batteto.1984 написа:Нека и аз да задам някой друг въпрос,защо старите дизели(предкамерни) които работят с доста по висока степен на згъстяване и много по твърдо,не чупят скорости не тракат,пък са бездемпферен маховик.Не казвам, че демпферния маховик е боклук,но за съжаление многоооо ментета има на пазара и не са никак малко парите които се дават за ремонт на 10+ годишен автомобил,комплекта на валео който взех има доста солидни пружини. Темата отиде в друга посока,към колегата IvailoOo маховик и съединител от ARL и ASZ,стават на AJM без проблем.
Нека ти отговоря на въпроса за старите дизели. Виж колко е въртящият момент на един стар предкамерен дизел и на едно ПД. Както знаем СК е компонент в автомобила, който е посредник между колелото и двигателя и пренася въртящия момент от кол.вал към гумата, която контактува с пътя. Оставям те сам да помислиш над това. Това, че ти се е паднал дефектен демпфер не значи, че не е оправдана покупка. Баща ми вече сигурно направи повече от 20 000км и не се е оплакал (също взехме комплект на ЛУК с демпфер)

Относно цените и че са скъпи - при положение, че пазарната цена на колата е примерно 8 000 лева, 1000 лева за комплект съединител са ти 1/8ма от пазарната цена. Ако направиш една проста сметка, читав съединител на някоя по-проста бензинова кола ти е едно 200 лева, а ако колата ти струва 1500-1600 (примерно някоя бензинова тройка) лева не е ли същото?