Въпросче за двигател
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Въпросче за двигател
Здравейте!И аз съм вече горд собственик на Пасат,малко дъртичък(1988)ама дедето дето го караше ходеше само на лозето с него и си го пазеше така че е ок.Та въпроса ми е:гледам че пишете за различни видове двигатели 2E,RP,ABC как да разбера моя какъв е че нещо хич ме няма по-въпроса.И още един:дядката го е карал с наливно масло 15w40.Още не съм го сменил,защото 2 дена докато я регистрирам и не ми остана време за друго,ама гледам че нещо е понамаляло маслото на min. е,мисълта ми е може ли да го гори защото е скапано и като сложа добро дали ще се оправи.Като го взех маслото беше на половината м/у минималното и средата(ама обяснения праснах а)
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10403
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
виж тук: http://www.doppel-wobber.de/
не е точно за пасат но го има този двигател.
не е точно за пасат но го има този двигател.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Колега значи мотора ти е RP значи щом го пише на талонати,колкото до харча на масълце като го смениш го следи ако харчи занчи най-вероятно са гумичките на клапаните+гарнитура на капака на клапаните.Виж и за теч от някъде ако има проблем.Колкото до маслото слагай 15W-40 Castrol HM,щом колата е карана с такова,аз съм с такова и съм доста доволен.
П.П. .добре дошъл
П.П. .добре дошъл
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
[quote="_WV_"]честито!мотора ти е RP-непретенциозен и евтин за поддръжка.както казаха колегите,най-вероятно ще трябва да смениш гумички на клапаните и гарнитура на капака.относно маслото,слагай си пак 15w40,но бягай от кастрол-във Бг имат много ментета!слагай Motul и ще си доволен![/quo
Е как да разбера кое не е менте?То в БГ всеки гледа да те набута както може ако ще и за 1 лев да е.Ама тва е друга тема на разговор:)
Иначе сложих 10w40 Valvoline-полусинтетика, щот зима идвало и било по-тънко(ми каза един баш майстор)Пък и много различни мнения има за маслата във форума и се обърках малко.Но гледам везната клони към 10w40......Не знам...надявам се няма да се скапе мотора.Като го смених,взеха да ми трака ДВГ-то за 3-4 сек. и се оправя,ама от вас разбрах че било хидравлични клапани и е нормално.Иначе по-добре звучи мотора....сякаш
Е как да разбера кое не е менте?То в БГ всеки гледа да те набута както може ако ще и за 1 лев да е.Ама тва е друга тема на разговор:)
Иначе сложих 10w40 Valvoline-полусинтетика, щот зима идвало и било по-тънко(ми каза един баш майстор)Пък и много различни мнения има за маслата във форума и се обърках малко.Но гледам везната клони към 10w40......Не знам...надявам се няма да се скапе мотора.Като го смених,взеха да ми трака ДВГ-то за 3-4 сек. и се оправя,ама от вас разбрах че било хидравлични клапани и е нормално.Иначе по-добре звучи мотора....сякаш
Колкото по-извесна е марката толкова по-вероятно е да е менте. Извсните марки са и по-скъпи и ги правят в различни държави, а дали е еднакво качеството никой не знае. Аз слагам немско Фукс. По-важно е колко го "пържиш" двигателя, а не видът на маслото.
Като смениш "гумичките" на клапаните 99% си решаваш проблема с разхода на масло. Има тема по въпроса http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=25281 , може да я прегледаш. Там има мнения да се сменят и сегменти и т. н., които аз не споделям.
Като смениш "гумичките" на клапаните 99% си решаваш проблема с разхода на масло. Има тема по въпроса http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=25281 , може да я прегледаш. Там има мнения да се сменят и сегменти и т. н., които аз не споделям.
zdravko_1 написа:И моят двигател по талон е RP .Но колата е пасат 94 год и има ABS тогава и двигателя ли е ABS или е RP.
ABS освен съкращение за анти блок систем е и означение за вид двигател на VW. Двете означения нямат нищо общо при мен двигателя е 2E а спирачките са Тевес и са антиблокиращи въпреки, че колата е 92г .
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега, честито за придобивката и Добре дошъл в форума!
За маслото - докато не покараш малко с новото масло няма как да разбереш дали е подходящо и в какво състояние ти е двигателя. Няма нужда още от сега да ти се препоръчва смяна на гумички, гарнитури и т.н. - та ти нямаш почти никакви наблюдения върху колцата.
Маслото 10W40 е по рядко от 15W40, което трябва да означава че маслото по бързо ще се качва в хидравличните повдигачи и те ще спрат по рано да тракат. При мен също си потракват сутрин за няколко секунди, поради което след като запаля изчаквам минута-две да си поработи двигателя на ниски обороти и тогава потеглям. Просто щадя двигателя избягвайки високите обороти, докато все още не е омаслен и позагрял.
Аз също имах големи опасения за по рядкото масло 10W40, тъй като близо 2 години карах с по гъсто, но се оказа че полусинтетиката е много подходяща за двигателя на моя Пасатко - няма никакъв разход на масло, по тиха работа на двигателя и за зимата ще е иделано.
За маслото - докато не покараш малко с новото масло няма как да разбереш дали е подходящо и в какво състояние ти е двигателя. Няма нужда още от сега да ти се препоръчва смяна на гумички, гарнитури и т.н. - та ти нямаш почти никакви наблюдения върху колцата.
Маслото 10W40 е по рядко от 15W40, което трябва да означава че маслото по бързо ще се качва в хидравличните повдигачи и те ще спрат по рано да тракат. При мен също си потракват сутрин за няколко секунди, поради което след като запаля изчаквам минута-две да си поработи двигателя на ниски обороти и тогава потеглям. Просто щадя двигателя избягвайки високите обороти, докато все още не е омаслен и позагрял.
Аз също имах големи опасения за по рядкото масло 10W40, тъй като близо 2 години карах с по гъсто, но се оказа че полусинтетиката е много подходяща за двигателя на моя Пасатко - няма никакъв разход на масло, по тиха работа на двигателя и за зимата ще е иделано.
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Благодаря за съветите Ама ми прави впечатление че преди да сложа 10w40 не се чуваха клапаните,но пък не знам с какво масло го е карал предния.Каза че някакво наливно било щот евтино.....Шашави хора.Аз си пазя количката.Такива разни като въртене на гуми,форсаж на студен двигател,или откачени скорости в населени места(а и в нвнаселени)...и др.ги няма