Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
- policaqqq
- Мнения: 254
- Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
http://emeperformance.com/other%20produ ... alogue.pdf
Тук има такъв модел, за който говоря - Large hot-small cold
Така свалих колата от автовоза преди 6 години - събери чарк. От начало всеки си мислеше дори и аз че е ААЗ но в последствие се акоза друго. Преди на гонка Варна-Златни пясъци 110 коня ТДИ го оставях доста след мен но... след ремонти и фалшиви части уж оригинални му се *** майката.
Тук има такъв модел, за който говоря - Large hot-small cold
Така свалих колата от автовоза преди 6 години - събери чарк. От начало всеки си мислеше дори и аз че е ААЗ но в последствие се акоза друго. Преди на гонка Варна-Златни пясъци 110 коня ТДИ го оставях доста след мен но... след ремонти и фалшиви части уж оригинални му се *** майката.
- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Дай една снимка на двигателя да го видиме 

- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Здравейте колеги, наскоро реших да сложа един кулер и на мойта AAZ-тка(Vento 1.9TD). Реших че ще е централен и след като се сдобих вече с интеркулера остана само да видя от къде ще се пуснат тръбите и кой ще пусне повечко гориво.
Изчетох доста теми и на двойки и на тройки и на венто как са сложени, какви резултати дават сравнение със стоковите мотори и т.н. Въпреки темите които изчетох не можах да добия представа за две неща. Къде влизат двете тръби от интеркулера в турбото и директно за него ли се вързват или е друга схемата(всякаква информация по този въпрос ще е полезна, не се плаша да прочета някоя статия или тема повече за да си отговоря, но не намерих нищо из форума). И другия въпрос е как точно става това пускане на горивото? Гледах из темата снимки и както някой от колегите беше споменал малко се различават някой нещо(конкретизирам стр.2 и стр.3). Нямам намерения да я правя за ралита и т.н просто малко повечко мощност да вкарам и да спадне разхода на гориво при нормално каране.
Също така ако някой знае майстор(или някой колега който успешно се е справил с това), който е правил такива модификации в Хасковска област да драсне едно ЛС със координати.
П.п.: Какво ще стане ако карам 1-2 месеца с инсталиран интеркулер, но без подадено повече гориво към двигателя.
Изчетох доста теми и на двойки и на тройки и на венто как са сложени, какви резултати дават сравнение със стоковите мотори и т.н. Въпреки темите които изчетох не можах да добия представа за две неща. Къде влизат двете тръби от интеркулера в турбото и директно за него ли се вързват или е друга схемата(всякаква информация по този въпрос ще е полезна, не се плаша да прочета някоя статия или тема повече за да си отговоря, но не намерих нищо из форума). И другия въпрос е как точно става това пускане на горивото? Гледах из темата снимки и както някой от колегите беше споменал малко се различават някой нещо(конкретизирам стр.2 и стр.3). Нямам намерения да я правя за ралита и т.н просто малко повечко мощност да вкарам и да спадне разхода на гориво при нормално каране.
Също така ако някой знае майстор(или някой колега който успешно се е справил с това), който е правил такива модификации в Хасковска област да драсне едно ЛС със координати.
П.п.: Какво ще стане ако карам 1-2 месеца с инсталиран интеркулер, но без подадено повече гориво към двигателя.
- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Тръбите на кулера се свързват с турбината и колекторите кривия маркуч на турбото тоест. За горивото има един болт от вътрешния край на гнп с контрагайка 13 и права отвертка. Като завиваш се увеличава горивото съответно и оборотите, тях ги коригираш от малкия болт зад помпата. Ама внимавай че почва да пуши яко и загрява доста. Говоря помпа бош... С кулер и без надуване на турбото (ако то позволява това) и без пуснато гориво колата ще сппре ептен. Според мен ако ще слагаш кулера сам прочети повечко, че като гледам неси много запознат. Да не прецакаш нещо...
-
shanadjiqta
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
моята помпа е на двойка СБ с кулера.Чувал съм,че на ААЗ са същите и ако е така се надявам да съм ти полезен.
Ето я предната шпилка за максималните обороти( в случая сме ги пуснали на макс):

Това е задната шпилка за която говори колегата над мен за празния ход:

Колкото по-малко стърчи от този край толкова по-ниски са оборотите на празния ход.Сваляш оборотите на 600-700 ( да е близо до гасненето) и почваш да навиваш ей тоя болт с отвор за права отвертка(тук е сниман прекалено близо-този на преден план под жълтата тръбичка),като преди това отхлабваш контрагайката 13:

Навиваш докато оборотите ти се вдигнат до 1200-1300 и в комбинация с навито турбо на 1,2 бара някъде нещата стават доста приятни
Успех!
Ето я предната шпилка за максималните обороти( в случая сме ги пуснали на макс):

Това е задната шпилка за която говори колегата над мен за празния ход:

Колкото по-малко стърчи от този край толкова по-ниски са оборотите на празния ход.Сваляш оборотите на 600-700 ( да е близо до гасненето) и почваш да навиваш ей тоя болт с отвор за права отвертка(тук е сниман прекалено близо-този на преден план под жълтата тръбичка),като преди това отхлабваш контрагайката 13:

Навиваш докато оборотите ти се вдигнат до 1200-1300 и в комбинация с навито турбо на 1,2 бара някъде нещата стават доста приятни
- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
lenovec да, не съм запознат, но имам желание да го направя и да пробвам и да прочета някакви неща, че да се запозная по-добре(ясно ми е че няма как да стана майстор с една книга или едно обяснение). Ако знаеш някакви полезни сайтове из нета, сподели ги, ще са от полза на много хора
shanadjiqta
Тази шпилка дига оборотите в спряло положение или дига оборотите на колата като цяло
Иначе по пускането на горивото всичко ми се изясни. Остана да преценя вече колко ще се пусне.
Мерси за отговори и да идва по-бързо Великден, че да почвам да я правя
п.П.:Добър майстор все още се издирва из Хасковска(Старозагорска) област, който знае да споделя - от полза ще е
shanadjiqta
Ето я предната шпилка за максималните обороти( в случая сме ги пуснали на макс)
Тази шпилка дига оборотите в спряло положение или дига оборотите на колата като цяло
Мерси за отговори и да идва по-бързо Великден, че да почвам да я правя
п.П.:Добър майстор все още се издирва из Хасковска(Старозагорска) област, който знае да споделя - от полза ще е
- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Ами тук из форума има достатъчно информация. Аз доста неща научих от тук 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Говорите неща ,които не са така. Сток гориво и сток налягане + интеркулер ефекта е добър,а не обратното както сподели колега по -горе ,че става по лошо . Аз инсталирах кулер и останах със сток налягане от 0.7 на ККК К14 и от 3000 оборота на горе колата стана по различна от преди . Много по пъргава ,а и извън града ми падна разхода чувствително с карана около 90 - 100 км/ч . Увеличаването на гориво от болт "13" на помпата не е много разумен ход ,защото увеличава времето на пръскане по целия диапазон и в ниските колата в турболаг много пуши ,загрявя,гори и износва мотора. За правилната интервенция си има Бууст пин ,който може да бъде правилно шлайфан за целта и да пуска пропорционално горивото спрямо налягането. Този бууст пин го приемето като дебитомера на тези коли с механично управление.Искам да ви споделя ,че по голям турбо лаг не става ... аз имам 1.1 налягане на 2000 оборота без пушек в турболага . Колата ми не пуши , след ремонта ,който извърших предната година автомобила гори 6.2 градски разход на къси разстояния лятно с нормално каране и 4.5 извън града. Време последно засичане до 100 е 8.3 сек !!!
- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Колега сподели повече за този Бууст пин. Аз все още не съм почнал с ремонта(към средата на април ще сложа началото) и събирам още информации и чета назад напред.
Тъй като около мен не знам свестен сервиз или майстор, мислех само да си пипна горивото, а турбото да го оставя така, защото както споменах и в първия си пост - няма да правя кола за писта.
Ако не ти е проблем сподели как стават нещата с бууст пин-а или дай линкче да разгледам, ще бъде от полза и на други колеги
Тъй като около мен не знам свестен сервиз или майстор, мислех само да си пипна горивото, а турбото да го оставя така, защото както споменах и в първия си пост - няма да правя кола за писта.
Ако не ти е проблем сподели как стават нещата с бууст пин-а или дай линкче да разгледам, ще бъде от полза и на други колеги
- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Качвам една "жива" снимка на бууст-пина
.Вижда се ,че има значение какъв е профила му и как по-адекватно се подава и горивото.Малко по-скосен ъгъл и ще има по-бърза реакция на мотора.За съжаление нещо не отваря правилно "снимката",затова качвам и линк http://faq.piranha-net.de/index.php?id=26&node=11 Да добавя и "тунинг бууст пин" http://www.x-parts.de/Turbolader-und-Zu ... 16464.html Прочетох набързо инфото му и ми се "наби" следното
Mit diesem Tuningkegel, 190 Bar Einspritzdüsen, einem Dampfrad mit 1,4 Bar Ladedruck, einem großen Ladeluftkühler und einer darauf abgestimmten Einspritzpumpe können Leistungen von bis zu 130 PS erreicht werden.
С този тунинг бууст пин ,190 бара дюзи, бууст контролер на 1.4 бара налягане турбо,по-голям кулер и съответно настроена ГНП могат да се достигнат мощности до 130 к.с. ...
Скивай народе какво може AAZ- AFN-а ряпа да яде
( в кръга на шегата
)
Mit diesem Tuningkegel, 190 Bar Einspritzdüsen, einem Dampfrad mit 1,4 Bar Ladedruck, einem großen Ladeluftkühler und einer darauf abgestimmten Einspritzpumpe können Leistungen von bis zu 130 PS erreicht werden.
Скивай народе какво може AAZ- AFN-а ряпа да яде
( в кръга на шегата
)- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Градски мойто ЛДА не е като това от снимката. Даже май ти го показах 
- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
На мен това с болта и контра гайката ми се вижда по лесно за изпълнение отколкото да изпиля боост пин-а. А като чета хората са доволни и от двете модификации.
Към колегите, които са си пуснали горивото споделете има ли някаква мярка колко точно трябва да се навие или всичко е индивидуално.
Към колегите, които са си пуснали горивото споделете има ли някаква мярка колко точно трябва да се навие или всичко е индивидуално.
- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
killvanrea написа:На мен това с болта и контра гайката ми се вижда по лесно за изпълнение отколкото да изпиля боост пин-а. А като чета хората са доволни и от двете модификации.
Към колегите, които са си пуснали горивото споделете има ли някаква мярка колко точно трябва да се навие или всичко е индивидуално.
Сега ,всичко е строго индивидуално!...Ще кажа един начин ,но ще е малко неточен.Мотора да е загрял добре!Смъкваш оборотите(ниските) на колата на около 600 -ще тресе яко! Разхлабваш контрагайката на шпилката за цикловата порция и завиваш шпилката около 3/4 до 1 оборот ,оборотите се качват до към 1100-1200 смъкваш ги до към 900.Ако не се качат оборотите -още 1/4 до 1/2 завиваш .Ако обаче забележиш "кадене" на ниски -развиваш 1/4 шпилката. Подаваш газ до към 2000 оборота и задържаш -трябва да си готов във всеки един момент да угасиш колата щото може да се изфорсира много гадно на макс ,в първите 2-3 сек. пропушва ,но после трябва да се изчисти !Няколко пъти подаваш по-рязко газ и отпускаш педала да видиш ,дали бързо спадат оборотите до ниски ! Не спадат ли (или много бавно)-налага се пак корекция на шпилката -развиваш още малко! Този начин не е най-добрия ,но върши работа ...
-
shanadjiqta
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
със сигурност не става от един път-нагласяш,караш едно кръгче,после пак донагласяш и така.Оптималният вариант се получава когато задната шпилка съвсем леко подпира задния край на рамото,което се движи при подаване на газ и като ти се застопорят оборотите на 1200.Повече не е добре да пускаш нафта,защото там почват форсирания и задържания на 3000-4000 оборота.Това ми се случи наскоро след като разручках тотално моята помпа,преди това не беше ставало.
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Колега ventotdi ще ми разясниш ли,как точно се преработва буус пина,къде точно се пили и с колко или си го правил-пробвал и после пак така докато не ти хареса ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта
