Знам, че е добре възвратният клапан на бойлер да капе когато е пуснат и загравя.
До преди 3 дена всичко си беше ок. Загрява капе си и аз нямам притеснения.
Но от 3 дена го наблюдавам, че от клапане не капе. Бойлера си загрява но ме притеснява, че вътре налягането е огромно а клапана не извежда излишното.
Като го тествам и леко го отвивам излиза вода от него.
Но какъв е истинският тест с който мога да разбера дали този клапан може да ме изненада с гръмнал бойлер.
Възвратния клапан на бойлер не капе
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Не знам дали трябва да се притеснявам, но моя бойлер Елдом, с един оранжев клапан, никога не е капал!
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Споко бе човек.Докато стане да гръмва бойлера трябва още 2 защити да не сработят а именно терморегулатора и корпусната защита.
И все пак какъв ти е клапана.Моят откакто съм го купил не е капал никога.Варненски с пластмасов клапан.
Същия като на колегата отгоре
И все пак какъв ти е клапана.Моят откакто съм го купил не е капал никога.Варненски с пластмасов клапан.
Същия като на колегата отгоре
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
mely написа:И все пак какъв ти е клапана.
Ей го е :

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
не е задължително да капе като е включен
и на 2та ни бойлера не капят
но е хубаво да ги раздвижвате от време на време
аз като се сетя да речем веднъж в месеца го отварям и затвяр няколко пъти
и на 2та ни бойлера не капят
но е хубаво да ги раздвижвате от време на време
аз като се сетя да речем веднъж в месеца го отварям и затвяр няколко пъти
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Дръпни черното черчопче настрани - сложи кофичка отдоло.Клапана ще се продуха -и ако капе капе ак оне не.Но това не значи че не работи.Това продухване е важно и трябва да се прави переодично.
АААААААААА бързаци -спрете се де.
АААААААААА бързаци -спрете се де.

- MITKO_DVD
- Мнения: 6382
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
ivo_555 написа:Не знам дали трябва да се притеснявам, но моя бойлер Елдом, с един оранжев клапан, никога не е капал!

И моя е така вече 4 години,но между другото вече веднъж му го сменяха ,поради проблема че течеше постоянно

Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Запомнил съм от упътването, че клапана трябва да се продухва на всеки две седмици, и задължително след спиране на водата, сигурен съм, че бих запомнил ако е трябвало да капе! Пък и по добре че не капе, все щеше да е мокро около него, може би това е характерно за по стари модели клапани!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Тоя клапан, ако не ме лъже паметта отваря когато налягането мине 8 атмосфери, може и на 6 да е, не съм сигурен за точната цифра. Ако имате нормално налягане на водата 5-6 атм. нормално е при загряване на бойлера да прокапе клапана, защото налягането вътре в него се вдига с около 1-1,5 атм. При мен примерно налягането на водата при водомера е 2,5 атм и никога не съм го виждал да капе, докато отсреща на улицата къщите са на друга тръба и там налягането е такова, че като пуснеш водата от крана преди бойлера струята която излиза от клапана може да ти пореже пръста /там всички вече са с редуцил вентили при водомерите/
Иначе правилната експлоатация на клапана е тази
Иначе правилната експлоатация на клапана е тази
ivo_555 написа:Запомнил съм от упътването, че клапана трябва да се продухва на всеки две седмици, и задължително след спиране на водата, сигурен съм, че бих запомнил ако е трябвало да капе!
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе


на всички
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Не трябва да капе ! Той отваря само ако нялягането в бойлера се повиши аварийно . Това става ако си нагласил твърде висока температура или регулаторът е повреден и не изключва , и само ако имаш работещ възвратен клапан
.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Тоя клапан сработва на налягане над 6-8атмосфери.Ако ти капе когато загрее е нормално.Всеки друг теч е признак на високо налягане в мрежата и има 3 възможни решения
1.Монтиране на редуцир винтил за поддържане на нужното/или зададеното/ налягане в системата.Монтира се на главната тръба след водомера.Това е хубаво и за самите батерии и чешми,удължава им живота
2.Аз лично съм навит на този вариант,а именно ако помните през Тошево време как бяха оборудвани бойлерите:отделен възвратен клапан и отделен изпускателен,с врътка и пружина и си го нагласяш.Недостатък е,че при много голямо налягане във водопровода не можеш да го спреш,колкото и да го натягаш.Все още се продават.
3.Ако ще си купувате комбинирани клапани то избягвайте италианските,сработват на по-малко налягане.
Истинския тест е да го пробваш с нещо на 8 атмосфери дали ще сработи/ама с какво/.Ако имате качествени бойлери,те гърмят след 20 бара,а до тогава се предполага,че ще сработи и термо защитата/би метална пластина/.По-хубаво е да ти капе,отколкото обратното
1.Монтиране на редуцир винтил за поддържане на нужното/или зададеното/ налягане в системата.Монтира се на главната тръба след водомера.Това е хубаво и за самите батерии и чешми,удължава им живота
2.Аз лично съм навит на този вариант,а именно ако помните през Тошево време как бяха оборудвани бойлерите:отделен възвратен клапан и отделен изпускателен,с врътка и пружина и си го нагласяш.Недостатък е,че при много голямо налягане във водопровода не можеш да го спреш,колкото и да го натягаш.Все още се продават.
3.Ако ще си купувате комбинирани клапани то избягвайте италианските,сработват на по-малко налягане.
Истинския тест е да го пробваш с нещо на 8 атмосфери дали ще сработи/ама с какво/.Ако имате качествени бойлери,те гърмят след 20 бара,а до тогава се предполага,че ще сработи и термо защитата/би метална пластина/.По-хубаво е да ти капе,отколкото обратното
Последна промяна от Iezekil на Сря 20 мар 2013 22:44, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Възвратния клапан на бойлер не капе
Iezekil написа:... а именно ако помните през Тошево време как бяха оборудвани бойлерите:отделен възвратен клапан и отделен редуцир винтил специално за бойлер,с врътка и пружина и си го нагласяш...
Редуцирвентили , че има - има



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта