Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.

Мнениеот Vasseto » Вто 03 окт 2006 8:48


Имам една идея да си направя включване на фаровете от лампата на зареждането за да може да работят без да се сещам за тях.Днес ще огледам схемите и ще измисля някакво решение за моя Passat за за G2.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 03 окт 2006 8:53


Прасни едно реле с две групи за късите направо при мотора ще изтепаш рибата :lol:
Няма да се мъчиш с табла и кабели :twisted:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 03 окт 2006 8:58


Ще се наложи да се помисли и за габаритите.Отивам да мисля.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 03 окт 2006 9:06


А някой сещал ли се е да върже дългите /така го правят някой производители/ или късите последователно?
Хем ще харчат 55 вата, хем имаш дневна светлина?


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Вто 03 окт 2006 10:49


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=27736

Взимаш сигнал от алтернатора - клема D+.
По схема тя захранва светодиода за заряд на акумулатора през един резистор и два диода.

wili98: как искаш да вържеш последователно лампите? Ако свържеш две ЕДНАКВИ лампи последователно, то съпротивлението на веригата нараства 2 пъти, а мощността 2^2 = 4 пъти, а крушките едвам ще светят, защото всяка ще се захранва с 6 волта

.... ако правилно съм разбрал идеята

:shock


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 03 окт 2006 11:13


не
P=U*I /U- const =14 V/
I = U/R

P = U*U/R

съответно намаляваш два пъти съпротивлението и пада 2 пъти мощноста..

Ще светят точно колкото мощността/2... демек при стандартни крушки..
точно около 55 вата двете...

Мисля е прилично... ;)

Само а кажа, че е по-ефективно това да сер прави на дългите светлини, защото
1. осветяват целият фар
2. Те са по-малко използвани, така няма да намалиш драстично живота на крушката...

Още повече, че може да се оставят включени заедно с късите, но това може да доведе до прегряване на крушката...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 03 окт 2006 18:26


wili98 написа:не
P=U*I /U- const =14 V/
I = U/R

P = U*U/R

съответно намаляваш два пъти съпротивлението и пада 2 пъти мощноста..

Ще светят точно колкото мощността/2... демек при стандартни крушки..
точно около 55 вата двете...

Мисля е прилично... ;)

Само а кажа, че е по-ефективно това да сер прави на дългите светлини, защото
1. осветяват целият фар
2. Те са по-малко използвани, така няма да намалиш драстично живота на крушката...

Още повече, че може да се оставят включени заедно с късите, но това може да доведе до прегряване на крушката...


Като пробваш сам ще се убедиш пак сам в несъстоятелността на идеята си.
Може да се свържат последователно само, ако крушките са 6 V -тови. Ама като изгори едната няма да свети и другата.И не съм чувал за кола на която са свързани фабрично крушките на фаровете последователно !! :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 03 окт 2006 18:41


kris11 написа:Като пробваш сам ще се убедиш пак сам в несъстоятелността на идеята си.
Може да се свържат последователно само, ако крушките са 6 V -тови. Ама като изгори едната няма да свети и другата.И не съм чувал за кола на която са свързани фабрично крушките на фаровете последователно !! :)

Пробвай ти.. и тогава мможеш да напишеш резултата ;) или да си изтриеш поста ;)
дай да не спорим... просто пробвай


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 03 окт 2006 20:46


wili98 написа:не
P=U*I /U- const =14 V/
I = U/R

P = U*U/R

съответно намаляваш два пъти съпротивлението и пада 2 пъти мощноста..

Ще светят точно колкото мощността/2... демек при стандартни крушки..
точно около 55 вата двете...




Wili98 оценявам че си незаменим в някои отношения по програмирането в форума но :
I:=U/R
При вклучване на 2 крушки ще стане
I:=U/(2*R)
то тогава тока ще намалее 2 пъти

сега за мощността
P:=I*I*(R*2)

В твоя случай:

P=(I/2)*(I/2)*(R*2)
Или
P=(I*I*R)/2

мощността ще падне 2 пъти


P=U*I /U = I ---- това не е вярно!!!!!

А и когото 2 консуматора в случая крушки ,ги свържеш последователно те работят на по малко напрежение (втори закон на Кирхов мисля беше).


Или по точно не може хем така и хем така.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Вто 03 окт 2006 21:33


Мдааа. Понякога това което пиша не успява много правилно да изрази какво съм мислил... :oops

Та исках да кажа: ако свържеш последователно две крушки с една и съща мощност, то всяка от тях ще "дава" четвърт от мощността си, а консумираната момщност на веригата ще бъде на половина от тази на едната крушка. :yahoo:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 03 окт 2006 21:44


FLAIR написа:Мдааа. Понякога това което пиша не успява много правилно да изрази какво съм мислил... :oops

Та исках да кажа: ако свържеш последователно две крушки с една и съща мощност, то всяка от тях ще "дава" четвърт от мощността си, а консумираната момщност на веригата ще бъде на половина от тази на едната крушка. :yahoo:





Ай па и тоя кво написа?????


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.

Мнениеот joser » Вто 03 окт 2006 21:52


Vasseto написа:Имам една идея да си направя включване на фаровете от лампата на зареждането

Васе, ти много мързеляшката ;) идеята ми хареса, обаче, накара ме да смятам :) ама нещо не мога да вържа всички светлини в синхрон, така че да забравиш откъде се включват. пиши резултата от мисловния ти процес, че ми е интересно!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 03 окт 2006 22:08


Ей откачихте с тез лампи и нуждата от превключване.
Да ви кажа моя екстремен вариант 8) .
Един PIC контролер.
На всеки канал реле :), ако един регистър не стига(8 изхода) може и повече
Габарити , дълги , къси всичко отделно, ако щете и мигачите ще намесим.
Е те тогава какви логики и дискотеки мога да ви права :P
Кеф ти само къси , кеф ти само дълги, габарити .
Ще следим вход от алтернатора, вход от АCC или какво се сетите :D .
Дълги къси автомат от отсрещното движение и каквото си поискаме.

А с тия основи на теоритичната електротехника :uuoooh:


А за Вили най-скъпото сток осветление с импулсен преобразувател да си врътка от 7 до 12V. колко му е кеф да пуска на фаровете при минимални загуби.



А сега сериозно трябва нещо максимално просто и надеждно :twisted:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 04 окт 2006 9:39


Имам един свободен Siemens S7-300.Отивам да го подкарвам да ми се грижи за осветлението.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 04 окт 2006 9:46


Vasseto написа:сега за мощността
P:=I*I*(R*2)

В твоя случай:

P=(I/2)*(I/2)*(R*2)
Или
P=(I*I*R)/2

Васе па да ме извиниш ...?

колко пъти ще използваш R*2, при положение, че вече си го замествал?

+ това подхождаш грешно към уравнението..
ИЗвеждаш тока, при положение че той се мени и не ти върши работа.....

Изведи напрежението, като заместиш тока с неговата равностойност от чичко Ом..
Всъщност и това което си извел, показва, че мощността се намалява 2 пъти при 2 пъти по-голямо съпротивление..

Което наистина е в следствие от второто правило на Кирхов...

http://electron.hit.bg/TheArtOfElectron ... /page2.htm

При паралелно свързани елементи, напрежението върху всеки от тях е еднакво. Иначе казано : сумата от падовете на напрежение в произволен затворен контур на схемата е равна на нула. Това е закона за напрежение на Кирхов.

Ако искаш моем го изведем...
Иначе си изяждам дипломата за "Монтьор на електрически уреди апарати и съоражения" взета с около 6:00 на държавен изпит...

Всъщност за какво вадихме закони...
Да наистина 1 крушка консумира 1/4... щото на практика мощността на двете крушки е има няма 1/2...

Ще взема да направя една схемка с 2 реленца и да я постирам туке...

Ама не знам дали ще се разминем без мощен диод..

Както и да е..



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта