AHF масло YACCO или MOTUL

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 24 фев 2012 19:44


И какво значение има как са произведени.Нали имат необходимата спецификация вискозитет обозначен с 5-ица за студено време :idea: .Иначе аз питах защо да не се копува от магазина където е посочен в линка(този от платените обяви),че аз последния път взех от там?




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот веселин » Пет 24 фев 2012 23:39


Прати лично съобщение на kn9453 и го питай защо да не купуваш от там !!! :beer
Кастрол в сива кутия със щампи на VAG - отиди в Порше Изток и питай за цена !!! mhihi
а ти ги питай за числата за джакпота ! :beer


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Jivko7777 » Съб 25 фев 2012 0:43


Rabbit_TDI написа:И какво значение има как са произведени.Нали имат необходимата спецификация вискозитет обозначен с 5-ица за студено време :idea: .Иначе аз питах защо да не се копува от магазина където е посочен в линка(този от платените обяви),че аз последния път взех от там?


Е то ако става въпрос такааа не само че не е синтетика или хидрокрак ми има и полу синтетика 5w40... примери много... така че грешно заключение ;)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 25 фев 2012 1:03


Jivko7777 написа:не само че не е синтетика или хидрокрак ми има и полу синтетика 5w40...

Въпросът ми пак важи - какво ме бърка след като отговаря на дадения VW Norm (предполага се че той покрива критерия за устойчивост на работна температура) и е с въпросния вискозитет подпомагащ работата при старт?

веселин написа:Кастрол в сива кутия със щампи на VAG - отиди в Порше Изток и питай за цена !!! mhihi

Знам колко струва там (знам и какви мега надценки си слагат там) - това какво общо има?Има ли нещо друго което трябва да знам за въпросния търговец - не схващам защо на ЛС след като маса хора от форума копуват от там - ако продава ментета е редно да се знае.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот веселин » Съб 25 фев 2012 1:19


Защото именно той твърди това в мнението си ....
затова на лично - може и да не чете тази тема знам ли
айде лека , че заспивам


wolff1
Мнения: 467
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот wolff1 » Съб 25 фев 2012 8:09


няма значение какво е маслото, дали е пълна синтетика, х.кр и т.н. важното е, НАЙ-ВАЖНОТО Е!!! да е оригинално и да отговаря на спецификацията която трябва. Другото най-важно нещо е, да го сменяте на време както си пише, лично аз и съветвам, да си сменя маслото с филтър разбира се на 10к. км. ако карате предимно градско, може и 8, а ако пък само извън градско може и до 15 или 20, ако използвате лонг лайф масло, но аз не бих отишъл до 30к. както пишат производителите, просто е ненужен риск според мен.

Разбира се за предпочитане са пълните синтетики. има такива от различни вискозитети масла, просто трябва да се четат тяхните описания за техники на безопастност, където пише базовото масло. мобил 1 серията е пълна синтетика, яко - вх 600 и 1000 също. мотул мисля че са само тези с естерни смеси или изцяло естерни. кастрол мисля че имаше някое рейсинг масло но не съм се впускал в подробности да проверя. Равенол също имат цял раздел пълни синтетики, които си пише на бутилките - вол синтетиш. Германия е единствената страна в европа на която трябва да се пише базовото масло, аджеба - пълна синтетика или хидро крак. Аз масла си купувам само от там..:да:


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Jonkata_v » Пон 27 фев 2012 10:20


Mit HC-Synthese е полусинтетично,и пак ли по хидрокрек технология ?


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Благовест » Пон 27 фев 2012 10:50


Щом има HC значи е хидрокрек


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Jivko7777 » Пон 27 фев 2012 11:22


Благовест написа:Щом има HC значи е хидрокрек


точно така и не е синтетика!


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Jonkata_v » Пон 27 фев 2012 12:06


Jivko7777 написа:
Благовест написа:Щом има HC значи е хидрокрек


точно така и не е синтетика!

Добре,някой ще се наеме ли да обясни по подробно за тези масла по хидрокрек технология,какви са плюсовете и какви са минусите от използването им ?
То е ясно,че са минерални масла и преработени до полусинтетични и синтетични,но едно не разбрах вредни ли са за мотора или не,или това е една по нова технология която все още не е ясна за повечето хора тук който пишат какво са чули или прочели,и последствията за повечето който карат с подобно масло и четат темата не им е ясно дали е вредно или не,и ако не е толкова вредно какви са последствията и има ли изобщо ? ? ?

Нека бъде обяснено по конкретно и подробно от някой който наистина е запознат...
И колегата "ACE" който продава масла би трябвало нещо да знае по въпроса :)


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот tdi fen » Пон 27 фев 2012 12:23


Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега.
Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.
Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в направата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали.

Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.


Потребителски аватар
Pirogov
Мнения: 671
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 20:40
Автомобил:
Двигател:

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Pirogov » Пон 27 фев 2012 12:29


tdi fen е това се казва обяснение! :bowdown


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот tdi fen » Пон 27 фев 2012 12:37


Pirogov написа:tdi fen е това се казва обяснение! :bowdown
в интернет има всичко


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот K » Пон 27 фев 2012 13:04


tdi fen написа:
Pirogov написа:tdi fen е това се казва обяснение! :bowdown
в интернет има всичко


Сега ако кажеш и точно кои марки са хидро и кои истинска синтетика.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: YACCO или MOTUL ( AHF )

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 27 фев 2012 15:30


K написа:
tdi fen написа:
Pirogov написа:tdi fen е това се казва обяснение! :bowdown
в интернет има всичко


Сега ако кажеш и точно кои марки са хидро и кои истинска синтетика.

Повечето марки имат и от двата - както писаха по-горе само с внимателно четене можеш да ги различиш.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта