Връщане на стока

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Връщане на стока

Мнениеот Winner25 » Пон 26 мар 2012 17:06


Haralampi написа:
Дали мога да "видя, пипна, пробвам" на място един фотоапарат, който създава снимки с огромен шум, не фокусира добре на тъмно, белия баланс му е изместен към червено и харчи батерии за 20 щраквания :?: :idea: :idea:
И дали търговеца би бил толкова щастлив ако почна пред него да го изпробвам в продължение на да кажем 4 часа за да се убедя, че всичко е както искам да бъде или обратно - че бих предпочел друг модел??
Хората са го измислили това с връщането в интерес на потребителя, както трябва и да бъде. А според мен това е и в интерес на търговеца и дори производителя, който иначе няма как да получи адекватна и бърза реакция за качеството на продуктите си и да има шанс да подобри...

В случая не става въпрос за проблем, просто клиента не го кефи :)




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Пон 26 мар 2012 17:27


Winner25 написа:
Haralampi написа:
Дали мога да "видя, пипна, пробвам" на място един фотоапарат, който създава снимки с огромен шум, не фокусира добре на тъмно, белия баланс му е изместен към червено и харчи батерии за 20 щраквания :?: :idea: :idea:
И дали търговеца би бил толкова щастлив ако почна пред него да го изпробвам в продължение на да кажем 4 часа за да се убедя, че всичко е както искам да бъде или обратно - че бих предпочел друг модел??
Хората са го измислили това с връщането в интерес на потребителя, както трябва и да бъде. А според мен това е и в интерес на търговеца и дори производителя, който иначе няма как да получи адекватна и бърза реакция за качеството на продуктите си и да има шанс да подобри...

В случая не става въпрос за проблем, просто клиента не го кефи :)


Анджек де :) Нещата, които изброих не са дефекти, а просто недостатъчно качество :) Което обаче няма как да се установи за 10 мин в магазина, съгласен си нали? Примерът, който дадох е реален и не подлежи на отремонтирване, просто това е качеството на съответния продукт. Но това бе само един пример, мога да ти дам още 1000.
Дали мога да установя в магазина, че батерията на даден модел лаптоп издържа по-малко от колкото ми трябва?? Това също не е дефект, но е причина да избера друг продукт! Т.е. "не ме кефи!"


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Връщане на стока

Мнениеот luboveliki » Пон 26 мар 2012 19:17


подкрепям тезата,че в къщи се оглежда по подробно и спокойно и остановяваме нови неща......мисля че до 3 дни от покупката имаш право да върнеш закупената стока без да минава през гаранцията и да има проблем


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Връщане на стока

Мнениеот Winner25 » Пон 26 мар 2012 19:23


luboveliki написа:подкрепям тезата,че в къщи се оглежда по подробно и спокойно и остановяваме нови неща......мисля че до 3 дни от покупката имаш право да върнеш закупената стока без да минава през гаранцията и да има проблем

За право, нямаш право по закон. Вече по преценка на търговеца може :)


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Пон 26 мар 2012 23:31


luboveliki написа:подкрепям тезата,че в къщи се оглежда по подробно и спокойно и остановяваме нови неща......мисля че до 3 дни от покупката имаш право да върнеш закупената стока без да минава през гаранцията и да има проблем


Наистина бих се изумил, ако някой не разбира именно това! Няма как в магазина да изпиташ един продукт изцяло! Тук не говорим за покупка на чаша, че да можеш в магазина да я огледаш да видиш здрава ли е, крива ли е, не е ли!

Когато става дума за техника, как може за 15 минути да установиш дали един сложен уред те удовлетворява? Неслучайно избрах пример с фотоапарат, защото различните фотоапарати се представят много различно при различни условия наоколо - светлина, скорост на снимане, светкавица и т.н. Освен да занеса фотостудиото в магазина?

Няма нищо по-нормално от това да има известен (тук вече може да се спори дали ще са 3 дни или 15 дни) период, в който човек независимо от къде е купил нещо да може да го върне (предпоставка да е в същото състояние) ако не е удовлетворен! Особено когато не става дума за неща, които се консумират!

Че ще има хора, които спекулират - да. Също толкова, които пък ще ги домързи да се занимават, дори и да не са особено доволни. Така функционира в нормалните държави.
Ама пак казвам - вместо търговците да видят положителното в това, масово се държат по социалистически - "Аку да щйети другарю! Да сти глйедали" - и хоп, минимум един клиент по-малко (а в повечето случаи и повече, тъй като той ще се похвали най-малкото на близките си, а ако го направи в интернет....)

А конкуренция не е като да липсва ми се струва.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Връщане на стока

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 26 мар 2012 23:48


И да са задължени търговците да осигурят момичета да правят по една свирка на изпроводяк на недоволните клиенти а за клиентките вибратор с размер по избор Като станем нормална държава предполагам че и търговците ще станат нормални


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Пон 26 мар 2012 23:56


KirilGeorgiev написа:И да са задължени търговците да осигурят момичета да правят по една свирка на изпроводяк на недоволните клиенти а за клиентките вибратор с размер по избор Като станем нормална държава предполагам че и търговците ще станат нормални


Чакай, не беше ли обратното? Ако търговците ни станат нормални, вероятно и държавата ще стане ;) Ама нали все чакаме първо да ни оправят, пък ние тогава евентуално да се мръднем... те за това всички това и правят де - изредиха се да ни оправят... mhihi

Ма няма лошо, пак казвам - хубавото на днешното време е, че избор винаги има, а пазарната икономика на никой не прощава ;)
Който иска да предлага свирки и вибратори - ще печели. Който не - да си стиска касовия апарат... с него и ще си остане - клиентите еднодневки рано или късно свършват.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Връщане на стока

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 27 мар 2012 0:03


Клиентите са болшинство и трябва да образоват търговците който са малцинство


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Връщане на стока

Мнениеот Winner25 » Вто 27 мар 2012 0:04


Haralampi написа:...

Разсъждаваш само от твоята гледна точка и кое за теб е най добре :) Представи си че си от другата страна - аз съм си купил от теб фотоапарат за 3000лв снимам 15 дена с него и решавам че това не е моя апарат, нося го и си искам парите. Какво ще го правиш този апарат? Ще го продадеш на загуба или ще го пробуташ на друг клиент за "нов"? Защото вносителя въобще не го интересува че клиента не го кефи, то ти го е продал ти го прави каквото искаш.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Вто 27 мар 2012 0:17


Winner25 написа:
Haralampi написа:...

Разсъждаваш само от твоята гледна точка и кое за теб е най добре :) Представи си че си от другата страна - аз съм си купил от теб фотоапарат за 3000лв снимам 15 дена с него и решавам че това не е моя апарат, нося го и си искам парите. Какво ще го правиш този апарат? Ще го продадеш на загуба или ще го пробуташ на друг клиент за "нов"? Защото вносителя въобще не го интересува че клиента не го кефи, то ти го е продал ти го прави каквото искаш.


Не мога да проумея подобен вид късогледство. Минава ли ти през ума, че:

1. Този клиент може да ти върне апарат за 1000лв, но може веднага да извади още 500 за да си купи по-желания от него по-скъп модел? (Аз именно така направих, макар и в други мащаби - върнах апарат за 100 лв. и веднага грабнах друг за 200 и доплатих!)
2. Този клиент може да си тръгне, но утре да се върне да си купи телевизор от теб, тъй като е останал с добри впечатления и се чувства сигурно при теб?
3. Този клиент може да те рекламира на близки и познати и така да ти доведе още 10 клиента?

И обратното

1. Той пак ще се оттърве от апарата, ама по-скъпия ще купи от съседния магазин, а после ще се чудиш що конкурента кара скъпа кола.
2. Повече няма да припари на под 2м от входа ти
3. Бъди сигурен, че и обкръжението му никога няма да влязат при теб, а отново при конкуренцията ти - оня със скъпата кола, дето прие апарата обратно, защото не е късоглед и видя в далечината следващите 5 или 10 купени благодарение на това апарата!

Клиента не е носна кърпичка разберете го! Там от където съм доволен - винаги се връщам, та дори и да ми струва с някой лев отгоре!! Който го е осъзнал, само е спечелил!

Това не е от моята гледна точка - това е реаността!! Така става - така правя аз, така правят всички - връщат се само ако са доволни и обратното - не са ли - кръста ти е теглен и е само въпрос на време да спре да ти достига оборота от еднократни клиенти!

Ама йок, да не изпуснеш тия 200лв днеска, пък утре квото ще да става!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Връщане на стока

Мнениеот Winner25 » Вто 27 мар 2012 0:28


Може да си купи по скъп но може и да не си купи :lol:
Може да се върне утре, но може и да не се върне :Mr Green Fun Ако пък телевизора при конкурента е с 10лв по-евтин може и от там да си го вземе нищо че аз съм бил коректен. Голяма част от клиентите биха постъпили така :?

Ако пък откажа и отиде при конкурента - няма гаранция че там отношението ще е по-различно.

Нали си говорим за стоките по принцип. Защото фотоапарата, компютъра, телевизора и разни други стоки може да ги върнеш след 10 дена и да са неразличими от нови, но има и такива които не могат - примерно, готварска печка, абсорбатор, кафемашина и т.н. По същата логика трябва да мога да върна и салама след като е стоял 10 дена в хладилника и да си купя луканка примерно.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Matematiks » Вто 27 мар 2012 7:58


Не само по интернет!!!

От разстояние по принцип.Тоет по телефона с презентация у вас пак става :041:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Вто 27 мар 2012 8:46


Winner25 написа:...


Именно де - това се нарича късогледство бъз търговска стратегия и е масово в БГ, макар че все повече търговци се пробуждат.
Очевидно и за теб е важна бързата печалбица - да апнем, да пиинем пък за други ден ще мислим други ден mhihi Еми да ама други ден ще има диетка.

Ако всички разсъждаваха като теб, нямаше да има и гаранция - "да си гледАл" :D

Аз също съм се занимавал с търговия - никога не съм отказвал на клиент замяна или връщане на продукт (разбира се стига да е в непокътнато състояние, това е ясно!), защото за мен доволния клиент е редовен клиент. А иначе 200-те лева печалба дето ще ги стисна - повече няма да се повторят от същия човек - докато другото е "може и да се върне, може и да не се" - то това е 100% гарантирано.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Връщане на стока

Мнениеот Stivi » Вто 27 мар 2012 9:08


Няма шанс в големите техномагазини да се приема стока заради "не ме кефи" и да върнат пари,пък не забелязвам масови фалити ! Вече ако клиента иска да я замени за по-скъпа такава нещата са съвсем различни и няма проблеми ,освен ако върнатата стока очевидно не е в състоянието в което е купена !


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот maxpayne » Вто 27 мар 2012 10:19


Имайте едно на ум като пазаруват от технотата, че ние взехме един телевизор в петък, 5-та серия, отпечатват пред нас кашона и т.н. пък се оказва, че ТВ-то вътре в кутията е 2-ра серия. Което се установи като го закарах на 100км и погледнах лепенката на самия екран отзад.

Иначе за онлайн поръчките съм чувал доста оплаквания, че си пробутват мостри и стоки с дефекти и разчитат, че на хората или няма да им се занимава да ги връщат или не знаят какво взимат.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта