Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ALiGaToR » Чет 05 апр 2012 9:21


Имам чувство, че колата не загрява достатъчно бързо. И когато се спускам по дъги надолнища си поизстива и се връща близо до бялата зона. По принцип стрелката ми стои на 1-вата тънка чертичка когато се кара на равно.
Това ли е мястото на което трябва да стои стрелката?
И за колко време или километра, къде трябва да е стрелката по тази скала?
vw19.jpg




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот kris11 » Чет 05 апр 2012 10:00


термостат. зависи на колко дълго разстояние караш.Сутрин все още си е студено.
Правилното място на стрелката е около средата и малко наляво.
Провери също перката да не се върти постоянно.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ALiGaToR » Чет 05 апр 2012 17:05


Тъй като си от Варна ще ти кажа какъв ми е маршрута. Тръгвам от пожарната по бул. Сливница, и отивам до общината. Там стрелката е отишла някъде към края на бялата зона. А топлото е тръгнало малко преди това. Като разстояние е точно 2,5км на 2-рия километър парното започва да духа хладко. И това загряване го правеше когато правеше проблеми с оборотите и държеше през първите 2км около 2000-2500 оборота на неутрална.
На връщане още 2,5км, парното е взело да духа малко по-топло а стрелката е между бялата зона и първата чертичка. Даже повече клони към бялата зона. Пробвал съм и без да пускам парното да духа топло но разликата е почти незначителна.

Сега пообикалях малко из града и не можа да загрее нормално а навъртях около 8км с 2-3 спирания но за малко. Колата беше все на напечено. Реших да пипна маркучите. Този който е отгоре и отива към радиатора беше горещ. Този който влиза във водната помпа отдолу, до колкото знам там е термостата беше студен. В същност май само този маркуч беше студен. Така ли трябва да е когато всичко е наред?


Потребителски аватар
antonco
Мнения: 303
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 18:38
Автомобил: Golf 2
Двигател: RP

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот antonco » Чет 05 апр 2012 17:12


Смени термостата :да:
Не трябва долния маркуч да е студен при полужение че си карал колата 8 км.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ALiGaToR » Чет 05 апр 2012 18:19


Е като е студен това какво означава?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот kris11 » Пет 06 апр 2012 13:06


ALiGaToR написа:Е като е студен това какво означава?

затворен.
А и марширута ти никак , ама никак не е добър откъм задръстване и пъплене и много светофари. Но няма друг избор.Освен това е и много кратък.Ако хванеш час пик и поливн час не те оправя - по-добре пеша или с колело лятото.


Потребителски аватар
EasEr
Мнения: 119
Регистриран на: Пет 02 дек 2011 20:42
Автомобил: 1990 VW GOLF 2
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот EasEr » Пет 06 апр 2012 13:33


а пък при мене е обратно колата си загрява мн бързо преди седмица карах 10 -15 минути малко разходка не сам я мъчил нормално си карам и двигателя постояно охлажда нз за6то толкова бързо загрява а пък за зимата ми беше + :)
но сега лятото пак е така някои можели да ми го обясни :beer


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ALiGaToR » Пет 06 апр 2012 14:29


kris11 написа:
ALiGaToR написа:Е като е студен това какво означава?

затворен.
А и марширута ти никак , ама никак не е добър откъм задръстване и пъплене и много светофари. Но няма друг избор.Освен това е и много кратък.Ако хванеш час пик и поливн час не те оправя - по-добре пеша или с колело лятото.


Наистина е гаден маршрута но така е трябва да водя брат ми на училище, а е все още 3-ти клас и няма как да го избегна това ходене.

От това че е затворен термостата значи означава, че би трябвало така да загрява. Но по-интересното е че като загрее един път се отваря, а после затваря след като се охлади доста. Явно бавно работи. И наистина си е за смяна. Но прекалено бавно ми се струва това загряване.
Приятел който живее до пощата на Владиславово ми казва, че като мине покрай Алати вече колата му е на около 50 градуса. Това разстояние е приблизително километър, и почти винаги пътя е празен там и е без задръствания. Аз по маршрута който карам минавам повече от 2 километра и водата чак тогава е стигнала 50 градуса.

За това питам колко бързо трябва да загрява тази кола с този двигател. При положение, че термостата е затворен и държи долния маркуч на радиатора студен, когато другите маркучи са вече доста топлички.

Възможно ли е изпарителя да спомага за бавното затопляне. При положение, че колата се пали на газ директно.
Според вас виновника е:
1. Термостат
2. Изпарител
3. Заводски бавно си загрява?
4. Друго


Потребителски аватар
hayabusa_gsxr
Мнения: 470
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
Автомобил: Opel Vectra B
Двигател: X20XEV
Местоположение: Бургас/Варна

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот hayabusa_gsxr » Пет 06 апр 2012 15:12


Какво е това "заводски бавно си загрява"? Няма такова нещо.Започни със смяна на термостат,евтин е.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ALiGaToR » Пет 06 апр 2012 15:27


С това искам да кажа че може и самия двигател това да му е скоростта на загряване. А според мен е малко бавно.
Че ще си сменя термостата това е най-малкия проблем, ама искам да стигнем до консенсус по въпроса от какво може да е.
Напълно е ясно, че термостата е за смяна за това че изстива когато колата се спуска по надолнище. Но загряването ме озадачава, при положение че маркуча е студен а останалите са вече горещи. След като не е отворен термостата би трябвало поне до 70 градуса (които така и не ги разбрах на уреда къде се намират) да си загрее бързо. И ако примерно отваря в него момент(по-рано), да загрява вече по-бавно от там нататък и да си изстива по надонищата (както си и прави).


Потребителски аватар
antonco
Мнения: 303
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 18:38
Автомобил: Golf 2
Двигател: RP

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот antonco » Пет 06 апр 2012 16:08


EasEr написа:а пък при мене е обратно колата си загрява мн бързо преди седмица карах 10 -15 минути малко разходка не сам я мъчил нормално си карам и двигателя постояно охлажда нз за6то толкова бързо загрява а пък за зимата ми беше + :)
но сега лятото пак е така някои можели да ми го обясни :beer

Термостата пък на тебе е заседнал в отворено полужение

ALiGaToR написа:С това искам да кажа че може и самия двигател това да му е скоростта на загряване. А според мен е малко бавно.
Че ще си сменя термостата това е най-малкия проблем, ама искам да стигнем до консенсус по въпроса от какво може да е.
Напълно е ясно, че термостата е за смяна за това че изстива когато колата се спуска по надолнище. Но загряването ме озадачава, при положение че маркуча е студен а останалите са вече горещи. След като не е отворен термостата би трябвало поне до 70 градуса (които така и не ги разбрах на уреда къде се намират) да си загрее бързо. И ако примерно отваря в него момент(по-рано), да загрява вече по-бавно от там нататък и да си изстива по надонищата (както си и прави).


Няма такъв термин "заводски бавно си загрява"
Давам ти пример и се надявам вече да си отишал да смениш термостата..
Карах зимата като теб, колата в градски условия едвам помръдваше от началната позиция , ако работи на място показателите показват че е примерно към 70 80 но подкарам ли я 200 метра и от въздушната струя се охлажда и пак пада на 0.

Оставих я да работи на място така най бързо загрява, пипах маркучите , долния беше студен , смених термостата и всичко си дойде на местото.

Другите маркучи са горещи защото върти една и съща вода , охладителната система има два кръга на въртене.

Термостата отваря според зависи за какъв градус си купил и сложил. 87 примерно.
Температурата като стане 87 градуса той отваря и водата циркулира , охлажда , загрява и т.н.

Така като ти гледам таблото, дебелата черта (първата) е от диапазона 70-80 градуса, втората 90, третата 100 , четвъртата 110 , пета 120.
Стрелката трябва да ти показва между втора и трета черта. При оптимална работа на мотора , не в задрустване примерно. Може и таблото да е сменяно или датчика да не отчита правилно но по принцип така трябва.
Щом маркуча е студен не виждам какво се чудиш а несменяш пустия му термостат ,ще ти се избистри после и бързо и бавното загряване.. :horror:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот kris11 » Пет 06 апр 2012 17:49


дърт термостат се сменя!!! Износва се стъблото по което ходи нагоре надолу. Образува се нарезче като каналче и там задържа.Освен това и втулката на термоелемента , която се плъзга по стъблото се износва и може да зклинва странично.


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот Gazaro_wow » Пет 06 апр 2012 21:02


Колега и аз съм със същия мотор и моя загрява бавно ако работи на празен ход на място до 20 мин е седяла и стрелката не може да излезе от бялото поле. Като я карам по-бързо загрява ,но в сравнение с други коли които съм карал по-бавно загрява. Иначе ако стрелката е по средата и се спускам стрелката се връща на 1-во деление. Мисля че е от термостата.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ktamen » Пет 06 апр 2012 21:18


antonco написа:Смени термостата :да:
Не трябва долния маркуч да е студен при полужение че си карал колата 8 км.

И какво ще направи новия термостат за да се стопли и долния маркуч :roll:
90% от читавите заводски термостати отиват в кошчето заради подобни препоръки. На тяхно място се слагат ментета и после се чудим защо колата трябва постоянно да се ремонтира.
Термостата е просто един клапан, като загрее двигателя той започва да отклонява част от антифриза към радиатора колкото повече загрява толкова по-голяма част се отклонява към радиатора. Щом долния маркуч е студен значи двигателя не е загрял достатъчно да отвори термостата. Самия термостат не произвежда топлина и не спомага за бързо загряване, ако е изправен той предотвратява преждевременното охлаждане като спира водата от радиатора. Термостата на колегата явно си върши добре работата, също така е явно, че ще замине в кошчето, ако не е заминал вече.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ALiGaToR » Пет 06 апр 2012 22:20


Gazaro_wow написа:Колега и аз съм със същия мотор и моя загрява бавно ако работи на празен ход на място до 20 мин е седяла и стрелката не може да излезе от бялото поле. Като я карам по-бързо загрява ,но в сравнение с други коли които съм карал по-бавно загрява. ......

Ето такова мнение очаквах.

ktamen написа:И какво ще направи новия термостат за да се стопли и долния маркуч
90% от читавите заводски термостати отиват в кошчето заради подобни препоръки. На тяхно място се слагат ментета и после се чудим защо колата трябва постоянно да се ремонтира.
Термостата е просто един клапан, като загрее двигателя той започва да отклонява част от антифриза към радиатора колкото повече загрява толкова по-голяма част се отклонява към радиатора. Щом долния маркуч е студен значи двигателя не е загрял достатъчно да отвори термостата. Самия термостат не произвежда топлина и не спомага за бързо загряване, ако е изправен той предотвратява преждевременното охлаждане като спира водата от радиатора. Термостата на колегата явно си върши добре работата, също така е явно, че ще замине в кошчето, ако не е заминал вече.

Термостата все още не е останало време да го сменям.

Точно за това питах дали най-случайно този мотор не е малко по-бавен в загряването от другите. И затова питах горе долу какъв му е периода в който трябва да загрее. И все пак ме съмнява че точно изпарителя е главния виновник който още повече забавя загряването. Забелязъл съм, че когато е била загряла колата и като превключа на бензин загрява още мъничко и дори подминава малко след първата тънка черта и отива към средата. Когато стигне там ми се включва и перката. На газ ме се включва перката и то на първа степен ако е лято и съм обикалял много из града в голямата жега.

Според мен проблема в моя термостат е в това, че един път като се отвори и се забавя в затварянето и от това се получава и изстиването на мотора като го спускам по големи надолнища изключена от скорост.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], rhoperese и 59 госта