
подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Момчета някой може ли да обясни какво значат обозначенията: 1,25:1 или 1,4:1 за кобиличките на мотора, това някаква ширина ли е, някаква дължина ли е, с какво се различават от оригиналните и с какво те могат да подобрят работата на двигателя. Знам че някой ще ми се смеят но наистина незнам нищичко по въпроса
. Ще се радвам на някакъв отговор.

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Тези цифри показват работното съотношение на кобилиците, тоест, колкото е по-голяма втората, толкова повече кобилицата ще натисне и съответно - отвори клапана. Както знаем, гърбиците на разпределителните валове на повечето двигатели са износени някъде от 1,5 до 3мм., та ако си с износен разпределител и сложиш кобилички с по-голям ход, ще конпенсираш донякъде износването му... или пък на нов разпределител, ако сложиш кобилици с по-голям ход, ще увеличиш пълненето с гориво и подобриш ихвърлянето на изгорелите газове, което ще ти даде допълнителна мощтност и още по-приятен звук...
Слагал съм кобилици с по-голям ход на стандартен 1600 и стана още по-палав...
Да не забравяме, че подобни интервенций променят газо-разпределението и се налага корекции и по карба... 



- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Благодаря колега, на няколко места ги срещам тези числа и се чудех наистина какво значат, благодаря отново.
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Koлеги някой правел ли е опит да охлажда двигател с електрически вентилатор.
Идеята ми е да махна алтернатора с перката икожуха.
Идеята ми е да махна алтернатора с перката икожуха.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Не съм правил подобни опити, но съм виждал на снимки драгстери с електрически перки, но съм виждал и драгстери - без никакво охлаждане...
Всъщност ще спечелиш 5 коня и после ще дадеш, да кажем 7 за да захраниш достътъчно мощно-динамо за да върти достатъчно мощен-вентилатор, вероятно ще ти трябва и 2-ри акумулатор... Идеята е добра и при добре-направен двигател, вероятно ще има полза, но ако караш, предимно на минусови температури, иначе няма да се вържат нещата... За да си направиш по-точна сметка, намери информация, колко е дебита на въздух на твойта перка и виж, колко Вата ще е вентилатор с подобен дебит...
Всъщност ще спечелиш 5 коня и после ще дадеш, да кажем 7 за да захраниш достътъчно мощно-динамо за да върти достатъчно мощен-вентилатор, вероятно ще ти трябва и 2-ри акумулатор... Идеята е добра и при добре-направен двигател, вероятно ще има полза, но ако караш, предимно на минусови температури, иначе няма да се вържат нещата... За да си направиш по-точна сметка, намери информация, колко е дебита на въздух на твойта перка и виж, колко Вата ще е вентилатор с подобен дебит...

- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Идеята ми е въздуховоди и вентилатор от автомобилен радиатор със степени и температурен датчик да я включва.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
не става, ако ставаше д-р Фердинанд Порше да го е измислил. Има една система с вентилатор от радиатор, но той пак охлажда радиатор /изнесен/ с масло. Двигатели без вентилатор са само тези за драгстерите, защото те за 400 м. неим трябва охлаждане
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Нед 08 юни 2008 23:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Варна
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Немеца го е измислил най-подходящо.А другото повишаване на мошност струва пари.Да не се опитваме да цакаме дявола във въздуха 

- ivo teneketo
- Мнения: 311
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Не би трябвало да имаш проблеми с температурата на двигателя. На моита веднъж ми запресветка лампата но тогава карах с 160км. по магистралата и видях ангели да фъркат около мен.
Може да се е събрала мръсотия по самия радиатор и да не може да се охлажда достатъчно.Имам си един дядо комшия тои е карал костенурки на времето в арабските държави и каза че не е имал проблеми с температурата на двигателите а само с бензиновите помпи ,много загрявали,но с едно шише с вода поливаш и газзз.

- DEYAN IYI
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 22 авг 2006 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Пак на темата за кобилиците. Отдавна се чудя това съотношение какво точно се явява - дължината на рамената на кобилицата (от страната на повдигача рамо е по-скоро линията между центъра на кобиличния вал и най-ниската точка на регулиращия винт(!?) или работно съотношение за даден двигател, т.е., ако е 1.25:1 значи гърбицата повдига например 10мм, а клапанът отваря 12.5мм, а ако минеш на 1.4:1 ще отваря 14мм.


- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
DEYAN IYI написа:Пак на темата за кобилиците. Отдавна се чудя това съотношение какво точно се явява - дължината на рамената на кобилицата (от страната на повдигача рамо е по-скоро линията между центъра на кобиличния вал и най-ниската точка на регулиращия винт(!?) или работно съотношение за даден двигател, т.е., ако е 1.25:1 значи гърбицата повдига например 10мм, а клапанът отваря 12.5мм, а ако минеш на 1.4:1 ще отваря 14мм.
Това според мен си е работното съотношение на кобилицата и, така го приемам, тоест, както си го сметнал - при кобилица със съотношение 1,25:1, ако валът натисне 10мм, клапана ще се отвори с 12,5мм. Пример: На 1600 му слагам кобилици с по-голямо съотношение от оригиналните и спрямо другите 1600 върви, харчи и бръмчи повече...

Един Американец, "Въздухар" - би казал:
-По дяволите, това, е "шибана" играчка...

- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колеги, може ли някой да обясни с каква цел при ремонт се подменят лифтерите, различни видове ли са и дали това подобрява работата на двигателя, или може би се слагат по дебели и с каква цел ?
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колега, кое наричаш лифтери, повдигачите ли? 

- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
BuGmaN написа:Колега, кое наричаш лифтери, повдигачите ли?
Митко, ето това на снимката по-долу вероятно колегата нарича лифтери и май аз го въведох този "термин"

Та по отношение на тези лифтери - и те като гърбиците на разпределителния вал се износват с годините, и въпреки че съм чувал да ги "изпиляват", в общи линии е хубаво да се сменят, особено при пърформанс мотори, където се слага нов спортен разпределителен вал. Освен това е хубаво да са олекотени и с отвор за мазане. Точно нещо такова е показано на снимката по-долу. Най-добре и изгодно е да се купият комплект със спортен разпределителен вал, зъбно колело и усилени пружини и всичко да е на една фирма!
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта