проблем с пасата прескача зъби на ангренажа 2E

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

проблем с пасата прескача зъби на ангренажа 2E

Мнениеот bryanokoner » Съб 17 мар 2012 20:00


Днес реших да направя ревизия на стартера и понеже забелязах някакво забиване на муцуната при потегляне и липса на мощност реших да проверя и центровка и какво да видя цели 8 зъба а до преди 1 седмица нямаше нищо.В смисъл пак я гледах но тогава си беше наред.Незнам вече какво да го правя.Съмнява ме да е шпонка защото коляновия вал от към скоростите и предната шайба си пасват точно.Помагайте че вече ми писна от тая кошница.Ремъка е нов на 1000 км. Съмняваме да не съм пренатегнал разпределителния вал защото се върти малко трудно.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 17 мар 2012 20:40


Разпределителния вал не би трябвало да можеш да го пренатегнеш. Щом ремъка е нов, да не би да е хлабав!? И не на последно място шпонката на разпределителния вал на колелото, ама мисля че това като вариант го има и без шпонка, а на конус обаче хич не съм сигурен.


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот bryanokoner » Съб 17 мар 2012 21:44


по интересно ми е че разпределителния вал и делкото си пазят центровката а за ремъка не е хлабав, трипъти съм го опъвал заради това подобно съмнение.


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот ivchoto » Съб 17 мар 2012 22:33


Преди 2 седмици смених двигатела заради прескачане на ремъка :Mr Green Fun .Само че той не е прескачал,а превъртала ангренажната ролка на коляновия вал.Един път така,закарах я на майстор вика готова е,след известно време пак така,ама тоя път сам си разглобих и какво да видя scare .Майстора скъсал болта,разпробил го на криво,развалил резбата на вала,а от двете превъртания на ролката се прецакало челото на вала,така че колега свали ремъчната шайба/и,свали капака на ангренажа и провери шайбата.Дано да не е това. :beer


cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот cougarAEK » Съб 17 мар 2012 22:40


е защо майстора ще ти къса болта , като този болт не се развива ако, не се сменя семеринга на вала или самата зъбчатка??


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот van4ooo » Съб 17 мар 2012 23:01


Не съм се заигравал с експерименти да местя ремъка с някой зъб но мисля на 8 зъба няма да запали(май няма и да завърти).Ти слагаш коляновия вал на белег а белега на разпределителния все бяга с 8 зъба така ли? Къде гледаш белега на разпределителния вал?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот ktamen » Съб 17 мар 2012 23:25


:да:
Ако закачиш колата за някой трактор може и да превърти, ама ще запали само с кибрит от 5ст.
Прегледай още веднъж белезите и дали някое от двете колела не превърта. 8 зъба са изместване с една четвърт - когато трябва да се отворят клапаните на някой цилиндър се отварят клапаните на съседния цилиндър :screwy


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот zfa159 » Нед 18 мар 2012 0:39


Ангренажа ако прескача,прескача отдолу,на кол. вал,затова си остава центровката между делкото и разпр. вал.Колелата са им много по-големи,от колкото на коляновия вал и лягат на доста по-голям брой зъби.При 8 зъба разлика,няма и да запали,камоли да се движиш.
Ремъка няма значение,че е нов,много ментета има,които се разтягат след 500-1000км и става с 5-10см по-дълъг :screwy
Ако белега на шайбата отпред спрямо пластмасата и белега отзад на маховика си съвпадат,значи нямаш проблем с шпонката и няма за какво да търсиш проблем там.
Разпр. вал по принцип трябва да не се върти леко,защото бута пружините на клапаните.Ако си го свалял или си му развивал черупките,тогава може да го пренатегнеш,защото той си се стяга с точно определено усилие,но ако не си пипал там,няма за какво.
:beer


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот bryanokoner » Нед 18 мар 2012 7:55


Ами понеже сменях мотора защото прегря имам цяла тема.Купих нов и понеже се оказа спукана глава на новия сложих мойта.И свалях вала защото мотора дойде без разпределителен вал.Стяган е на килограми,но ми се струва че върти тежко.Колата си пали и се движеше до последно просто стартера ме дразнеше,беше сух и доста тегаво вартеше.Мисля че съм го писал че шайбата на клиновидния ремък нали има резка и отзада на маховика също и са си точно по белези за тва мисля че нее превъртяла шпонката но немога да си обясна тея 8 зъба как са прескочили.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот ktamen » Нед 18 мар 2012 8:14


Колко зъба има шайбата на разпределителния вал? Щом разпределителния вал не е оригинален, предполагам, че майстора, който го е слагал нарочно го е зацепил по този начин за да пасне на този двигател.
В никакъв случай не го зацепвай по белези преди да си разбрал какъв е проблема. защото е почти сигурно, че ще изкривиш клапаните още докато завъртиш със стартера :!:
Провери и шайбата на разпределителния вал дали не е превъртала :!:
Провери и с един тел през отвора на свещите къде са буталата, когато е на белези :!:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа

Мнениеот zfa159 » Нед 18 мар 2012 9:11


Сподели как точно гледаш белезите,защото са 2 типа (на моето колело пък ги има и двата mhihi ).При разлика от 8 зъба,нито ще запали,нито ще работи.Също така щеше да си смлял клапаните отдавна :)
А за ремонт на стартера,за какво ти е да гледаш ангренажа всъщност или от любопитство? :)
Ето и малко примери за белезите :
untitled.JPG
untitled.JPG (9.35 KиБ) Видяна 1804 пъти

untitled2.JPG
untitled2.JPG (8.41 KиБ) Видяна 1803 пъти

:beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа 2E

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 18 мар 2012 17:24


ktamen написа:Колко зъба има шайбата на разпределителния вал? Щом разпределителния вал не е оригинален, предполагам, че майстора, който го е слагал нарочно го е зацепил по този начин за да пасне на този двигател.
Може би някъде тук се крие разковничето.
Аз имам случай с голфа който карах преди, сменях му два пъти ангренажния ремък, но без да разбутвам центровката, само вадя стария и надявам новия и стягам. След втората смяна на ремъка се наложи да сменявам семеринги на валовете, тази на разпределителния вал я сменихме лесно, тази на паразитното колело за делкото също лесно, но болта който държи зъбното колело на коляновия вал не успяхме да го отвием, а опитвахме с какво ли не, все едно заварен. Отказахме се да го сменяме семеринга, още повече че като че ли всичкото масло беше дошло от горните два. Събрахме ангренажа, зацепихме по белези, този на маховика и на разпределителния вал е такъв като втория на Стефан в мнението дето е прикачен, палеца на белега за първи цилиндър ииииии греда. Неще да запали пустиняка и тва си е. Два акумулатора скапахме от въртене, обръщахме палене от четвърти цилиндър, пак от първи, пак по белезите и така цял след обяд. Накрая викнахме помощ вече от един пич дето спи с два двигателя такива в спалнята mhihi
Отвори той капачката на маслото и вика, я дай на белези. Превъртяхме коляновия вал да дойде където трябва по белега на маховика и тоя вика, а сега ми кажете кой двигател пали когато са му отворени клапаните - няма такъв. Отхлаби ремъка, превъртя вала и зверо запали още преди стартеро да е ударил маховика :bowdown
Преброихме точно 8 зъба разлика с оригиналния белег, направихме един нов белег със шлайфата и до ден днешен тоя двигател си е е така.
Аз още не мога да си обясня от къде дойде това изместване, ама вече и не се опитвам


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа 2E

Мнениеот bryanokoner » Нед 18 мар 2012 17:32


До ктамен и двата мотора са 2е просто този дето го взех момчето бе6е продало разпределителния вал .Целия ремонт сам съм го правил.Центровката по белези е точна свалял съм свеща за още по сигурно сега ще слизам да видя как е точно.И от както съм го центровал е навъртял 1500 км ремъка е добре опънат проверих го.Zfa по първата картинка е белега.Съмнява ме да имат разлика колелата защото когато сравнявах ремъка от голфа и моя бяха с еднакъв брой зъби.Просто исках да видя от къде идва това забиване на муцуната при потегляне свалил съм дебитомера стъпковия мотор а за центровката просто първия път когато я направих и подкарах колата до един приятел монтьор да погледне да ли съм опънал ремъка пак беше мръднала само че с 4 зъба ама това беше в самото начало от тогава не е имало ядове до вчера.даже ако я сглобя ей сега я паля без проблем.Смо че се чува някакво притропване в мотора и за тва я спрях.А и главата си е мойта.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа 2E

Мнениеот ktamen » Нед 18 мар 2012 19:01


Не знам как е, но и така не е :roll:
Имам усещането, че се бъзикаш с нас - с 4 зъба, с 8 зъба. Тоя двигател да не е с гумени клапани :screwy .
Нагласи коляновия вал на белег и провери къде са буталата с тел. После свали шайбата на разпределителния вал за да се убедиш, че не е превъртала.Свали и капака на клапаните и добре разгледай кога се отварят клапаните на съответния цилиндър. Или нещо бъркаш белезите или има нещо неоригинално в двигателя - някоя от двете шайби или някой от двата вала.


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: проблем с пасата прескача зъби на ангренажа 2E

Мнениеот bryanokoner » Пон 19 мар 2012 21:12


Пич центровката аз съм си я правил както казах да не се повтарям гледал съм белези буталото къдее и тогава съм стягал ремъка.Но понеже съм до късно на работа нямам време да я гледам само в събота и неделя.Първия път когато я правих ми бягаше с четири зъба това за два дни каране и ми се стори хлабав ремъка не бях сложил капака и когато тръгнах да го стягам го забелязах защото я прекарах на белег за всеки случай.Ако не вярваш не оригинално незнам на блока който купих номера пак му е 2Е но е от голф. Всичкото това съм го писал в предния пост ако не вярваш ела в събота ще я сглобя и ще ти я запаля да се убедиш сам че пали от първия път и върви.Ако не вярваш на мен с didoriginal двамата заедно сме я правили и той беше когато я разглобих след като се върнах от Волуяк.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 60 госта