Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1028
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Сря 04 окт 2006 21:44


Абе вие ще се избиете да измисляте сложни глупости. Едно закъснително реле за време се прави за 5 минути :lol: . След една ще ви пусна схемата.




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 04 окт 2006 21:51


wili98 написа:...Сам знаеш, че при мен има сериозен проблем с голямата консумация на фаровете...

И при мен така, само дето двигателя е друг...


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 04 окт 2006 22:00


е по-мощен алтернатор;) ама за едната схема ... май ще е само мисъл. а практически да питам, че разгледах схемата - нали през контролната лампа на заряда идва възбуждането на релето? а от тия три диода се самозахранва, след като се възбуди?


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 04 окт 2006 22:01


spam
My написа:Абе вие ще се избиете да измисляте сложни глупости
липсва ни тенетемето :lol:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 04 окт 2006 22:02


joser написа:spam
My написа:Абе вие ще се избиете да измисляте сложни глупости
липсва ни тенетемето :lol:
:bowdown :bowdown :bowdown и кръжоците

Последна промяна от L&R на Сря 04 окт 2006 22:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1028
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Сря 04 окт 2006 22:03


Изображение

Aко желаете описание, да почвам да го пиша. Може и обусновка с цената и броя на елементиет :D

Последна промяна от MamaMy на Сря 04 окт 2006 22:07, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 04 окт 2006 22:05


My написа:Изображение
айде, междучасие ;)
благодаря ти:) беше приятно да си размърдаме мозъците по темата


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 04 окт 2006 22:10


Да де My , ама тука искат от алтернатора.
А в схемката , която си дал е хубаво да има верига за разреждане на C.
Диодче с R-че примерно :twisted:

Как пък не ти се откъсна един 555 от сърцето (40 ст. ) 8)


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1028
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Сря 04 окт 2006 22:31


L&R написа:Да де My , ама тука искат от алтернатора.
А в схемката , която си дал е хубаво да има верига за разреждане на C.
Диодче с R-че примерно :twisted:

Как пък не ти се откъсна един 555 от сърцето (40 ст. ) 8)

Абе тая е по лесна. Те искат от алтернатора за да не тръгват ако не е запален автомобиля, ама така се палят само когато има ключ в патрона и то със закъснение за да моат си запалят икономично. Не сложих 555 щото повечето са скръндзи и тва са цели 40 стинки. Не разреждам С щото ще ползвам евтин транзистор с голяма утечка и кюстендилски кондензатор:D . Една електроника е по надежна когато е изградена с по-малко елементи.


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 04 окт 2006 22:32


междучасието свърши - започва втори час;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 04 окт 2006 22:40


Днес ми разказаха за една италианска изгъзица(нали и там карат на фарове задължително)
Значи на дизел клапана за спирането на горивото на помпата вързан на фаровете. А не си дал габарит нЕма палене и съответно гасиш мотора от ключа на габарита - голям смех.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 04 окт 2006 23:10


Ето и схемата:
Изображение

OP1 - WFMB101
К53 - Някакво реле за 12в с нормално затворен контакт.
F1 - 10A
F2 - 20A
Стрелката я вързвате с късите всетлини.И като сте на дълги ще светят и късите(това за една друга тема тук).


Може да я ползвате и за габаритите,но може да има странични действия,като светене на осветлението на таблото.С 2 диода се решава проблема,но в темата на става въпрос за тях.

За цената на оптрона.....купувал сум си тези оптрони за по 0.02 лв.Сега не знам какви пари са.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 04 окт 2006 23:20


Попаднах и на 2 последователно вързани крушки в Passat-a.Много лошо че едната е изгоряла.Отивам да мисля по този проект от къде да намеря такава крушка.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Чет 05 окт 2006 8:02


Vasseto:

Имам забележки по схемата: Как ще регулираш тока, че да не пръснеш оптрона?
1. Ако си с лампа, обикновено към 1.2-2 Вата за алтернатора, то ти трябва резистор и лампата няма да свети.
2. Ако си със светодиод, то трябва да намалиш вътрешното съпротивление в таблото.

Защо не вържеш оптрона успоредно на лампата за алтернатора със съответната презумция за резистор, в зависимост от типа на лампата?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 05 окт 2006 8:17


FLAIR написа:Vasseto:

Имам забележки по схемата: Как ще регулираш тока, че да не пръснеш оптрона?
1. Ако си с лампа, обикновено към 1.2-2 Вата за алтернатора, то ти трябва резистор и лампата няма да свети.
2. Ако си със светодиод, то трябва да намалиш вътрешното съпротивление в таблото.

Защо не вържеш оптрона успоредно на лампата за алтернатора със съответната презумция за резистор, в зависимост от типа на лампата?


1.Ако съм с жигули изобщо няма да е тази схема.Схемата е създадена за VW,а те са с диодна индикация.
2.Този свето диод в таблото захранва реле регулатора преди да започне алтернатора да произваеда електричество.Така че не е от голямо значение още един диод във веригата.

Някакви други въпроси?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта