Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот peshoxx » Сря 15 фев 2012 1:06


Здравейте. Интересува ме,дали някой който го е правил,може да ми каже всичко,което се сменя,за да може да работи колата както трябва.Търсих такива теми и няма нито една изчерпателна.В една от тях Vento беше казал,че не е виждал нито една точна смяна на такова изпълнение.Той не влиза тук и не мога да го питам какво точно в предвид има.Колата в момента е 1,6 ЕЗ,оригинален карбуратор 2Е2 с газ.Не искам някой да ме разубеждава,просто искам експертно мнение на някой който го е правил.Имам блъсната кола донор 1,8 РП с всичко което трябва да работи.Искам да сменя за начало само периферията по двигателя,без блока и главата. Благодаря на всички отзовали се! :да:

Та да започнем :
Моното комплект с колектора и капака с гофрето ; двете помпи покрай резервоара ; горивопровода от коша до резервоара ; компютъра ; изпускателния колектор с ламбда сонда ; част от инсталацията за моното ; тройника с трите датчика може би ; има един съд за бензиновите пари,но мисля,че може и без него като за начало . Интересува ме бобината и делкото имат ли някаква разлика?Радиатора може също да сложа,защото е по-голям и знам,че трябва да е с датчик за две степени на перката.
Нещо дали изпускам??

Последна промяна от peshoxx на Сря 15 фев 2012 1:41, променено общо 1 път.




raix
Мнения: 465
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот raix » Сря 15 фев 2012 1:27


Колега да ти кажа честно от 3 месеца ровя нота и на такава тема несам попаднал с такова удоволствие ще изхварля карборатора и ще сложа моно че не е истина.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот peshoxx » Сря 15 фев 2012 1:46


И аз искам да го направя като се затопли.Просто колата не върви на бензин и даже не ми и се ходи по майстори,а и нямам пари за такива,криза е.Четох едно изказване на Ваското,че не се ли кара на бензин,а почти само на газ,то карба се скапва яко и е пътник.А цената за поправка ще е солена,пък и малко го разбират.
Мяркам те из града аз и тебе! :да: Доброто при мен е ,че имам цяла кола моно за донор без пари,иначе ще излезе солено.


Потребителски аватар
surgula
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот surgula » Сря 15 фев 2012 7:34


Колеги и аз мислих на времето да правя тази интервенция обаче реших че е много сложно и като по-лесно смених колата. Доста материал бях изчел тук и на други места и мога да нахвърля основни неща за смяна кои са.

-Глава от 1.8 блока е същия за буталата не съм сигурен.
-Комплекта бензинови помпи (отдушника на бензиновите пари (канистър) е същия).
-Колектори + моно + кутия въздушен филтър.
-Генерацията може да остане същата, но ако искате да ползвате ламбда сонди и прочие ще трябва изходящия колектор.
-Инсталацията + ЕКУ като е желателно текущата такава да е Central Electric 2 за да се спестят главоболия.
Може да има и друго но за момента това се сещам ако се сетя нещо друго ще допълня.

Като цяло процедурата е голяма кошия и за да се спестят нерви и време е най-добре да се изхвърли стария мотор и да се сложи новия особено при положение че има готов донор.


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот Cern Swiss » Сря 15 фев 2012 8:59


Разликите са прекалено големи и не си струва финансово. :търсачкаа
viewtopic.php?f=5&t=226409

Като имаш донор РП, защо не си прехвърлиш целия мотор, в пъти по-просто е.
Моното също се скапва, ако не се кара на бензин.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот peshoxx » Сря 15 фев 2012 16:48


Благодаря за темата,която си намерил.
Защо да не си струва разходите? Все пак няма да купувам нищо,най-много някои непредвидени разходи,само работата остава.
Имам цял двигател,но искам за начало да сменя само захранването на двигателя с това от моно.Другия двигател,като имам свободни парички,искам да му ревизирам малко главата - гумички,повдигачи,такива работи и тогава да го сложа.Проблема е ,че се чуваха кофти звуци от към клапаните...Също така,отдавна не е каран.Иначе двигателя даваше времена от порядъка на 17.5-17.7 на 400м. на Калояново и не е каран на газ.
Защо да ми е по-лесно да сменя целия двигател,като и така и така ще трябва да се смени цялата периферия , без да барам двигателя и скоростите е същото?Само където след това пак ще трябва да откача колекторите от главата,за да махна самия двигател...,но не вярвам да е скоро,затова. :roll:
Да разбирам ли,че това ,което съм посочил е всичко,което трябва да се смени?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот pas1.8mi » Сря 15 фев 2012 18:24


На всякъде пишете "двете помпи",а тя е само една(в резервоара)! :idea: За какви цели ще използваш колата? Запалването ти и сега е като на моното-отделен комутатор и бобина.Бензино-проводите(маркучите) при карба май са по тънки(фи 6мм) от на моното(фи 8мм).Ако ще работиш и на газ ,ламбда-сондата не е необходима!


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот peshoxx » Сря 15 фев 2012 19:15


Може и една да е,не знам точно,май е трябвало да спомена бензиновия филтър от моното.Значе делкото с бобината си е същото.Бензинопровода го споменах,знам,че е друг.Със сигурност ще я ползвам на газ,защото иначе не се издържа.Доста съм карал на бензин,стига толкова,не съм толкова богат mhihi .И защо да не слагам сондата,няма ли да ми трябва при каране на бензин? Венто е написал,че трябва инсталацията на компа,което ще рече само от компа до моното и датчиците ли?
За целите на ползването на колата - целта е една,да ми вози дупето,където ми потрябва. :lol: Предишната кола го правеше същото,нищо,че от време на време се състезаваше и на писта и на драг.Когато двигателят ми е перфектен,вървенето ме устройва.


Потребителски аватар
surgula
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот surgula » Чет 16 фев 2012 21:02


Сондата трябва за правилната работа на моното при каране на бензин, но и без нея може да караш най-вероятно ще имаш леко завишен разход (около 1 литър), но при работа на газ никаква полза нямаш от нея.
Според мен 1.6 мотор не може да се храни като 1.8, защото моното си има времена за пръскане и количество гориво, което пуска в колекторите за това време което за 1.8 е логично да е повече отколкото на 1.6 и от тук следва да дави мотора с повече гориво и от там икономията изчезва. НО при работа на газ няма проблем, защото тогава моното не играе никаква роля освен дроселната клапа, която определя количеството на постъпващия въздух. Тогава обаче ще трябва да палиш на газ, което при студено време не е много добра идея.
Инсталацията много зависи от това дали твоята кола и донора са близки години. Ако твоята и другата са след '89 няма да има никакви проблеми защото инсталацията е същата само напъхваш компира с приходящите му кабели и тук таме правиш някоя друга спойка. За преди '89 не мога да кажа тъй като не съм виждал и пипал, но знам че от VW правят промяна след '89 и схемата се казва Central Electric 2. При карбуратора няма помпа в резервоара от там следва прекарването на инсталация за такава.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот peshoxx » Пет 17 фев 2012 18:05


За сондата,аз си мисля,че щом я имам и трябва да е там,ще трябва да се сложи.Споменах,че искам добър двигател,не с компромиси,които мога да избегна.
За храненето,не съм сигурен дали ще има проблем заради кубатурата.Нали все пак компа заедно с ламбдата и др. се грижат за това,колко гориво и въздух да се пуска.
Пък и целта е по-нататък да си сложа другия блок с глава,РП-то.Дано няма проблем,но все пак ще искам да я карам на газ,а бензина от време на време,за палене и за адреналин.
Целта ми е също така и да паля в големия студ зимата,което със сегашния карб не мога при -15 ,-20 градуса,защото не пали на бензин.
Инсталацията - РП-то е 1989г.,а ЕЗ-то е 1988г. ,значе би трябвало да са и двете от старите,поне аварийните са от старите,ако това също е разликата от новата инсталация. :roll:
За инсталацията,ще се консултирам с колегата Rieger-GTO ,там той е бог в тези работи. mhihi


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот Mapoka » Пет 17 фев 2012 23:49


Като ще караш на газ въобще не си прави труда да слагаш ламбдата, вече към 2 години (може и повече да е) карам с разкачена такава. От както я разкачих вече не ми се налага да рестартирам компютъра за да я подкарам на бензин, след като съм минал повечко километри на газ. На бензин не съм забелязал нещо различно, но тя и преди газовата си гореше повечко :mrgreen:
Щом имаш човек за инсталацията, и цяла кола, няма какво да му мислиш, лично за мен моното е по добре дори и от кейхин-а.
За това че компютъра ти е от 1,8 не мисля че ще има проблем. 1.6 моно 1F (seat-ов) сме го карали с компютър от АБС (с цел тЮнинг естествено), разлика в поведението нямаше, имай предвид че теста сме го правили лятото, за зимата незнам как щеше да се държи, но предполага се че и тогава нямаше да има ядове.

ПП този същия сеат дойде с отрязана сонда от германско, като беше каран по българско 2 и кусур години на бензин и даже му беше човешки разхода.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот peshoxx » Съб 18 фев 2012 4:06


Интересно.Благодаря за отговора!За кубатурата и аз така си мислех,че не би трябвало да има разлика. А за грешките в компа бях забравил,вярно че съм го чувал,но,не съм карал моното до сега на газ.А ламбда емулатора при газ не е ли за да предотврати това с грешките? :)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот pas1.8mi » Съб 18 фев 2012 9:36


Дали ти е нужен Емулатор ще разбереш чак когато подкараш колата.Най-вероятно няма да се налага да слагаш!


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот vasko__2 » Съб 18 фев 2012 23:22


Аз съм правил тази операция два пъти.Един път на кола механична инжекция и една карбуратор. Всичко си става точно. Ползвах комплект моноинжекция RP (по-стария модел) от Пасат 1.8 моно RP.Такава изпадна. От пасата съм ползвал: моното,инсталацията,комутатора, компютъра. Колектора от карбуратора пасва.От механичната инжекция -не. Тампона под моното на единия модел карбураторен колектор пасва перфекто.На другия модел не съвпадат отворите за болтчетата.В случая разпробих нови отвори с резба и стана точно.Жилото за газта се наложи да сменя и в двата случая.Помпи съм ползвал външни от механична инжекция(едната кола си остана със заводската).Работят на 5-6 бара - не е никъв проблем,излишното гориво се връща в резервоара, регулатора на моното се справя отлично.Инсталацията на моното от пасата си е в отделен сноп от другата и се връза лесно.Делкото и бобината си остават оригиналните, буксите съвпадат.Трябва температурен датчик с пластмасовия "тройник".Той си пасва към главата.Съд за "бенз. пари" не е от значение,може да не се монтира.Допълнително реле за помпата. Ламбда-сонда нямах и така и не сложих.Главно се кара на газ и не е толко проблем.Все пак като загрее малко мотора и се обръща на газ, а докато е студен ламбдата не е толко от значение.Без нея пак пали лесно на минусови темп-ри ,държи си обороти и разхода е добър.Все пак ако има възможност нека се монтира.За начало може и без нея.Радиатора няма никакъв смисъл да се сменя( колегата понеже пита за него).За кубатурата не се притеснявай въобще.За няколко часа се сменя всичко.Действай смело и питай като има нещо неясно.Друго в момента не се сещам.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Смяна на карбуратор с моно,кое по-точно се сменя.

Мнениеот peshoxx » Нед 19 фев 2012 0:06


Благодаря за изчерпателния отговор колега!!
Щом става и колектора,ще е по-лесно дори. За инсталацията преди малко ми казаха , че е лесно,на букси е. Това реле на помпата би трябвало да го имам на другата кола на кутията на бушоните,нали.Сигурно ще трябва да го сложа на другата кола и да прекарам само жици към помпата?
Мисля,че горе-долу всичко ВЕЧЕ е ясно.Ако някой се сети за нещо друго,може да го напише.
Благодаря на всички. :bowdown Ще изчакам малко да се пооправи времето и ще го мисля...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: G&G, Google [Bot] и 74 госта