


Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
- policaqqq
- Мнения: 254
- Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
http://emeperformance.com/other%20produ ... alogue.pdf
Тук има такъв модел, за който говоря - Large hot-small cold
Така свалих колата от автовоза преди 6 години - събери чарк. От начало всеки си мислеше дори и аз че е ААЗ но в последствие се акоза друго. Преди на гонка Варна-Златни пясъци 110 коня ТДИ го оставях доста след мен но... след ремонти и фалшиви части уж оригинални му се *** майката.
Тук има такъв модел, за който говоря - Large hot-small cold
Така свалих колата от автовоза преди 6 години - събери чарк. От начало всеки си мислеше дори и аз че е ААЗ но в последствие се акоза друго. Преди на гонка Варна-Златни пясъци 110 коня ТДИ го оставях доста след мен но... след ремонти и фалшиви части уж оригинални му се *** майката.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Дай една снимка на двигателя да го видиме 

- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Здравейте колеги, наскоро реших да сложа един кулер и на мойта AAZ-тка(Vento 1.9TD). Реших че ще е централен и след като се сдобих вече с интеркулера остана само да видя от къде ще се пуснат тръбите и кой ще пусне повечко гориво.
Изчетох доста теми и на двойки и на тройки и на венто как са сложени, какви резултати дават сравнение със стоковите мотори и т.н. Въпреки темите които изчетох не можах да добия представа за две неща. Къде влизат двете тръби от интеркулера в турбото и директно за него ли се вързват или е друга схемата(всякаква информация по този въпрос ще е полезна, не се плаша да прочета някоя статия или тема повече за да си отговоря, но не намерих нищо из форума). И другия въпрос е как точно става това пускане на горивото? Гледах из темата снимки и както някой от колегите беше споменал малко се различават някой нещо(конкретизирам стр.2 и стр.3). Нямам намерения да я правя за ралита и т.н просто малко повечко мощност да вкарам и да спадне разхода на гориво при нормално каране.
Също така ако някой знае майстор(или някой колега който успешно се е справил с това), който е правил такива модификации в Хасковска област да драсне едно ЛС със координати.
П.п.: Какво ще стане ако карам 1-2 месеца с инсталиран интеркулер, но без подадено повече гориво към двигателя.
Изчетох доста теми и на двойки и на тройки и на венто как са сложени, какви резултати дават сравнение със стоковите мотори и т.н. Въпреки темите които изчетох не можах да добия представа за две неща. Къде влизат двете тръби от интеркулера в турбото и директно за него ли се вързват или е друга схемата(всякаква информация по този въпрос ще е полезна, не се плаша да прочета някоя статия или тема повече за да си отговоря, но не намерих нищо из форума). И другия въпрос е как точно става това пускане на горивото? Гледах из темата снимки и както някой от колегите беше споменал малко се различават някой нещо(конкретизирам стр.2 и стр.3). Нямам намерения да я правя за ралита и т.н просто малко повечко мощност да вкарам и да спадне разхода на гориво при нормално каране.
Също така ако някой знае майстор(или някой колега който успешно се е справил с това), който е правил такива модификации в Хасковска област да драсне едно ЛС със координати.
П.п.: Какво ще стане ако карам 1-2 месеца с инсталиран интеркулер, но без подадено повече гориво към двигателя.
- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Тръбите на кулера се свързват с турбината и колекторите кривия маркуч на турбото тоест. За горивото има един болт от вътрешния край на гнп с контрагайка 13 и права отвертка. Като завиваш се увеличава горивото съответно и оборотите, тях ги коригираш от малкия болт зад помпата. Ама внимавай че почва да пуши яко и загрява доста. Говоря помпа бош... С кулер и без надуване на турбото (ако то позволява това) и без пуснато гориво колата ще сппре ептен. Според мен ако ще слагаш кулера сам прочети повечко, че като гледам неси много запознат. Да не прецакаш нещо...
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
моята помпа е на двойка СБ с кулера.Чувал съм,че на ААЗ са същите и ако е така се надявам да съм ти полезен.
Ето я предната шпилка за максималните обороти( в случая сме ги пуснали на макс):

Това е задната шпилка за която говори колегата над мен за празния ход:

Колкото по-малко стърчи от този край толкова по-ниски са оборотите на празния ход.Сваляш оборотите на 600-700 ( да е близо до гасненето) и почваш да навиваш ей тоя болт с отвор за права отвертка(тук е сниман прекалено близо-този на преден план под жълтата тръбичка),като преди това отхлабваш контрагайката 13:

Навиваш докато оборотите ти се вдигнат до 1200-1300 и в комбинация с навито турбо на 1,2 бара някъде нещата стават доста приятни
Успех!
Ето я предната шпилка за максималните обороти( в случая сме ги пуснали на макс):

Това е задната шпилка за която говори колегата над мен за празния ход:

Колкото по-малко стърчи от този край толкова по-ниски са оборотите на празния ход.Сваляш оборотите на 600-700 ( да е близо до гасненето) и почваш да навиваш ей тоя болт с отвор за права отвертка(тук е сниман прекалено близо-този на преден план под жълтата тръбичка),като преди това отхлабваш контрагайката 13:

Навиваш докато оборотите ти се вдигнат до 1200-1300 и в комбинация с навито турбо на 1,2 бара някъде нещата стават доста приятни

- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
lenovec да, не съм запознат, но имам желание да го направя и да пробвам и да прочета някакви неща, че да се запозная по-добре(ясно ми е че няма как да стана майстор с една книга или едно обяснение). Ако знаеш някакви полезни сайтове из нета, сподели ги, ще са от полза на много хора
shanadjiqta
Тази шпилка дига оборотите в спряло положение или дига оборотите на колата като цяло
Иначе по пускането на горивото всичко ми се изясни. Остана да преценя вече колко ще се пусне.
Мерси за отговори и да идва по-бързо Великден, че да почвам да я правя
п.П.:Добър майстор все още се издирва из Хасковска(Старозагорска) област, който знае да споделя - от полза ще е

shanadjiqta
Ето я предната шпилка за максималните обороти( в случая сме ги пуснали на макс)
Тази шпилка дига оборотите в спряло положение или дига оборотите на колата като цяло

Мерси за отговори и да идва по-бързо Великден, че да почвам да я правя

п.П.:Добър майстор все още се издирва из Хасковска(Старозагорска) област, който знае да споделя - от полза ще е

- lenovec
- Мнения: 172
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Ами тук из форума има достатъчно информация. Аз доста неща научих от тук 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Говорите неща ,които не са така. Сток гориво и сток налягане + интеркулер ефекта е добър,а не обратното както сподели колега по -горе ,че става по лошо . Аз инсталирах кулер и останах със сток налягане от 0.7 на ККК К14 и от 3000 оборота на горе колата стана по различна от преди . Много по пъргава ,а и извън града ми падна разхода чувствително с карана около 90 - 100 км/ч . Увеличаването на гориво от болт "13" на помпата не е много разумен ход ,защото увеличава времето на пръскане по целия диапазон и в ниските колата в турболаг много пуши ,загрявя,гори и износва мотора. За правилната интервенция си има Бууст пин ,който може да бъде правилно шлайфан за целта и да пуска пропорционално горивото спрямо налягането. Този бууст пин го приемето като дебитомера на тези коли с механично управление.Искам да ви споделя ,че по голям турбо лаг не става ... аз имам 1.1 налягане на 2000 оборота без пушек в турболага . Колата ми не пуши , след ремонта ,който извърших предната година автомобила гори 6.2 градски разход на къси разстояния лятно с нормално каране и 4.5 извън града. Време последно засичане до 100 е 8.3 сек !!!
- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Колега сподели повече за този Бууст пин. Аз все още не съм почнал с ремонта(към средата на април ще сложа началото) и събирам още информации и чета назад напред.
Тъй като около мен не знам свестен сервиз или майстор, мислех само да си пипна горивото, а турбото да го оставя така, защото както споменах и в първия си пост - няма да правя кола за писта.
Ако не ти е проблем сподели как стават нещата с бууст пин-а или дай линкче да разгледам, ще бъде от полза и на други колеги
Тъй като около мен не знам свестен сервиз или майстор, мислех само да си пипна горивото, а турбото да го оставя така, защото както споменах и в първия си пост - няма да правя кола за писта.
Ако не ти е проблем сподели как стават нещата с бууст пин-а или дай линкче да разгледам, ще бъде от полза и на други колеги

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Качвам една "жива" снимка на бууст-пина
.Вижда се ,че има значение какъв е профила му и как по-адекватно се подава и горивото.Малко по-скосен ъгъл и ще има по-бърза реакция на мотора.За съжаление нещо не отваря правилно "снимката",затова качвам и линк http://faq.piranha-net.de/index.php?id=26&node=11 Да добавя и "тунинг бууст пин" http://www.x-parts.de/Turbolader-und-Zu ... 16464.html Прочетох набързо инфото му и ми се "наби" следното
Mit diesem Tuningkegel, 190 Bar Einspritzdüsen, einem Dampfrad mit 1,4 Bar Ladedruck, einem großen Ladeluftkühler und einer darauf abgestimmten Einspritzpumpe können Leistungen von bis zu 130 PS erreicht werden.
С този тунинг бууст пин ,190 бара дюзи, бууст контролер на 1.4 бара налягане турбо,по-голям кулер и съответно настроена ГНП могат да се достигнат мощности до 130 к.с. ...
Скивай народе какво може AAZ- AFN-а ряпа да яде
( в кръга на шегата
)

Mit diesem Tuningkegel, 190 Bar Einspritzdüsen, einem Dampfrad mit 1,4 Bar Ladedruck, einem großen Ladeluftkühler und einer darauf abgestimmten Einspritzpumpe können Leistungen von bis zu 130 PS erreicht werden.







- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Градски мойто ЛДА не е като това от снимката. Даже май ти го показах 

- killvanrea
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 14 ное 2010 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Любимец
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
На мен това с болта и контра гайката ми се вижда по лесно за изпълнение отколкото да изпиля боост пин-а. А като чета хората са доволни и от двете модификации.
Към колегите, които са си пуснали горивото споделете има ли някаква мярка колко точно трябва да се навие или всичко е индивидуално.
Към колегите, които са си пуснали горивото споделете има ли някаква мярка колко точно трябва да се навие или всичко е индивидуално.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
killvanrea написа:На мен това с болта и контра гайката ми се вижда по лесно за изпълнение отколкото да изпиля боост пин-а. А като чета хората са доволни и от двете модификации.
Към колегите, които са си пуснали горивото споделете има ли някаква мярка колко точно трябва да се навие или всичко е индивидуално.
Сега ,всичко е строго индивидуално!...Ще кажа един начин ,но ще е малко неточен.Мотора да е загрял добре!Смъкваш оборотите(ниските) на колата на около 600 -ще тресе яко! Разхлабваш контрагайката на шпилката за цикловата порция и завиваш шпилката около 3/4 до 1 оборот ,оборотите се качват до към 1100-1200 смъкваш ги до към 900.Ако не се качат оборотите -още 1/4 до 1/2 завиваш .Ако обаче забележиш "кадене" на ниски -развиваш 1/4 шпилката. Подаваш газ до към 2000 оборота и задържаш -трябва да си готов във всеки един момент да угасиш колата щото може да се изфорсира много гадно на макс ,в първите 2-3 сек. пропушва ,но после трябва да се изчисти !Няколко пъти подаваш по-рязко газ и отпускаш педала да видиш ,дали бързо спадат оборотите до ниски ! Не спадат ли (или много бавно)-налага се пак корекция на шпилката -развиваш още малко! Този начин не е най-добрия ,но върши работа ...
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
със сигурност не става от един път-нагласяш,караш едно кръгче,после пак донагласяш и така.Оптималният вариант се получава когато задната шпилка съвсем леко подпира задния край на рамото,което се движи при подаване на газ и като ти се застопорят оборотите на 1200.Повече не е добре да пускаш нафта,защото там почват форсирания и задържания на 3000-4000 оборота.Това ми се случи наскоро след като разручках тотално моята помпа,преди това не беше ставало.
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Силов тунинг на 1,9TD AAZ - вече и реален резултат 126whp!!!
Колега ventotdi ще ми разясниш ли,как точно се преработва буус пина,къде точно се пили и с колко или си го правил-пробвал и после пак така докато не ти хареса ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта