ALH - "Твърда" работа ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот juve » Пон 19 мар 2012 1:50


Здравейте колеги,
имам един такъв въпрос: Може ли да се каже, че двигателя ALH работи по твърдо от средностатистическия дизелов двигател на VAG ? Питам, защото се чудя на моя... чувам го че работи подчертано по твърдо от доста други автомобили от този вид. Разбира се не го сравнявам със стария ТД - там е ясно че той работи по ..мазно. Маслото е 5w40 на Лики моли, всичко е сменено, сутрин изпушва леко,защото пали на 4-5 оборот ( слаб акумулатор и измама на термодатчика) но през деня след това пали от четвърт, не пуши, не бара масло ( уж) не мени обороти но ..работи някак по -твърдо от дизеляците около мен и това си е. И затова питам какви са Вашите наблюдения за конкретния двигател - които ги имат де... по шумни ли са или не ? :beer




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот L&R » Пон 19 мар 2012 8:47


нямам такива спомени, даже напротив


Потребителски аватар
ivan.georgiev
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 10:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот ivan.georgiev » Пон 19 мар 2012 9:00


Колега,от 5 години карам голф с такъв двигател и не мисля,че работи по твърдо.В семейството имаме и пасат помпа-дюза и голфа работи по меко от него.
Поздрави


Потребителски аватар
wnaso
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse NewBeetle ALH@Brezel

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот wnaso » Пон 19 мар 2012 10:05


Нормално е да работи малко по твърдо поради по високото налягане на дюзите - 220 бара.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот nasko1978 » Пон 19 мар 2012 10:14


Може и от центровка да работи малко по-различно! :idea:


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот Jonkata_v » Пон 19 мар 2012 11:34


nasko1978 написа:Може и от центровка да работи малко по-различно! :idea:

И аз така знам,че центровката играе голяма роля за по-меката и по-твърдата работа на мотора...чувал съм,че ако е към предварение центровката май работи по меко мотора,по-малко върви и по-малко харчи,а към закъснение е обратното.

Последна промяна от Jonkata_v на Пон 19 мар 2012 12:01, променено общо 1 път.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот Zinoto » Пон 19 мар 2012 11:40


Освен центровката,е важна и порцията от помпата. Това, че пали сутрин от 4-5 оброта, изпушване... ако има и нестабилни обороти няколко секунди. Ако махнеш "измамата" на температурния датчик ще видиш, че и топла и студена ще пали много по-трудно и ще е още по-шумна. Не е вярно, че на по-голямо предварение работи по-меко, напротив, освен това е важно и разпределителния вал да е на белег, ако не е също е по-шумен мотора!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот juve » Пон 19 мар 2012 12:01


Това, че пали сутрин от 4-5 оброта, изпушване... ако има и нестабилни обороти няколко секунди.

Ами в студа има някое време нестабилни обороти , то даже не са нестабилни по оборотомера, а по скоро като някакъв цикличен променлив звук....но това е в студено време. Аз лично се чудех дали пък не го надцених този мотор с това масло 5w40 ... но пък какво да му е, вискозитета си е в норма, не дими ..просто може би не го познавам, не ми е толкова че е по шумен , по скоро ми е да не ме изложи някъде ... и аз покрай него :012: Но така или иначе трака по звънко и отчетливо и викам - дали пък не е характерно....


Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот Jonkata_v » Пон 19 мар 2012 12:12


Zinoto написа:Не е вярно, че на по-голямо предварение работи по-меко, напротив, освен това е важно и разпределителния вал да е на белег, ако не е също е по-шумен мотора!

Объркал съм и значенията :)...извинявам се :wink:


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот Sashko_Trg » Пон 19 мар 2012 23:41


Според мен най-малкото което е че маслото е много тънко за този мотор вече, трябва да го караш с 10 на 40 има и още един фактор за шума на мотора, а това са повдигачите. Казвам го от личен опит, защото като смених моите и гласа на мотора се промени коренно !

А това с температурния датчик, най-вероятно като свържеш жичките правилно при топъл мотор колата ще пали много трудно.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот juve » Вто 20 мар 2012 7:34


А това с температурния датчик, най-вероятно като свържеш жичките правилно при топъл мотор колата ще пали много трудно.

В това съм сигурен - това си е патентована VAG простотия :dummy:
че маслото е много тънко за този мотор вече

тънко....колко да е тънко, то ако на +5 градуса синтетиката е "толкова" тънка, излиза че когато стане 40+ трябва да го карам вече с 20W... :beer а за повдигачите..хм...може да има нещо в тази работа.... :roll:


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот Sashko_Trg » Вто 20 мар 2012 8:29


Мотора просто вече е не е за това масло, ти налей 10- 40 пък да видим дали няма да започне да работи по-тихо.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот tdi_20yare » Вто 20 мар 2012 10:36


Sashko_Trg написа:Мотора просто вече е не е за това масло, ти налей 10- 40 пък да видим дали няма да започне да работи по-тихо.

Какво значи мотора не е за това масло,и тънко масло..Какво лошо може да се случи ако караш с 5/40 турбо мотор... :?:


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот gancho » Вто 20 мар 2012 10:42


Sashko_Trg написа:Мотора просто вече е не е за това масло, ти налей 10- 40 пък да видим дали няма да започне да работи по-тихо.

За лятото може 10W40,но ако колегата не кара много и ще е със същото масло следващата зима(ако е като тази :banghead: )никак не е добре....
http://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE
имаше и много по-хубави клипчета,главно руски(сибирски mhihi ),но сега не ги намирам.
Аз лично никога не бих тормозил зимата ТДИ с нещо по-гъсто от 5W40.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: ALH - "Твърда" работа ?

Мнениеот Zinoto » Вто 20 мар 2012 13:14


Последния проблем на този мотор е маслото mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pink и 39 госта