Преди няколко дни сложих ГИ.Колата започна да придърпва между 1500 и 1800 оборота.На компа излиза следната грешка :16514 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunktion in Circuit
P 0130-35-10 Intermittent
Колата е Г4 1.6СР.
Някой може ли да помогне със съвет?



Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ламбда Проблем
Доколкото се ориентирам,имаш проблем с кабелите и връзите на ламбда сондата към ЕКУ-то.Провери как са ти сложили газовия инжекцион - най-вероятно са взели сигнал от ламбда сондата и по някакъв начин са нарушили нормалната ел.верига,по която компютъра на колата взима сигнал.
Re: Ламбда Проблем
Всичко изглежда ОК.Проверих го.Според това което прочетох има проблем с подгряването или някакво отопление на ламбдата,ама не съм много вещ в тия работи....идеи нямам май работата отива на нова сонда.Ако някой се сеща за нещо което мога да проверя и да си спестя едни 200лв ще му бъда благодарен 

- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Пусни графиките да видим как работи сондата.?
- vnkostadinov
- Мнения: 258
- Регистриран на: Чет 14 юли 2011 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Пазарджик
Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
1- http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?p=1629955
2-

2-
Lisho написа:Carfan написа:постоянно ми се повтаря тази грешка на ламбда сондата
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
Някой знае ли на какво се дължи ? Става въпрос за пасат B5 1.8 ADR.Проблема на колата е че дава доста висок разход на гориво и леко играят оборотите на празен ход
Тази грешка означава, че има проблем с ламбсондата (напр.прекъсната ел.връзка)
От друга страна обаче щом играят оборотите и има преразход на гориво може ламсондата да откача от преобогатена горивна смес в следствие на пробити вакуумни маркучи към дроселовата клапа и силно замърсена дроселова клапа (както при мен).
Тук има нещо интересно Diagnosing Oxygen Sensor

Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Аз бях пуснал въпроса в другата тема.Така и неможах да се оправя с тази грешка.По принцип на живи данни се вижда,че работи нормално сондата,измерих и съпротивлението на веригата за подгрев,в норми си е.Имах един скъсан маркуч около дросела,оправих го и сякаш сега по-рядко се появява грешката,но пак си е там.И аз съм с газов инжекцион,но грешката излизаше и преди монтажа.Остава наистина да е било от смучене на въздух или преобогатена смес от газовата.
Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Отидох на диагностика и се оказа следното нещо -
Ламбдата която е поставена, не е за този мотор/ 1.6АКЛ/
.Видях се в чудо,тази модификация на мотора не ставала с универсална сонда каквато е поставена от предишния собственик !!!Как мога да разбера коя част е за моя мотор точно???
Грешката която продължава да дава е за проблем в подгряването на сондата,и сега излезе и някакъв ключ празен ход?!?!?



Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Carfan написа:кой кабел колега?
Провери кабела към минуса (корпус), а също и подгряването на ламбната сонда.
Универсалните сонди обикновенно стават на доста голям брой модели, сигурен ли си че не става?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Зависи.По принцип всеки производител на сонди си дава информация дали и за къде става.Примерно за кола с една сонда (както би трябвало да е при теб на AKL-a),има универсални и няма никакъв проблем да се монтира,само че идва без букса и е важно да и наредят кабелите като хората.Ако е прецакано отоплението на сондата,дава грешка за Heater-a ,а не каквато дава при теб.
Универсални се произвеждат и за коли с две сонди,където има голямо значение коя къде седи,защото работят по различен начин.
На твоята стара сонда трябва да има номер - гледаш в каталога на съответния производител за какво и къде я дават и ще знаеш верния отговор.
Ти казваш,че след монтирането на ГИ е започнала да придръпва и да прави глупости - търси причината в монтажа на ГИ-то и връзването на кабелите,а не в сондата,защото ако не е била каквато трябва,тогава и преди си щял да имаш проблеми от същото естество.
Правилният метод ти го казах :
-гледаш номера на сондата и проверяваш поне в 2 независими каталога за къде я дават (има грешки понякога) и вече знаеш.Това,че е универсална,не е проблем.Има универсални за кола с една сонда,има унивесрални и за коли с две сонди,въпросът е да се сложи точната универсална на точното място,за да няма проблеми.
-после проверяваш окабеляването,защото до колкото знам при система ГИ, кабела на сондата се прекъсва при работа на газ и сигнала от нея влиза в ЕКУ-то за газта,от там излиза друг кабел и заминава към компютъра на колата,за да симулира правилна работа (при газ стойностите са различни).Според мен там някъде нещата не са в ред и затова ти създава проблеми (не си споменал да е имала проблеми преди това,а ако си с грешна сонда,ще ти харчи 20/100 бензин).

Универсални се произвеждат и за коли с две сонди,където има голямо значение коя къде седи,защото работят по различен начин.
На твоята стара сонда трябва да има номер - гледаш в каталога на съответния производител за какво и къде я дават и ще знаеш верния отговор.
Ти казваш,че след монтирането на ГИ е започнала да придръпва и да прави глупости - търси причината в монтажа на ГИ-то и връзването на кабелите,а не в сондата,защото ако не е била каквато трябва,тогава и преди си щял да имаш проблеми от същото естество.
Правилният метод ти го казах :
-гледаш номера на сондата и проверяваш поне в 2 независими каталога за къде я дават (има грешки понякога) и вече знаеш.Това,че е универсална,не е проблем.Има универсални за кола с една сонда,има унивесрални и за коли с две сонди,въпросът е да се сложи точната универсална на точното място,за да няма проблеми.
-после проверяваш окабеляването,защото до колкото знам при система ГИ, кабела на сондата се прекъсва при работа на газ и сигнала от нея влиза в ЕКУ-то за газта,от там излиза друг кабел и заминава към компютъра на колата,за да симулира правилна работа (при газ стойностите са различни).Според мен там някъде нещата не са в ред и затова ти създава проблеми (не си споменал да е имала проблеми преди това,а ако си с грешна сонда,ще ти харчи 20/100 бензин).

Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Как мога да разбера номера на оригиналната ламбда?Номера на шасито е VWWZZZ1JZXD523785.На последната диагностика която ходих становището им беше че подгряването на сондата не работи и датчик празен ход дава грешка,след това ми казаха че окабеляването било странно?1?!? и сондата не била за този двигател.Изтриха грешките и /на бензин/ започна да тресе двигателя след това пак излезе грешката за подгряването и се оправи работата на двг.2 дни вече нямам ядове с работата на газ ,но по борд комп. разхода не пада под 10 градско и средно ми дава 16л/това е смесено газ и бензин/ което ми се струва доста.
Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Преди монтажа на газовата имаше ли проблем?Как работи колата като е студена?Празния ход стабилен ли е?
Re: Голф4 1.6 ср - Ламбда Проблем
Колата я имам от месец и след като я купих веднага сложих газово,нямам впечатления преди монтажа му или по скоро за двете седмици които карах на бензин не забелязах някакви аномалии/температурите бяха между -2 и -12/.Колата работи на празен ход добре просто в някъкъв момент откача и оборотите на празен ход започват да играят между 800 и 1100 /като рязко пропадат до 800 и после се вдигат/.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта