Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Мнениеот stefan4o » Съб 03 мар 2012 18:14


batteto.1984 написа:Нека и аз да задам някой друг въпрос,защо старите дизели(предкамерни) които работят с доста по висока степен на згъстяване и много по твърдо,не чупят скорости не тракат,пък са бездемпферен маховик.Не казвам, че демпферния маховик е боклук,но за съжаление многоооо ментета има на пазара и не са никак малко парите които се дават за ремонт на 10+ годишен автомобил,комплекта на валео който взех има доста солидни пружини. Темата отиде в друга посока,към колегата IvailoOo маховик и съединител от ARL и ASZ,стават на AJM без проблем.

Нека ти отговоря на въпроса за старите дизели. Виж колко е въртящият момент на един стар предкамерен дизел и на едно ПД. Както знаем СК е компонент в автомобила, който е посредник между колелото и двигателя и пренася въртящия момент от кол.вал към гумата, която контактува с пътя. Оставям те сам да помислиш над това. Това, че ти се е паднал дефектен демпфер не значи, че не е оправдана покупка. Баща ми вече сигурно направи повече от 20 000км и не се е оплакал (също взехме комплект на ЛУК с демпфер) :wink:
Относно цените и че са скъпи - при положение, че пазарната цена на колата е примерно 8 000 лева, 1000 лева за комплект съединител са ти 1/8ма от пазарната цена. Ако направиш една проста сметка, читав съединител на някоя по-проста бензинова кола ти е едно 200 лева, а ако колата ти струва 1500-1600 (примерно някоя бензинова тройка) лева не е ли същото?

Последна промяна от stefan4o на Съб 03 мар 2012 18:26, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Мнениеот IvailoOo » Съб 03 мар 2012 18:16


Мда..аз за маховик + съединител го знам,че става.Но не знаех дали става само феродовия и претискателя на моя маховик.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Мнениеот Dobromirski » Съб 03 мар 2012 19:58


Dobromirski написа:Представете си дизеловият мотор , като пневматичен гайковерт (този , с който Ви развиват гумите в гумарното) . Въртенето на коляновият вал , много наподобява въртенето на гайковерта. Е сега си представете, да го боднете в опашката на кутията и да почнете да я въртите с него. Колко според Вас ще издържи кутията ? А сега си представете да сложите едно късо парче дебел гумен маркуч, между гайковерта и опашката. Ей туй Ви са ви демпферните пружини и в случая са след маховика (на феровият диск) . Вибрациите ще се убиват от маркуча, но отново за сметка на противодействието (обратната реакция) в трансмисията (ако махнете трансмисията, изхода на маркуча ще е същият , като на входа му). А сега си представете, че на другият край на маркуча турите един маховик. Поради високият инерционен момент на маховика, дали с трансмисия или без, на изхода вече има плавно въртеливо движение, без никакви вибрации (ударно натоварване).
Има и друго:
Демпферният маховик е с по-малка тежест и съответно инерционен момент на неподвижно закрепената част към коляновият вал. При смяната му с обикновен маховик, се увеличава нормалната реакция в момента на взрива и съответно натоварваният в коляно-мотовилковият механизъм и буталото. Тоест, с обикновен маховик, коляновият вал се върти доста по-плавно от с демпферният, но за сметка на големите удърни натоварвания. Именно за туй се увеличават вибрациите в двигателя.
Сами си преценете !

:012:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Мнениеот morfei1 » Съб 03 мар 2012 20:46


как бе, те хората са с такива маховици и казват че нямало абсолютно никаква разлика от с демпфера. Същото било, че даже и не вибрирало, че и по-евтино излизало.... и един мармот увивал шоколад :Mr Green Fun


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Мнениеот IvailoOo » Пон 12 мар 2012 11:59


Така..намерих си феродов+притискател на Sachs за 240лв. (без лагер-помпата) с отсъпките (иначе е 319лв.)Колата е разколачена и си чака реда.Маховика като го видях не можах да повярвам че след 20 хилки на моето каране,че не е за смяна :screwy Малко имам съмнения относно комплекта на Sachs,ама така ме грее,че чак ме топли...трябва ми да изкара още 2к. км. до лятото и след това я махам,че май като гледам "проекта" поема два "level-a" надолу(ако се намери нещо читаво) -> MkII :twisted:


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Мнениеот IvailoOo » Сря 14 мар 2012 12:33


Ииии в крайна сметка Закса не дойде,затова сега е с комплект на ЛУК с лагер помпа..а цената по-добре да не я коментираме,че става страшно :screwy mhihi


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Разлика в съединителите на AJM,ASZ и ARL?

Мнениеот Dobromirski » Чет 15 мар 2012 8:32


Абе нали ти казах че имам нови на закс :shock
Щеше да ги отнесеш на половин цена :deal



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта