Няколко въпроса за VR6 2.8

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот Cern Swiss » Нед 11 мар 2012 21:09


И що сменяте водна помпа с ремъка, ако не е тайна за непросветените? :roll:
Говорим за моторите, на които тя е външна на другия ремък. :idea:
Смяна на ангренаж на едновалка е елементарна, бърза и евтина процедура.




i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот i3v3a3n » Нед 11 мар 2012 21:11


колегата тил добри работи е казал ...
ще добавя не е важно какъв двигател ще вземеш а по скоро в какво състояние и на колко годинки и километри ще е .... каквото и да вземеш ще се ръсиш по него няма начин ако искаш да караш кола ... за частите не го мисли всички са горе долу в еднакви граници и за малки и за големи мотори зависи от къде и с колко ти надуват цената на всички е ясно че една част може да струва и 2 и 20лв въпроса за оригиналността е много, много спорен , истината е най евтиното е най добро , щото е най евтино и като се счупи после няма да те е яд че си дал куп пари за скъп оригинален уж боклук... за разхода на гориво според мен това също не трябва да те притеснява , разхода си е разход при всички случаи ще имаш по голям разход по подръжка какъвто и двигател да имаш, газифицирането също не е проблем пражи се
извода е в какво състояние е това е най важното ... ако е в добро и можеш да гарантираш няколко години без глобални ремонти само текущи консумативи взимай и изобщо не го мисли... имай в предвид обаче че при такъв як мотор няма как да не е пилван през годинките и яко ръчка и ако е бил само консуматор собственика без да влага нищо по подръжка рискът е голям , може би по голям от колкото да вземеш по слаб двигател


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот pe6kata » Нед 11 мар 2012 22:06


TiL написа:Айде двамата пишкодръвчовци да млъкнат най-после :lol: НЕ се обиждайте ама прекалихте :) Единствено виждам смисъл в последното мнение на колегата където е съпоставил цена за консуматив на вр6 и цена за консуматив за по-малък двигател(тука с ангренажа не съм съгласен ама...)


mhihi

преди много години като си вземах абф слушах същите приказки (тогава абф беше екзотика...)

Смисъл в последното мнение няма. Съпостаква вр6 с малък двигател, добре де, посочете за кой точно малък двигател става въпрос.

Имал съм/имам преки наблюдения върху 1.3 карб, 1.8 моно две три, пълна (пф), г60, абф, няколко вр6 и отчасти 1.8т
Отделно имам имам доста детайлна представа и за тди-тата докъм 2003-2004 и смея да твърдя донякъде и за останалите бенз. мотори от въпросния период

Пиша го това, не за да се правя на интересен, а просто щото имам някаква база за сравнение и пишейки, заставам зад думите си. Ремонтите общо взето си ги правя сам.

Ангренажа е най-малкото, има много неща, дето не пасват отникъде.
М/у впрочем като минеш през кр, абф , та до 1.8т, ремъка на двуваловите се сменя досъщ като при едноваловите


Потребителски аватар
geleto91
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот geleto91 » Нед 11 мар 2012 22:41


А бе човеци, хората си правят сметка и за с-ки с8-ци и т.н като ги купуват, нали ако не правеха сметка нямаше да имат пари! Газови инж. се слагат на много лукс коли, за справка отворете мобиле.бг и ще видите. Пич взимай го тоя ВР6 слагай един ГИ и си му давай пълна газ, прави си кефа, а тука нека си пишат разни глупости, че ако сложиш газова или ако си смяташ разходите то тоя мотор не е за теб! Не е така, примерно аз карам 1.8т с 400лв доход на месец, мисля че цените на частите са горе долу еднакви, ако не са и по евтини на вр6-цата, разхода може и сходен да е! А да и на последно място колата я карам всеки ден!


Потребителски аватар
kr1sh0
Мнения: 202
Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
Автомобил: BMW
Двигател: 335d
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот kr1sh0 » Нед 11 мар 2012 22:54


До колегата над мен ^^
И като ти замине турбо, дебитомер.. камоли па съединител кво правиш с тия 400лв? Събираш 2-3 месеца за ремонта, докато колата прашасва ли ? Айде не ни обеждавай.. как с 400лв поддържаш 1,8Т, караш си го спокойно.. Сигурно ти остават парички за ядене, кафета, цигарки.. и по 200-300лв да спестяваш всеки месец....

Изключвам разбира се .. незначителните дреболии от сорта на> Обслужване, дискове+накладки, гражданска, преглед, каско, годишен данък и тем подобни нещица..


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот GTI 16V ABF » Нед 11 мар 2012 23:23


kr1sh0 написа:И като ти замине турбо, дебитомер.. камоли па съединител кво правиш с тия 400лв? Събираш 2-3 месеца за ремонта ли? Айде не ни обеждавай.. как с 400лв поддържаш 1,8Т, караш си го спокойно.. Сигурно ти остават парички за ядене, кафета, цигарки.. и по 200-300лв да спестяваш всеки месец....


То турбото,дебитомера,сейденителя се сменяват на два-три месеца mhihi


По темата моето мнение е:Намериш ли добър,запазен голф VR6 което си е божа работа(тия мотори са много обичани от изнасилвачите на коли),мисля че ще го подържаш стига да не подържаш семейство :lol: mhihi щото кое по напред,освен ако не го вземеш за през ликенда heavy metal zork разхода за такава кубатура и мощност мисля че е много добър,пък и не мисля че VR6 ще е проблем да се кара на газ......Вече и VR6-те поевтинеха така че изпаднелити възможнос не се замисляй :да:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот pe6kata » Нед 11 мар 2012 23:46


geleto91 написа:А бе човеци, хората си правят сметка и за с-ки с8-ци и т.н като ги купуват, нали ако не правеха сметка нямаше да имат пари! Газови инж. се слагат на много лукс коли, за справка отворете мобиле.бг и ще видите. Пич взимай го тоя ВР6 слагай един ГИ и си му давай пълна газ, прави си кефа, а тука нека си пишат разни глупости, че ако сложиш газова или ако си смяташ разходите то тоя мотор не е за теб! Не е така, примерно аз карам 1.8т с 400лв доход на месец, мисля че цените на частите са горе долу еднакви, ако не са и по евтини на вр6-цата, разхода може и сходен да е! А да и на последно място колата я карам всеки ден!


радвам се че има и трезвомислещи, без да се водят до клишетата във форума. благодаря :D

вр6-цата е много, много по-евтина от 1.8Т - обслужване и цени на части

хората си ги карат/ме, праскат си ги и на газ и на метан, и с обикновени, и а ГИ. пък който иска нека се вкарва в некви филми.
успех в избора и евентуалната покупка на автора.


Потребителски аватар
kr1sh0
Мнения: 202
Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
Автомобил: BMW
Двигател: 335d
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот kr1sh0 » Нед 11 мар 2012 23:59


#pe6kata - Разбира се че трезвомислещите карат 1,8Т с 400лв (нищо лично към колегата)
Сигурно Социално слабите се разхождат с ///M-ки, R32-ки, S8ци и S class

За да не е спам ще кажа - Всеки си има мнение и вкус, и всеки си преценява спрямо джоба това което взима. До колегата дето е пуснал темата, има статистики, има сумати теми, мнения и т.н. Ходи, тествай колата дето ти харесва и прецени дали "тя" е за тебе.


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот Cern Swiss » Пон 12 мар 2012 0:10


kr1sh0 написа:#pe6kata - Разбира се че трезвомислещите карат 1,8Т с 400лв (нищо лично към колегата)
Мда, затова сега ги продават усилено по занижени цени... :roll: Което се случва с почти всеки, който предварително не си прави сметката.
pe6kata написа:Съпостаква вр6 с малък двигател, добре де, посочете за кой точно малък двигател става въпрос.
Който и да е до 100, макс. 115 коня. според питането на автора на темата, залагам на бензинов, на газ.
pe6kata написа: Ремонтите общо взето си ги правя сам.

Това също е добре да се изясни на автора на темата, защото сумите за труд по ВР не са малки и не са като при... малките мотори.
Кое от съпоставката на цените не ти пасна?


Потребителски аватар
ivo91
Мнения: 83
Регистриран на: Пет 26 авг 2011 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lovech

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот ivo91 » Пон 12 мар 2012 2:16


Благодаря на отзовалите се колеги.


Потребителски аватар
rgi2003
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 08 яну 2008 1:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SLC USA.

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот rgi2003 » Пон 12 мар 2012 8:19


Към колегата с въпроса.Имам ВР6 от 4 години, Бора.Първата седмица след покупката смениха веригите и съединителя в сервиз- 1700 долара общо(Тогава още не пипах по моторите на колите).Малко след това смених свещите- 60 долара.Преди около 6 месеца водната помпа 70- долара само за частта, сменя се лесно спестих от труд.Заедно с това и пистовия ремък 20-долара.Според мен мотора е много добре направен и не ми е създавал никакви проблеми да чукна на дърво.От известно време го кара само жената и разхода е много приличен.Ако трябва да бъда откровен не съм го засичал, но зареждаме на седмицата по един път догоре и така до следващата.Като колата се използва за ходене до местоработата на жената, покупки и близки разходки.Съпоставимо с аудито ми гори като поло 1.1л.Така че разхода не е завишен извънредно много, а частите които споменах, ако са сменени забравяш за тях за близко бъдеще.Решението си е твое и на никой друг.Никога не съм съжалявал за избора който аз направих.Успех.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот pe6kata » Чет 15 мар 2012 20:53


Cern Swiss написа:Това също е добре да се изясни на автора на темата, защото сумите за труд по ВР не са малки и не са като при... малките мотори.
Кое от съпоставката на цените не ти пасна?


Кое не ми пасна ли?

- 15ст/км само за поддръжка (а не общо разходи)- 100 000км са 15 000лв за поддръжка- 200 000км са 30 000лв. Наясно ли си колко са 30 000лв и кви са тия идиотщини къде ги пишеш :shock
Спокойно можеш да си позволиш да си смениш няколко пъти мотора с чисто нов за тази сума :idea: Отделно аз лично имам отворени два мотора на по 300 000 и за изнсоване е малко трудно да се говори, имало е проблеми от прегряване (да речем износени лагери, но без да е засегнат вала, без отклонение от параметрите на нов..)

30 бона са много, много брутален тунинг на цялата кола, не само на мотора. За 200 000 по принцип няма да си сменил нито вериги, нито бобина, нито дебитомер, 2 пъти свещи, евентуално кабели веднъж.

- големия проблем, че ще налееш 2 литра повече масло за 10 000км и вече голям разход. Че то има хора дето 1-2 литра си ги наливат на всеки 1000км и не са обеднели, ама инак... Не е само маслото... Или че ще купиш 2 свещи повече. или... :screwy Незнам що се заинатяваш и тръгваш да защитаваш теза, която е абсурдна :shock

- умишлено посочих цени и марки, ти говориш врели- некипели
разликата в цените на моно и вр-а не е много голяма. Сакс и лукас съединител за вр6 и 1.8моно е от порядъка на 50-80лв разлика, бенз помпа- бош, пиербург, вдо е 30-50лв разлика. Неможе да мериш бош с нещо турско, тайванско, китайско...

- Как никой не прави на проблем обичайната смяна на съединител като работа и пари,( особено ония с педалските демпферни маховици за по 1000 и нагоре лв) , а на вр6 е проблем смяната на верига, при положение че се разглоябва едно и също :?: Ако вкараме в сметките и труда, то вр-а откъм евтиния просто няма как да се конкурира предимството му че е с верига. 4 пъти труд за ремък (мотор като "моно") пак е по-скъпо от веднъж труд за верига. Да не говорим за колите след 97-98г...

- За цената на труд при вр и 4 цил- при положение че ползва една и съща кутия, карета, полуоски, окачване, съединител (говоря като захващане и форма, да не се приема буквално 1:1 "еднакви") откъде да дойде тази разлика. Картера си е крартер и не изисква сваляне на нищо покрай него, абсолютно достъпен, главата си е глава, с тази разлика че има не 10, а 20 болта, недоумявам що се филмирате толкова

Вр-а е един от малкото мотори, който ме е впечатлил откъм удобство и достъпност по отношение на ремонти и обслужване. Много е измислен това отношение.
Отделно вече е доста разпространен и има много части. Единствените скъпи неща- дебитомер и бобини, никой няма да тръгне да ги купува нови.

Незнам кои мотори визираш, но спрямо едно тди, или спрямо каккъвто и да е мотор след 97-98г, разходите са направо смешни. Говорим за обтегач на врига от 350лв, за обтетач на пистов ремък от около 500лв... съединители над 1000лв, турбо ... оригинално ново е много... Ваг-мотори след 97г :!: 1.8 20в атмосферен, недомислен и много по-скъп и в разхода нищо впечатляващо като разлика и въпреки това никой не го има за гъзария или екзотика, а вр6- анатемосан. Това е топ мотора на фв и е издигнат в култ по цял свят, само тук ...

Ако една кола нестава, направо може да те съсипе, независимо дали 1.4 или 2.8


Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот dimovip » Вто 24 апр 2012 17:45


мале какви хора сте бе.Имах италянка и смело мога да кажа, че на абф-а поддръжката му е двойно по ефтина.Но като свикнах с поддръжката на талянката сега ми е много гот с пасата.Като чета цените на частите, които е посочил колегата за ВР-а все едно поддържаш италянска дизелова кола. Всеки да се преценя за себе си.Макар, че ако искам да знам кое колко струва има много онлайн магазини, там пише.


m_a_r_t_o
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 04 юни 2010 7:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот m_a_r_t_o » Пон 11 юни 2012 17:14


Има и едно друго нещо при избора на кола, което всеки преценява сам за себе си и трябвада си даде ясна сметка-
За какво точно ще се ползва колата (за постояна езда, особено ако и работното място е далеч или за през свободното време- почивчица, разходки през уикенда) и колко км ще се въртят годишно.
Защото VR6 2.8 може да се "кара" на бензин с 400лв. месечен доход, но ако колата е постояно нужна и на месец се правят примерно около 2хил.км +, то тогава с двойно по-голям доход трудно се живее дори с 1.6 101к.с.

Говоря от личен опит, преди работното ми място беше на 10мин. пеша и имах служебна кола, а на личната трудно успявах да и въртя километри в почивните дни, така може и 3.0л бензин да карам. Сега работя на друго място, което е леко далечко и ходя с колата, отделно в почивката по лични нужди въртя км и основния ми критерий при избора на автомобил е разхода и лесната поддръжка при амортизация.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Няколко въпроса за VR6 2.8

Мнениеот Iezekil » Пон 11 юни 2012 19:47


Сега аман от дълги постове и простотия до шия.Той Пешката ме е обиждал лично,но се чудя що показа такава въздържаност към Церн,дето пък си го обижда директно....
Та Пешката ако не се лъжа е автомонтьор и много разбира от двигатели така,че всеки спор с него е обречен.Казвам го с хубаво-човека си разбира.
Колегата Церн пък е невъзпитан и малко му куцат сметките.Ама да уважа и неговото мнение,потрудил се е със сметките човека.

А сега по темата.Моя супер стегнат за годините си автомобил ми кляка около 1000лв на година поддръжка.Купувам евтини части само,но това е положението.Само за това се включвам в спора,да ви светна колко е масрафа на 4 цилиндровите коли в ръцете на табиетлии...Минавам на година между 10-12 000км,който иска да смята колко ми идва амортизацията на километър.
Карам по черно доста,товаря ежедневно почти



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 72 госта