имам г60 турбинирано, турбото е гарет т3, трим 50, а/р 0.48 карам със стоковата електроника, със съответния за конверсията софтуер.
Колата се държи перфектно- по-силна е, фул буст прави на около 3000, има ли подходящите обороти, лаг буквално не се усеща. Карам до 1 бар, заради оригиналния мап сензор, но и на 1.2-1.4 съм я карал за по-кратко и проблеми никакви.
Не виждам какво се превъзнасяте по този смотан компресор- с малка шайба го карат на 0.9, като това съкращава двойно пробега му за обслужване- на 30 000км. По принцип се обслужва на 50-60 000км като при правилно облужване може да откара до 500 000км. За Г-ладера говора. За съжаление почти всеки кара докато се счупи и читави много трудно се намират.
Не съм силно впечатлен от нормални коли с компресор.
Едно малко турбо ще даде много по-добра крива за въртящия момент - пример 1.8т 20в


Имам един въпрос, ако мога да го нарека така, за разликата в моторите с 2 и 4(5 )клапана на цилиндър. Ще споделя с вас разсъжденията си:
моторите с 2 клапана/цил имат по-висока
скорост на газовете в портовете, особено на ниските обороти, като това важи и за всмукването. При турбо моторите се интересуваме от скорост на изгорелите газове, а при атмосферните- скоростта на засмуквания въздух. При атмосферките един 16в мотор никога няма поведението на 8в мотор в ниските до средни обороти, респонса е много добър и обикновено торка в никакъв случай не остъпва на вентилиран мотор. Не е все едно дали еднакво количество ще го прекараш през един, два или три порта (отчитам че портовете при 4-5в/цил са доста по-малки) За високите обороти превъзходството на вентилираната глава е излишно да се коментира.
От друга страна вентирините мотори имат по-добър коефициент на пълнене. По тази причина при едни и същи обороти бива засмукан/натъпкан повече въздух, съответно и повече изгорели газове за завъртане на турбото, оттам и буст по-рано. Ок, но зора е да развъртим турбото, т.е. говорим за това мотора да премине от атмосферен режим в режим на принудително пълнене.
при еднаква кубатура както е г60 и 1.8Т 20в, при едно и също турбо, кой мотор ще прави буст по-рано, може да пропускам нещо или бъркам някъде, но все си мисля че моторите с 2 клапана трябва да влизат по-рано в буст
