голф 2 върти и не пали

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот Ljubon » Пон 13 фев 2012 11:11


su6an написа: палиш, без да опъваш авансатор, с натиснат педал за газта. След запалване опъваш авансатор и отпускаш газта. Гарантирам ти много лесно и безпроблемно палене. Който иска повече да знае, да чете дебели книги!

Колега, не знам какви дебели книги четеш, но в тънката книга на VAG, наречена "Ръководство на потребителя" и касаеща дизелови мотори VW 1.6D, пише нещо друго, всъщност точно обратното на това, което твърдиш:

Изображение

Тук е написано ясно, че преди да се завърти стартера, авансаторът трябва да е издърпан НАПЪЛНО, даже думичката "напълно" е с шрифт болд, за да се набива на очи и да не се забравя. Такива положения, като малко издърпан, или до средата, просто са ала-бала. mhihi
От моя продължителен опит с такива коли смея да твърдя, че при голям студ и неиздърпан авансатор паленето е значително по-трудно, ако изобщо запали. А за по-лесно палене в студа се препоръчва колата да е изключена от скорост и съединителят да е натиснат. И да, подаването на газ също помага! :012:




Danko87
Мнения: 125
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот Danko87 » Пон 13 фев 2012 11:18


а за да попитам ... ако в тези студове колата пали без проблем без да е дръпнат авансатора ...да го дърпам ли и т.н.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9070
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот samo_pechka » Пон 13 фев 2012 12:01


Danko87 написа:а за да попитам ... ако в тези студове колата пали без проблем без да е дръпнат авансатора ...да го дърпам ли и т.н.

Не тресе ли колата колега,когато е студена и не е дръпнат авансатора ? Или си и дигнал ниските обороти?


Danko87
Мнения: 125
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот Danko87 » Пон 13 фев 2012 12:21


нормално си пали , аз питам има ли смисъл да го дърпам при положение че и без него си пали добре


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9070
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот samo_pechka » Пон 13 фев 2012 12:27


Danko87 написа:нормално си пали , аз питам има ли смисъл да го дърпам при положение че и без него си пали добре

То ясно ,че пали..Една от функциите на авансатора когато е дръпнат при студен мотор е да работи на ниски по-гладко,аз затова и те питах: Не тресе ли колата ...


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот Ljubon » Пон 13 фев 2012 12:36


samo_pechka написа:
Danko87 написа:нормално си пали , аз питам има ли смисъл да го дърпам при положение че и без него си пали добре

То ясно ,че пали..Една от функциите на авансатора когато е дръпнат при студен мотор е да работи на ниски по-гладко ...

:да: Като позагрее мотора, се прибира обратно. При по-новите коли това става автоматично.


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот alopoo » Пон 13 фев 2012 15:10


su6an написа:
Zinoto написа:...а това да не дърпаш авансатора са глупости, поне до половината задължително!

Колега Zinoto, по-горе съм споменал, че който иска повече инфо, да чете дебели книги, ама ти си знаеш твоето! Погледни поне мненията на другите колеги и ще разбереш причината!

А за автора на темата - когато се пооправи времето, няма да е зле да си отвориш сондата на резервоара и да провериш колко е задръстена мрежичката (възможна причина за засмукване на въздух в системата), а също и дали е ръждясала съчмата, защото точно тя спира връщането на горивото при изключване на двигателя! :banana



ще го свърща и това колега и ако може малко исяснения. Как да стигна до тази сонда, трябва ли да се източва резервоара? Помня веднъж че отварях едно черно капаче в багажника и отдолу светна резервоара и някакви пластмасови тръби влизащи в него. Също така трябва ли да внимавам при изваждането и поставянето им обратно в резервоара, че да не падне вътре някой чарк да не може да се извади после.

П.С. Искам да попитам ако проблема се окаже в помпата, това означава ли че скоро да очаквам да ми протече и един ремонтен комплект уплътнения на каква цена излиза?


Потребителски аватар
su6an
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 18 яну 2010 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот su6an » Пон 13 фев 2012 21:05


Комплект уплътнения за твоята помпа заедно с труда е около 30-50лв, зависи при кого ще отидеш. А за сондата - не се плаши! В багажника имаш едно кръгло капаче с 3 винта, след това имаш две маркучета да разкачиш и една букса на нивомера. Няма какво да объркаш или да падне вътре. Смело! Резервоар НЕ се източва!


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот alopoo » Пон 27 фев 2012 1:24


Колеги, странна работа... Миналата или по-миналата седмица след като запалих потапяйки маркуча от нафтовата помпа в шише с нафта днес пак проблеми. Интересното е че колата цяла седмица (от 17.02 до 24.02) не беше палена. Вечерта на 24-ти запали доста лесно. На 25-ти също нямаше грижи с паленето и вчера... на 26-ти сутринта :bishop Понеже имах работа нямах време да се занимавам, викнах един приятел да ме издърпа до един майстор и я оставих като му обясних какви са проблемите... Отидох през деня да видя какво е станало и майстора каза, че взимало въздух от цедката на горивния филтър. Сложил нов горивен филтър който е без цедка и съединил маркуча за обратната нафта. Съединил го е като сложил метална медна тръбичка и е стегнал от 2-та края скобите. Гледах като бях при него, докъто работи колата не минаваха мехурчета през тръбичката (преди тази процедура си минаваха и то доста). Ей сега я оставих за 4 часа без да я карам и пак зорно палене :banghead: Остана да проверя сондата в резервоара, а през това време да ми кажете да си взема някакъв клапан който да не позволява да се връща нафтата (възвратен клапан ли как му се викаше) и къде да го сложа - на входящата нафта на обратната нафта или да взема направо 2 за входяща и изходяща. Също къде да ги слагам - между резервоара и филтъра или филтъра и ГНП-то.


Потребителски аватар
su6an
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 18 яну 2010 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот su6an » Пон 27 фев 2012 9:25


1. Един хубав клапан е около 30-40лв., а два?
2. Повече детайли - вероятни повече проблеми!
3. Какво ти коства почистване на сондата (мрежа и сачма) - не повече от 1 час труд. :049:


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот alopoo » Пон 27 фев 2012 19:32


Почистих днес сондата въпреки че тя си беше чиста. Така и не видях никакви сачми... Имаше една пружинка, едно пластмасово кръгче и гумено уплатнение към него, имаше един гумен маншон на тръбичката на обратната нафта. Разглобих цялостно сондата и почистих всички нейни части. Както и да е... Лошото е, че вече не иска да пали и с потопен маркуч в шише с нафта. Помолих един приятел да държи маркуча да не излиза от шишето и да гледа дали минава нафта през него. Каза, че минавала нафта (тръбичката се била напълнила) но колата пак не запали. Работата май отива към нафтова помпа. :bishop


Потребителски аватар
su6an
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 18 яну 2010 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот su6an » Пон 27 фев 2012 20:30


Смяната на гумени уплътнения на твоята помпа не е скъпа, както по-горе ти писах, но ако си решил да сменяш или ремонтираш помпа, помисли си хубаво, защото една ГНП по принцип е способна да издържи два живота на мотора. Да не се окажат разпръсквачите, които са много капризни на БГ дизел и още повече на вода в горивото. Чешките разпръсквачи струват около 25лв/бр. и никак не са лоши. Според мен е по-добре първо да провериш на стенд работата на дюзите и евентуално да сменяш разпръсквачи, а после да мислиш за по-сериозни неща!


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот alopoo » Пон 27 фев 2012 20:56


А защо разпръсквачите? В смисъл тя запали ли един път после е кибрит, работи нормално, върви нормално. Ако са дюзи/разпръсквачи няма ли да е проблемно всяко палене :roll: И още един въпрос... Възможно ли е клапана за гасене на помпата да прави проблеми и ако е останал в затворено положение този клапан, а стартера върти помпата ще засмуква ли нафта?


Потребителски аватар
su6an
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 18 яну 2010 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот su6an » Пон 27 фев 2012 21:08


На износени или повредени разпръсквачи проблема е точно в студения старт. защото не могат да направят мъгла, а при топъл двигател лошото впръскване (под форма на пикаене) се компенсира точно от топлия двигател и не се усеща осезаемо, но има разлика в разхода на гориво.
А що се отнася до клапана, при твоя автомобил е малко вероятно да не иска да отвори, по-скоро да се износи или скъса гумената му част и да не иска да гасне.


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: голф 2 върти и не пали

Мнениеот alopoo » Пон 27 фев 2012 21:20


Ами благодаря на колегите и на колегата su6an, ще се ходи по майстори и това е :roll: дано поне с тях да имам успех. Ако има развитие някакво ще пиша :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта