не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
venho
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 май 2009 10:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот venho » Чет 22 мар 2012 1:31


че има нужда от клапата да не говорим че системата се използва от преди христа до ден днешен.



-освен голфето карам и тойота ярис 1000 кубика бензин ако е от зна4ение и няма въпросната клапа явно са имали нещо впредвид поставянето и навремето но е факт че и без нея колибите вървят стига всичко останало да ти е наред




Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Чет 22 мар 2012 13:42


До колкото успях да видя на почти всички яриси освен на модела от 2012 година филтъра е седнал на двигателя.
Клапа може да няма но принципа си го има.

Дай да не сравняваме с японски сега че там работате е обратна.


venho
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 май 2009 10:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот venho » Чет 22 мар 2012 13:50


на стария ми двигател 1,3 на голфето също беше седнал но имаше клапа :D Японско Корейско Немско все кола Все двигател


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Чет 22 мар 2012 13:59


venho написа:на стария ми двигател 1,3 на голфето също беше седнал но имаше клапа :D Японско Корейско Немско все кола Все двигател


На голфа като е седнал има изнесен въздуховод а на тойотата няма нищо.

Отклоняваме се от темата яко.


venho
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 май 2009 10:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот venho » Чет 22 мар 2012 14:09


Грешеш че няма от търново си ела някой път да ти покажа отклоняваме се наистина модераторите могат да истрият моите мнения като пак казвам неказвам 4е не трябва да я има а 4е и без нея може Зерга знае6 ми гаража ела някои път да ти покажа тойотата :beat_butt2


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот genov1 » Пон 26 мар 2012 14:01


Вижте какво намерих докато рових из нета, най-горе в ляво се споменава за въпросната клапа, поне аз до колкото разбрах ..
90v99001011_guida_metano_en.pdf
(38.52 KиБ) Свален 344 пъти


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Вто 22 май 2012 2:40


Прегледах си мненията и обмислих съветите на някои колеги.(гледам че съм понаписал и някоя друга простотия)
Еврогас писа първи и беше прав за нещо. За да се направи оптимална настройка на газта трябва има постоянна температура на въздуха. Примерно на студен поток както той писа, обаче зиме и лете температурата се променя.

От там идва завишения разход на джокера. А при нормално работеща клапа която писах хиляда пъти трябва да поддържа 42 градуса а не само топъл или студен въздух, настройката на изпарителя я правиш само веднъж и то на топъл двигател.Вече сам си избираш дали да ти гори/върви или пести/не-върви като си поиграеш със кранчето.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Вто 22 май 2012 6:15


Проблемът не е толкова температурата на въздуха, колкото променливото съпротивление на въздуховода - от тръбата преди филтъра до смесителната плочка. И най-малкото изменение, породено от клапата за въздух, води до значителна промяна на съотношението гориво - въздух. Който не вярва, на празен ход да препречи с 1 пръст входа на въздух, веднага се променят оборотите. На натоварен режим се отразява повече. При работа на бензин ефекта е значително по-слаб, затова на газ е важно да се сменя навреме въздушен филтър.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот genov1 » Вто 22 май 2012 8:09


В последно време се замислям дали да не извадя маркуча за картерните газове, щото и те май бъркат настройката на газ. Аз поне така си го обяснявам че се случва: сутрин като запаля на газ(метан в случая) колата върви много добре, и после като загрее се спъва леко. Може би защото като загрее двигателя, картерните газове са горещи (все пак маслото се нагрява до над 100 гр.) и вместо в двигателя да влиза въздух с температура 20 гр примерно, влизат изпаренията с много по-висока темп. и бъркат сместа на газ. Тва си е моето предположение, мисля да го пробвам някой ден и да пиша ако има резултат


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 22 май 2012 12:28


Така е, бъркат сместа със сигурност, всички знаем вече как действа топлия въздух на горивната смес. Освен това ако си забелязал при тунинг-автомобилите, говорим за сериозните такива, картерните газове са отведени извън пълнителния тракт на двигателя - слагат различни кеч-кенове, филтри... Според мен ефект би имало ако се направят следните неща:
-премахване на карт.газове от преддроселното пространство
-шунтиране на клапата за студен/топъл въздух
-ограничаване антифриза, който минава през изпарителя с цел неговата по-ниска работна температура, както знаем, той се изстудява, когато изпарява газта.
С последното ще се осигури да кажем работна температура 50-60гр. на мембраната, което със сигурност е по-благоприятно за нея, отколкото ако минава горещ 100гр. антифриз и затопля корпуса респ. мембраната.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот genov1 » Вто 22 май 2012 13:04


Кеч кен в нашия случай може да изиграе роля и пластмасово шише от кола кола :mrgreen:
За изпарителя и аз съм се замислял, но незнам точно как да го направя. Преди имах някакви мръсотии които бяха се отложили и ограничаваха дебита на антифриза, но така понякога ми замръзваше и се обледеняваше целия, след като го изчистих пък взе да загрява целия та да не се пипа. Незнам, то реално голямата мембрана влияе на вървежа на колата, другите май само понижават налягането ..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 22 май 2012 13:09


Не съм наясно с метановите изпарители, ти спомена нещо за твоя. Иначе при температура на корпуса 80-90гр. няма как това да не оказва влияние на работата на мембраната, именно тая, дето е пряко свързана с количеството газ към мотора. Относно реализирането - ако тройниците, през които е пуснат антифриза са с вътрешно фи да речем 8мм, чисто и просто се сменят с такива с по-малко - 6 или 5, дори имам някакъв спомен от колегата Мунс61, че 4мм за пропан-бутан били ОК, да ме поправи ако бъркам, да не ровя в логовете на скайп. В тоя ред на мисли изпарителят ще се загрява една идея по-бавно, но за сметка на това мембраната му ще работи по-добре и по-"линейно", както се изрази чичо Ники, тъй като реално количеството топъл антифриз, което преминава през корпуса му вече ще е по-малко и съответно изпарителят ще работи на малко по-ниска температура при загрял мотор. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Вто 22 май 2012 13:20


Изпарителите Стефанели са с 6 мм отвор на щуцера за водата, маркучите са 10 мм. Само трябва зимата, докато не е загрял мотора до 40 - 50*, да не се зори, за да работи нормално изпарителя. За нормално каране няма проблем.
Купил съм един термометър от Конрад, ще сложа сондата на изпарителя, за да видя с каква температура е на различни режими.


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот jijane » Вто 22 май 2012 17:42


Аз моя изпарител съм го гледал през софта на ГИ-то до какви температури стига. На място си стига до 95 градуса, при движение се върти около 80-83 градуса, в зависимост от скоростта. Градско движение около 90 градуса, особено ако е тръгни-спри. Датчика за температурата на антифриза, който го чете компа е лепнат точно на корпуса на изпарителя от към водната му част. Температурата на изпарената газ е в порядъка 40-50 градуса, пак в зависимост от това дали е извънградско/градско.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 22 май 2012 17:51


jijane написа:Аз моя изпарител съм го гледал през софта на ГИ-то до какви температури стига. На място си стига до 95 градуса, при движение се върти около 80-83 градуса, в зависимост от скоростта. Градско движение около 90 градуса, особено ако е тръгни-спри. Датчика за температурата на антифриза, който го чете компа е лепнат точно на корпуса на изпарителя от към водната му част. Температурата на изпарената газ е в порядъка 40-50 градуса, пак в зависимост от това дали е извънградско/градско.

При ГИ нещата са мисля малко по-различни откъм устройство на изпарителя. За АГУ си мисля, че е от доста съществено значение тая температура поради простата причина, че голяма заслуга за сместа има именно мембраната, а при ГИ имаме рейка, инжектори и компир. Отделно, че ти откъде си сигурен, колко е температурата, като казваш, че датчикът е от водната страна на изпарителя?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта