проблем със спирачките

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Вто 03 окт 2006 19:35


Около задния мост ,от него тръгват тръби към задни барабани, при Г-3 е до задна лява гума.Ама малко ме съмнява да е там проблема, на старата Лада (да ме извинят колегите,че я споменавам) още си работи




Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Спирачки

Мнениеот sin orel C20XE » Сря 04 окт 2006 0:25


Онзи ден писах и за моя проблем със спирчките,смених помпата и се оказа(поне така си мисля) че колата не спира,защото цялата система беше пълна с боклуци,спирачната течност беше станала на парцали.Вече втори ден карам и няма проблем,дано така остане!


Потребителски аватар
van
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот van » Сря 04 окт 2006 13:51


Значи "кантарчето" за спирачното усилие не е за регулиране на съотношение предни/задни спирачки... То е на задния мост до лявата гума и е захванато неподвижно за купето и неговото предназначение е като се натовари колата купето се приближава към задният мост и съответно клапана (който клеясва и е причина кантарчето да не работи) се отваря повече и пропуска повече спирачна течност за по ефективни задни спирачки. Също играе поля и като натиснете спирачката и тежеста падне на предницата и сцеплението на задните гуми намалее те да не завлекат или или поне да го направят след предните тогава купето отзад се отделечава от моста и клапана затваря и пропуска по малко спирачна течност... Сещяте се ако махнете кантарчето и свържете съединенията напражо към задните клела и спирачното съотношение стане 50/50 предни-задни и като се има в предвид, че задницата е значително по лека от предницата и като натиснете спирачката по силно, че задните колела ще завлекат преди предните и тогава става доста кофти особено ако е мокро или е сняг... Също така не може да се регулира дали лявото или дясното колело да спира повече.Аз съм патил с тая машинка и нямах почти никакви задни спирачки независимо дали колата е празна или пълна. Свалянето някой път е доста кофти щото задния тампон пречи на болта да се развие до край и трябва болта който държи кантарчето да се отреже и след това кантаряето да се завари за купето... След като се свали не е толко трудно за чистене... малко масалце и се раздвижва без да се налага да се отваря... Другият вариянт е да се иде до някоя морга и да си купите 2-ра употреба, ама пак не е гаранция, че като е стояло неподвижно в моргата 1-2-5 години не е клеясало и то... :roll:

ПС: Кантарчето може да се регулира колко спирачна течност да пропуска спрямо задните колела от едно болче с гайка което върви по улей нагоре-надолу за което е захванат самия клапан... Развива се болченцето и след това се мърда нагоре надолу клапана съответно ако искате да имате по яки задни спирачки го местите нагоре , а ако искате да ги отслабите надолу. След като си го нагласите както искате просто стягате болчето и гайката сте готови. Ако чувате едно неприятно поскръцване като минавате през неравности може да е от прожинката която връща клапанчето след като пуснете спирачката. На мен тая пружинка ми скърца доста неприятно и я мазах с какви ли не антикорозионии и смазващи простотии и няма управия... :twisted:


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Сря 04 окт 2006 16:43


van написа:Значи "кантарчето" за спирачното усилие не е за регулиране на съотношение предни/задни спирачки... То е на задния мост до лявата гума и е захванато неподвижно за купето и неговото предназначение е като се натовари колата купето се приближава към задният мост и съответно клапана (който клеясва и е причина кантарчето да не работи) се отваря повече и пропуска повече спирачна течност за по ефективни задни спирачки. Също играе поля и като натиснете спирачката и тежеста падне на предницата и сцеплението на задните гуми намалее те да не завлекат или или поне да го направят след предните тогава купето отзад се отделечава от моста и клапана затваря и пропуска по малко спирачна течност... Сещяте се ако махнете кантарчето и свържете съединенията напражо към задните клела и спирачното съотношение стане 50/50 предни-задни и като се има в предвид, че задницата е значително по лека от предницата и като натиснете спирачката по силно, че задните колела ще завлекат преди предните и тогава става доста кофти особено ако е мокро или е сняг... Също така не може да се регулира дали лявото или дясното колело да спира повече.Аз съм патил с тая машинка и нямах почти никакви задни спирачки независимо дали колата е празна или пълна. Свалянето някой път е доста кофти щото задния тампон пречи на болта да се развие до край и трябва болта който държи кантарчето да се отреже и след това кантаряето да се завари за купето... След като се свали не е толко трудно за чистене... малко масалце и се раздвижва без да се налага да се отваря... Другият вариянт е да се иде до някоя морга и да си купите 2-ра употреба, ама пак не е гаранция, че като е стояло неподвижно в моргата 1-2-5 години не е клеясало и то... :roll:

ПС: Кантарчето може да се регулира колко спирачна течност да пропуска спрямо задните колела от едно болче с гайка което върви по улей нагоре-надолу за което е захванат самия клапан... Развива се болченцето и след това се мърда нагоре надолу клапана съответно ако искате да имате по яки задни спирачки го местите нагоре , а ако искате да ги отслабите надолу. След като си го нагласите както искате просто стягате болчето и гайката сте готови. Ако чувате едно неприятно поскръцване като минавате през неравности може да е от прожинката която връща клапанчето след като пуснете спирачката. На мен тая пружинка ми скърца доста неприятно и я мазах с какви ли не антикорозионии и смазващи простотии и няма управия... :twisted:


обяснението е много добро! а как да преценя на какво положение да оставя болтчето за регулиране? и не може ли да се раздвижи без да се сваля?


Потребителски аватар
van
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот van » Сря 04 окт 2006 21:43


Ами мисля, че без да се свали няма как да се раздвижи поне аз не намерих начин :roll: А за регулирането по твоя преценка... Слагаш го в някакво положение и си пробваш спирачките как са, а може да разбереш примерно като накараш 2-ма да седнат отзад и мини през пепел и спирачка колкото можеш и ако завлекат значи е добре... Мойто го регулирах преди повече от година а може би 2 и мисля че го оставих да е до краи отворено клапанчето (значи буталцето да е вдигнато до край нагоре) без да е натоварена колата, ама това си зависи и от колата щото примерно ако пружините са ти нови или си е висока отзад купето е по далече от моста и клапанчето ше бъде почти затворено или ако са ти омекнали пружините или си със спортни клапана ще бъде отворен и ше пуска повече масалце и трябва да си го регулираш според колата си :shock


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Чет 05 окт 2006 13:31


Във вторник ходих да си управям спирачките и пипнахме няколко неща. Първо обезвъздушихме колелата по една система без помпане на педала. Отвива се пробката и въздуха излиза докато накрая потече течност. После барабаните имаха ръб та ги пилихме и регулирахме накладките защото имаше голям луфт между барабана и накладката и от там педала хващаше ниско и ръчна нямаше.
Накрая пипнахме и кантара. Както Van написа кантара е механичен клапан с пружина който в зависимост от натоварването на задните колела пуска повече течност. Моя беше заял в положение затворено та го коригирахме.
Също така задните спирачки може да се пробват и като се засилиш на заден и набиеш спирачки защото тогава усилието и тежеста пада на задните колела.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Пет 06 окт 2006 22:44


van написа:След като се свали не е толко трудно за чистене... малко масалце и се раздвижва без да се налага да се отваря...

Ти какво имаш в предвид като раздвижване има един гумен маншон на буталцето(клапанчето). Кква е процедурата :?:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта