Пасат Б3 ABS предварение, за какво всъщност става въпрос ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Пасат Б3 ABS предварение, за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот lubecku » Вто 27 мар 2012 13:42


Та колеги драмата ми е следната, изчетох всички възможни теми и до колкото разбирам:

1 Предварението на АБС мотора с (мономотроник) се задава единствено чрез Ваг-ком
2 Колкото и да местим делкото нищо не правим
3 За да имаме константно предварение и всичко да е както трябва ,ни е нужна изрядно работеща:
запалителна система, ламбда сонда, работа на бензин не АГУ, изрядни датчици... (нова кола)

Искам да попитам след като по горе описаните 'факти' са опитно установени в течение на времето експериментално с нашите коли,
защо:

1 Когато мръдна делкото с предварение (без да рестартирам или да вкарвам в авариен режим) аванса ми започва да 'чука'
, тоест изглежда не е да не правим нищо просто местейки делкото ?
2 Как да оставя делкото на белези ли, (на разпределителен колянов и маховик) всичко на белег и делкото на първи цилиндър
и да я вкарам в авариен режим и после да чакам сама да си го нагласи ?
3 Какво предлагат колегите в сервиза (Васко :roll: ?) До колкото разбрах те правят центровка със стробоскоп ,правят си някакъв твой белег
и си караш, никъде не видях някой да предлага Ваг-ком настройка и т.н.
4 Тези 6-10 градуса начално предварение (между толко варират мненията в различните теми за кола с АГУ)
когато се върне палеца на първи цилиндър с тези 6-10 градуса предварение , колко зъба на ангренажа от ОТ се връщат
или чисто механически на колко милиметра се равняват тези 6-10 градуса между
Белега на първи цилиндър - Средата на палеца, за да мога просто с шублерче да мръдна делкото приблизително толко колкото
начално предварение ми трябва.

За неразбралите колата е Пасат АБС 1991 седан, мерси предварително на всички надявам се съм задал въпросите си разбираемо,
предварително се извинявам за пунктоацията !




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот i.e.i » Вто 27 мар 2012 13:59




Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот lubecku » Вто 27 мар 2012 15:21


Тези 6 градуса чисто геометрично ли са изразени върху делкото спрямо средата на палеца ?
Транспортирчето и цак 6 градуса ли или какво не те разбрах, в частност последния пост на колегата ?
Въпросите ми по-горе остават ?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот i.e.i » Вто 27 мар 2012 15:38


Ако наистина не знаеш,какво питаш...трябва още четене :deal


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот radotom » Вто 27 мар 2012 15:52


lubecku написа:1 Предварението на АБС мотора с (мономотроник) се задава единствено чрез Ваг-ком
2 Колкото и да местим делкото нищо не правим
3 За да имаме константно предварение и всичко да е както трябва ,ни е нужна изрядно работеща:
запалителна система, ламбда сонда, работа на бензин не АГУ, изрядни датчици... (нова кола)

1 и 2 не са верни.
3... хммм... дай боже всекиму! :bowdown

Ще се опитам довечера да попиша повече, а ти прати едно ЛС да напомниш :lol:


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот krasio00o » Вто 27 мар 2012 21:14


До колкото знам 6 градуса е фабричната настройка.Аз лично съм си правил предварението с проба,бутам и малко аванса и пробвам в различните режими на двигателя докато ми хареса.Имаш ли някакви проблеми с колата за да и бъзикаш предварението?Тези 6 градуса за които питаш това е положението на буталото преди ГМТ в такта сгъстяване т.е 6 градуса преди ГМТ се подава искрата.С въртене на "делкото" обратно на часовниковата стрелка даваш предварение т.е искрата се подава по-рано и по часовника съответно на закъснение.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот lubecku » Сря 28 мар 2012 7:09


Ясно ГМТ.... и т.н. искам да разбера тези 6 градуса в какво разстояние се изразяват на делкото
просто като го погледнеш при 6 градуса предварение какво е разстоянието между белега на първи цилиндър и средата на палеца


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот stefan4o » Сря 28 мар 2012 7:37


Пробвай методиката на Красьо. Бутай с по 1мм белязката и тествай докато ти хареса без да се чува "чукането на аванса". За газта е по-добре да има някой градус отгоре, поради по-бавното й горене от на бензина. Относно 6-те градуса - те са статичното предварение по дефолт, което се променя въз основа на различните режими на работа и може да варира - в твоя случай се коригира от ЕКУ-то (при карбураторните имаме центробежен и вакуумен регулатор, при моното на RP мисля имаше и вакуумен в делкото).


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот lubecku » Сря 28 мар 2012 7:41


Добре в крайна сметка как да го вкарам АБС в авариен режим
в темите засичам мнения в които се казва ,че при тоя мост щял да се запали :screwy
и т.н. сега колата е на белези и делкото си е на белег на първи цилиндър ,грам не съм му дал предварение
и колата драстично намали оборотите на ПХ, динамиката си е горе долу същата малко по-зле ,но се разгръща доста по-плавно
без тласъци и т.н., но в 'байра' веднага се усеща недостиг на мощност ,по-ниска предавка, едно ускорение на тласъци пулсиращо и т.н.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот radotom » Сря 28 мар 2012 7:45


С около 12ч закъснение :Mr Green Fun ... Ама де'т се вика - по-добре късно, отколкото още по-късно!

Предварението при коли, които нямат 2 датчика за положението (на колянов и на разпределителен вал) си се задава от делкото.
Вярно, контролера почва след това да мести това предварение, по зададени таблично параметри в зависимост от натоварването на мотора, температурата му и други параметри, но началния ъгъл, този, от който започва да смята контролера зависи от положението на делкото.
Логично - мръднеш ли делкото - контролера почва да смята от друг ъгъл. Няма как да разбере, че нещо е променено (прекалено е тъп!)
С VAG-COM единственото, което правиш, е да вкараш контролера в така наречения 'авриен режим'
Тогава той спира да се бърка в работата на мотора - оборотите са колкото дойдат, сместа е к'ват стане, изпреварването на искрата е каквато си задал от делкото
Целта на упражнението е точно последната - компа спира да мести изпреварването. Визуално това се изразява в 'застопоряването' на белега за центровка.
Белега за центровка се наблюдава със стробоскоп. Ако компа не е в авариен - този белег постоянно 'плува' и в повечето случаи е с някакво отместване (силно зависимо от оборотите) спрямо зададеното от делкото.
В1 ми е казвал, че не използва VAG-а за вкарване в такъв режим - застопорява оборотите на определена стойност при напълно загряла кола и врътка.
Ама през ръчинките са му минали толкоз фолксвагенчета, дето аз по улиците не съм видял, така, че той е друга бира, при това немска :Mr Green Fun
За такива като нас, дето гледат сами да си счупят колите, по-добре да ползваме всички налични жокери.
С други думи - намери си стробоскоп и ВАГ-КОМ-че ;)
При някои АБС-и не е необходимо да се ползва софтуер:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 009d667c2d
Много внимателно да се прочете за кои точно контролери става дума!!!
Да няма после 'Вайиии... масторе, 'ко станА?!?'
И последно от мен - имай предвид, че завъртането на делкото много грубо се усеща - 1мм ъглово завъртане се равнява на около 6* промяна в ъгъла на запалването.

Газова все още нямам, така, че за другото съм пас! Щото и АБС мотор нямам и да не говоря (пиша) сега дивотии... :roll:


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот krasio00o » Сря 28 мар 2012 17:45


lubecku написа:Добре в крайна сметка как да го вкарам АБС в авариен режим
в темите засичам мнения в които се казва ,че при тоя мост щял да се запали :screwy
и т.н. сега колата е на белези и делкото си е на белег на първи цилиндър ,грам не съм му дал предварение
и колата драстично намали оборотите на ПХ, динамиката си е горе долу същата малко по-зле ,но се разгръща доста по-плавно
без тласъци и т.н., но в 'байра' веднага се усеща недостиг на мощност ,по-ниска предавка, едно ускорение на тласъци пулсиращо и т.н.


По това което си писал сега можеби си на тея 6 градуса които са заводски.Дай и малко аванс на колата.Немога да разбера защо искаш да засечеш точно на колко градуса ти е предварението?


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот lubecku » Чет 29 мар 2012 11:27


Мръднах го с около 1-1,5мм предварение белега,
сега колата работи малко по-твърдо, качиха ми се оборотите на празен ход на около 900
(преди това когато беше точно на белези бяха на малко по-малко от 800)
определено има разлика в динамиката, сега същия наклон като преди (драгалевското :mrgreen: ) си го качвам на 4та
като мога да си карам на тази предавка от 50км на горе по този наклон
, всичко до тук ОК.
Но старото бучане като от голямо предварение пак се появи, като че ли беше позатихнало сега пак на 2500-3000 оборота
мотора бучи много странно и прехвърля много кофти вибрации в купето :banghead: .
Мислех че е тампона зад мотора (този от пред го смених) ,но като видях че бучането се променя от центровката и реших ,че не е тампона.
Точно от 2500 до 3000 оборота се появява и едни вибрации с много висока честота ,чак огледалото ми за задно виждане вибрира и замъглява образа
,и не мога и не мога да го разбера от какво зависи тази вибрация и какво я поражда :063:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот pas1.8mi » Чет 29 мар 2012 11:39


Провери си меката връзка преди катализатора(резонатора) за скъсване! :idea:


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот lubecku » Чет 29 мар 2012 13:38


Нямам мека връзка колега, има резонаторно гърне на местото на катализатора а да него си е тръба.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предварение на АБС , за какво всъщност става въпрос ?

Мнениеот kr1s0 » Чет 29 мар 2012 15:56


колегата по-горе мисля,че говори за така наречената "леща" ,която стои захваната на края на изпускателния колектор,а от другата й страна стои началото на двуцевката.захваната е от 2 метални скоби. :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 67 госта