Имам чувство, че колата не загрява достатъчно бързо. И когато се спускам по дъги надолнища си поизстива и се връща близо до бялата зона. По принцип стрелката ми стои на 1-вата тънка чертичка когато се кара на равно.
Това ли е мястото на което трябва да стои стрелката?
И за колко време или километра, къде трябва да е стрелката по тази скала?
Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
термостат. зависи на колко дълго разстояние караш.Сутрин все още си е студено.
Правилното място на стрелката е около средата и малко наляво.
Провери също перката да не се върти постоянно.
Правилното място на стрелката е около средата и малко наляво.
Провери също перката да не се върти постоянно.
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
Тъй като си от Варна ще ти кажа какъв ми е маршрута. Тръгвам от пожарната по бул. Сливница, и отивам до общината. Там стрелката е отишла някъде към края на бялата зона. А топлото е тръгнало малко преди това. Като разстояние е точно 2,5км на 2-рия километър парното започва да духа хладко. И това загряване го правеше когато правеше проблеми с оборотите и държеше през първите 2км около 2000-2500 оборота на неутрална.
На връщане още 2,5км, парното е взело да духа малко по-топло а стрелката е между бялата зона и първата чертичка. Даже повече клони към бялата зона. Пробвал съм и без да пускам парното да духа топло но разликата е почти незначителна.
Сега пообикалях малко из града и не можа да загрее нормално а навъртях около 8км с 2-3 спирания но за малко. Колата беше все на напечено. Реших да пипна маркучите. Този който е отгоре и отива към радиатора беше горещ. Този който влиза във водната помпа отдолу, до колкото знам там е термостата беше студен. В същност май само този маркуч беше студен. Така ли трябва да е когато всичко е наред?
На връщане още 2,5км, парното е взело да духа малко по-топло а стрелката е между бялата зона и първата чертичка. Даже повече клони към бялата зона. Пробвал съм и без да пускам парното да духа топло но разликата е почти незначителна.
Сега пообикалях малко из града и не можа да загрее нормално а навъртях около 8км с 2-3 спирания но за малко. Колата беше все на напечено. Реших да пипна маркучите. Този който е отгоре и отива към радиатора беше горещ. Този който влиза във водната помпа отдолу, до колкото знам там е термостата беше студен. В същност май само този маркуч беше студен. Така ли трябва да е когато всичко е наред?
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
Смени термостата
Не трябва долния маркуч да е студен при полужение че си карал колата 8 км.

Не трябва долния маркуч да е студен при полужение че си карал колата 8 км.
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
Е като е студен това какво означава?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
ALiGaToR написа:Е като е студен това какво означава?
затворен.
А и марширута ти никак , ама никак не е добър откъм задръстване и пъплене и много светофари. Но няма друг избор.Освен това е и много кратък.Ако хванеш час пик и поливн час не те оправя - по-добре пеша или с колело лятото.
- EasEr
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 20:42
- Автомобил: 1990 VW GOLF 2
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
а пък при мене е обратно колата си загрява мн бързо преди седмица карах 10 -15 минути малко разходка не сам я мъчил нормално си карам и двигателя постояно охлажда нз за6то толкова бързо загрява а пък за зимата ми беше +
но сега лятото пак е така някои можели да ми го обясни

но сега лятото пак е така някои можели да ми го обясни

- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
kris11 написа:ALiGaToR написа:Е като е студен това какво означава?
затворен.
А и марширута ти никак , ама никак не е добър откъм задръстване и пъплене и много светофари. Но няма друг избор.Освен това е и много кратък.Ако хванеш час пик и поливн час не те оправя - по-добре пеша или с колело лятото.
Наистина е гаден маршрута но така е трябва да водя брат ми на училище, а е все още 3-ти клас и няма как да го избегна това ходене.
От това че е затворен термостата значи означава, че би трябвало така да загрява. Но по-интересното е че като загрее един път се отваря, а после затваря след като се охлади доста. Явно бавно работи. И наистина си е за смяна. Но прекалено бавно ми се струва това загряване.
Приятел който живее до пощата на Владиславово ми казва, че като мине покрай Алати вече колата му е на около 50 градуса. Това разстояние е приблизително километър, и почти винаги пътя е празен там и е без задръствания. Аз по маршрута който карам минавам повече от 2 километра и водата чак тогава е стигнала 50 градуса.
За това питам колко бързо трябва да загрява тази кола с този двигател. При положение, че термостата е затворен и държи долния маркуч на радиатора студен, когато другите маркучи са вече доста топлички.
Възможно ли е изпарителя да спомага за бавното затопляне. При положение, че колата се пали на газ директно.
Според вас виновника е:
1. Термостат
2. Изпарител
3. Заводски бавно си загрява?
4. Друго
- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
Какво е това "заводски бавно си загрява"? Няма такова нещо.Започни със смяна на термостат,евтин е.
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
С това искам да кажа че може и самия двигател това да му е скоростта на загряване. А според мен е малко бавно.
Че ще си сменя термостата това е най-малкия проблем, ама искам да стигнем до консенсус по въпроса от какво може да е.
Напълно е ясно, че термостата е за смяна за това че изстива когато колата се спуска по надолнище. Но загряването ме озадачава, при положение че маркуча е студен а останалите са вече горещи. След като не е отворен термостата би трябвало поне до 70 градуса (които така и не ги разбрах на уреда къде се намират) да си загрее бързо. И ако примерно отваря в него момент(по-рано), да загрява вече по-бавно от там нататък и да си изстива по надонищата (както си и прави).
Че ще си сменя термостата това е най-малкия проблем, ама искам да стигнем до консенсус по въпроса от какво може да е.
Напълно е ясно, че термостата е за смяна за това че изстива когато колата се спуска по надолнище. Но загряването ме озадачава, при положение че маркуча е студен а останалите са вече горещи. След като не е отворен термостата би трябвало поне до 70 градуса (които така и не ги разбрах на уреда къде се намират) да си загрее бързо. И ако примерно отваря в него момент(по-рано), да загрява вече по-бавно от там нататък и да си изстива по надонищата (както си и прави).
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
EasEr написа:а пък при мене е обратно колата си загрява мн бързо преди седмица карах 10 -15 минути малко разходка не сам я мъчил нормално си карам и двигателя постояно охлажда нз за6то толкова бързо загрява а пък за зимата ми беше +![]()
но сега лятото пак е така някои можели да ми го обясни
Термостата пък на тебе е заседнал в отворено полужение
ALiGaToR написа:С това искам да кажа че може и самия двигател това да му е скоростта на загряване. А според мен е малко бавно.
Че ще си сменя термостата това е най-малкия проблем, ама искам да стигнем до консенсус по въпроса от какво може да е.
Напълно е ясно, че термостата е за смяна за това че изстива когато колата се спуска по надолнище. Но загряването ме озадачава, при положение че маркуча е студен а останалите са вече горещи. След като не е отворен термостата би трябвало поне до 70 градуса (които така и не ги разбрах на уреда къде се намират) да си загрее бързо. И ако примерно отваря в него момент(по-рано), да загрява вече по-бавно от там нататък и да си изстива по надонищата (както си и прави).
Няма такъв термин "заводски бавно си загрява"
Давам ти пример и се надявам вече да си отишал да смениш термостата..
Карах зимата като теб, колата в градски условия едвам помръдваше от началната позиция , ако работи на място показателите показват че е примерно към 70 80 но подкарам ли я 200 метра и от въздушната струя се охлажда и пак пада на 0.
Оставих я да работи на място така най бързо загрява, пипах маркучите , долния беше студен , смених термостата и всичко си дойде на местото.
Другите маркучи са горещи защото върти една и съща вода , охладителната система има два кръга на въртене.
Термостата отваря според зависи за какъв градус си купил и сложил. 87 примерно.
Температурата като стане 87 градуса той отваря и водата циркулира , охлажда , загрява и т.н.
Така като ти гледам таблото, дебелата черта (първата) е от диапазона 70-80 градуса, втората 90, третата 100 , четвъртата 110 , пета 120.
Стрелката трябва да ти показва между втора и трета черта. При оптимална работа на мотора , не в задрустване примерно. Може и таблото да е сменяно или датчика да не отчита правилно но по принцип така трябва.
Щом маркуча е студен не виждам какво се чудиш а несменяш пустия му термостат ,ще ти се избистри после и бързо и бавното загряване..

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
дърт термостат се сменя!!! Износва се стъблото по което ходи нагоре надолу. Образува се нарезче като каналче и там задържа.Освен това и втулката на термоелемента , която се плъзга по стъблото се износва и може да зклинва странично.
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
Колега и аз съм със същия мотор и моя загрява бавно ако работи на празен ход на място до 20 мин е седяла и стрелката не може да излезе от бялото поле. Като я карам по-бързо загрява ,но в сравнение с други коли които съм карал по-бавно загрява. Иначе ако стрелката е по средата и се спускам стрелката се връща на 1-во деление. Мисля че е от термостата.
- ktamen
- Мнения: 6377
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
antonco написа:Смени термостата![]()
Не трябва долния маркуч да е студен при полужение че си карал колата 8 км.
И какво ще направи новия термостат за да се стопли и долния маркуч

90% от читавите заводски термостати отиват в кошчето заради подобни препоръки. На тяхно място се слагат ментета и после се чудим защо колата трябва постоянно да се ремонтира.
Термостата е просто един клапан, като загрее двигателя той започва да отклонява част от антифриза към радиатора колкото повече загрява толкова по-голяма част се отклонява към радиатора. Щом долния маркуч е студен значи двигателя не е загрял достатъчно да отвори термостата. Самия термостат не произвежда топлина и не спомага за бързо загряване, ако е изправен той предотвратява преждевременното охлаждане като спира водата от радиатора. Термостата на колегата явно си върши добре работата, също така е явно, че ще замине в кошчето, ако не е заминал вече.
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.
Gazaro_wow написа:Колега и аз съм със същия мотор и моя загрява бавно ако работи на празен ход на място до 20 мин е седяла и стрелката не може да излезе от бялото поле. Като я карам по-бързо загрява ,но в сравнение с други коли които съм карал по-бавно загрява. ......
Ето такова мнение очаквах.
ktamen написа:И какво ще направи новия термостат за да се стопли и долния маркуч
90% от читавите заводски термостати отиват в кошчето заради подобни препоръки. На тяхно място се слагат ментета и после се чудим защо колата трябва постоянно да се ремонтира.
Термостата е просто един клапан, като загрее двигателя той започва да отклонява част от антифриза към радиатора колкото повече загрява толкова по-голяма част се отклонява към радиатора. Щом долния маркуч е студен значи двигателя не е загрял достатъчно да отвори термостата. Самия термостат не произвежда топлина и не спомага за бързо загряване, ако е изправен той предотвратява преждевременното охлаждане като спира водата от радиатора. Термостата на колегата явно си върши добре работата, също така е явно, че ще замине в кошчето, ако не е заминал вече.
Термостата все още не е останало време да го сменям.
Точно за това питах дали най-случайно този мотор не е малко по-бавен в загряването от другите. И затова питах горе долу какъв му е периода в който трябва да загрее. И все пак ме съмнява че точно изпарителя е главния виновник който още повече забавя загряването. Забелязъл съм, че когато е била загряла колата и като превключа на бензин загрява още мъничко и дори подминава малко след първата тънка черта и отива към средата. Когато стигне там ми се включва и перката. На газ ме се включва перката и то на първа степен ако е лято и съм обикалял много из града в голямата жега.
Според мен проблема в моя термостат е в това, че един път като се отвори и се забавя в затварянето и от това се получава и изстиването на мотора като го спускам по големи надолнища изключена от скорост.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], rhoperese и 59 госта