1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
jbaby
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 13:38
Автомобил:
Двигател:

1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот jbaby » Съб 25 фев 2012 16:40


здравейте колеги имам един vw 1.4mi ,60hp ,do 95 god. Та въпросната ми кола вчера ми угасна след като минах през една две малко по-големи локви, ест. си помислих че капачката ми се е намокрила но си беше напълно суха. Пробвах след малко пак да я запаля и успях но с много мъки и нещеше да се изрязва както трябва ,така ми се случи 3,4 пъти докато се прибера.
На днешния ден сутринта реших да се помъча да и открия проблема- заслушах се в бенз. помпа и установи6 че си работи, бушони не открих проблемни,отворих възд. филтър за да стигна до кабелите и свещите отзад прегледах ги но са си вред установих че като извадя някои кабел за проба от дистр. капачка и се вижда как край бобината хвърля искра не съм наясно така ли трябва да е за целта увих кабела край бобината с изолирбанд и искрата почти спря, а също така и измерих съпротивлението на кабелите с мултицета и бяха добре сменя ни са преди не повече от год.Бобината и комутатора са капсуловани в едно обаче незнам как да разбера проблемни ли са ми. Забравих да кажа че на сутринта си запали без проблем и също така проверих и моното дали хвърля бензин, почистих със спрей и буксите за моното и реших че няма какво повече да проверя излязох за пробно кръгче минах през една по-сериозна локва и дотам вече няма палене
хора моля ви се помогнете по някакъв начин




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6186
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2012 20:50


питай някой да ти даде да пробваш първо други свещи,после друга бобина,че това с хвърлянето на искра не говори добре.Комутатор ми е горял,няма палене щото няма ток до свещите.За това вади кабелите от свещите а не от капачката за проба има ли искра и ако има,ги смени за проба с други,провери за вода в самите лули.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот dj_tuhla » Съб 25 фев 2012 21:04


Кабелите и да си ги сменял, не е гаранция. Ако са китайско менте сигурно са за коша. Вземи си хубави кабели, например Беру или Бош но от проверено място, примерно Тех-Ко, ЕлитКар, и от Ауто+ може.

При мен като взех Ибизата на кабелите пишеше Тесла, малко ме усъмниха ама викам ако са Тесла супер, поне кабели няма да сменям. Хубаво ама след 1-2 месеца случайно видях как централния кабел дими при капачката, като тръгнах да го вадя, направо излезе само кабела и беше натопил всичко! Как не съм се запалил не знам :banghead: .. искра не трябва да виждаш в никой случай. Провери ги на тъмно и някой от другите да не прави дискотека.

Иначе конкретния проблем много ми прилича на хол сензора (датчик на хол както го наричат някой). Той така почва, ту работи, ту не, а когато не подава, екуто не знае кога да каже на бобината да пусне искра.

Поздрав.

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 26 фев 2012 9:54, променено общо 1 път.


jbaby
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 13:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот jbaby » Съб 25 фев 2012 22:26


ами не знам колеги изчетох една камара работи по форумите (изтекоха ми очите), делкото ми е на bosch мисля, доста хора са имали долу горе такъв проблем и повечето са сменяли бобини-спукани. Започвам да се съмнявам че и моята е спукана и влиза вода като мина през локва и угасва колата ,само че не съм открил къде е ,а и нямам откъде да пробвам друга на момента че да съм сигурен а сменя ли бобина значи се сменя и комутатор защото са капсуловани двете


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6186
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2012 22:39


как не си я открил,нали край нея ти хвърля искра??или е тя или свещи,за това ти казах да пробваш първо от някой авер,че си е цифра


jbaby
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 13:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот jbaby » Съб 25 фев 2012 23:38


току що ходих,леко трудно запали колега но на тъмно най-добре се вижда и установих че няма искри покрай свещите ,след като ги замерих кабелите и днес по-рано вече съм убеден че не е от тях може да не са нещо марка но засега работят добре. Като извадих единия за проба пак взе да цака искра по бобината огледах но видимо няма пукнато(може да е нещо едва забележимо) Нямам от кого да взема за проба(просто нямам :( ) и малко на риск но мисля в близките дни да взема една бобина ,моята не е изгоряла нещо но ми се струва че корпуса е спукан. След като взема ще пиша в темата какво е станало да се знае за следващите с тоя проблем

ако някой все пак мисли по-различно да казва pls.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот freestyler911 » Нед 26 фев 2012 9:40


Не е нужно да виждаш пукнатина за да я има. Не е нужно да има пукнатина за да се опроводява изолатора....


Щом колата все пак работи направи следното-

Сваляш бобината , слагаш я във фурната да се попече половин час (да кажем на 150 градуса) .
Докато е още гореща си разбъркваш едно http://junakastore.com/userfiles/produc ... ct_704.jpg
То е прозрачно и има шпатула в комплекта за разбъркване и нанасяне.
Целия корпис на бобината го покриваш възможно по дебеличко. Лулата също но там по тънко.
След 2 часа я монтираш и караш 2 години. После внезапно умира (Аз имах същия проблем, така го реших и забавих плащане на тия 100 лева с 2 години).

Поздрави!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6186
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот Iezekil » Нед 26 фев 2012 9:49


То това сам си го намери като проблем и е възможно абсолютно.За да си сигурен 100% трябваше като не искаше да пали да провериш идва ли ток до делкото и след делкото.Може да минеш пак нарочно първо през някоя локва да спре и тогава да замериш.Мисля че е доста високо бобината за да се мокри но знаеш ли.Така ще си сигурен че е от нея.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6186
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот Iezekil » Нед 26 фев 2012 9:49


не мога да го изтрия..мислех че ти го караш да я изгори и кой ти каза,че имам х..

Последна промяна от Iezekil на Нед 26 фев 2012 10:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот freestyler911 » Нед 26 фев 2012 9:55


Колега изтрий си едното мнение. Дублирал си.

Не е нужно да си удариш х*я с чук за да разбереш че боли.

Бобината е високо, но при остаряване на изолатора дори влагата във въздуха спомага за опроводяване и колата прекъсва студена ... (Не и в тоя случай). Там точно като плисне в локва и се качва вода.

Не карай човека да си изгори бобината за да разбере че искрата не отива където трябва. :не: :beat_butt2

За автора - Колега, колата ти най-вероятно е с двигател с код АЕХ и е MPI (multi point injection) С други думи не е моно!


jbaby
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 13:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот jbaby » Нед 26 фев 2012 10:07


ами това с измерването веднага след като угасне съвсем не е лоша идея но не си бях взел уреда ,не съм бил подготвен за тия катаклизми. А за напред малко не ми се остава по улиците и на място ще я напръскам леко само бобината и ако угасне веднага се запътвам към магазините


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6186
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот Iezekil » Нед 26 фев 2012 10:11


уред ти не требе,вадиш кабела и гледаш за искра до метална повърхност


jbaby
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 13:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот jbaby » Нед 26 фев 2012 10:16


не не колата е ABD 1.4mi 44kw 60hp ,бобината наистина си е на високо но двигатела е малък и има място бол от всякъде ,та лично съм се убедил че през по сериозна локва има вода навсякъде дори и по капака горе. Та се замислям да си измайсторя някаква кутийка за бубината но едва ли ще ми се получи,това е вода все пак и ако ще под формата на конденз пак ще влезе


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот freestyler911 » Нед 26 фев 2012 10:43


Аз казах каквото трябва.

Правете каквото искате колите са си ваши. Щом сте решили да откривате топлата вода.

Iezekil написа:не мога да го изтрия..мислех че ти го караш да я изгори и кой ти каза,че имам х..
- Можеш , чети тук -> viewtopic.php?f=26&t=27504&hilit=%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0+%D0%B7%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5

Не е нужно да имаш х*й за да знаеш че ако го удариш с чук боли.

Не знам кой/коя си, но определено не отбираш от електротехника.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6386
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: 1.4mi ,60hp, до 95 год. спря да пали

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 11:11


Iezekil написа:уред ти не требе,вадиш кабела и гледаш за искра до метална повърхност

:да:
Кабелите не се мерят с мултицет, обикновено им се скапва изолацията - с времето става проводима, а не проводящата част.
За да си провериш запалителната уредба вадиш някой от кабелите на свещите, слагаш му една стара свещ и допираш резбата и до метална част на двигателя. Тогава някой трябва да завърти стартера и ако на свещта има хубава искра значи запалителната уредба е наред.
Провери си разстоянието на електродите на свещите дали не е станало твърде голямо.
И на мен ми се струва, че си за нова бобина, трябва да си намериш друга за проба.
Аз бих разгледал обявите във форума и профила на евентуалния продавач и ако мненията му ми харесат и той ми гарантира, че бобината е читава ще си купя втора употреба. Можеш да пробваш и да я ремонтираш, както те посъветва колегата.
Не е сигурно, че проблема е в запалителната уредба. Колегата Push имаше такъв голф, и той му угаснал по такъв начин в движение и доста се мъчихме да го запалим, ама не успяхме. Палеше само, ако налеем бензин в смукателните тръби, а помпата си работеше. Аз така и не успях да му помогна тогава. После той я разкарва по разни майстори и един от майсторите извадил буталата и голфа замина за части.

Последна промяна от ktamen на Нед 26 фев 2012 11:20, променено общо 1 път.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта