Как е най-добре да се третират клеясали ел. конектори?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Как е най-добре да се третират клеясали ел. конектори?

Мнениеот icefire » Чет 22 мар 2012 19:32


Колеги, на всеки му се е случвало някоя букса да не прави контакт и да се окаче, че причината е окислилите се пинове. Как е най-ефективно да се справим с това?

Единият вариант е контактен спрей, но това не е много дълготрайно решение, поне според моя опит.
Другата опция е да се зачистят клеясалите крачета с фина шкурка и после да се пръснат с WD-40, за да не се окислят отново, само дето WD-40 не е електропроводяща течност и не знам доколкото е добра идея да се пръскат контакти с нея, при положение че контактният спрей прави точно обратното - обезмаслява :roll: Какво правите вие в такива случаи?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Как е най-добре да се третират клеясали ел. конектори?

Мнениеот radotom » Чет 22 мар 2012 20:39


Медния хидроокис е много добре разтворим във вода.
Спокойно може да накиснеш конектора в бурканче и ще се почисти зеленясалата гнус!
След това вече с WD, за да 'избуташ' водата и да не зеленясава наново.
Не се притиснявай, че не е токопроводим (всъщност - добре, че не е, иначе ще окъси м/у съседни пинове :lol: ) Така или иначе електрическия контакт се осъществява благодарение допира (по-скоро силната стегнатост) между пинчето и перата на куплунга.
С контактния спрей трябва много да се внимава.
Половината от тях са на кислелинна основа - почистват до метал, но после той кородира, ако не се изплакне.
Другата половина май са на основа на бързо изпаряеми течности като ацетон и т.н. В резултат пластмасите, от които са направени телата на кулунзите просто стават на безформена топка!
Вече скапах 2 машини с такъв спрей на Permatex :motz:


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Как е най-добре да се третират клеясали ел. конектори?

Мнениеот icefire » Чет 22 мар 2012 20:44


Благодаря за полезното инфо :)
А нали не е проблем контакти, които са монтирани на компоненти в колата и няма как да се накиснат във вода да се почистят с шкурка? Така ще се изчистят до метал и WD-40 после ще ги предпазва от образуване на зелената гнус..


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Как е най-добре да се третират клеясали ел. конектори?

Мнениеот radotom » Чет 22 мар 2012 21:33


Шкурката е прекалено груб метод, според мен.
Принципно върху пинчетата има покритие, не са чиста мед. За това и са бели (когато са нови).
Обикновено са никелирани, но може да има и родиево, сребърно или дори златно покритие.
Използвайки шкурка, заедно с окиса, буташ и покритието на цялата повърхност и много бързо нещата стават още по-зле.
Това особено важи за пъпките на релетата.
Ако трябва да почистя куплунг използвам вода или WD, за да може да се отмива окиса и вкарвам и изкарвам N на брой пъти куплунга, разчитаки да се самозачисти там, където наистина контактува (и се трие в насрещния контакт)
За релета използвам хартия или памучен плат (чаршаф)
Вкарвам парченце между пъпките, притискам ги с ръка и измъквам парченцето ;) После отново поне 10-15 пъти.
С парцалчето е по-добре, защото не се къса, а и може да му капнеш нещо течно.
Ако става дума не за окис, а за нагар - течното е спирт върху парцалче.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта