Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот transform » Съб 25 фев 2012 20:39


Здравейте съфорумци. Карам Голф4 1.4 16V - прочути с горенето на масло. Е, насадих се и аз на такъв, на 1000км. – литър . В момента е почти на 150 000км. Колата не пуши отзад, но няма видими течове и омасляване, явно го гори пустото му масло. Това директно май означава, че е за смяна на сегменти(както разбрах, слабото място на този двиг.), т.е. скъп ремонт, който не мога да си позволя в момента. Цената на маслото и тя хич не е за пренебрегване, като я взех си беше с Елф 10W40 и последно литъра струваше 17лв. – за 10000км излиза - 170лв. за масло и при тези цени на бензина…как да не си прави сметката човек. В интерес на истината не я карам много и откакто съм я взел съм изминал около 3000км.(за почти година). Та въпроса ми е – как да постъпя? Да я карам така и да доливам от същото масло; да сменя маслото с по-евтино(тя така и така си го гори); да сложа по-гъсто 15W40; да сложа добавка за горене на масло . Какво ще ме посъветвате, кой е най-компромисния вариант в моя случай и най-безопасен за двигателя на този етап, а и това горене на масло не го ли затлачва с разни отлагания, както и катализатора, ламбда сонда и т.н.

Последна промяна от transform на Съб 25 фев 2012 20:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот rokera671 » Съб 25 фев 2012 20:43


100% не е на тия километри.Поне да не си дал много пари като си я вземал.Аз ако съм събарям мотора и го правя.


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот stoi4o.d » Съб 25 фев 2012 23:06


Щом въртиш по 3хил. на година,сложи му някое добро 10в40 и карай така и доливай!
Ти за 5-6 години ще и навъртиш по тая сметка 15-18хил,което не е много,така,че може да си позволиш да наливаш масло.Ремонта може и над 500лв.да е и ново масло,над 600 ще стане!
И не слагай никакви добавки,само проблеми ще си имаш после,аз такова нещо не бих сложил!
А 15в40 не е за твоя мотор,то пак ще си гори,щом и сега гори :talk:


osev
Мнения: 65
Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот osev » Пон 27 фев 2012 10:44


С този разход на масло след 10000 км, моята имаше около 15 мм нагар по буталата, започва да зацапва дроселовата клапа и куп други проблеми, които с времето струват няколко пъти ремонта :)
Минал съм по този път :)


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот radi_nrj » Пон 27 фев 2012 11:57


Моя съвет е като на Рокера - бягай в някой читав сервиз!!! Може да се окажат само гумички на клапаните, а може и сегменти. Колкото по-рано се диагностицира причинителя за харченето толкова по-добре.


osev
Мнения: 65
Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот osev » Пон 27 фев 2012 12:18


radi_nrj написа:Моя съвет е като на Рокера - бягай в някой читав сервиз!!! Може да се окажат само гумички на клапаните, а може и сегменти. Колкото по-рано се диагностицира причинителя за харченето толкова по-добре.

На този модел сегментите гумичките и сегментите са едно цяло :)


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот transform » Пон 27 фев 2012 13:23


Съгласен съм, че най-добрия вариант е ремонт, явно трябва да помисля за такъв. От това, което прочетох тук и в някои руски форуми, нещата се оправят тотално със смяната на сегментите. То, ако със 600лв. ми се реши проблема е добре, но като се отвори двигателя може да се окаже, че и буталата са за смяна, лагери и т.н. Аз съм решил като ще се отваря двигателя да се смени всичко каквото трябва, но тогава цената може да скочи двойно. Другото ми притеснение е, че не съм сигурен дали в моя град има читав сервиз, който да ми направи кадърен ремонт. Подхвърлих на един двама монтьори какъв е проблема, те ме питат – „двувалка ли е“, казвам „да“ и почват да мигат на парцали. Не съм я носил в сервиз още. Честно казано предпочитам първо да събера съвети и информация от форума. Колата я взех на доверие от познат, който гарантираше доброто й състояние, обаче тя беше у него за много кратко време, така че и той може да не е знаел за проблема, което малко ме съмнява, но както и да е. Каза, че преди мен я карал 1700км и не е горяла масло и като я взех маслото по щеката беше на макс. , но след 800км. беше вече почти на минимума – карам я съвсем спокойно и умерено и не във високите обороти.
И все пак, при такъв разход, не трябва ли да има пушек отзад? Като я взех на едно стикерче пишеше километрите на смяната и на следващата смяна на маслото, т.е. беше сменяно 1000км. преди да я взема. Възможно ли е причините за горенето на масло да не са свързани със сегменти и гумички? Чувал съм, че когато маслото е на доста километри или не е подходящо, пак го гори двигателя. Да речем, че не е било сменяно и е старо или неподходящо, може ли да е такъв разхода? Пък и аз със доливането излиза, че съм го сменил веднъж и пак го гори. Коя марка масло е за предпочитане за този двигател(AHW)? В момента е със Елф 10W40.

osev написа:На този модел сегментите гумичките и сегментите са едно цяло :)

Извинявам се, това не можах да го разбера.


Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот Milanski » Пон 27 фев 2012 13:40


Според мен , колегата е имал предвид че само с гумички няма да направиш нищо и затова се сменят и гумички и сегменти .


osev
Мнения: 65
Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот osev » Пон 27 фев 2012 13:46


Чувал съм, че сегментите и гумичките на този модел са едно цяло. Не може да смениш само гумичките.
Като отвориха моя мотор специално ми се обадиха да отида да го видя. Имаше 15 мм нагар по буталата, бяха надрани, цилиндрите също са ми надрани. Направихме само най-необходимото - нови сегменти с гумички, шлайф на главата.
Ако тръгнеш да правиш всичко както искаш, по-добре си купи нова кола :)
Можеш да пробваш да смениш маслото, аз карам с Cofran Speed 10W40, пробвал съм още няколко вида, но от това съм най-доволен - гори около литър на 10000км и не е скъпо, около 15лв/л.


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот sam_boha » Пон 27 фев 2012 13:52


Няма да е от старо масло чак пък такъв разход. Сега, на доверие - маслото е сменено, аз не се връзвам. По принцип каквото и масло 10в40 да налееш няма да има проблем (не само ЕЛФ да купуваш), може да долееш с приста, да речем.
Напълни на макс, покарай няколко дни и виж пак нивото.
Иначе, отвориш ли мотора, 100 % ще излезе още нещо за правене, винаги така става.
Сигурен си, че не капе от някъде... При такъв разход все трябва да пуши, хич да не е.


Христо Стайков
Мнения: 224
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: казанлък

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот Христо Стайков » Пон 27 фев 2012 13:56


,,,Колата я взех на доверие от познат, който гарантираше доброто й състояние, обаче тя беше у него за много кратко време, така че и той може да не е знаел за проблема, което малко ме съмнява, но както и да е. Каза, че преди мен я карал 1700км и не е горяла масло и като я взех маслото по щеката беше на макс. , но след 800км. беше вече почти на минимума – карам я съвсем спокойно и умерено и не във високите обороти,,,
Най вероятно е имало добавки в маслото които намалят разхода на масло и след първата смяна с чисто масло изкача проблема.
Относно ремонта,затова си има измервателни уреди с които ще се прецени дали са добре цилиндрите,лошото е че това може да стане след разглобяване.Относно пушенето най добре се разбира след спускане по наклон на скорост и като стъпиш на равното я настъпиш да се гледа отзад.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот radi_nrj » Пон 27 фев 2012 21:50


osev написа:Чувал съм, че сегментите и гумичките на този модел са едно цяло. Не може да смениш само гумичките.


Гумичките са на клапаните, а сегментите са на буталата няма как да са едно цяло mhihi mhihi mhihi


osev
Мнения: 65
Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот osev » Пон 27 фев 2012 22:38


radi_nrj написа:
osev написа:Чувал съм, че сегментите и гумичките на този модел са едно цяло. Не може да смениш само гумичките.


Гумичките са на клапаните, а сегментите са на буталата няма как да са едно цяло mhihi mhihi mhihi

Прав си :oops: Объркал съм се, не съм много грамотен технически :dummy:


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот transform » Чет 26 апр 2012 13:56


Ще събудя отново темата, защото имам нужда от малко помощ. Реших, че ремонта е неизбежен, тъй като пътувах наскоро 500км. и долях около 600гр масло, и нивото на маслото след тези километри е малко под това, което беше преди тръгването – т.е. гори масло яко. Наистина пуши, когато я пусна по наклон надолу на скорост и след това я изфорсирам.
Днес ходих в четири сервиза да видя какво ще ми кажат. Няма да крия, че останах разочарован най-вече от отношението на монтьорите – пълна незаинтересованост и безхаберие. Идва ми сам да си направя ремонта….
В първия сервиз човека беше нещо нервен и направо ми обърна гръб .
Във втория бяха учтиви и ми казаха, че ремонта с части и труд може би ще е около 500лв.
В третия сервиз човекът имаше най-добро отношение и ми каза, че само труда без частите, щял да струва 400лв. Той ме посъветва да сменим първо само гумичките на клапаните(100лв.) и ако продължи да гори масло, тогава вече да се прибегне до сегменти. Но моето лично мнение от това, което чета за моя двигател,е че едва ли ще се оправи със смяната само на гумичките.
В четвъртия сервиз ми казаха, че за труд по смяна на сегментите без частите, ще ми струва 300лв. Човека обаче си нямаше хич хабер колко е цената на сегментите като го попитах. Отиде да попита своите колеги, единия каза -„ми не са евтини“. Попитах какви части ще трябват за такъв ремонт. Те ми отговориха пак с голяма досада – сегменти, лагери…в крайна сметка не ми стана много ясно, пък и като видях как бяха вдигнали един голф 4 на рогите на един мотокар scare и му източваха маслото….реших, че при тях няма да си дам колата.
Ужассс….как да имаш доверие на някого, те нямат най-елементарно отношение първо към човека, а да не говорим за друго…да ме извинят хората във форума, които си разбират от работата и не са такива. Именно тях искам да попитам. За кои лагери става дума? Четох в книгата за ремонт на голф 4 1.4, че коляновия вал е напаснат към цилиндровия блок и основните лагери, и ако коляновия вал или лагерите са износени, то коляновия вал трябва да се подмени в комплект с блока на цилиндрите. Моля, ако някой знае и някой, който е минал по този път да ми изброи точно какви части са необходими за такъв ремонт. И какви точно процедури са необходими по принцип, знам, че това зависи до голяма степен от състоянието на двигателя и се вижда след като се отвори, но поне да мога да се ориентирам долу-горе.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Голф4 1.4 16V - Въпрос за проблем с горене на масло.

Мнениеот radi_nrj » Чет 26 апр 2012 14:33


transform написа:В третия сервиз човекът имаше най-добро отношение и ми каза, че само труда без частите, щял да струва 400лв. Той ме посъветва да сменим първо само гумичките на клапаните(100лв.) и ако продължи да гори масло, тогава вече да се прибегне до сегменти. Но моето лично мнение от това, което чета за моя двигател,е че едва ли ще се оправи със смяната само на гумичките.


Това бих те посъветвал и аз т.е. също бих почнал от главата :да: успех



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта