онзи Голф при мен-щях да проверя точно действието му и моментите на включване на този авансатор,както и зависимостта му към оборотите на колата .
Хайде бе колеги..никой ли не може точно да каже кога и как работи този ел.авансатор и какво предизвиква при подаване на ток-предварение или закъснение на момента на впръскване!


Последна промяна от samo_pechka на Сря 15 фев 2012 18:50, променено общо 1 път.
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
ivo1_r написа:lenovec написа:Ами аз съм му подавал ръчно + и нищо конкретно не се случва. А клапана работи щото искри
пробвай да му пуснеш малко гориво, на помпата щом мо идва малко зор на двигателя.
- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
Днес на студен мотор му пуснах ток, и оборотите станаха леко по високи. Що се отнася до мъченето на мотора има достатачно нафта ще иска лек силов тунинг 

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
Днес се хванах да потърся информация в немските форуми за този допълнителен клапан-авансатор От информацията която изчетох ,си създадох преценка за функцията му и приложението му.Общо взето го има по някои модели ГНП на (най-вече-Голф) Фолксваген с цел по-добри показатели на изгорелите газове.Клапана се управлява от реле .То пък го включва при определени ситуации и показания на мотора(показатели като обороти и температура). При палене студен-няма ток на клапан-авансатора ,така е докато позагрее.След което се включва -с това се постига редуциране на азотни окиси в изгорелите газове.Като мине 3000 оборота(прочетено на друго место) -пак му се прекъсва захранването.Когато НЯМА ток на клапана-мотора работи в предварение .Когато се закачи " + " на клапана-закъснение!Ефекта особено на ниски е по-мека работа на мотора(по-малко трака) .Може ли да работи без да е подвързан-излиза ,че може! Но определено е по-добре с него(ако го има) по-меката работа на ниски и средни обороти допринасят за по-добра работа на мотора,отразява се и топлинно-мотора би трябвало да грее по-малко(мое мнениеsamo_pechka написа:samo_pechka написа:lenovec написа:Значи да разбирам, че няма отношение откъм мощност?
По-точно има отношение за по-правилна работа на мотора,а това донякъде има и отношение към мощността. В интерес на изстината не мога да намеря пълна информация за работата и функцията му-само знам ,че има връзка с оборотите и температурата на мотора(за температурата мн.не съм сигурен,но мисля ,че има влияние към студения старт..) При някои ГНП-ета на ФВ с AAZ мотор има освен този ел.авансатор и още една кондика м/у тръбичките(щуцерите) за високото налягане на главата на ГНП-ето.Първият ми Голф беше с AAZ мотор-вървеше мн. добре! Той беше с такова ГНП- с ел.авансатор.Тогава забелязах при пряко сравнение с други Голфове с такива мотори ,че освен наличието на този ел.авансатор при мен ,има и друго реле за подгрева на свещите -всъщност при мен бяха две релета ,като едното беше доста голямо(все едно две релета за мигачи едно до друго) номера му беше 120(няма да го забравя-търсех си резерва ,а то се оказа мн. скъпо поне навремето 99 година) и отделно имаше и второ реле -подобно за фарове-само,че за по-голям ампераж..Та думата ми -това реле 120 управляваше ел.авансатора и едновременно и се грижеше за подгрева ( в комбинация с доп. реле) при студен мотор...Та по темата към колегата-търсих къде може да се включи този авансатор при теб-не откривам еднозначен отговор,дори откривам и различни мнения за действието му:един път при подаване на ток към авансатора помпата се "премества" към закъснение ,втори път чета-предварение !!...Кое е вярно-не зная!Ясно е ,че мести аванса -но какво точно става при подаване на напрежение: предварение е ,или закъснение е -няма еднозначен отговор.Моето мнение е -закъснение защото "управлява" ниското налягане в ГНП-ето,хора които са наясно с ГНП знаят,че хидравличните процеси в ГНП-ето се управляват от ниското налягане при работата му(поне за мех.дизели)!Нека колеги които са наясно с функцията му да кажат категорично как е !Вярвам ,че има мн.хора(в това число и аз) които ще научат веднъж завинаги как точно работи този клапан.Искам да добавя само,че ако стоеше все още онзи Голф при мен-щях да проверя точно действието му и моментите на включване на този авансатор,както и зависимостта му към оборотите на колата .
Хайде бе колеги..никой ли не може точно да каже кога и как работи този ел.авансатор и какво предизвиква при подаване на ток-предварение или закъснение на момента на впръскване!И честит Трифон Зарезан

- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
Значи аз няма да мога да го ползвам, все пак купето е от бензинова кола съответно го няма това реле.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
lenovec написа:Значи аз няма да мога да го ползвам, все пак купето е от бензинова кола съответно го няма това реле.
Да ,за съжаление...не е кой-знае-каква загуба,ама...дали от колата от която си взел мотора го има това реле все още


- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
Вече е претопена поне пет пъти, ще се услушвам за инсталацийка сега имам ред други неща за дооправяне, че мойто кънтри се оказа най проблемното
Ако може да искараш схема на подгряването ще съм много благодарен, понеже сега подгрявам с копче релето за погряването го взех, но немога да си обесня как това реле разбира двигателя топъл ли е или не, има още едно такова с реотанче и него взех ама нещо свързването немога да го издокарам...

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
lenovec написа:Вече е претопена поне пет пъти, ще се услушвам за инсталацийка сега имам ред други неща за дооправяне, че мойто кънтри се оказа най проблемнотоАко може да искараш схема на подгряването ще съм много благодарен, понеже сега подгрявам с копче релето за погряването го взех, но немога да си обесня как това реле разбира двигателя топъл ли е или не, има още едно такова с реотанче и него взех ама нещо свързването немога да го издокарам...
На тройника (фланеца) дето е на главата-на него са навързани маркучите за охлаждането и има един температурен датчик-той подава сигнал ,както на таблото термометъра дето е и съответно и на релето за подгрева ,като подадеш контакт ,се "разпознава" каква е температурата и оттам колко време да подгрее.Пиша го ,но никога не ми се е налагало да поправям нещо там ,така ,че може и нещо грешно да казвам

-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH
Точно това клапанче дето е на снимката е за по добра работа на мотора(подобрява горенето при определени обороти 1500-3000 по спомен) нещо помага за по-добро горене, а отдзат м/у мотора и помпата трябва да има друг с метално лостче което отговаря да са по-високи обороти при студено палене, обаче с времето този авансиор малко позапича и неработи нормално ... а може и да се наложи да се попритегне( само на студен мотор)
Мотора като се включи авансьора трябва да има предварени (нормално помпата се зацепва на 5 градуса предварение ) незнам колко става с "дръпнат" авансьор
Мотора като се включи авансьора трябва да има предварени (нормално помпата се зацепва на 5 градуса предварение ) незнам колко става с "дръпнат" авансьор
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], pspetkow и 28 госта