Колеги колата ми започна да забива преди една седмица, забиването и минаването в сервизен режим се получава само след 3000 оборота, започнах с тест на колата с VAG-COM и излезе следната грешка:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
Само тази грешка се появява след като влезе колата в авариен режим, прочетох тук в темите цялата информация и проверих, вакумните маркучи,бяло черното клапанче което пуска вакум само в едната посока, проверих и маркучето на клапан (G71), той е в компютъра на колата всичко до тук е на ред.Следващото нещо което проверих беше геометрията на турбото и клапан N75,та сега тук ми идват и въпросите към вас колеги искам да ви попитам колко леко трябва да се движи геометрията като я движа с ръка посредством ложчето на лесгейта, значи като извадя вакумното маркуче от лесгейта и се опитам с пръсти да дръпна лоста на геометрията се усеща, че тръгва на горе но си ми трябва доста голямо усилие за да се премести тия 12мм ход.А когато сложа допълнително маркуче на клапан лесгейт и с уста правя вакум много по лесно се движи лоста.Другият ми въпрос е как мога да проверя клапан N75 дали работи правилно на кой канал във Вак Ком се гледат стойностите му,по долу ще прикача и Лог файл, като сложа вакумното маркуче на клапан N75 към лесгейта при работещ двигател и клапана създава вакум и лоста на лесгейта се премества в горно полужение.



Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
- vlladii
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-003-011-xxx.rar
- (2.44 KиБ) Свален 317 пъти
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Колега лог-файла с пълна газ ли е правен? Много "шарен" ми се вижда.
До колкото мога да разбера от лога турбото пренадува,но нека специалистите се изкажат
До колкото мога да разбера от лога турбото пренадува,но нека специалистите се изкажат

- vlladii
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Ами колега знам, че турбото пренадува но още не мога да установя от какво, лога е шарен защото го правих сутринта когато валя силния сняг и не можах да поддържам постоянна газ заради лошия път.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
vlladii написа: лога е шарен защото го правих сутринта когато валя силния сняг и не можах да поддържам постоянна газ заради лошия път.
Оффф направо забравих,че е зима и хубавите логове са трудна задача

Казваш,че си изпробвал с ръка актуатора и се движи малко трудно,а до колкото знам трябва да се движи доста лесно. Помисли за чистене на турбина.
Н75 освен да намериш от приятел само за проба

Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Грешката ти е от пренадуването. На 11 канал "switch to basic settings" 3 или 4 група е теста за н75, OFF/ON се сменя през 10 секунди и лостчето на геометрията се движи от едното до другото крайно положение "12мм", ако не е зацапана геометрията. Направи хубав лог на 08, 10 и 11 канал от 1200/1300 до 4000оборота на 4 или 3та скорост с пълна газ. Лоста на актуатора му е достатъчно силна пружината за да не можеш да го движиш с пръсти.
- vlladii
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Днес пробвах това което ми каза Wladimir да пусна на 11 канал switch to basic settings и вярно лоста на лесгейта започна да се движи през 10 сек от едното в другото положение, по това време махнах и маркучето което влиза във филтъра и е за освобождаване на вакума от клапан N75 който управлява геометрията и от там си се изпускаше налягане при всяко разтоварване на турбината, когато лоста на лесгейта отидеше в долно положение, от тук съдя че работи клапан N75, ама дали работи при голям товар на двигателя не знам как да разбера все още.Като гледам как се движи лосчето на лесгейта ми се струва че не са затлачени лопатките на геометрията но ще трябва да погледна и някоя друга турбина на някой колега на, който не му забива колата за да сравня с моята.
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Аз го имах същия този проблем преди време. Като карам колата (Пасат Б4) с обороти до 3000 - няма проблем. В момента в който премина 3000-3300 и ми отрязва турбото. След като го окачих и аз на ВАГ-КОМ и ми даде същата грешка, се оказа ,че е едно клапанче с влизащи и излизащи от него 3 мъркучета. Струваше ми 50лв. ново и колата ми е като нова.
Мога да ти кажа само къде се намира на моя Пасат. Като отвориш коша на двигателя и погледнеш до преливното казанче вляво от него е захванато с една пластмасова гайка и нещо друго от долната страна.
Дано да съм ти помогнал.
Мога да ти кажа само къде се намира на моя Пасат. Като отвориш коша на двигателя и погледнеш до преливното казанче вляво от него е захванато с една пластмасова гайка и нещо друго от долната страна.
Дано да съм ти помогнал.
- vlladii
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Благодаря колега за отговора, мисля че ми говориш за клапан N75 който разтоварва турбото днес очаквам да ми дойде друг такъв клапан и ще сменям за проба ако не е и от него ще трябва да се сваля турбото.
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Най-лесния начин да разбереш е ако имаш някой приятел с такъв същия Пасат като твоя. Аз така направих. Един колега оскуба маркучите на неговия клапан, сложих го на моя Пасат и Уалаааа. Тръгна да бега яко.
Отидох в магазина - 50лв. и бях отново в играта.
Дано и при теб да се окаже така лесно както беше при мен, че иначе да свалях турбото си е приключение.
Успех.
Отидох в магазина - 50лв. и бях отново в играта.
Дано и при теб да се окаже така лесно както беше при мен, че иначе да свалях турбото си е приключение.
Успех.
- vlladii
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забиване на Пасат АФН въпрос относно Log-file и клапан N75
Колеги искам да споделя с вас,че днес най на края оправих колата проблема беше в зацапаната геометрия, wesgate не е могъл да избута до долу лоста при разтоварване и да затвори напълно лопатките за да се разтовари турбината.За сега я раздвижих на ръка геометрията сигурно около 1 час си играх да правя вакум с уста и с ръка да помагам като освободя вакума и лоста тръгне на долу.След това я напънах по магистралата за Пловдив и 100км постоянно ускорявах до120-130км след това намалявах до 90-100км и пак повтарях упражнението и така 100км и турбото си заработи, както трябва и вече не забива и не пренадува, по долу ще кача и новия Лог файл.За сега всичко е добре но на пролет ще го сваля турбото да го разглобя и изчистя, че да нямам пак ядове с геометрията.Благодаря на всички отзовали се по темата, вече имам и резервен клапан N75 та ако на някой колега му трябва за проба мога да му услужа.
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-003-011-xxx.rar
- (3 KиБ) Свален 220 пъти
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта