Нормално ли е колата ми Passat 1998 - 1.9 TDI 110HP. ДА достига 90C. температура едва след 15-20мин каране???? Не загрява ли прекалено БАВНО????? Как е при вас да сменям ли Термостата ?
mod edit: vaskoto1
Passat B5 98 - 1.9 TDI 110 hp. Достига 90C едва след 15-20 мин каране?
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19727
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Зависи къде и как я караш тази кола, колега! Ако караш по магистрала, сега, в ниските температури и си пуснеш още със запалването да ти духа топло, то напълно възможно е и въобще да не я дигне тази температура, даже!
Ако караш в центъра на София, в големите задръствания, и с исключено отопление, значи трябва да се замислиш...
Ако караш в центъра на София, в големите задръствания, и с исключено отопление, значи трябва да се замислиш...
Нормално е. и при мен като захладнее вдига бавно температурата. Ходих да ми видят термостата ОК си е:)
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
nix написа:Нормално е. и при мен като захладнее вдига бавно температурата. Ходих да ми видят термостата ОК си е:)
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.
Това се води като проблем на съвременните икономични дизели - Stivi
- Мнения: 8378
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Ако сега загрява за толкова значи като стане 0 градуса ще може да стигне 90градуса само на магистралата ! Моят например зимата с скорост до 90км/ч междуселско не може да стигне 90-те /при сегашните температури 5-6мин./! Но ако тръгна на дълго за 3-4мин ги вдига. Така че 15-20 мин ми се виждат доста време!
Последна промяна от Stivi на Пон 09 окт 2006 17:25, променено общо 1 път.
Rabbit_TDI написа: Аз на твое място бих минал да ми проверат термостата щото общо взето нищо не ти струва та дори и да е повреден.
Както споменах термостата ми си е наред, проверил съм го. Забравих да спомена че сутрин никога не вдигам над 2000 оборота и загрява наистина за около 15 мин (когато е студено) В момента в който се "изрежа" на светофар стигам 90 градуса за норматив. Така че не мисля че има какъвто и да било проблем.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Служебни коли-Форд TDCI 1.8-90 к,с-на сегашните температури-след 5 минути градско е на 90 градуса!На едно Дукато 2.0 JTD парното идва зимата чак след 20 минути градско-явно е от термостата при него!За TDI-PD нямам впечатления,но мисля че максимум да 10 минути градско трябва да е стигнал 90 градуса двигателя.... 

- vladitdrv
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Най вероятно ще да е от термостата колега!Колкото и голямо КПД да има тоя мотор едва ли няма да загрява,а и по начало дизелите си загряват бажно ако не ги натискаш на каране.Имал съм такав проблем и се оказа термостата.Може да провериш сутрин като започне да загрява дали на двата маркуча темп. е приблизително еднаква и тогава ще си сигурен.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: ПИТАНЕ PASSAT 1.9TDI ?
trohcho написа:Нормално ли е колата ми Passat 1998 - 1.9 TDI 110HP. ДА достига 90C. температура едва след 15-20мин каране???? Не загрява ли прекалено БАВНО????? Как е при вас да сменям ли Термостата ?
mod edit: vaskoto1
Вчера и днес и аз специално за теб правих тест. Та околна температура 8С, градско ама ненатоварено и без да качвам над 2000 об/мин. Стига 90С за 7-8 км и 10-12 мин. А февруари в голямо задръстване за 30 мин на праен ход и -3-4 С така и не отлепи от първото деление.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
И аз мисля, че е нормално. Дизела загрява много бавно на празен ход, или ниски обороти без натоварване.
При мен на слизане от Симеоново сутрин, едва пред работа ми е на 90 градуса, т.е. след 12км и около 15-20 мин каране.
По обратния път още след 4-5км и 5 мин каране ми е на 90 градуса, въпреки, че и аз не вдигам повече от 2000-2500 на студен двигател. Така че всичко е много относително. На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави.
При мен на слизане от Симеоново сутрин, едва пред работа ми е на 90 градуса, т.е. след 12км и около 15-20 мин каране.
По обратния път още след 4-5км и 5 мин каране ми е на 90 градуса, въпреки, че и аз не вдигам повече от 2000-2500 на студен двигател. Така че всичко е много относително. На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта
