
Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Да, такива модули има най-често на Аудита, но също така и на Шкода и Сеат от 1997-ма до 2001-ва година (ориентировъчно). Който търси подходящ модул да не се ограничава само до VW 

- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Хайде колеги, кажете до каква степен е нужна КАН шината на АБС/ТСЦ/ЕСП.... И може ли да работи даден модел АБС със ЕСП без КАН шина????
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
policevidin написа:Хайде колеги, кажете до каква степен е нужна КАН шината на АБС/ТСЦ/ЕСП.... И може ли да работи даден модел АБС със ЕСП без КАН шина????
"Безопасен" експеримент с АСР: Изключва се КАН-шината (2-проводна е) от страната на АСР-модула или ЕКУ-то. Колата се вдига на повдигач, пали се, включва се на скорост и се подава газ. Колелетата неминуемо ще се развъртят по някое време с разл.скорост и се изчаква включване на АСР-а за "отнемане" на газта, трябва и лампата на таблото да се размига. Ако това не се случи, значи АСР без КАН не може, както се и предполага между другото. Хубаво е да има сканиращ ВАГ-КОМ по време на теста, за да се види кога ще се появи грешка/и и каква/и ще е тя.
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Или, който има възможност да монтира модул на кола без КАН.
Ако не стане просто се връща старият модул и този се препродава.
В нета видях, че има КАН емулатори за коли без КАН. На по-скъпите(80-90лв) може да се закачи и сигнал за скорост. В случай ,че трябва АСРа да чете поне скорост за да сработи.
Ако не стане просто се връща старият модул и този се препродава.
В нета видях, че има КАН емулатори за коли без КАН. На по-скъпите(80-90лв) може да се закачи и сигнал за скорост. В случай ,че трябва АСРа да чете поне скорост за да сработи.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
goodyy написа:Или, който има възможност да монтира модул на кола без КАН.
Ако не стане просто се връща старият модул и този се препродава.
В нета видях, че има КАН емулатори за коли без КАН. На по-скъпите(80-90лв) може да се закачи и сигнал за скорост. В случай ,че трябва АСРа да чете поне скорост за да сработи.
Тази кола ще да е Голф 3.
Абсолютно всички Голф 4, които имат ABS, използват CAN за комуникация м/у ABS модула и компютъра. Някои колеги се бъркат с CAN шината на таблото - ако там няма, това няма нищо общо - връзката с ABS-a пак е по CAN.
С други думи: при Голф 4 ABS без CAN е невъзможно. На голф 3 обаче нямам представа...
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
icefire написа:goodyy написа:Или, който има възможност да монтира модул на кола без КАН.
Ако не стане просто се връща старият модул и този се препродава.
В нета видях, че има КАН емулатори за коли без КАН. На по-скъпите(80-90лв) може да се закачи и сигнал за скорост. В случай ,че трябва АСРа да чете поне скорост за да сработи.
Тази кола ще да е Голф 3.
Абсолютно всички Голф 4, които имат ABS, използват CAN за комуникация м/у ABS модула и компютъра. Някои колеги се бъркат с CAN шината на таблото - ако там няма, това няма нищо общо - връзката с ABS-a пак е по CAN.
С други думи: при Голф 4 ABS без CAN е невъзможно. На голф 3 обаче нямам представа...

Не трябва да се бъркат различните CAN-шини.
Има още една такава: между комф.модула и машинките на ел.стъклата. Те играят ролята на локални контролери, към които са подвързани изпълнителни у-ва (ел.двигатели) и датчици (микрети).
Комфорт CAN-шината няма никаква връзка с CAN-шината ECU-ABS.
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Мисля след време да заменя дизеловият двигател с електрически. Дори и да е голф 4 с КАН, след като ще се наложи даже да махна и ЕКУто, дали ще работят тези системи.
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
goodyy написа:Мисля след време да заменя дизеловият двигател с електрически. Дори и да е голф 4 с КАН, след като ще се наложи даже да махна и ЕКУто, дали ще работят тези системи.
Доколкото разбирам, ще слагаш само мотор от Г4. Правилно ли съм разбрал?
Тъй като Г3-АБС няма КАН-шина с ЕКУ-то, с мотор и ЕКУ от Г4 няма да имаш проблеми.
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
goodyy написа:Мисля след време да заменя дизеловият двигател с електрически. Дори и да е голф 4 с КАН, след като ще се наложи даже да махна и ЕКУто, дали ще работят тези системи.
Няма да работи колега.Разбрах го съвсем случайно,изгоря ми предпазител който е за компа на мотора(Оправлението на турбината и главата на горивната помпа)понякога ми гори този претпазител,мога да гадая само защо и лампата на АСР-а ми светна веднага,че не работи явно се прекъсва връзката с Компа на мотора и тази система се смоизключва.Явно поради липса на комуникация с ECU-то.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
goodyy написа:Или, който има възможност да монтира модул на кола без КАН.
Ако не стане просто се връща старият модул и този се препродава.
В нета видях, че има КАН емулатори за коли без КАН. На по-скъпите(80-90лв) може да се закачи и сигнал за скорост. В случай ,че трябва АСРа да чете поне скорост за да сработи.





Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
CAN адаптери
http://www.tme.eu/bg/katalog/interfejsi ... D112779%26
Тези адаптери са главно за адаптация на плеър и не поддържат всички сигнали.
-----------------
А за двигателят: не ,че ще слагам от Голф 4, а мисля да минавам на ток. Лека кола изразходва около 15-20 кВч/100 км. Обаче повечето системи май, няма да работят. Или ще трябва да оставя ЕКУто и да направя контролер за електродвигателя, който да взема сигнал от импулсите за дюзите. Така ЕКУто няма да знае ,че управлява нещо друго и няма да отчете грешка. Като добавя и ламбда симулатор.
Дали така ще стане да се конвертира Голф 4 4motion с ЕСП и то да работи.
Май се отклоних от темата.
http://www.tme.eu/bg/katalog/interfejsi ... D112779%26
Тези адаптери са главно за адаптация на плеър и не поддържат всички сигнали.
-----------------
А за двигателят: не ,че ще слагам от Голф 4, а мисля да минавам на ток. Лека кола изразходва около 15-20 кВч/100 км. Обаче повечето системи май, няма да работят. Или ще трябва да оставя ЕКУто и да направя контролер за електродвигателя, който да взема сигнал от импулсите за дюзите. Така ЕКУто няма да знае ,че управлява нещо друго и няма да отчете грешка. Като добавя и ламбда симулатор.
Дали така ще стане да се конвертира Голф 4 4motion с ЕСП и то да работи.
Май се отклоних от темата.
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Извинявам се че пак ще ви занимавам с моите проблеми. Днес пак се занимавах със свързването на бутона и таблото, но преди да кажа какво се получи, искам да попитам нещо относно самия бутон ASR, как е при вас, като натиснете бутона, той остава ли в по-ниско (натиснато) положение, както примерно е бутона за подгрева на задното стъкло или при натискане той се връща в изходно положение? При мене е втория вариант, питам защото незнам как е правилно, а моя бутон е от Пасат Б5, който аз преобразувах за Г4. Та сега да ви кажа какво направих и какво се получи, по обяснението на колегата icefire направих всичко, внимателно, без да бързам, уж като по учебник
резултата - паля колата, символа за ASR на таблото свети постоянно и не изгася, при натискане и задържане на ръка на бутона лампата изгася, но когато го пусна пак светва. Пробвах да въртя гуми и да държа бутона натиснат едновременно, но лампата не пресветва, закачах и с ваг-ком за евентуални грешки, но такива нямаше, някакви идеи?

Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
tih написа:Извинявам се че пак ще ви занимавам с моите проблеми. Днес пак се занимавах със свързването на бутона и таблото, но преди да кажа какво се получи, искам да попитам нещо относно самия бутон ASR, как е при вас, като натиснете бутона, той остава ли в по-ниско (натиснато) положение, както примерно е бутона за подгрева на задното стъкло или при натискане той се връща в изходно положение? При мене е втория вариант, питам защото незнам как е правилно, а моя бутон е от Пасат Б5, който аз преобразувах за Г4. Та сега да ви кажа какво направих и какво се получи, по обяснението на колегата icefire направих всичко, внимателно, без да бързам, уж като по учебникрезултата - паля колата, символа за ASR на таблото свети постоянно и не изгася, при натискане и задържане на ръка на бутона лампата изгася, но когато го пусна пак светва. Пробвах да въртя гуми и да държа бутона натиснат едновременно, но лампата не пресветва, закачах и с ваг-ком за евентуални грешки, но такива нямаше, някакви идеи?
За бутона: втория вариант е на всички, не се шашкай.
Ако без свързан бутон индикацията на таблото и действието на самия АСР е ОК -> провери бутона и свързването.
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Утре ще махна бутона и ще пробвам без него, днес просто не остана време за експерименти.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
tih написа:Извинявам се че пак ще ви занимавам с моите проблеми. Днес пак се занимавах със свързването на бутона и таблото, но преди да кажа какво се получи, искам да попитам нещо относно самия бутон ASR, как е при вас, като натиснете бутона, той остава ли в по-ниско (натиснато) положение, както примерно е бутона за подгрева на задното стъкло или при натискане той се връща в изходно положение? При мене е втория вариант, питам защото незнам как е правилно, а моя бутон е от Пасат Б5, който аз преобразувах за Г4. Та сега да ви кажа какво направих и какво се получи, по обяснението на колегата icefire направих всичко, внимателно, без да бързам, уж като по учебникрезултата - паля колата, символа за ASR на таблото свети постоянно и не изгася, при натискане и задържане на ръка на бутона лампата изгася, но когато го пусна пак светва. Пробвах да въртя гуми и да държа бутона натиснат едновременно, но лампата не пресветва, закачах и с ваг-ком за евентуални грешки, но такива нямаше, някакви идеи?
Бутонът за ASR се отличава от бутона за задния подгрев, защото като го натиснеш той не потъва и не остава в по-ниско положение. След натискане, той застава веднага в изходно положение. Като го натиснеш един път, трябва да ти светне лампата за ASR, което показва, че системата е изключена. Като го натиснеш пак, лампата изгасва и системата отново е online. Пробвай да махнеш бутона и да тесваш ASR-a

ПП. Това е малкото зло. При мен се оказа, че новият модул на старо не работи

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта