Г3,1.8 АБС въпроси свързани с ТПС-а

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Г3,1.8 АБС въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот balamata » Сря 28 мар 2012 15:06


Колата е Г3,1.8 АБС мотор.Колата има и газ.Поради проблеми с оборотите,се позанимавах днес по-обстойно с измерване с мултицета на всички датчици.Единствено ламбдата не съм мерил,защото днес съм я откачил и въобще нямам намерение да я закачам повече.Това в случая не е важно.При махане на маншончето на буксата на ТПС-а,за да меря,се натъкнах на следната гледка,приложена на снимката.Въпроса ми е дали някой знае за какъв аджеба е запояван някога този кабел,който виждате,и съответно беше увит с изолирбанд.Другото,което ме притеснява е измерените от мен напрежения със следните стойности.При температура според таблото ми около 40 градуса,и при подаден контакт,с прибран мощук на степ мотора и извадена неговата букса,уреда ми показа 0.57 волта.При закачването на буксата на степ мотора,волтажа стана 1.28.А при запалване вече имах 1.10 волта.Всичко това измерено между първо и второ краче на ТПС-а.Четох,че при подаден контакт,между първо и второ краче трябва да имам стойности 0.19-0.21 волта,ако всичко в ТПС-а е наред.След всичко това,да смятам ли,че той ми прави магариите с оборотите и ми шашка компютъра?И на последно място да вметна,че по темп.датчици,степ мотор,всичко измерено е в нормите!
Прикачени файлове
DSC00233.JPG




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот pas1.8mi » Сря 28 мар 2012 16:26


Относно парчето проводник-вероятно колата е имала Ламбда контрол!Провери дали не ти е натегнато жилото на газта.При затворен дросел(прибран степ мотор) жилото трябва да е хлабаво!Пиновете на който се мери са първите два към предното стъкло.Ако жилото е хлабаво,а напрежението е толкова високо,вероятно ти е въртян ТПС-а! :idea:


Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот Buxpo » Сря 28 мар 2012 16:28


Проверил ли си къде отива запоения кабел ?


Потребителски аватар
cheatereye
Мнения: 428
Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
Автомобил: VW Golf III 1.6
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Бургас

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот cheatereye » Сря 28 мар 2012 16:31


Тази букса не е ли за захранване на дюзата за бензин? Или се лъжа?


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот balamata » Сря 28 мар 2012 16:41


pas1.8mi написа:Относно парчето проводник-вероятно колата е имала Ламбда контрол!Провери дали не ти е натегнато жилото на газта.При затворен дросел(прибран степ мотор) жилото трябва да е хлабаво!Пиновете на който се мери са първите два към предното стъкло.Ако жилото е хлабаво,а напрежението е толкова високо,вероятно ти е въртян ТПС-а! :idea:

Жилото ми е достатъчно хлабаво и постоянно от него излиза една бяла силиконова шлаухка,което е много дразнещо.А ламбда контрола към ТПС-а ли се закача,че за това не съм се замислял?Колата я карам четвърта година и досега и на газ и на бензин на загрял двигател,оборотите на ПХ са били винаги 1100.Но от десетина дена варират постоянно от 300 до 1400.И понеже според Аутодата на ПХ оборотите ми ги дават да са 750-1000,дали наистина това се изменя чрез въртене на ТПС-а?


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот balamata » Сря 28 мар 2012 16:45


Buxpo написа:Проверил ли си къде отива запоения кабел ?

Ако имаш предвид сивия,то той си е към инсталацията на буксата на ТПС-а.А допълнително запояван е бил отрязания синьо-жълт кабел.


Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот Buxpo » Сря 28 мар 2012 17:02


А самото степ моторче чистил ли си го


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот balamata » Сря 28 мар 2012 17:20


Buxpo написа:А самото степ моторче чистил ли си го

Моторчето е в идеално здраве.Също така си имам и резервно,което е свалено от идеално работил автомобил.Но въпросите ми са свързани единствено с ТПС-а :!:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот pas1.8mi » Чет 29 мар 2012 10:45


Прекарай двигателя на белези и виж какво ти е предварението(статичното).Настрой си ТПС-а и виж какво се случва.Добре е предварително да си маркираш Делкото и ТПС преди да ги резместиш! :idea: Дори свали физически ТПС-а и го огледай за наранявания(така и така ще го настройваш) и пиши за резултата.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот balamata » Чет 29 мар 2012 13:54


pas1.8mi написа:Прекарай двигателя на белези и виж какво ти е предварението(статичното).Настрой си ТПС-а и виж какво се случва.Добре е предварително да си маркираш Делкото и ТПС преди да ги резместиш! :idea: Дори свали физически ТПС-а и го огледай за наранявания(така и така ще го настройваш) и пиши за резултата.

Днес развих леко болтчетата на ТПС-а и гледайки показанията на мултицета,настроих точно на 0.20 волта ТПС-а.Не го свалях от моното,а само го завъртях.Както споменах ламбдата я откачих вчера и така ще си карам.Същото направих и с подгрева на таралежа,да не ми дърпа излишно и той ток.Оборотите слязоха точно на 800 на загрял двигател.Пуснах климатика,за миг падат на около 500,и компютъра вече ги стабилизира пак до 800.А до вчера пропадаха на 300 и аха,да гасне.Всичко това го направих според описаната процедура от братушките руснаци.На контакт,с прибран мощук на степ мотора и с откачена негова букса.Вчера при запален двигател волтажа беше 1.10,а днес след завъртането на ТПС-а,вече е 0.93 волта.Та сега се надявам,че вече няма да има шашкане на компютъра.Но нека минат поне три-четири дена.Все още не мога да си обясня,как досега съм карал близо четири години вече,със стабилни обороти-1100,на ПХ,при загрял двигател,с изместен ТПС?А от десет дена направо полудяха.Между другото имам съмнения,че голфа ми е каран на метан в Италия и е възможно наистина да е имал ламбда контрол.Но наистина незнам,дали някой от кабелите на ламбда контрола,се връзва към ТПС-а?Благодаря на всички за оказаното съдействие!


Потребителски аватар
fill
Мнения: 1574
Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот fill » Чет 29 мар 2012 16:53


Малко отклонение от темата:
За да не ти падат оборотите при пускане на климатика, трябва да се подаде +12 волта на компа на 33 или 35 пин (не съм 100% сигурен дали са това пиновете ) и компа ще ги вдигне на 1000 оборота това е достатъчно да компенсира товара от компресора :wink:


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот balamata » Чет 29 мар 2012 17:32


fill написа:Малко отклонение от темата:
За да не ти падат оборотите при пускане на климатика, трябва да се подаде +12 волта на компа на 33 или 35 пин (не съм 100% сигурен дали са това пиновете ) и компа ще ги вдигне на 1000 оборота това е достатъчно да компенсира товара от компресора :wink:

Има го този плюс,колега.Господин "Жабара" го е свързал.При мен обаче си ги вдига пак на 800.Говоря за загрят двигател.Просто началната консумация е доста голяма и пропадат само за миг на 500.За студен съответно ги прави 1100 и с покачването на температурата на двигателя,ги сваля на 800.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Г3,1.8 АБС въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот emo-gar » Чет 29 мар 2012 20:26


Невероятно е че за 20 години до сега TPS е издържал,обсъждали сме проблема с колегата balamata,споменах му за този потенциометър(съвсем такова нещо е,но с доста сложна ъглово-съпротивителна характеристика),надявахме се да не е там точно "кучето"...ама...кой знае..!Точно на позиция за П.Х. се изтриват проклетите писти.. :evil: Някакъв шанс с проводимо лепило,я от Конрад,скоро някакво и в Практикер видях на "скромна" цена от 70 пари-10-на грамово "павурче"-за прекъснати нагреватели на заден джам-бива,ама за финните писти...не бих се наел да прогнозирам.Не се ли види под капачето каква е ситуацията,при ясна мисъл "мисията полу-възможна"...дори за мен -дето съм чоплил доста по платки и имам някакво самочувствие при такива работи..на собствената кола ако се случи-разпилявам го на "атоми" тоя глупав сензор(ама верно е тъпо да се сложи точно това сложно съпротивление за да се отчете с голяма точност ъгловата позиция на дросела...поне аз така си мисля..).Още повече е тъп на чина за центроване,зер не може да се отчете "0"-позиция на акселератора(т.е. педала на газта),па оттук натам да си се ориентира относително...па 90-те години имаше доста по-истински сензори от плъзгач по съпротивителна пътечка...


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Г3,1.8 АБС въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот balamata » Чет 29 мар 2012 21:18


Значи като знам човека карал преди мен тази кола,какъв е дивак,едва ли се е втелясвал в такива проблеми.Това ме навежда на мисълта,че ТПС-а ми е разместван още преди колата да дойде в БГ.А това се е случило преди 8 години.Честно казано,ако почне пак да прави мизерии,сигурно ще прибегна до варианта с втората употреба,и по възможност по-млад от моя :lol: .Наистина е учудващо тези писти как още устискват.При положение,че тази кола се е забравила от път в буквалния смисъл на думата.


Vwvento1.8mono
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 19 ное 2012 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Г3,1.8 АБС въпроси свързани с ТПС-а

Мнениеот Vwvento1.8mono » Съб 07 сеп 2013 12:03


момчета искам да ви попитам като маистори по темата колата ми е vwvento 1.8 mono 1995г. карам я на газ и имам следния проблем като я запаля студена държи ниски обороти като загрее се оправя имам съмнение за ТПС или Степ мотор.Моля помагаите



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта