Министерството на финансите не обмисля нова форма на облагане, която да компенсира отпадането на ДДС за вноса на употребявани коли. Това съобщи пред Дарик радио заместник-министърът на финансите Георги Кадиев.
По разчети на министерството загубите от промяната ще са между 180 и 200 млн. лв, а общите загуби за бюджета от ДДС през следващата година ще са 400-450 млн. лв. Георги Кадиев уточни, че различните варианти за компенсиране на липсата на ДДС за старите коли са извън данъчната политика и компетенциите на Министерството на финансите. Такива варианти биха могли да бъдат увеличена цена при регистриране на автомобила в КАТ или увеличени екотакси. Кадиев даде за пример Полша, където след падането на ДДС за употребяваните коли са били увеличени таксите за регистрация в КАТ, но цената е останала далеч от размера на отпадналия данък. Местните власти съобщиха за бум на вноса на стари коли в Полша след присъединяването й към ЕС.
http://dnes.dir.bg/2006/10/03/news743728.html
Вносът на стари коли - по-евтин, все пак
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
Това беше ясно отдавна, приказките на разни хора че нямало да падне цената обслужваха нечии интереси щото явно доста търговци са се набълбукали с автомобили и се чудят как да ги пробутат. Така че съветвам желаещите колеги за автомобили "нов внос" да изчакат до след нова година както и да не се набутват с автомобили на инвалид, а желаещите за нови возила да изчакат още малко тъй като вносителите ще почнат да правят големи намаления на нови коли до нова година.
- digigi
- Мнения: 192
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
- Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
- Двигател: 2019
- Местоположение: Варна-->London
Такива варианти биха могли да бъдат увеличена цена при регистриране на автомобила в КАТ или увеличени екотакси
И ако еко таксата за автомобил нововнос който няма Евро2 например я увеличат на 1000лв.(примерно), така ще се окаже че ще ограничават вноса на старите трошки които са сега по 5-6К лв. а тези които имат Евро 2 няма да имат такава голяма екотакса. Според мен ще стане точно така. Няма да има смисъл да се внасят коли над 9-10г. както сега и хората ще започват да купуват по-нови употребявани коли произв. след 98-99г. или пък нови. А тези които няма да имат по 9-10К лв. за кола ще купуват вече вкарани тук коли, които пък ще поскъпнат малко


- chukov
- Мнения: 165
- Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дряново
- Контакти:
iceberg написа:Това беше ясно отдавна, приказките на разни хора че нямало да падне цената обслужваха нечии интереси щото явно доста търговци са се набълбукали с автомобили и се чудят как да ги пробутат. Така че съветвам желаещите колеги за автомобили "нов внос" да изчакат до след нова година както и да не се набутват с автомобили на инвалид, а желаещите за нови возила да изчакат още малко тъй като вносителите ще почнат да правят големи намаления на нови коли до нова година.
Ами колега, много ми се иска да си прав, НО
нека не забравяме, че лобито на вносителите на нови автомобили е доста силно и няма нищо общо с това в Полша
В България лобизмът е издигнат в култ.
Така че търговците в бг ще вдигнат врява до господа и все с нещо ще ни изпързалят само о само да ни накарат да купуваме нови автомобили
В момента не се сещам каква глупост могат да измислят, но съм 100% убеден, че нещо ще стане.
Освен това вяра на министрите нямам. Днес те свират една песен - утре ще засвирят друга. Особено ако има кой да финансира филхармонията.
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
digigi написа:Такива варианти биха могли да бъдат увеличена цена при регистриране на автомобила в КАТ или увеличени екотакси
И ако еко таксата за автомобил нововнос който няма Евро2 например я увеличат на 1000лв.(примерно), така ще се окаже че ще ограничават вноса на старите трошки които са сега по 5-6К лв. а тези които имат Евро 2 няма да имат такава голяма екотакса. Според мен ще стане точно така. Няма да има смисъл да се внасят коли над 9-10г. както сега и хората ще започват да купуват по-нови употребявани коли произв. след 98-99г. или пък нови. А тези които няма да имат по 9-10К лв. за кола ще купуват вече вкарани тук коли, които пък ще поскъпнат малкоЕй това си мисля ама колко ще стане ще видим скоро....
Не си напълно прав колега

И при екотакса от 1000 лв. за автомобил без Евро2 в повечето случаи пак ще си на далавера. Защо ли? Ами защото 1000 лв ДДС в момента плащаш за кола с 55кс. а повечето автомобили са коне много повече от тези. Така че при такава такса няма няма да има значение дали ще вземеш кола сега или догодина единствено ако внасяш някоя еднолитрова кукличка.
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
Колега кокото и да им се иска от СВАБ не могат да направят нищо. Просто нашите министри трябва да се съобразяват с правилата в ЕС.
Ако нещо можеха да направят от СВАБ щяха да го направят досега повярвай ми. Защото след нова година ще поскъпнат автомобилите им с 20-30% но някой задавал ли си е въпроса защо? Защото в БГ се продават основно автомобили които не покриват Евро 4. а след нова година няма да могат да ги продават и ще продават такива които го покриват но те струват повече също така от догодина всички продавани автомобили в ЕС трябва да са оборудвани с АБС и два еърбега а в ниския клас автомобили това си е цифра. Колкото и да им е силно лобито на СВАБ никой министър няма да си сложи главата в торбата щото при неизпълнение на правилата в ЕС не си играят а налагат глоби от по 20-30 млн. евро
Ако нещо можеха да направят от СВАБ щяха да го направят досега повярвай ми. Защото след нова година ще поскъпнат автомобилите им с 20-30% но някой задавал ли си е въпроса защо? Защото в БГ се продават основно автомобили които не покриват Евро 4. а след нова година няма да могат да ги продават и ще продават такива които го покриват но те струват повече също така от догодина всички продавани автомобили в ЕС трябва да са оборудвани с АБС и два еърбега а в ниския клас автомобили това си е цифра. Колкото и да им е силно лобито на СВАБ никой министър няма да си сложи главата в торбата щото при неизпълнение на правилата в ЕС не си играят а налагат глоби от по 20-30 млн. евро
Последна промяна от iceberg на Вто 03 окт 2006 14:06, променено общо 2 пъти.
- dude
- Мнения: 1614
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
С влизането в сила на новия Закон за данък добавена стойност (ЗДДС) от 1 януари 2007 г. е възможно цените на старите автомобили, внесени от страни членки на ЕС, да се понижат, ако държавата не въведе допълнителни екотакси, каквато е европейската практика, заяви Росен Иванов от Националната агенция за приходите (НАП) на семинар, организиран от агенцията.
Причината е, че от януари догодина ДДС ще се начислява върху цената на придобиване на автомобила, а не както беше досега - върху мощността. Освен това няма да се начислява ДДС, ако двете страни по покупко-продажбата на автомобила са физически лица (в рамките на ЕС).
При внос на стари автомобили от страна, външна за ЕС, ДДС ще се плаща на границата, както беше досега. При вътрешнообщностна доставка, ако лицето „вносител“ на автомобила е регистрирано по ЗДДС, закупувайки автомобила от друго лице, което също е регистрирано, то то ще си самоначисли ДДС и ще ползва данъчен кредит. Разликата от стария режим е, че при новия, ако вносителят купи на по-висока цена и продаде на по-ниска, ДДС ще се начислява върху по-ниската.
При доставка на нови автомобили от страна членка на ЕС ДДС ще се плаща независимо дали лицето е регистрирано по закона. Съгласно дефинициите в закона нова кола е тази, от закупуването на която са минали по-малко от 6 месеца и с която са изминати до 6 хил. км.
http://www.investor.bg/?id=42333
Причината е, че от януари догодина ДДС ще се начислява върху цената на придобиване на автомобила, а не както беше досега - върху мощността. Освен това няма да се начислява ДДС, ако двете страни по покупко-продажбата на автомобила са физически лица (в рамките на ЕС).
При внос на стари автомобили от страна, външна за ЕС, ДДС ще се плаща на границата, както беше досега. При вътрешнообщностна доставка, ако лицето „вносител“ на автомобила е регистрирано по ЗДДС, закупувайки автомобила от друго лице, което също е регистрирано, то то ще си самоначисли ДДС и ще ползва данъчен кредит. Разликата от стария режим е, че при новия, ако вносителят купи на по-висока цена и продаде на по-ниска, ДДС ще се начислява върху по-ниската.
При доставка на нови автомобили от страна членка на ЕС ДДС ще се плаща независимо дали лицето е регистрирано по закона. Съгласно дефинициите в закона нова кола е тази, от закупуването на която са минали по-малко от 6 месеца и с която са изминати до 6 хил. км.
http://www.investor.bg/?id=42333
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
dude написа:то хубаво нов внос, ама като в повечето автокъщи не дават да караш колата на сервиз, кво ме грее тоя нов внос, аз не бих рискувал
поне досега чувам само как отказвали да се прави по колата квото и да е,
Ами като не дават нека си ги държат! При задаващата се стегнация в близките месеци на продажби на коли "нов внос" много от тях ще клекнат. Колеги нещата се променят все повече хората си отстояват правата и стават по-претенциозни а клиентите на гореспоменатите търговци ще намаляват. Така че рано или късно ще бъдат изправени пред дилемата промяна или загуба на бизнеса.
- Plamen_RI
- Мнения: 1724
- Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колегата Айсберг нещо се пообърка, тук твърди че новите коли ще поевтинеят:
а малко по надолу, че ще поскъпнат
Аз доколкото знам второто е вярно, застраховат се европеците за да няма "автомобилен туризъм" за нови коли, както преди години е имало когато цените в рамките на ЕС не са били еднакви...
iceberg написа:Това беше ясно отдавна, приказките на разни хора че нямало да падне цената обслужваха нечии интереси щото явно доста търговци са се набълбукали с автомобили и се чудят как да ги пробутат. Така че съветвам желаещите колеги за автомобили "нов внос" да изчакат до след нова година както и да не се набутват с автомобили на инвалид, а желаещите за нови возила да изчакат още малко тъй като вносителите ще почнат да правят големи намаления на нови коли до нова година.
а малко по надолу, че ще поскъпнат

iceberg написа:Колега кокото и да им се иска от СВАБ не могат да направят нищо. Просто нашите министри трябва да се съобразяват с правилата в ЕС.
Ако нещо можеха да направят от СВАБ щяха да го направят досега повярвай ми. Защото след нова година ще поскъпнат автомобилите им с 20-30% но някой задавал ли си е въпроса защо? Защото в БГ се продават основно автомобили които не покриват Евро 4. а след нова година няма да могат да ги продават и ще продават такива които го покриват но те струват повече също така от догодина всички продавани автомобили в ЕС трябва да са оборудвани с АБС и два еърбега а в ниския клас автомобили това си е цифра. Колкото и да им е силно лобито на СВАБ никой министър няма да си сложи главата в торбата щото при неизпълнение на правилата в ЕС не си играят а налагат глоби от по 20-30 млн. евро
Аз доколкото знам второто е вярно, застраховат се европеците за да няма "автомобилен туризъм" за нови коли, както преди години е имало когато цените в рамките на ЕС не са били еднакви...
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: Сря 12 яну 2005 11:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Plamen_VR6 написа:Колегата Айсберг нещо се пообърка...
Къде виждаш противоречието ... първото се отнася за намаления преди Нова година (което си е нормална практика ), а второто вече за очаквания какво ще се случи след 01.01.2007 г.

Последна промяна от Mar на Вто 03 окт 2006 15:02, променено общо 1 път.
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
[quote="Plamen_VR6"]Колегата Айсберг нещо се пообърка, тук твърди че новите коли ще поевтинеят: quote]
Явно четеш през редовете!
Казах че ще има поевтиняване до нова година!!!
Не казвам че всички автомобили ще поевтинеят но част от тези от по нисък клас със сигурност. За справка http://www.renault.bg/bg/hot_offers/
скоро и други ще започнат с по-сериозни промоции.
Ха сега колега познай що има на тези модели сериозно намаление?
А в БГ 20% намаление на автомобил не е нормална практика.
Явно четеш през редовете!
Казах че ще има поевтиняване до нова година!!!
Не казвам че всички автомобили ще поевтинеят но част от тези от по нисък клас със сигурност. За справка http://www.renault.bg/bg/hot_offers/
скоро и други ще започнат с по-сериозни промоции.
Ха сега колега познай що има на тези модели сериозно намаление?
А в БГ 20% намаление на автомобил не е нормална практика.
Последна промяна от iceberg на Вто 03 окт 2006 15:26, променено общо 1 път.
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
Plamen_VR6 написа:Не мисля че съм казал нещо обидно, но щом така си се почуствал, искрено ти се извинявампросто изказах мнение
Извинявай, просто съм пропуснал при четенето едното "О"на ПООБЪРКА.

Последна промяна от iceberg на Вто 03 окт 2006 15:27, променено общо 1 път.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта