Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Gencho87
Мнения: 337
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
Автомобил: VW Golf MK3 GT
Двигател: AEK 1.6 1995
Местоположение: Разград

Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Gencho87 » Пон 12 мар 2012 20:28


Здравейте колеги,

Реших да пусна нова тема, защото из тия дето ми извади търсачката не открих проблем, характерен като моя.
Колата се кара от мен от близо 3 години само и единствено на бензин, няма газ, внос беше от чужбина като я купувахме.
След закачане на колата на комп. установихме, че вади -49* на датчика за температура на антифриза maikomila при топъл мотор и подаден контакт. След като се завърти ключа запалва и датчика показва реалната температура на антифриза още при самото тръгване на стартера, дори преди да е запалил мотора. :shock
Склонен съм да мисля, че на това се дължи малкото пушене сутрин като запаля - пуши леко, но не е масло, защото едно, че не мирише на масло, а силно на неизгорял бензин и друго, че маслото го пипа в рамките на нормалното (1л до 1,5л на 8к км.).
Какви са вариантите - самия датчик, нещо по кабелите или компа?

Благодаря Ви предварително :beer :D




Потребителски аватар
teddy
Мнения: 716
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
Автомобил: golf 4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот teddy » Пон 12 мар 2012 20:50


предполагам, че става въпрос за 3-ката от снимката! Най-лесно е да смениш датчика с нов и ще видиш какви са му параметрите. Друго което можеш да направиш е да пуснеш чрез vag-com проверка на ел. мрежата, където ме съмнява, че има проблем!


Потребителски аватар
Gencho87
Мнения: 337
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
Автомобил: VW Golf MK3 GT
Двигател: AEK 1.6 1995
Местоположение: Разград

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Gencho87 » Пон 12 мар 2012 20:57


teddy написа:предполагам, че става въпрос за 3-ката от снимката! Най-лесно е да смениш датчика с нов и ще видиш какви са му параметрите. Друго което можеш да направиш е да пуснеш чрез vag-com проверка на ел. мрежата, където ме съмнява, че има проблем!


Да това е колата, има що-годе подробна информация в профила, затова не съм писал конкретни данни за кола и характеристики.
Аз също мисля първо да пробвам с датчика, пък ако не стане ще се търси по другите варианти. :)


Потребителски аватар
yano
Мнения: 177
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 14:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот yano » Пон 12 мар 2012 21:21


Дано уцелиш датчика от първия път защото повечето са фалшиви.Моята(пасат ABF) сутрин когато е студен мотора никога не пали от първия път и това след като смених датчика 2 пъти.И сега ми показва на ВАГкома +24 градуса разлика спрямо температурата на таблото.Казаха ми че трябва да пробвам докато уцеля(датчика ми е 56лв айде проба грешка де).Сега карам на богата смес поне докато е студена после не знам дали се оправя.
Така че внимавай с датчиците.Дори по оригинален номер подбирани пак става проблем.Ако някой има решение на проблема ще съм благодарен.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6379
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот ktamen » Пон 12 мар 2012 21:49


Проследи кабелите на датчика, предполагам, че ще намериш слаган допълнително резистор последователно на датчика. Ти първи собственик ли си в България?


Потребителски аватар
Gencho87
Мнения: 337
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
Автомобил: VW Golf MK3 GT
Двигател: AEK 1.6 1995
Местоположение: Разград

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Gencho87 » Пон 12 мар 2012 22:01


ktamen написа:Проследи кабелите на датчика, предполагам, че ще намериш слаган допълнително резистор последователно на датчика. Ти първи собственик ли си в България?


Edit: от после видях точно въпроса - първи съм в България mhihi
Не съм първи. ГоУфу е внос от Италия, купен е преди малко под 3 години и като цяло почти нищо не беше пипано, доста неща по него бяха оригиналните :mrgreen: .
Не знам дали нормално, но според мен не е нормално амплитудата на градусите на контакт и в момента на завъртането /напълно топъл мотор/ да е 140*, демек на контакт - -49* и в момента на завъртането - 89* :gruebel
Би трябвало без значение на контакт или при работещ мотор да отчита реална температура.
Някой, който е закачал на диагностика не е ли обръщал внимание на това?


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Bioside » Пон 12 мар 2012 22:51


Точно така трябва да е.АЕК има 6 канала за гледане на ВАГ Ком.Този за температурата при незапален мотор си показва -49.Гледа се при запален двигател и тогава сравняваш показанията примерно с термометър в антифриза.Така както си го описал датчика ти е изправен и само ще се набуташ с 30-на лева.Поздрави :drunk


Потребителски аватар
Gencho87
Мнения: 337
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
Автомобил: VW Golf MK3 GT
Двигател: AEK 1.6 1995
Местоположение: Разград

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Gencho87 » Вто 13 мар 2012 0:07


Добре де, това само при АЕК и евентуално AFT /че кажи речи са братя/ ли е така?
При други мотори някакви наблюдения някой ще сподели ли :roll:


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот dushanov » Вто 13 мар 2012 10:48


Gencho87, не търси под вола теле. Както си видял имам същия мотор. Колата ти си работи нормално. Лично аз лятото и зимата съм подушвал не изгорял бензин като паля колата. Като се минат 4-5 мин всичко е ОК. На 10 паления 2 пъти ми мирише на бензин даже и в купето! Обаче... проблем нямам! Всичко маркучи са ок, ходил съм по майстори, проследявали сме ВСИЧКО-колата си ми е ОК. Спрямо тези -49 градуса преди контакт не мога да взема отношение, понеже нямам представа. Колегата Bioside май е по-навътре. И явно той е на мнението "карай си колата-всичко е ОК". Това е моето мнение по темата ти! Ако беше от СТЗ с удоволствие щяхме да сравним стойностите на колите, но... :beer


Потребителски аватар
Gencho87
Мнения: 337
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
Автомобил: VW Golf MK3 GT
Двигател: AEK 1.6 1995
Местоположение: Разград

Re: Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Gencho87 » Вто 13 мар 2012 11:08


От миналото лято съм наблюдавал ефекта: карам няколко км, колата загрява на 90* спирам, престоява 20 мин. и след това като сляза въртя да запаля и си върти без зачатъци да запали, връщам ключа и завъртам пак - пали като часовник.
Сега зимата сутрин първото палене е по следния начин - завърта опитва се да запали, но не пали, а се опитва, понеже съм инат и не връщам ключ - е не пали ако не подам леко гас, след като върна ключа и пак завъртя пали пак като часовник, както при летния случай. Е това ми е странно :screwy


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот dushanov » Вто 13 мар 2012 11:58


Както посъветвах друг колега, смени си профилактично бенз. ф-р. 10-18лв е.


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Bioside » Вто 13 мар 2012 12:41


Пробвай да дадеш няколко пъти на контакт и чак тогава стартирай.Може и регулатора на налягането в рейката при повече престой да изтърва и да са нужни няколко сработвания на помпата за да вдигне налягане.Ако и филтъра е позапушен става интересно. :beer


Потребителски аватар
Gencho87
Мнения: 337
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
Автомобил: VW Golf MK3 GT
Двигател: AEK 1.6 1995
Местоположение: Разград

Re: Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот Gencho87 » Вто 13 мар 2012 13:57


Bioside написа:Пробвай да дадеш няколко пъти на контакт и чак тогава стартирай.Може и регулатора на налягането в рейката при повече престой да изтърва и да са нужни няколко сработвания на помпата за да вдигне налягане.Ако и филтъра е позапушен става интересно. :beer


Засега мисля да сменя филтъра (карам с тоя от близо 2 и половина год.), преди това обаче ще пробвам това с няколко подавания на контакт преди палене утре сутринта. Иначе след като запали си работи идеално, като изключим някое леко забиване на мицуната след подаване на гас, когато е студен мотора и току-що запален. След като поработи 2, 3 минути си работи абсолютно нормално, не се замисля като и натисна гаста, ускорява си нормално по време на движение и не глъхне на високи обороти.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф3 - Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот dushanov » Вто 13 мар 2012 15:02


И моя АЕК е същата работа-в смисъл: ако не поработи 1-2 мин на място на бенз придобива свой характер! :) Забива муцуна, после пък се ускорява... Но минат ли се 2-3 мин и си става котенце. Фактически докато не изключи автоматичния смукач и оборотите не се нормализират до към 900! :) Това го има и при много АЕК/АФТ. Чел съм мнения много из форума! Карай и да не ти пука! :beer


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Отрицателни показатели на температурен датчик

Мнениеот rudoni » Вто 13 мар 2012 15:41


[quote="ktamen"]Проследи кабелите на датчика, предполагам, че ще намериш слаган допълнително резистор последователно на датчика. Ти първи собственик ли си в България?[/quote
подкрепям това мнение!ппатил съм много с този проблем! ако е прекъснат единият кабел точно това става!моят опит дойде с откриването на прекъсването в буксата вътре!презапоих и стана!
(опита ми е от Рено ,ФВ,фиат) там няма грешки защото има "жив" параметър който лъже компа ,но проца приема параметъра за достоверен и преобогатява гор.смес и т.н.!специалистите знаят!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта