Значи ще мериш още веднъж когато стартера откаже да завърти.
9,5В е нормално напрежение заради огромната консумация на стартера.
Проблем със запалването, Клеморед+лоши връзки. Jetta2 >Решен
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Колегата ktamen те е насочил тотално към начина на проверка на веригата на тънкото кабелче до шалтера. От тук насетне следва профилактика на стартера. Има вероятност 86,4% след смяна на шалтера проблема да се оправи. Това е според мен. Успех.
п.п. По принцип имам представа от ремонт на стартери. На моя стартер на Голфето двойка дизел такива магии направих с четките, ама две години вече няма отказване -зиме и лете.
п.п. По принцип имам представа от ремонт на стартери. На моя стартер на Голфето двойка дизел такива магии направих с четките, ама две години вече няма отказване -зиме и лете.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Да не се върнем пак на клемореда,да се окаже че като дадеш на стартер се губи контакта?От разместени пластини примерно.мери!
Да си извадиш кабела към стартера и да го зачистиш,да не е окислил и да не контактува добре?
Мисля,че отговора си си дал сам още на първа страница но не ползваш гугъла по предназначение
Щях да те питам може ли да се бутне или да върти на скорост автоматика и ми светна.
Масово не обърнахме внимание,че колата е автоматик.Колегите се заблудиха и взеха да я третират като обикновена.Но след доста ровене с търсачката се оказа,че автоматиците имат някаква защита да го наречем,да не палят на скорост.Всички имат някакво реле което командва тока към стартера дали да се подава или не.Кое командва релето не знам.Намерих само за Ситроен май,че има някакъв датчик на скоростния лост който командва релето.Обаче други коли го нямат та не знам.Единствено ми светна от една тема,че можеш да опиташ палене както на положение паркинг,така и на 0.Даже ми хрумва да размърдаш лоста при следващия чакмак и пак да пробваш.
Не мога да ти кажа нищо повече,не знам даже дали е така.Можеш да си разглобиш лоста,но по-лесно е да потърсиш въпросното реле.
Другия български вариант е да си пуснеш директен кабел до стартера и готово,изолирал си датчика и релето

Да си извадиш кабела към стартера и да го зачистиш,да не е окислил и да не контактува добре?
Мисля,че отговора си си дал сам още на първа страница но не ползваш гугъла по предназначение

Щях да те питам може ли да се бутне или да върти на скорост автоматика и ми светна.
Масово не обърнахме внимание,че колата е автоматик.Колегите се заблудиха и взеха да я третират като обикновена.Но след доста ровене с търсачката се оказа,че автоматиците имат някаква защита да го наречем,да не палят на скорост.Всички имат някакво реле което командва тока към стартера дали да се подава или не.Кое командва релето не знам.Намерих само за Ситроен май,че има някакъв датчик на скоростния лост който командва релето.Обаче други коли го нямат та не знам.Единствено ми светна от една тема,че можеш да опиташ палене както на положение паркинг,така и на 0.Даже ми хрумва да размърдаш лоста при следващия чакмак и пак да пробваш.
Не мога да ти кажа нищо повече,не знам даже дали е така.Можеш да си разглобиш лоста,но по-лесно е да потърсиш въпросното реле.
Другия български вариант е да си пуснеш директен кабел до стартера и готово,изолирал си датчика и релето



Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Защитата на скоростният лост беше първото нещо което и аз набедих, затова го разпарчудисах и почистих всички контакти, а вчера като четох по разни форуми намерих кое реле е за него и като го разгледах, излиза че някой вече я е "излекувал" тази "система срещу нежелателно запалване"
За клемореда, скоро ще ми доставят новият и ще елиминираме и тази вероятност.
Тези дни като имам време ще зачистя и кабелите.
Интересното е че предишният път като го мерих, въпреки че не запали имаше пад на напрежението като дадох на старт?
Стартераът го сменях преди 4 години и се надявам да не е почнал да сдава багажа толкова бързо?
До преди ktamen да ме светне си мислех че червеният кабел е така нареченият "дебел кабел за стартера" и не исках да се базикам с него, но сега се замислям и дали да не сложа релето на бутона който имам и да не се занимавам?

За клемореда, скоро ще ми доставят новият и ще елиминираме и тази вероятност.
Тези дни като имам време ще зачистя и кабелите.
Интересното е че предишният път като го мерих, въпреки че не запали имаше пад на напрежението като дадох на старт?
Стартераът го сменях преди 4 години и се надявам да не е почнал да сдава багажа толкова бързо?
До преди ktamen да ме светне си мислех че червеният кабел е така нареченият "дебел кабел за стартера" и не исках да се базикам с него, но сега се замислям и дали да не сложа релето на бутона който имам и да не се занимавам?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Дам,накрая ще излязат шалтер или четки,подвеждащото беше че палеше с друг кабел.Все пак го провери за окис.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
x15 написа:Интересното е че предишният път като го мерих, въпреки че не запали имаше пад на напрежението като дадох на старт?
Щом има толкова голям пад значи има лоша връзка/и, ако до шалтера стигат 10 волта той пак трябва да сработи и накрая може да се окаже, че наистина проблема е в него. Все пак щом преди си палил с директен кабел шалтера трябва да си е наред, ама ...
Сложи лампа и измери колко волта стигат до шалтера. Щом при клемореда и на двата кабела напрежението е 10,5В значи клемореда си е наред.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
въпросния кабел от клемореда до стартера минава през реле-защитата.Как точно са го оправили това,щом не стига ток значи не е оправено..да пробва с мост до самото реле,след него вече е стартера на ред.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 26 юни 2011 17:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Испания
Re: (Решен) Проблем със запалването - Клеморед (Jetta; Golf)
x15 написа:С новото винтче отстрани, няма да ти се налага да сваляш волана за да свалиш клемореда!
на мен ми се наложи да го сваля пак клемореда и ми отне 30 секунди (при свалени кори)
Колеги, ако ще слагате нов клеморед, защо просто не избиете (извадите с клещи) старият клеморед (държи се на една видиика закачена на малко пластмасово ухо) и закрепите новият по описаният по-горе начин?
Ето схема на клемореда ако на някой му потрябва:
П.П. по № 2 има ток само ако е монтиран на патрона (ключа натиска средната част на клемореда)
Под OFF имам в предвид с изваден ключ!Иначе на мен първата позиция на ключа нещо ми се губи?
При мене в №1 има сив тънък кабел, не знам за какво е, колата ми е Голф3, 94г., АБУ.
№2 е червено-кафяв
№3 е червен дебел
№4 е червено-черен дебел
№5 черно-жълт
№6 черно-син
Интересува ме №6 за какво.Логиката ми посказва че е за бензиновата помпа, след като в нея има ток и при двете позиции на ключа: контакт и стартер.При мене проблема е че стартера върти а пали когато си иска.Приложих съвета на един от постовете в тази тема:да разклатя ключа нагоре-надолу докато въртя на стартер.И пали всеки път, така разбрах че проблема е в клемореда.Преди това ходих на майстор и установихме че не винаги когато въртя стартера дюзата пръска бензин в карбуратора и палеше по-често когато въртя стартера само за секунда и то при връщането на ключа в положение контакт.Та затова искам да знам дали кабел №6 е за бензиновата помпа.За сега съм вързал едно бутонче на кабели №4 и №6 и си пали винаги (ключа го давам само на контакт), вързал съм ги паралелно, така че да може да с епали и с ключа.
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Iezekil написа:Дам,накрая ще излязат шалтер или четки,подвеждащото беше че палеше с друг кабел.Все пак го провери за окис.
Стартера го сменях преди 4 год, колко време изкарват четките?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Зависи колко пъти го ползваш на ден и по колко въртиш.4години не е малко.
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

- moreg
- Мнения: 478
- Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Колега x15 поздравления за хубавата тема, изчетох я внимателно и горе долу ми се изясни!
Аз ще те посъветвам следното
Вземи кабели, които дават ток от един автомобил когато акумулатора на другия е паднал, и ги свържи деректно от акумулатора към стартера! и ако стартера си завърти нормално и двигателя запали значи в него спираш да се съмняваш!!!
Понеже съм имал горе долу сходния с твоя случай при мене се получи нещо, което ме смая
Оказа се че при мене силовия плюсов кабел, който излиза от стартера и отива директно на плюса на акумулатора, губи напрежение от това че самата букса там където е стисната за кабела (горе на клемата на акумулатора) беше окислила и просто напрежението нестигаше вапреки че беше стисната поне на поглед много здраво
и въпреки това стартера не пожелаваше да завърти, пък в същото време бендикса изхвърляше но тока недостига за да зъвърти двигателя..... Така че подай си ток директно с дебелите кабели от акумулатора към стартера и ако завърти ето ти решението, сваляй буксата на силовия кабел почиствай я и я запоявай яко! Също така както ти е писал ktamen запои с поялник всички връзки където са наставени, защото и от това се губи напрежението!
Аз не съм мерил с мултицета колко точно волта отиват към стартера, когато въртиш през ключа, но си мисля че 9V са малко
колкото и голям консуматор да е стартера
Мисля си от това, което прочетох в темата ти че ти се губи някъде напрежението по веригата, но пробвай по начина, по който ти написах поне за да се увериш дали стартера е наред
Относно клемореда вътре той е малко като часовников механизъм и не е хубаво да се отваря и ремонтира защото после обикновенно резултата е незодоволителен, пък и самия клеморед не е някаква кой знае каква скъпа част за да се ремонтира! Хубаво е да си сложиш нов и или ако не нов поне проверен неотварян клеморед
въпреки че аз си мисля, че проблема ти не е от него 
Аз ще те посъветвам следното

Понеже съм имал горе долу сходния с твоя случай при мене се получи нещо, което ме смая


Аз не съм мерил с мултицета колко точно волта отиват към стартера, когато въртиш през ключа, но си мисля че 9V са малко



Относно клемореда вътре той е малко като часовников механизъм и не е хубаво да се отваря и ремонтира защото после обикновенно резултата е незодоволителен, пък и самия клеморед не е някаква кой знае каква скъпа част за да се ремонтира! Хубаво е да си сложиш нов и или ако не нов поне проверен неотварян клеморед


Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

стартера ми е между двигателя и купето и няма как да му закача директно ток, но уикенда ще меря/чистя кабеляците. Само трябва да си купя нови кабели на мултицета че на старите им се случи "случка" (не оставяите мултицета без надзор в двигателният отсег)

- moreg
- Мнения: 478
- Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
x15 написа::) Благодаря колега,
стартера ми е между двигателя и купето и няма как да му закача директно ток, но уикенда ще меря/чистя кабеляците. Само трябва да си купя нови кабели на мултицета че на старите им се случи "случка" (не оставяите мултицета без надзор в двигателният отсег)
Задължително намери начин да дадеш директно ток от акумулатора на стартера иначе така с гадаене трудно става! Явно на този автоматик са му монтирали стартера на някакво недъстъпно място



- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2
Проверката на стартера е доста по-сложна от това да му се подаде ток директно. Явно проблем не винаги се проявява и ще е доста трудно да се разбере откъде е белята. И дали е само една беля защото може проблемите да са няколко.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта