Връщане на стока
Връщане на стока
Въпросът е дъвкан ама пак да го подхвана. Може ли да се върне стока след като е купена от магазин без някакъв видим дефект? Просто установих елементарни пропуски във функционалността и искам да разваля сделката (няма още 7 дни).
- tdi fen
- Мнения: 4676
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Връщане на стока
може стига да имаш касова бележка и да си запазил опаковката
Re: Връщане на стока
Всичко имам, но не е купувана през интернет и доколкото знам така не мога да я върна без да има някакъв дефект и без да ми кажат "ами избери си нещо друго". Голям зор им е да дават пари или поне се правят.
- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Връщане на стока
TiL написа:Щом не си е купувал от интернет... забрави


- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Връщане на стока
Кога ли ще им се наложи да го правят, ако бъдем натиснати от ЕС....
В Германия - до 14 дни, no questions asked, независимо как и откъде е купено.
От друга страна обаче и в UK е като БГ, така че ... май няма да е скоро.
В Германия - до 14 дни, no questions asked, независимо как и откъде е купено.
От друга страна обаче и в UK е като БГ, така че ... май няма да е скоро.
- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Връщане на стока
Haralampi написа:Кога ли ще им се наложи да го правят, ако бъдем натиснати от ЕС....
В Германия - до 14 дни, no questions asked, независимо как и откъде е купено.
От друга страна обаче и в UK е като БГ, така че ... май няма да е скоро.
Искам да го видя този момент когато отивам с лаптоп за 2000лв например в някой "маркет" и казвам "Ми не ме кефи,сори ама си ми дайте паричките.."



- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Връщане на стока
Зависи от политиката на конкретния магазин.
В метро съм връщал ДВД 2-3 дни след покупката и си ми дадоха парите и това само защото не ме кефеше.
Иначе в щатите в WALL MART можеше 6 месеца след покупката да върнеш техника
В метро съм връщал ДВД 2-3 дни след покупката и си ми дадоха парите и това само защото не ме кефеше.
Иначе в щатите в WALL MART можеше 6 месеца след покупката да върнеш техника

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Връщане на стока
Stivi написа:Haralampi написа:Кога ли ще им се наложи да го правят, ако бъдем натиснати от ЕС....
В Германия - до 14 дни, no questions asked, независимо как и откъде е купено.
От друга страна обаче и в UK е като БГ, така че ... май няма да е скоро.
Искам да го видя този момент когато отивам с лаптоп за 2000лв например в някой "маркет" и казвам "Ми не ме кефи,сори ама си ми дайте паричките.."Само дето се съмнявам че ще живея още 100 години
А и вече си представям как някой звъни на приятелите си и им вика " Копелета тая вечер ще гледаме мача на 55" плазма,ама за реванша някой от вас да вземе от магазина че на мен не ми се разправя пак
Ми... въпрос на манталитет ама се прави



Връщал съм и ТВ 10 дена след покупка (този път поради лек дефект), на всичкото отгоре го бях надрал отстрани - въобще не погледнаха - върнаха ми всичко, а като се прибрах установих, че дистанционното е още на дивана

- дзвера
- Мнения: 867
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 9:21
- Автомобил: ford escape
- Двигател:
- Местоположение: отвъд голямата локва
Re: Връщане на стока
MMX написа: установих елементарни пропуски във функционалността и искам да разваля сделката (няма още 7 дни).
точно това кажи в магазина, после тук кажи дали са ти върнали парите

- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Връщане на стока
Ами форумите в нета са пълни с теми как не приемат стока в магазина на другия ден след покупката със сериозен дефект а те пращат в сервиза,така че тези дето успяват да го направят даже без причина веднага да пускат тото,минимум петица ще ударят с този късмет 

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Връщане на стока
Купувача в България има доста права но за моя радост като търговец не ги знае
Не го кефело и обратно в магазина ама че продавача го е чукнал на касовия апарат не е важно Ако отидете на кино и не ви хареса филма искате ли си парите

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Връщане на стока
KirilGeorgiev написа:Купувача в България има доста права но за моя радост като търговец не ги знаеНе го кефело и обратно в магазина ама че продавача го е чукнал на касовия апарат не е важно Ако отидете на кино и не ви хареса филма искате ли си парите
Сравнението ти е неудачно

А ти като търговец имаш двукратен интерес да приемаш стока обратно
1. Подсигуряваш си по-трайни клиенти, иначе клиента-еднодневка ти е гарантиран, повече няма да го видиш!
2. Рекламирайки стоката от своя страна на производителя или снабдителя и прочиствайки се от стоки, които са ти върнати подсигуряваш по-качествен подбор като цяло.
Лошото е, че в българия след вече немалко пост-комунистически години, масовия търговец не разбира, че няма как да просъществува дълго на принципа "ако щете Другарю". Пазарната икономика не прощава

В туристическия сектор даже по-можеш да разчиташ, че така или иначе тоя или оня турсит надали ще се върне баш на същото място (макар че защо да не целиш обратното!), но при търговците на стоки.... и в ерата на интернета - една тема в някой форум за качеството на услугите ти и си до там!! Примери тук колкото щеш. Аз също не пропарвам до майстори или магазини, за които съм прочел няколко негативни отзива!
Беше преди доста години, но една случка от единия от небезизвестните магазини за комп. периферия на Раковкса - купих си RAM. Беше скъпичка за времето си. Прибирам се - РАМ-та не работи, комп. се рестартирва. Връщам се в магазина на другия ден, казвам им че е дефектна, при което те ми заявяват, че лепенката върху чиповете била леко скъсана в единия край (личеше, че от транспорта леко се е натиснала и съответно сцепила само в единия край, но беше очевидно, че не е пипано нищо и, че става дума за самата лепенка и нищо под нея). Не можело да ми я заменят. След последвал скандал до 3-то ниво шефове и обяснение, че дори не съм длъжен да обръщам внимание на лепенката "Warranty VOID if removed" тъй като не съм длъжен да знам англ. и сме в България! Не е написано нищо на официалния език, следователно не ме интересува въобще, се стигна до комисията за защита на потребителя.
Последствията:
1. Аз си получих парите обратно макар и със закъснение
2. Фирмата бе глобена
3. Вложи в часове труд повече пари от колкото стойността на 5 такива платки
4. Две разплакани служителки
4. Аз повече не стъпих там, независимо, че имат често по-добри цени от конкуренцията
5. Приятелите ми повече не стъпиха там
И всичкото за какво? 50лв.?? Дали бяха и толкова....


Re: Връщане на стока
Не стана работата. Звънях и в КЗП да се подготвя теоретично, но ми казаха, че няма шанс, ако не е интернет покупка. За друг път да знам. Може от Техномаркет да е, но мине ли през интернет ставаме "американци" с възможност за връщане
Представям си и те как имат отделени бройки, готови да пътуват за N-ти път.

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Връщане на стока
MMX написа:Не стана работата. Звънях и в КЗП да се подготвя теоретично, но ми казаха, че няма шанс, ако не е интернет покупка. За друг път да знам. Може от Техномаркет да е, но мине ли през интернет ставаме "американци" с възможност за връщанеПредставям си и те как имат отделени бройки, готови да пътуват за N-ти път.
Не е въпроса да мине през интернет. При онлайн покупката виждаш стоката само на снимка, докато в магазина можеш да видиш, пипнеш, пробваш.
Не виждам защо някой друг трябва да понася последствията от нечия несъобразителност

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Връщане на стока
Winner25 написа:MMX написа:Не стана работата. Звънях и в КЗП да се подготвя теоретично, но ми казаха, че няма шанс, ако не е интернет покупка. За друг път да знам. Може от Техномаркет да е, но мине ли през интернет ставаме "американци" с възможност за връщанеПредставям си и те как имат отделени бройки, готови да пътуват за N-ти път.
Не е въпроса да мине през интернет. При онлайн покупката виждаш стоката само на снимка, докато в магазина можеш да видиш, пипнеш, пробваш.
Не виждам защо някой друг трябва да понася последствията от нечия несъобразителност
Дали мога да "видя, пипна, пробвам" на място един фотоапарат, който създава снимки с огромен шум, не фокусира добре на тъмно, белия баланс му е изместен към червено и харчи батерии за 20 щраквания



И дали търговеца би бил толкова щастлив ако почна пред него да го изпробвам в продължение на да кажем 4 часа за да се убедя, че всичко е както искам да бъде или обратно - че бих предпочел друг модел??
Хората са го измислили това с връщането в интерес на потребителя, както трябва и да бъде. А според мен това е и в интерес на търговеца и дори производителя, който иначе няма как да получи адекватна и бърза реакция за качеството на продуктите си и да има шанс да подобри...
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта