Колеги, решил съм да си направя такова нещо на дизелака, че умрях от студ, а и ще му пестя много негативи от паленето зимата. Знам, че има и готови системи при някои волва и сааб, но не знам кои модели. Предпочитам да го намеря готово, ако не- надявам се на идеи по върпоса.
Накратко ако ми се наложи аз да го правя ще сложа нагревател, може би от кафе машина, краен изключвател на 80-85 градуса, трябва ми някакъв термостат да регулира температурата и една помпа. Дотук съм срещал помпа от пералня като решение, мога и помпа от парна инсталация да сложа, но е много голяма сякаш. А и се притеснявам дали после като се изключи системата, как ще циркулира антифриза през помпата...
п.с. не ми кавайте да си взема печка, не е да не съм се сетил.
Подгрев на антифриз на 220В
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Zyeka
- Мнения: 93
- Регистриран на: Съб 22 яну 2011 14:15
- Автомобил: Vw Golf Mk7 GTI
- Двигател: 2 0 GTI
- Местоположение: Streamwood IL, USA
Re: Подгрев на антифриз на 220В
To зимата свърши 

- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Zyeka написа:To зимата свърши






- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Zyeka написа:To зимата свърши
Да де ама не значи, че е свършил света

- vasil_georgiev_1201
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 22 ное 2009 15:26
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFN-1996
- Местоположение: smolyan
Re: Подгрев на антифриз на 220В
компресия ,изправни свещи,качествени масла и нафта,здрав акумулатор и не ти нужно подгряване 

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Аз мислех да си правя нещо подобно с нагревател от проточен бойлер и помпа от пералня. Проблема е обаче че трябва да нарежа всички маркучи. Ако намеря нещо компактно бих си купил 

- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Помпата от пералня няма да издържи на налягането, трябва ти ето такава помпа. Ако я искаш цената и е 40лв. Доста Мерцедеси и БМВта имат такива помпи и най-лесно ще си купиш, ако си пуснеш обяви в техните форуми. Има и VWта с такива помпи, тази на снимката е Хелла и има емблема на Рено. Оригиналното подгряване за скандинавските страни май се монтира на мястото на някоя тапа директно в блока и няма нужда от помпа. Мисля, че на моя голф може да се монтира на маркуча, който слиза от тройника на главата до водната помпа и естествената циркулация ще е достатъчна и без помпа.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: Подгрев на антифриз на 220В
има едни нагреватели за кафе по 3-4 лв 500 вата но от Българските става перфектно.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Подгрев на антифриз на 220В
ktamen написа:...Мисля, че на моя голф може да се монтира на маркуча, който слиза от тройника на главата до водната помпа и естествената циркулация ще е достатъчна и без помпа.
Не знам какъв е твоя голф но при мен го има същия тоя маркуч. Ако може да се разчита на естествената циркулация значи ще е още по-лесно

- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Голф2 1,6 е моя.
Ако нагревателя се сложи където съм посочил на рисунката топлата вода трябва да се качва на горе по маркуча, а студената да слиза през блока и водната помпа и да влиза в нагревателя. Нагревателя обаче трябва да е лек и много здрав механически защото ще вибрира заедно с двигателя, а това си е сериозно изпитание за надеждност. и не съм убеден, че жиците, снадките и разните изключватели ще издържат. С помпа нагревателя може да се закрепи някъде по коша и всичко много се опростява. Помпата консумира 0,7А и може да се захрани от малко изправителче вързано паралелно на нагревателя или направо от акумулатора, дори 1час да работи едва ли ще му се отрази особено.
Ако нагревателя се сложи където съм посочил на рисунката топлата вода трябва да се качва на горе по маркуча, а студената да слиза през блока и водната помпа и да влиза в нагревателя. Нагревателя обаче трябва да е лек и много здрав механически защото ще вибрира заедно с двигателя, а това си е сериозно изпитание за надеждност. и не съм убеден, че жиците, снадките и разните изключватели ще издържат. С помпа нагревателя може да се закрепи някъде по коша и всичко много се опростява. Помпата консумира 0,7А и може да се захрани от малко изправителче вързано паралелно на нагревателя или направо от акумулатора, дори 1час да работи едва ли ще му се отрази особено.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Подгрев на антифриз на 220В
При мен до този маркуч минава една метална тръба за антифриз която отива към парното, мога към нея да фо фиксирам по някакъв начин. Мислил съм ако слагам нагревател да е в тази дългата вертикална част на маркуча. Дали обаче ще циркулира водата сама
Ако сложа от тези помпи, примерно на входящия маркуч на изпарителя ( да не режа други) дали ще циркулира водата в цялата система. Има ли достатъчен дебит тази помпа?

- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
И при мен има такава тръба за парното, но и тя вибрира заедно с двигателя, освен това мисля, че без помпа циркулация през радиаторчето на парното е невъзможна защото топлата вода трябва да се движи и надолу, а не само нагоре. Помпата изпразва кофа с вода за около 20 секунди, дебита е предостатъчен. Аз и сега има такава помпа заради бойлера и когато работи тя смуче вода от долния край на въпросния маркуч (нагоре маркуча се затваря от клапан за да съм сигурен, че няма да засмуче топла вода от главата, а само студена от долната част на блока) и я вкарва между изпарителя и карбуратора. Ако се слага помпа може да прекараш водата откъдето ти е кеф.
Ако няма помпа нагревателя трябва да е в най-ниската точка на двигателя и пътя на водата да не си сменя посоката. Нагревателя трябва да е в долната част на този маркуч, но вибрациите..
Ако няма помпа нагревателя трябва да е в най-ниската точка на двигателя и пътя на водата да не си сменя посоката. Нагревателя трябва да е в долната част на този маркуч, но вибрациите..
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Аз проблеми с паленето нямам и на -21, от първия път си паля с един подгрев, но защо да мъча двигателя...
Иначе помпата е задължителна, защото иначе се топли по 1 час. Ако е това идеята- има готова помпа с термостатите, сега не ми се търси, но един в Лозенец ги продава по 140 кинта, това е отделен върпос де, но и тои си е писал, че отнема по 40-50 минути да загрее двигателя, отделно моя е с 8 литра охладителна течност и съвсем...
А тази помпа от какво е всъщоност? Мен вибрациите не ме притесняват, смятам да направя нещо като рейка и на нея да навия датчика и нагревателя, ще стане както са на термостата навити датчиците например. Моя съвет е задължилтно помпа, освен това може да се получи кофти ефект от прегряване ако няма помпа, четох и за такъв случай! Иначе само нагреватели за мястото на тапи се продават отделно в ибей колкото си иксаш.
Иначе помпата е задължителна, защото иначе се топли по 1 час. Ако е това идеята- има готова помпа с термостатите, сега не ми се търси, но един в Лозенец ги продава по 140 кинта, това е отделен върпос де, но и тои си е писал, че отнема по 40-50 минути да загрее двигателя, отделно моя е с 8 литра охладителна течност и съвсем...
А тази помпа от какво е всъщоност? Мен вибрациите не ме притесняват, смятам да направя нещо като рейка и на нея да навия датчика и нагревателя, ще стане както са на термостата навити датчиците например. Моя съвет е задължилтно помпа, освен това може да се получи кофти ефект от прегряване ако няма помпа, четох и за такъв случай! Иначе само нагреватели за мястото на тапи се продават отделно в ибей колкото си иксаш.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Ти за колко време очакваш да се загрее двигателя?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта