Здравейте!
Имам едно много неприятно тропане, което се появява при ниска скорост като се кара на павета и неравности.
В началото реших да огледам предницата и видях, че някой неща са за смяна. В началото си мислих да сменям само това, което е належащо,но след това реших така и така се отваря работа всичко на едно да се сменя. Та... смених тампоните на носачите, външни накрайници, шарнири и биалетки. След като всичко това беше сменено с ново преди да се кача на колата да я пробвам си мислих,че няма как неприятното тропане да го има още, но уви пак си тропаше. Стигнахме до извода, че тропа от рейката. Няма теч от нея... само си тропа. Ще се радвам да ме посъветвате какво да направа, защото това тропане ме влудява.
Поздрави!
Passat b6 тропане от рейката ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Първо трябва да си напълно убеден,че тропа самата рейка.Възможно е да тропа друго нещо - тампони на стабилизиращата щанга (те са между щангата и магарето).
Също така може да са амортисьори,като при амортисьорите има два варианта - разбива се стеблото на амортисьора и има страничен луфт,но само в даден участък и като я вдигнеш,не можеш да го хванеш,защото амортисьора се разтяга и в горната си част няма луфт.Като е пусната пък колата му тежи и луфта го няма,но при преминаване през неравности,си хлопа.За да се установи,се сваля амортисьора и се свива постепенно като се гледа за луфт между основата и стеблото му.Другият вариант е да се подпре носача и постепенно да се свива пружината,докато гумата си е във въздуха и така да се види дали има луфт в стеблото (по-точно е по втория начин).
Може да хлопа горе в тампоните на амортисьорите,макар че дота рядко се случва.За да се провери дал хлопа там,колата се вдига и се проверява с рязко подигане на гумата нагоре.Не трябва да има хлабина.
Ако все пак се окаже,че не тропа от тези неща и всичко друго е проверено,трябва да се свали рейката и да се занесе да я погледнат,дали може да се рециклира.Ако може - рециклираш,ако не може - сменяш.
Дали има луфт и тропане,трябва да се гледа на запалена кола,защото повечето VW след 2005-та година имат тропане на рейката при изгасена кола,което изчезва при запалена кола (не е дефект,особеност на конструкцията) и ако я гледаш на изгасена кола,ще решиш,че тропа зловещо,без да тропа реално и може да се заблудиш за реалното тропане,което имаш при движение на колата.

Също така може да са амортисьори,като при амортисьорите има два варианта - разбива се стеблото на амортисьора и има страничен луфт,но само в даден участък и като я вдигнеш,не можеш да го хванеш,защото амортисьора се разтяга и в горната си част няма луфт.Като е пусната пък колата му тежи и луфта го няма,но при преминаване през неравности,си хлопа.За да се установи,се сваля амортисьора и се свива постепенно като се гледа за луфт между основата и стеблото му.Другият вариант е да се подпре носача и постепенно да се свива пружината,докато гумата си е във въздуха и така да се види дали има луфт в стеблото (по-точно е по втория начин).
Може да хлопа горе в тампоните на амортисьорите,макар че дота рядко се случва.За да се провери дал хлопа там,колата се вдига и се проверява с рязко подигане на гумата нагоре.Не трябва да има хлабина.
Ако все пак се окаже,че не тропа от тези неща и всичко друго е проверено,трябва да се свали рейката и да се занесе да я погледнат,дали може да се рециклира.Ако може - рециклираш,ако не може - сменяш.
Дали има луфт и тропане,трябва да се гледа на запалена кола,защото повечето VW след 2005-та година имат тропане на рейката при изгасена кола,което изчезва при запалена кола (не е дефект,особеност на конструкцията) и ако я гледаш на изгасена кола,ще решиш,че тропа зловещо,без да тропа реално и може да се заблудиш за реалното тропане,което имаш при движение на колата.

-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 29 юни 2010 8:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora, Bulgaria
- Контакти:
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Когато колата е на място и воланът е прав при завъртане леко наляво- надясно се чува горе долу същото тропане, което чувам и при каране по неравности. Понеже не разбирам много да питам... ако в край на сметка тропането е от рейката къде точно е проблема? Тропа нещо вътре в рейката или отвън на нея има някакви тампони, които се сменят. Извинявам се за може би глупавия въпрос. В Пловдив имате ли представа къде рециклират добре. Защото чух, че рядко имало добри майстори в тази насока.
- vasko__2
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
От тампоните на стаб.щангата ме е със сигурност.Те са вулканизирани към щангата.А твойта рейка няма значение дали е запалена колата.Ако тропа -ще тропа и в двата случая,защото е електрическа.Може да се разбере,като се вдигне на подемника.Хващаш една по-една щангите с две ръце и разклащаш нагоре-надолу.Както и някой може отгоре да върти леко ляв-десен ,а друг отдолу да провери.Ако е от нея може да се натегне много леко.Има за целта два винта от двете страни.Много леко се притяга и после проверяваш в движение, да не си се престарал.
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Колега и аз имам същия проблем и първо мислих,че е от биалетките и ги смених,но се оказа,че не е.Как реши проблема?Аз така си карам откакто съм я взел колата и я карах в няколко сервиза и ми казаха в повечето,"абе карай докато се разтропа още повече и тогава му мисли да я правиш...."
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 29 юни 2010 8:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora, Bulgaria
- Контакти:
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Не съм отстранил проблема. Затова пуснах темата за да се насоча какво да постъпя.
Може ли да ми кажете качествен майстор в Пловдив на рейки?
Може ли да ми кажете качествен майстор в Пловдив на рейки?
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
При мен положението е абсолютно идентично с това което си описал. Колата е Passat 1,9 TDI 1998 год.
Сменял съм цялото окачване (носачите) но това специално не изчезна. Дали има вероятност да е вътрешен кормилен накрайник? Външните са сменяни.
Най-силно се усеща когато е на място колата и се върти рязко волана - просто като луфт. Иначе при движение не може да се каже, че лопа по неравности.
Сменял съм цялото окачване (носачите) но това специално не изчезна. Дали има вероятност да е вътрешен кормилен накрайник? Външните са сменяни.
Най-силно се усеща когато е на място колата и се върти рязко волана - просто като луфт. Иначе при движение не може да се каже, че лопа по неравности.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Вто 29 юни 2010 8:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora, Bulgaria
- Контакти:
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Да колега... възможно е да е от вътрешните, но при мен мисля, че са здрави и не е в тях проблема.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20248
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Както е написал колегата - провери отново тампоните на стабилизиращата щанга. При мен имаше подобен проблем - 1 година се чудих от какво е, защото беше слабо тропането и когато го търсиш не се чува. В последствие се засили и се оказа, че е именно от тези тампони.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
колеги преди време бях пускал тема с подобан проблем,но за Б5
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=231049
това е интересно:
Не пречи от ФВ да са направили и при Б6 подобна конструкция на кормилния прът,знае ли човек...
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=231049
това е интересно:
milenig написа:
Здравей колега, на края на кормилния прът където влиза в рейката има шлици които имат пластмасово покритие което със времето изтънява и се образува луфт. НЕ е лечим проблема. При пасат б5.5 няма шлици ами някакво квадратче и там не се получава тая аномалия. Аз смених всичко обрах луфта на рейката и пак продължи да тропа. Тогава го разбрах това и се предадох
благодаря за доброто обясневие.
Щом е това - значи не е опасно и така ще карам.Междувременно проверих и на един комшия, със същия пасат, на незапалена кола-същата работа-почуква при въртене на волана.
А има ли откъде да се обира този луфт-болтче за пристягане или нещо друго??
Не пречи от ФВ да са направили и при Б6 подобна конструкция на кормилния прът,знае ли човек...
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
bobi878 написа:Да колега... възможно е да е от вътрешните, но при мен мисля, че са здрави и не е в тях проблема.
Колега как разбра че вътрешните накрайници са ти добре, вдигни предницата във въздуха, някой да ти върти волана и виж дали има луфт между тях и рейката. Също може да тропа и от разбити карета на волана ..
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
bobi878 написа:Когато колата е на място и воланът е прав при завъртане леко наляво- надясно се чува горе долу същото тропане, което чувам и при каране по неравности. Понеже не разбирам много да питам... ако в край на сметка тропането е от рейката къде точно е проблема? Тропа нещо вътре в рейката или отвън на нея има някакви тампони, които се сменят. Извинявам се за може би глупавия въпрос. В Пловдив имате ли представа къде рециклират добре. Защото чух, че рядко имало добри майстори в тази насока.
Колега имах същия проблем при моя пасат Б6, когато бя на място при завъртане на ляв десен тракаше при неравности също след обстоен преглед на цялата ходова част се оказа рейка за колата беше тогава на 90 хиляди километра. Незнам каде ги рециклират, моята я смениха защото колата е гаранционна. А чисто нова от в Порше Изток струва 2300 лв. Дано съм ти бил полезен.
- vasko__2
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Аз пак да кажа- 100% не е от тампоните на стаб.щангата и карето на вала .
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Незнам дали проблема е сходен, но на бившата кола Голф 3 имах същият проблем! Когато завивам и има неравности се поучава едно чукане, сякаш от лагер, или от каре! И го прави само на неравности, ако асфалта е мазен и гладък няма чукане при завиване! Оказа се че имам луфт на рейката! И така продадох колата!
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
- Автомобил: VW Multivan T5
- Двигател: AXE 2005
- Местоположение: София
Re: Тропане от рейката на Passat b6?
Колеги, питал съм в сервиза на Техническия Университет в Студентски град и от там ми казаха/преди две години/, че рециклират рейки на Пасат Б6/електрическа/ за около 250-300 лв. Така че ако някой му се наложи, може да попита дали все още ги правят.Тогава ми казаха: "Докарваш колата и на другия ден си я взимаш с рециклирана рейка"
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта