Колеги, моля да ми обясните как се кара на различните положения на лоста на автоматичната скоростна кутия. Положенията са P, R, N, D, 1, 2 и 3.
Аз съм карал до сега само на R и на D, т. е. назад и напред. Не ми е ясно как се ползват 1, 2, и 3.
Позволява ли се превключване докато колата се движи, защото са ми казали, че всички превключвания се правят при спряла кола и натисната спирачка.
Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 12 дек 2010 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
P - "паркинг". При това положение от скоростната кутия се блокират движещите колела.
R - reverse, т.е. заден ход;
N - neutral, или почти еквивалента на "нулева" скорост при ръчните скоростни кутии;
D - drive, движение напред. Скоростната кутия сама си избира и превключва скоростите според условията (скорост, колко е натиснат педала на "газта", и т.н.). При това положение са достъпни всички предавки.
1, 2, 3 - при тези положения скоростната кутия не превключва на по-висока предавка от означената. Използват се за по-специфични условия - сняг, пясък, кал.
Превключване между D и "цифрите" мисля се допуска по време на движение, евентуално и между D и N; продължително движение на N не е желателно. Това за спряло МПС и натисната спирачка се отнася за R и P. Също мисля не може да се освободи от P ако не е натисната спирачката.
R - reverse, т.е. заден ход;
N - neutral, или почти еквивалента на "нулева" скорост при ръчните скоростни кутии;
D - drive, движение напред. Скоростната кутия сама си избира и превключва скоростите според условията (скорост, колко е натиснат педала на "газта", и т.н.). При това положение са достъпни всички предавки.
1, 2, 3 - при тези положения скоростната кутия не превключва на по-висока предавка от означената. Използват се за по-специфични условия - сняг, пясък, кал.
Превключване между D и "цифрите" мисля се допуска по време на движение, евентуално и между D и N; продължително движение на N не е желателно. Това за спряло МПС и натисната спирачка се отнася за R и P. Също мисля не може да се освободи от P ако не е натисната спирачката.
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
1, 2, 3 се ползват при спускане по наклон.
Така ако ограничиш до 2-ра, колата няма да се ускорява и ползваш двигателната спирачка.
При каране на заледено също не е зле да ограничаваш предавките
А аз ги ползвах и когато карам градско да не качва излишно на 4-та.
1,2 3 можеш да си включващ в движение, Но ако си на 4-та в момента, ако ръгнеш 1, не знам как ще ти регира кутията и колко бързо ще свали предавките.
Хубаво е да включваш1,2 и 3 когато си на същата предавка. (караш на 3-та и ограничаваш до 3)
При паркиране задължително на P (иначе колата не дава да вадиш ключа)
R, разбира се се включва при спряла кола.
Така ако ограничиш до 2-ра, колата няма да се ускорява и ползваш двигателната спирачка.
При каране на заледено също не е зле да ограничаваш предавките
А аз ги ползвах и когато карам градско да не качва излишно на 4-та.
1,2 3 можеш да си включващ в движение, Но ако си на 4-та в момента, ако ръгнеш 1, не знам как ще ти регира кутията и колко бързо ще свали предавките.
Хубаво е да включваш1,2 и 3 когато си на същата предавка. (караш на 3-та и ограничаваш до 3)
При паркиране задължително на P (иначе колата не дава да вадиш ключа)
R, разбира се се включва при спряла кола.
- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
mufin написа:1, 2, 3 се ползват при спускане по наклон.
Така ако ограничиш до 2-ра, колата няма да се ускорява и ползваш двигателната спирачка.
При каране на заледено също не е зле да ограничаваш предавките
А аз ги ползвах и когато карам градско да не качва излишно на 4-та.
1,2 3 можеш да си включващ в движение, Но ако си на 4-та в момента, ако ръгнеш 1, не знам как ще ти регира кутията и колко бързо ще свали предавките.
Хубаво е да включваш1,2 и 3 когато си на същата предавка. (караш на 3-та и ограничаваш до 3)
При паркиране задължително на P (иначе колата не дава да вадиш ключа)
R, разбира се се включва при спряла кола.
Само да споделя - четвърти автоматик карам в живота си.
Тези историйки с превключванията е нещо странно мнение.
Как може да караш градско " без излишна 4та"?
скоростната кутия не случайно се казва именно автоматична - за да може сама, автоматично да си върши работата - всичко друго е опит да с.
чупиш и намалиш живота на скоростната си кутия.
Слагаш на D и караш напред.
1 2 3 са направени за моторна спирачка и хора, който още се запознават с реакциите на кутията на автомобила си.
Автоматик се кара с десния крак.
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Имам следното питане към колегите с автоматици - преминавате ли на "N" когато сте спрели на светофар ?
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
BOOKO написа:Имам следното питане към колегите с автоматици - преминавате ли на "N" когато сте спрели на светофар ?
Не
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Милослав написа:Тези историйки с превключванията е нещо странно мнение.
Как може да караш градско " без излишна 4та"?
скоростната кутия не случайно се казва именно автоматична - за да може сама, автоматично да си върши работата - всичко друго е опит да с.
чупиш и намалиш живота на скоростната си кутия.
Слагаш на D и караш напред.
1 2 3 са направени за моторна спирачка и хора, който още се запознават с реакциите на кутията на автомобила си.
Автоматик се кара с десния крак.
Ако беше прав, до ръчката щеше да пише само NDRP.
Само че там има 1,2 и 3. А щом ги има там, не се притеснявай за " опит да счупиш и намалиш живота на скоростната си кутия"
А за карането в града си има и други варианти, режим city, sport и т.н. взависимост от производителя.
Ограничаване до 3-та според мен в задръстванията е нормално, а 4-та там ако искаш вярвай ама е излишна, защото и да стигне до нея колата ще е за малко, а вече ще е трябва да връща надолу. Което е малко излишно... същия ефект има и режим спорт (според модела) когато 3-та става по-дълга и 4-та пак се оказва излишна
Това е според мен, разбира се и се отнася за кутия 097 на VAG. Може на други коли и кутии да не се налага, но определено на мен ми беше по-удобно в града
Всичко е до стил на каране и обобщаващи твърдения в случая са доста самоуверени
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Има ли проблем, ако в движение се премине от D на S при DSG скоростна кутия.
- slavi tsvetkov
- Мнения: 933
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
- Автомобил: 2020 VW GOLF TSI GTI PP 245
- Двигател: 2020
- Местоположение: London
- Контакти:
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
mufin написа:Ако беше прав, до ръчката щеше да пише само NDRP.
На много модели коли точно това пише до лоста. Според мен Милослав е напълно прав
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?
- goshy
- Мнения: 257
- Регистриран на: Нед 14 мар 2010 21:15
- Автомобил: 2009 VW Tiguan
- Двигател: 2.0 TDI
- Местоположение: Стара Загора/Панагюрище
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Ицку® написа:Има ли проблем, ако в движение се премине от D на S при DSG скоростна кутия.
Няма проблем, колега.
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
group® написа:аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?
Къде го видя това? Моята няма 1, 2, 3, а е типтроник. Също така бих препоръчал на колегата пуснал темата, да не спира директно колата на Р, когато е под наклон, а първо спирачка, дърпа ръчната и тогава да дава на Р. Така усилието остава в спирачката, а не в кутията. С цел пазене на кутията и по-дълъг живот.
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
ALESYZ написа:group® написа:аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?
Къде го видя това? Моята няма 1, 2, 3, а е типтроник. Също така бих препоръчал на колегата пуснал темата, да не спира директно колата на Р, когато е под наклон, а първо спирачка, дърпа ръчната и тогава да дава на Р. Така усилието остава в спирачката, а не в кутията. С цел пазене на кутията и по-дълъг живот.
При Пасатите е така.Типтроник и има 2-3-4.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
ALESYZ написа:Къде го видя това?
в гаража ми
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
group® написа:аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?
И на мен ми е чудно това, в по- стари теми също съм питал. От време на време минавам на режимите 2-3-4 за кратко, чувал съм, че е полезно с цел по- дълъг живот на кутията поне за малко да се превключва и на тях
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта