Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
htx
Мнения: 28
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 22:35
Автомобил: Golf 4
Двигател: AXR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот htx » Пет 09 мар 2012 15:48


kiko26 написа:Прилагам ви да видите какво пише в ЕТКА

Стигнах до извода, че е точно това реле, понеже намерих една стара "диаграма", показваща електрическата инсталация за точно този двигател/модел, и там към това реле има 7 входа/изхода, или крачета (прикачил съм го по-долу). Поръчах едно за 30 и кусур лева от чужбина и ще чакам да го доставят до седмица, седмица и нещо.
Впрочем на тази диаграма видях, че има едно реле в повече в ел. таблото ми (номер 109, като кубче, с 4 крачета), което като гледам нищо не прави. Всички други релета са описани (реле за предна чистачка, задна; реле за мигачи и т.н.), но не и това. Пробвах да я карам колата без него и всичките й функции си работят. Някой знае ли какво прави това реле?
Прикачени файлове
$(KGrHqRHJC4E7y9l),,JBPE!Of(P2g~~60_35.JPG
$(KGrHqRHJC4E7y9l),,JBPE!Of(P2g~~60_35.JPG (3.2 KиБ) Видяна 1463 пъти




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот Andonov » Пет 09 мар 2012 15:52


Реле 109 е за ТДИ моторите. Не знам кой го е сложил при теб.


Потребителски аватар
G_G
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 19:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот G_G » Съб 10 мар 2012 10:21


Колега вместо да поръчваш от чужбина и да чакаш 10 дена имам този модел реле на същата фирма и пак за 25лв.


Потребителски аватар
htx
Мнения: 28
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 22:35
Автомобил: Golf 4
Двигател: AXR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот htx » Пон 12 мар 2012 19:34


Релето дойде, сложих го и всичко екстра, освен че ми се струва, че не получава информация от датчика за температура на двигателя. Когато дам на контакт светва лампичката за свещи на таблото и продължава да свети ~ 40 сек., преди да изгасне (което предполагам е максималния период за нагряване на свещи на релето). После дори и при нагрят двигател, пак като дам на контакт нагрява 40 сек. и чак тогава изгасва. Смятам, че проблема е в датчика, понеже от доста време вече (година и нещо) ми се струва, че на индикатора за температура на таблото е крайно неточен - просто няма как дизелов двигател да е 70 и кусур градуса, след един час задръстване и висене на светофари, нали?
Та един такъв датчик нов колко пари ще струва и откъде е най-добре да се купи (представителство?)?


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот bobi_diesel » Пон 12 мар 2012 22:35


Провери кабелите и самата букса на темп. датчик за прекъсване или окиси.Тоя датчик е 2 в 1(т.е. по 2 от кабелите минава сигнал за таблото,а по останалите 2 към релето).Щом грее толкова време имаш проблем и той че релето не получава сигнал.Можеш да замериш датчика но не помня какви показания трябва да дава.Мери се на 1и3 краче на датчика.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот samo_pechka » Пон 12 мар 2012 22:41


bobi_diesel написа:Провери кабелите и самата букса на темп. датчик за прекъсване или окиси.Тоя датчик е 2 в 1(т.е. по 2 от кабелите минава сигнал за таблото,а по останалите 2 към релето).Щом грее толкова време имаш проблем и той че релето не получава сигнал.Можеш да замериш датчика но не помня какви показания трябва да дава.Мери се на 1и3 краче на датчика.

Не беше ли 1000 ома при около 20 градуса и около 120 ома при 100 градуса :roll: ма не съм сигурен!!


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот bobi_diesel » Пон 12 мар 2012 23:09


1000 ома е при около 40 градуса със сигурност.Но другите показания ми бягат.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот al3xbg » Вто 13 мар 2012 22:15


htx написа:индикатора за температура на таблото е крайно неточен - просто няма как дизелов двигател да е 70 и кусур градуса, след един час задръстване и висене на светофари, нали?


Това е заминал термостат. И моето поло не заграваше по същия начин ....


Потребителски аватар
htx
Мнения: 28
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 22:35
Автомобил: Golf 4
Двигател: AXR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот htx » Вто 13 мар 2012 22:41


al3xbg написа:
htx написа:индикатора за температура на таблото е крайно неточен - просто няма как дизелов двигател да е 70 и кусур градуса, след един час задръстване и висене на светофари, нали?


Това е заминал термостат. И моето поло не заграваше по същия начин ....

Охладителната система на тази кола (моята поне, но сигурно на повечето е така) е на два кръга, от които единия е винаги "отворен", а другия се отваря или затваря от този термостат, при съответната температура. Най-простия начин, по който може да се види дали е заминал, е да се остави да поработи на свободен ход 20-тина мин. и да се пипне отдолу тръбата към втори контур. Ако не е гореща, термостата не е отворил втори кръг и следователно е развален. При мен няма такъв проблем, така че се съмнявам, че е от него. Освен това каква е логиката, при развален елемент от охладителната система колата да е по-студена?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот samo_pechka » Вто 13 мар 2012 23:59


htx написа:
al3xbg написа:
htx написа:индикатора за температура на таблото е крайно неточен - просто няма как дизелов двигател да е 70 и кусур градуса, след един час задръстване и висене на светофари, нали?


Това е заминал термостат. И моето поло не заграваше по същия начин ....

Охладителната система на тази кола (моята поне, но сигурно на повечето е така) е на два кръга, от които единия е винаги "отворен", а другия се отваря или затваря от този термостат, при съответната температура. Най-простия начин, по който може да се види дали е заминал, е да се остави да поработи на свободен ход 20-тина мин. и да се пипне голямата тръба идваща от двигателя. Ако е гореща, термостата не е отворил втори кръг и следователно е развален. При мен няма такъв проблем, така че се съмнявам, че е от него. Освен това каква е логиката, при развален елемент от охладителната система колата да е по-студена?

Сега..тука има малко грешни разсъждения.Това за малкия и големия воден кръг-там е ясно-всяка кола е така!Но проверката -дали е термостат или проблем в "часовника" за температурата се прави така: колата се пали и работи на място ,следи се уреда за температурата и отвреме на време се пипа ДОЛНИЯ маркуч, дето е от радиатора към двигателя ! Засича се при какво показание на уреда на таблото се "затопля" маркуча..Мотора продължава да работи ,може леко да му се подаде газчица до към 2000 оборота и да се задържи така до включване на охладителния вентилатор на радиатора на колата-пак се засича на какво показание става това и се следи при какво показание изключва перката!Сега : ако уредът за температура на таблото е коректен -термостата отваря (по данни при 87 градуса) при показание на уреда около 90 градуса(ориентировъчно..) при тая температура почва да "топли" долния маркуч,ако показанията са други на таблото -има проблем ( пак повтарям -това е при КОРЕКТЕН уред за температурата) .Сега да погледнем и на колко се включва вентилатора за охлаждане :при модел с една скорост на перката -включва на 100 градуса изключва на 90 градуса .При модел с две скорости- първа скорост включва при 92-97 гр. ,изключва при 91-84 гр ; втора скорост-включва при 97-102 гр. и изключва при 97-91 гр.. Като знаем това много лесно се разбира дали уреда ни е коректен на таблото-ако примерно показва около 75-80 градуса и се включва вентилатора за охлаждане на радиатора-ясно...датчик на тройника за температурата е дал фира.Ако обаче съвпадат показанията с включването и изключването на перката -уреда най-вероятно е наред ,Оттам може и да се види кога отваря термостата-ако е отворил по-рано ( при по-ниски показания на уреда) -колата по-трудно ще достига работна температура-до невъзможност да я достигне в студени дни.Най-лошият от описаните варианти е да НЕ отвори термостата ,колата да е от вариант с двускоростен вентилатор(заради факта ,че термошалтера за температурата се намира на радиатора за охлаждане т.е. "той" не "знае" за по-високата температура и не "тръгва") и да не е точен уреда на таблото (да показва по-малко..)Но проблема при колегата htx е на 99% датчик в тройника - не може да "грее" еднакво време релето за свещите при топла и при студена кола и уреда на таблото да показва около 70 градуса максимум..


Потребителски аватар
htx
Мнения: 28
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 22:35
Автомобил: Golf 4
Двигател: AXR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот htx » Сря 14 мар 2012 7:41


samo_pechka написа:...

Сигурно 5 мин. преди да пуснеш коментара се сетих, че съм объркал тръбите и си промених мнението. :D


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот bobi_diesel » Сря 14 мар 2012 14:36


Пускането на перката няма нищо общо с датчика на температурата който е на тройника,а се контролира само от термошалтера :!:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот samo_pechka » Сря 14 мар 2012 17:27


bobi_diesel написа:Пускането на перката няма нищо общо с датчика на температурата който е на тройника,а се контролира само от термошалтера :!:

Така е колега-на радиатора е , но явно не съм се изразил достатъчно ясно
samo_pechka написа:......Сега да погледнем и на колко се включва вентилатора за охлаждане :при модел с една скорост на перката -включва на 100 градуса изключва на 90 градуса .При модел с две скорости- първа скорост включва при 92-97 гр. ,изключва при 91-84 гр ; втора скорост-включва при 97-102 гр. и изключва при 97-91 гр.. Като знаем това много лесно се разбира дали уреда ни е коректен на таблото-ако примерно показва около 75-80 градуса и се включва вентилатора за охлаждане на радиатора-ясно...датчик на тройника за температурата е дал фира.Ако обаче съвпадат показанията с включването и изключването на перката -уреда най-вероятно е наред .........
Просто не съм доуточнил ,че термошалтера се намира на радиатора (на двускоростния тип),исках просто да кажа ,че ако се включи вентилатора за охлаждане ,а на таблото уреда показва примерно 75 градуса и като знаем на каква температура тръгва перката (т.е. има сериозно разминаване по градуси),ни навежда на мисълта ,че датчика( на тройника) за уреда на таблото е повреден,а не ,че включва перката...


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот bobi_diesel » Сря 14 мар 2012 17:31


Моя грешка!Така е като чета през ред :oops: Извинявам се!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Реле за подгревателни свещи на Golf 1.9D

Мнениеот samo_pechka » Пет 16 мар 2012 23:24


В момента съм и аз в същия филм като колегата htx-стопено гнездото под релето за подгрева- съмнение за слаб контакт,релето беше здраво ,но за съжаление излезе на парчета :banghead: .Още днес си купих конзолата от Сеат Толедо и реле за подгрев от морга....Утре се монтирва..За сведение реле от чист дизел номер 102 става и за AAZ без проблем -нищо,че е с едно краче по-малко ! Изпитано -изпробвано на моята кола. :banana



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта