Здравейте. Нов член съм на форума и изчетох доста теми и проблеми, но не открих отговора на моя проблем. От скоро съм собственик на голф 4 AJM на 259000 км-реални, 2001 година.Колата я карам с масло 5W40 Motul Specific за помпа дюза от Ники Златков. Започва да ми прави впечатление, че доста и тропат повдигачите когато запаля - след самото палене около 5-6 секунди яко и след това отихват леко за около 10-тина секунди, но след малко пак започват да чукат 1 или 2 немога да определя но сякаш са 2 и така около 5 минути не работи приятно колата. След това утихват и като загрее олиото всичко си е добре, докато не изстине пак мотора да речем след 2-3 часа и пак така само, че тоя път тракат по кратко да речем около 10 секунди общо и се наместват явно. Въпроса ми е следния: дали ако са много износени повдигачите и ако не бъдат сменени ще има проблем със разпределителния вал и по точно износването му; и дали би могъл да блокира повдигач и да разкаже играта на мотора или вала?
Като въпрос също поставям и евентуалният ремонт колко би струвал ( подмяната на повдигачите с нови и хубави, гарнитури и всичко нужно) и дали по време на ремонта би било добре да се подмени нещо покрай тях което може би му е дошло времето и целта е да е с едно отваряне. Най-притеснителен сега ми е проблема с повдигачите и ремонта им и дали е наложителен.
Мерси за отговорите предварително.



AJM проблем с повдигачи - решен
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Отвори и погледни. PD ядът вала и пукат пуловете . Просто свали капака и виж дали има нещо видимо.
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Така е! Аз го ядох този с AJM, че даже ми подби леглото на единият пул (Ники от Герман знае).
Но целия проблем се оказа от задръстен филтър на маслените пари и от там по-голямо налягане в главата и по малко мазане. Чак ми хвърляше масло от гарнитурата на капака. След смяна на същият всичко се оправи.
Но целия проблем се оказа от задръстен филтър на маслените пари и от там по-голямо налягане в главата и по малко мазане. Чак ми хвърляше масло от гарнитурата на капака. След смяна на същият всичко се оправи.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 04 мар 2012 23:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Колега Scarchu при теб хлопаха ли повдигачите и след като смени филтъра оправиха ли се ако са хлопали?
И другото което ми прави намен впечатление и не бъркам със сигурност за него е че повдигачите при вяско палене различно тропат не винаги и не с еднаква продължителност говоря за студен страт минимум 12 часа да е стояла колата изгасена.Другото което е претропват малко при запалването( 10секунди) и след това се успокояват аз я чакам да поработи около 2-3 минути и тогава тръгвам и като мине 2-3 минути някъде малко преди да потегля, тогава почва да клюпти един със сигурност е един и след като загрее мотора на 40- 50 градуса или иначе казано още е в трите черти най долу ама е отлепил вече от нулата спира да се чува и работи добре мотора, много добре даже.Според мен проблема е доста ама доста странен и не съм на 100% обеден че е само от повдигачи ако изобщо е от тях но най - вероятно има и заминал поне еидн повдигач. И от скоро ми прави още нещо впечатление - както работи на място колата турбината си мени звука по високо и по ниско свиркане сякаш се мести геометрията сама и това е съпроводено сякаш с едно леко премигване на светлнитие примерно плафона вътре в купето или предните габарити и като намалее светенето на габарита тогава свиркането на турбото намалява честотата си и като се оправи светлината пак свири по високо (от високо има предвид като честота не сила). Това нещо не е моментно ами псотоянно си е така сякаш някой го движи на ръка - като обладана от духове е тая кола.Иначе върви доста добре да не казвам много но за 116 коня много ама много върви особено сега с новия дебитомер.
Незнам вече кво да правя, защото един майстор ми вика че била тръгнала трубината но външно няма теч според него вътре уплатнията били заминали и можело това свиркане да е от това ама премигването на светлните тогава от кво е защо е пряко свързано с звука на турбото? Лошото е че всеки майстор си има една опция и си държи на нея но досега не са познали а пари за трошене нямам за това много се моля някой от тук да помогне ако ще и със заплащане - просто колата да стане наред. Притеснявам ме да не направи някой проблем когат пътувам извън българия с нея защото тогава е много скъпо. Като финал да кажа катализатора е махнат и егр-а е затапен софтуерно и механически с ламаринка.
И другото което ми прави намен впечатление и не бъркам със сигурност за него е че повдигачите при вяско палене различно тропат не винаги и не с еднаква продължителност говоря за студен страт минимум 12 часа да е стояла колата изгасена.Другото което е претропват малко при запалването( 10секунди) и след това се успокояват аз я чакам да поработи около 2-3 минути и тогава тръгвам и като мине 2-3 минути някъде малко преди да потегля, тогава почва да клюпти един със сигурност е един и след като загрее мотора на 40- 50 градуса или иначе казано още е в трите черти най долу ама е отлепил вече от нулата спира да се чува и работи добре мотора, много добре даже.Според мен проблема е доста ама доста странен и не съм на 100% обеден че е само от повдигачи ако изобщо е от тях но най - вероятно има и заминал поне еидн повдигач. И от скоро ми прави още нещо впечатление - както работи на място колата турбината си мени звука по високо и по ниско свиркане сякаш се мести геометрията сама и това е съпроводено сякаш с едно леко премигване на светлнитие примерно плафона вътре в купето или предните габарити и като намалее светенето на габарита тогава свиркането на турбото намалява честотата си и като се оправи светлината пак свири по високо (от високо има предвид като честота не сила). Това нещо не е моментно ами псотоянно си е така сякаш някой го движи на ръка - като обладана от духове е тая кола.Иначе върви доста добре да не казвам много но за 116 коня много ама много върви особено сега с новия дебитомер.
Незнам вече кво да правя, защото един майстор ми вика че била тръгнала трубината но външно няма теч според него вътре уплатнията били заминали и можело това свиркане да е от това ама премигването на светлните тогава от кво е защо е пряко свързано с звука на турбото? Лошото е че всеки майстор си има една опция и си държи на нея но досега не са познали а пари за трошене нямам за това много се моля някой от тук да помогне ако ще и със заплащане - просто колата да стане наред. Притеснявам ме да не направи някой проблем когат пътувам извън българия с нея защото тогава е много скъпо. Като финал да кажа катализатора е махнат и егр-а е затапен софтуерно и механически с ламаринка.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с повдигачи на AJM
veskov написа:...И от скоро ми прави още нещо впечатление - както работи на място колата турбината си мени звука по високо и по ниско свиркане сякаш се мести геометрията сама и това е съпроводено сякаш с едно леко премигване на светлнитие примерно плафона вътре в купето или предните габарити и като намалее светенето на габарита тогава свиркането на турбото намалява честотата си и като се оправи светлината пак свири по високо (от високо има предвид като честота не сила). Това нещо не е моментно ами псотоянно си е така сякаш някой го движи на ръка - като обладана от духове е тая кола...
Колега, да не ти свири пистовия ремък?
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 04 мар 2012 23:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с повдигачи на AJM
1000% Процента не е ремъка нито ролка. Звука си е от турбото и съответно най ясно се чува когато си зад колата или до стена не че като с в колата не се чува пак по същия начин - но не е от ремъците. Днес ходих при електричар и ми каза, че можело да е от динамото да ми бил заминал малко колектора ама малко заминал колектор незнам той или е заминал или не е. Пита ме разни тъпотии дето незнам кво общо имаха, но в крайна сметка ми каза, че докато не разглобял колата да пробвал с други части нямало да се открие от какво е тоест да му дам пари за неща, които са излишни. Относно свиркането на турбото ми е интересно ако е зела да се износва оста може ли да от това - да мени оборотите си? Или да има срив в захранването към клапана на актуатора или някъде там по елктрическата част? И защо на ваг кома не го дава като грешка да му се невиди?Няма и пикове на налягането докато свирка. И на всичкото отгоре колата си върви перфектно, което ме замисля дали не вкарва наистина малко масълце в сместа и да обогатява нафтата и от там да има по вече мощност колата но пък не пуши по време на каране, само сутрин изпушва за 2 секунди точно - прави пуффф и това е (нали пуф е образно казано леко облаче синкаво на цвят) точно за 2 секунди го има докато се разсее. Чудна история.
Мигането на габаритите се оказа от окислена маса която открих и оправих. Обаче проблема с повдигачите остава. Искам да попитам занимаващите се може ли да се смени филтъра на маслените изпарения, който се намира на капака на клапаните без да трябва да се сменя самия капак, евентуално къде мога да намеря качествен такъв и евентуална цена ако някой си е купувал скоро?
Благодаря предварително.
Мигането на габаритите се оказа от окислена маса която открих и оправих. Обаче проблема с повдигачите остава. Искам да попитам занимаващите се може ли да се смени филтъра на маслените изпарения, който се намира на капака на клапаните без да трябва да се сменя самия капак, евентуално къде мога да намеря качествен такъв и евентуална цена ако някой си е купувал скоро?
Благодаря предварително.
Re: Проблем с повдигачи на AJM
На голфа незнам, но на пасат със същият мотор филтъра е заедно с капака.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Не се занимавай с филтъра, не вярвам да пожънеш успех. Виждам обаче , че все още се чудиш, това чукане дали е от повдигач ? Ами по принцип, проверката е лесна:
Палиш колата и тръгваш. Отиваш на някакви ообороти при които чукането го има (примерно 1500) и отнемаш напълно газта (както си на скорост). Сега вече няма впръскване. Ако звука на чукането не се променя вероятността за повдигач е голяма . Ако обаче звука се променя при подаване и отнемане на газта (без да се променят оборотите) , проблема не е в главата.
Палиш колата и тръгваш. Отиваш на някакви ообороти при които чукането го има (примерно 1500) и отнемаш напълно газта (както си на скорост). Сега вече няма впръскване. Ако звука на чукането не се променя вероятността за повдигач е голяма . Ако обаче звука се променя при подаване и отнемане на газта (без да се променят оборотите) , проблема не е в главата.
- ATD
- Мнения: 78
- Регистриран на: Вто 18 дек 2007 12:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v dvijenie
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Колега има ли развитие или дори резултат към оправяне ? Защото и при мен има някакви подобни звуци(шумове). Повдигачи ми казват майсторите , но ......... сутрин има лупкане около 2-3 минути и като загрее всичко е ОК ?
какво ли ни чака ??? като чета темата на колегата за ръбовете на главата от дюзите.

-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 04 мар 2012 23:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Ами какво да кажа колега.....аз исках и продължавам да искам правилно решение защото нещата са свързани с много парички и ако ремонта не е тоя дето се очаква да е парите стават още по яки, а сега леко съм безработен и тея 1000+ лева са не малка сума за нещо излишно.
Относно тракането кво открих аз: първо моята кола не духа от щеката както описват доста колеги из форума; второ в главата или по точно при вала горе има надув но след като махна капачката за маслото при загрял мотор на 90 градуса има си духане добро но не хвърля така масло както е описано за близък до тоя проблем с повдигачи. Маслените капки са съвсем малки и малко и падат на около 15-20 см радуис около гърловината за олиото. Па относно ремонта ако се докаже че са повдигачи работат опира до една интервенция която ми се струва най логична и тя е следната: хубаво е да се сменят реглажните болтове на дюзите и гумичките и дихтунгите на дюзите защото да не се случи след 6-7 месеца пак да тря се отваря - но това са си лично мой разсъжднея коѝто смятам и да осъществя.Реално дали ще дам 590 лв за повдигачи работа и гарнитура и силикон или 1000 за допълнителните неща и ще има известна вероятност да се наложи след някой друга година или месец да отварям за тея гумички-по добре е да го правя наред всичко сега смятам че ще е по евтино. Па и колата не е първа младост.
Открих и друго карах предното масло 5 на 40 мотук специфик за помпУ дюзУ около 12000 км и сега като нялях новото поутихнаха, но и като се постопли доста по тих стана мотора. Единствено ме притеснява факта дали вала е реагирал от това чукане?!?
Иначе видях и нещо ново май май се опитва да ми протича тандемната помпа. Има леко омазенено на долния винт на помпата и е нафта гарантирано. До тук вече зема да ми писва леко, не ща да предполагам ко следва от тук на сетне
Имам лек признак на въздух в горивната система - трудничко паля при топъл старт и от трудно имам предвид има няма 3-4 секунди въртя стартер. Дано бъркам. Изчетох всичко за дизелите из форума и ако някой каже че имат трудно палене при топъл старт тея знам за ко става дума ама това сега е доста по дълго от онова. И като е в байр колата (предницата и на горе) пали бая по трудно отколкото на обратно или на равно....или иначе казано "честита ми нова година"
Относно тракането кво открих аз: първо моята кола не духа от щеката както описват доста колеги из форума; второ в главата или по точно при вала горе има надув но след като махна капачката за маслото при загрял мотор на 90 градуса има си духане добро но не хвърля така масло както е описано за близък до тоя проблем с повдигачи. Маслените капки са съвсем малки и малко и падат на около 15-20 см радуис около гърловината за олиото. Па относно ремонта ако се докаже че са повдигачи работат опира до една интервенция която ми се струва най логична и тя е следната: хубаво е да се сменят реглажните болтове на дюзите и гумичките и дихтунгите на дюзите защото да не се случи след 6-7 месеца пак да тря се отваря - но това са си лично мой разсъжднея коѝто смятам и да осъществя.Реално дали ще дам 590 лв за повдигачи работа и гарнитура и силикон или 1000 за допълнителните неща и ще има известна вероятност да се наложи след някой друга година или месец да отварям за тея гумички-по добре е да го правя наред всичко сега смятам че ще е по евтино. Па и колата не е първа младост.
Открих и друго карах предното масло 5 на 40 мотук специфик за помпУ дюзУ около 12000 км и сега като нялях новото поутихнаха, но и като се постопли доста по тих стана мотора. Единствено ме притеснява факта дали вала е реагирал от това чукане?!?
Иначе видях и нещо ново май май се опитва да ми протича тандемната помпа. Има леко омазенено на долния винт на помпата и е нафта гарантирано. До тук вече зема да ми писва леко, не ща да предполагам ко следва от тук на сетне

Имам лек признак на въздух в горивната система - трудничко паля при топъл старт и от трудно имам предвид има няма 3-4 секунди въртя стартер. Дано бъркам. Изчетох всичко за дизелите из форума и ако някой каже че имат трудно палене при топъл старт тея знам за ко става дума ама това сега е доста по дълго от онова. И като е в байр колата (предницата и на горе) пали бая по трудно отколкото на обратно или на равно....или иначе казано "честита ми нова година"
- Evil_Master
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Колега работата ти наистина е сложна.
Забелязал ли си дали като ти намалее маслото, повдигачите започват да чаткат по силно? Пример - ако ти изчезне около 500-700 грама масло.
Иначе опитай с масло аз лично съм имал подобрен проблем, но беше от масло наречено RAVENOL, което масло ми наляха в сервиз "уж по грешка" помислих си, че са сменили двигателя
Иначе конкретно си писал, че като си сменял масло и намаляло тракането. Много вероятно е да му е заминала годността и вискозитета при големи обороти и температури си оказва влияние. Ще ти дам пример: преди 2 години на Калояново имаше майсторско каране и доста коли започнаха да шият като загряха маслото. Предната година (т.е. преди 3 години) и на мен ми се бе случило това, обаче налях льоманче 20W60 и спрях да шия. Та, какво искам да кажа ако двигателя ти е видял малко зор някога и си е загрял маслото, може да си започнал да тракаш по-вече, защото самото масло става като вода - което означава, че явно не е точното масло или е менте, или е старо като годност. Забелязал съм и друго на този тип мотори - ПД, като намалее маслото да речем с около 400-500 грама и мотора започва да загрява по-бързо и не само на ПД ами и на останалите дизели с роторна помпа 90-110 кс.и това става дори и зимата, което си е напълно логично. Може и ако ти е намаляло да си му помогнал да падне вискозитета, въпреки че пак говори лошо за маслото.
И относно тандем-помпата, там малко е филм ако се разминеш само с гарнитура ще е добре, иначе около 300 лв са по моргите. Във форума съм чел доста теми за проблеми с Т-помпата, виж погледни и ти, но щом е започнала да пали трудно от това е не на 100% ама на 90% - дано не съм лош пророк.
И имай предвид, че ПД двигателя е много натоварен двигател, доста е шумен и кофти маслата му помагат да стане още по шумен. И ако покараш по-вечеко време с кофти масла ефекта става необратим.
УСПЕХ
Забелязал ли си дали като ти намалее маслото, повдигачите започват да чаткат по силно? Пример - ако ти изчезне около 500-700 грама масло.
Иначе опитай с масло аз лично съм имал подобрен проблем, но беше от масло наречено RAVENOL, което масло ми наляха в сервиз "уж по грешка" помислих си, че са сменили двигателя

Иначе конкретно си писал, че като си сменял масло и намаляло тракането. Много вероятно е да му е заминала годността и вискозитета при големи обороти и температури си оказва влияние. Ще ти дам пример: преди 2 години на Калояново имаше майсторско каране и доста коли започнаха да шият като загряха маслото. Предната година (т.е. преди 3 години) и на мен ми се бе случило това, обаче налях льоманче 20W60 и спрях да шия. Та, какво искам да кажа ако двигателя ти е видял малко зор някога и си е загрял маслото, може да си започнал да тракаш по-вече, защото самото масло става като вода - което означава, че явно не е точното масло или е менте, или е старо като годност. Забелязал съм и друго на този тип мотори - ПД, като намалее маслото да речем с около 400-500 грама и мотора започва да загрява по-бързо и не само на ПД ами и на останалите дизели с роторна помпа 90-110 кс.и това става дори и зимата, което си е напълно логично. Може и ако ти е намаляло да си му помогнал да падне вискозитета, въпреки че пак говори лошо за маслото.
И относно тандем-помпата, там малко е филм ако се разминеш само с гарнитура ще е добре, иначе около 300 лв са по моргите. Във форума съм чел доста теми за проблеми с Т-помпата, виж погледни и ти, но щом е започнала да пали трудно от това е не на 100% ама на 90% - дано не съм лош пророк.
И имай предвид, че ПД двигателя е много натоварен двигател, доста е шумен и кофти маслата му помагат да стане още по шумен. И ако покараш по-вечеко време с кофти масла ефекта става необратим.
УСПЕХ
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Да се включа и аз за проблема с тандем помпата. И на мен ми беше насълзен долният винт и като ефект имах проблем с паленето на определен наклон. Въртене яко... Просто смених въпросната помпа с нова.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 04 мар 2012 23:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Колега колко пари купи помпата и чисто нова ли взе?
Колега Evil_Master мисля че симптомите които описа ги имам. Ще пробвам с друго масло дано се подобри работата на мотора без да трябва да се отваря-поне за сега.
Колега Evil_Master мисля че симптомите които описа ги имам. Ще пробвам с друго масло дано се подобри работата на мотора без да трябва да се отваря-поне за сега.
- Йордан Й
- Мнения: 81
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 18:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Проблем с повдигачи на AJM
Виж повдигачите дали са подбити и разпределителният вал дали е износен по "ръбовете", ако решиш да ги сменяш не експерементирай с ефтини например турски.имам глава от 116пд ако ти трябва нещо пиши ще видя какво е останало.поздрави
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с повдигачи на AJM
veskov написа:Колега колко пари купи помпата и чисто нова ли взе?
Колега Evil_Master мисля че симптомите които описа ги имам. Ще пробвам с друго масло дано се подобри работата на мотора без да трябва да се отваря-поне за сега.
Чисто нова. 650лв някъде беше.
Ест след като я смених не съм имал проблем с паленето!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 44 госта